V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

O seriach nüvi, dēzl, zūmo, a nawet StreetPilot czy Quest. O mapach CityNavigator, GPMapie i UMP-pcPL, a także o bazach radarów, komendach głosowych, TMC, 3D Traffic oraz wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów w samochodzie czy motocyklu.

Moderatorzy: frasun, Alf/red/, Artur, wojtek, sdsyc

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez Zachu » Cz, 07 sie 2014 17:35

Chyba tylko w USA to działa. Garmin chwali się że można mieć zaawansowane wiadomości pogodowe za 5$.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

http://garmin.blogs.com/my_weblog/2014/ ... -Ope2Pl_uI
Nuvi & DriveAssist & Colorado & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 7373
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez Zachu » Pn, 08 gru 2014 10:03

Przykładowe obrazki z dzisiejszego poranka.

Informacje o ruchu w telefonie:

Screenshot_2014-12-08-07-31-10_rs.jpg
Screenshot_2014-12-08-07-30-49_rs.jpg


Wizualizacja traffic w Nuvi:

48558_rs.jpg


TMC zapamiętane z poprzedniego dnia w pamięci.

561098_rs.jpg

560105_rs.jpg


Wydaj mi się że oba systemy dopełniają się i są niezależne. W telefonie mamy dane od Here a w TMC dane z lokalnych monitoringów.

Na obrazkach widać ciekawostkę. Z telefonu widać tylko korki, brak zamkniętych odcinków :) Jakoś tak się złożyło chociaż widać z wcześniejszych postów że to możliwe.
Przebudowywane fragmenty Here zaznacza przerywaną linią, tak: http://her.is/u3TNgf
To że brakuje zamknięć to może nie przypadek. HERE map, wg legendy, zamknięcia pokazuje czarnym kolorem.

Tu jest zamknięta ulica http://her.is/u2wr9x Widać to miejsce na ostatnim obrazku nad napisem Żoliborz. W TMC jest OK w Here jest zielono :)
Obok "Bielany" w TMC jest zamknięty fragment ulicy. Za niska kategoria drogi żeby było widoczne natężenie ruchu. Zamknięcie powinno być. Teraz ciekawostka. Tam jest przebudowany fragment. Samo zamknięcie jest bez sensu bo można przejechać tylko inaczej. Nie o szczegóły chodzi. Teraz na Here map widzimy nową mapę z poprawkami http://her.is/u4d7Rx a jak chcemy sprawdzić ruch to widzimy ... starą mapę :)



Nic odkrywczego nie napiszę.
Medium przesyłu ma swoje ograniczenia. Drogą radiową wyślemy mniej i wolniej ale taniej. Tak samo w innych systemach np TomTom wysyła swoje informacje też niby drogą telefoniczną ale ogranicza promień do 70 km. MA to swoje plusy w mieście i minusy przy planowaniu długiej trasy.
W Garminie widać że niby pokrycie jest na drogach krajowych i wyżej. W miastach powinno być większe pokrycie. Tylko w każdym normalnym kraju sieć dróg jest na tyle rozwinięta żeby przejechać pół kraju nie trzeba poświęcić całego dnai i zwiedzać każdego miasta po drodze albo jechać przez stolicę dwie godziny.
To samo w Garminie czy AutoMapie. Widzimy skończone listy utrudnień w jakimś promieniu.
To że producent danego systemu posiada dane z każdej uliczki osiedlowej to nie znaczy że musi to udostępniać.
Na mapach googla można sobie popatrzeć na ruch. Fajnie to zwłaszcza wygląda na terenach gdzie sygnał ma prawo ginąć. Droga krajowa z Rzeszowa na Słowacje. Jeszcze porównać to z innymi systemami :)
http://www.v-traffic.pl/
http://mapa.targeo.pl/
http://static.routes.tomtom.com/
Nuvi & DriveAssist & Colorado & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 7373
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez GPS Maniak » Pn, 08 gru 2014 10:52

Zachu napisał(a): W telefonie mamy dane od Here a w TMC dane z lokalnych monitoringów.

Ha! Nie wykluczone, że uległo to zmianie wówczas, kiedy Garmin zrezygnował z płatnych sybskrypcji. To by wyjaśniało skąd nasze różne stanowiska w tej sprawie. Wyjaśniałoby to też dlaczego od dłuższego czasu nie widzę w Poznaniu (obecnie używam wyłącznie SmartphoneLink) zamkniętych odcinków nawet dość ważnych dróg, podczas gdy takie informacje na pewno były kiedy pisałem post otwarcia (widać na moich screenach).

Jeżeli tak to właśnie wygląda, wylano dziecko razem z kąpielą, bo do dyspozycji mamy nieprecyzyjny - jak to wygląda z Twoich screenów - ale za to szybki system bazujący na SmartphoneLink, albo precyzyjniejszy ale za to kulawy pod względem technologii TMC. :(
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Vertis Braver, a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14683
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez GPS Maniak » Pn, 08 gru 2014 20:11

Zainspirowany postem Tomka, po blisko pół roku wygrzebałem z szuflady "gruby kabelek" i tak - nie parując smartphona z Nuvim - pojeździłem trochę po Poznaniu i okolicach korzystając z TMC. Przez pierwsze 10 może 15 minut odbiornik był ciągle w trybie "Auto Wyszukuję" :( Po tym czasie zaczęły się pojawiać pierwsze informacje. Na początku bez tego co chciałem sprawdzić: zamknięta ul. Czechosłowacka. W końcu jednak po ok. 15 minutach zamknięta Czechosłowacka się pojawiła, a tej właśnie informacji na SmartphoneLink próżno szukać :( Krótko mówiąc Tomek czujnie wychwycił różnice.

W sumie to ... wielka pupa, bo - nie wiem jak jest w innych modelach - ale odnoszę wrażenie, graniczące z pewnością, że w moim 3490 po sparowaniu Nuviego z aplikacją SmartphoneLink, jako dostawca usługi związanej z utrudnieniami pojawia się właśnie "SmartphoneLink" i Nuvik niczego już nie szuka. Tak więc połączenie obu tych usług wydaje się niemożliwe. Przynajmniej tak to widzę na gorąco.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Vertis Braver, a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14683
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez Zachu » Wt, 09 gru 2014 6:44

Słabo to widać na obrazkach ale po jeździe mam pewność że obie usługi nie uzupełniają się i nie działają razem. Albo jedna albo druga.
Nuvi & DriveAssist & Colorado & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 7373
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez pgordzialkowski » So, 10 sty 2015 11:25

Zgadzam się z przedmówcami :D . W SmLink nie ma zamknięć ale działa szybciej i daje więcej info o opóźnieniach. W sumie jednak ważniejsze są info o korkach niż zamknięte ulice - przy zamkniętych zwykle są tablice albo inne informacje , korek gorzej bo go wcześniej nie widać i można się zatkać na jakiś czas.
Wsparcie daje też Google Maps i Yanosik czyli mając w samochodzie 2 albo 3 sprzęty (navi, telefon i ewent np terminal Yanosik) mamy pełną informację. Tylko czy starczy czasu na gapienie sie na ekrany, pilnowanie drogi, uważanie na wybiegających pieszych, znaki drogowe itp. Może jakieś zapasowe oczy robota można doinstalować.
Pozdrawiam, Przemo 3490LMT
pgordzialkowski
 
Posty: 33
Dołączył(a): Cz, 16 maja 2013 10:04
Lokalizacja: Katowice

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez smiodus » Pn, 26 sty 2015 21:53

Koledzy,

drobnym słowem wstępu - jako że miałem parę wolnych chwil na urlopie postarałem się nieco dalej popchnąć Wasze "śledztwo" może o krok dalej "do przodu",
opisuję fakty co nie zmienia że być może mój tok rozumowania gdzieś może być błędny :) - liczę na Was,
zestawienie faktów:
TMC - oparte na usłudze V-traffic, dostarczane przez RDS (przez RMF)
SL - SmartphoneLink dane o trafficu pobierane przez smartfona po gsmie i wysyłane po bluetoothie do naszych Garminów,
Na podstawie obserwacji oba źródła danych różnią się znacznie, o czym wymownie świadczą przedstawione screenshoty.

Po dłubaniu na większej głębokości w transmisji danych mojego smartfona - wygrzebałem coś co raczej nie jest zaskoczeniem a potwierdzeniem faktu że dostawcą danych o trafficu dla SL jest navteq vel nokia vel here.com ( http://here.com ). Chciałem mieć potwierdzenie tego faktu, bo dalej robi się ciekawie.
Otóż nokia sprzedaje dane o trafficu każdemu chętnemu w postaci ... komunikatów TMC wsadzonych w struktury XML ( https://developer.here.com/rest-apis/do ... -flow.html ) niby nic dziwnego ale implikuje to parę ciekawych rzeczy dalej.
Dla Polski nokia dostarcza dane na podstawie tabeli TMC .... nie nie destii / v-trafficu tylko konkurencyjnego CE-trafficu ( https://developer.here.com/rest-apis/do ... -code.html ) - zwróćcie proszę uwagę na to że nie jest to traffic z CE-trafficu tylko nokia używa tabeli TMC czyli mapy lokalizacji,
Nokia dzieli usługę traffic na dwa obszary tzw. flow oraz incodent, flow jest to automatyczne pobierane i liczone prędkości przejazdów na odcinkach zdefiniowanych w tabalach tmc, incident to dane "punktowe" o konkretnym charakterze jak wypadek, zamknięcie, remont czy oblodzenie. Nokia dla Polski dostarcza TYLKO dane typu flow. Co jest potwierdzeniem Waszych obserwacji że innych danych niż obniżone prędkości SL nie dostarcza.
Ponieważ aż trudno było mi uwierzyć że SL został zrobiony w tak prosty sposób (dostarcza wirtualne kominukaty TMC do Garmina) więc udałem się na poszukiwania tabeli TMC CE-trafficu w moim CNE i .... znalazłem :) w pliku TRF jak byk są ulice których Destia/V-traffic nie pokrywa nawet do dziś (dla dociekliwych np. al. Szucha w Warszawie).
tyle się napisałem ale co to oznacza?
- SL w obecnej postaci na dzień dobry wykasztania się przy usługach typu Live znanych z Tomtoma - nie pokaże nam zdarzenia w miejscu nieobjętym tabelą TMC - z natury rzeczy w tabeli TMC - NIGDY nie będzie wszystkich ulic - więc nie należy się spodziewać zdarzeń z naszej ulicy "Szypiliszkowej", wg mnie jeśli tego nie poprawią w koncepcji to na starcie w biegu maratońskim Garmin wystawił biegacza z jedną nogą krótszą (a może i bez tej nogi),
- jeśli nokia / here.com wprowadzi "incydenty" w Polsce to pewnie w SL i naszych garminach pojawią się one automagicznie,
- dla garmina SL to nowy "dostawca" TMC a nie dodatkowy / uzupełniający,
- tabele TMC a w zasadzie pokrycie dróg v-traffic i ce-traffic można porównać ( v-traffic.pl i emapi.pl - zakładka traffic) - i na pierwszy rzut oka jest ZNACZNIE szersza,
- CNE posiada tabele CE-traffic więc wtajemniczeni pewnie już zajęli stanowiska robocze do kalkulacji CountryID i EcountryID,
- postawię 5 butelek piwa własnego wyrobu z najlepszej warki że GTM25/35 posiada klucze do CE-trafficu do odbioru w klasyczny sposób - czy jest ktoś chętny?

sorry że się tyle napisałem ale jak już napisałem urlop :)

S
nuvi 3490, nuvi 765, http://taxity.pl
smiodus
Bywalec
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 05 gru 2007 22:54

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez pgordzialkowski » Wt, 27 sty 2015 21:19

mądre, dzięki za rozwinięcie tematu.
fakt że wypadki i inne zdarzenia incydentalne / punktowe by się przydały bo można zostać niemiło zaskoczonym
jak widać nie da się jednocześnie zjeść ciastka i mieć ciastka , szkoda; no ale wszystko się rozwija i zobaczymy za jakiś czas co i jak
Pozdrawiam, Przemo 3490LMT
pgordzialkowski
 
Posty: 33
Dołączył(a): Cz, 16 maja 2013 10:04
Lokalizacja: Katowice

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez GPS Maniak » Pt, 11 mar 2016 15:37

Jeszcze kilka zdań na temat usługi Smartphone Link - alternatywy dla TMC (RDS)
smiodus napisał(a): Nokia dla Polski dostarcza TYLKO dane typu flow.

No właśnie. "dla Polski". Jesteśmy traktowanie jak trzeci świat :( Jakie to ma znaczenie dla użytkownika? Takie jak było to opisywane wyżej, a mianowicie daremnie doszukiwać się w Polsce innych zdarzeń niż opóźnienia podróży:

2210499.png

Prawdę powiedziawszy, na mapie www Here, można też odnaleźć szczątkowe co prawda, ale zawsze, informacje o robotach drogowych na terenie Polski. Mamy też odzwierciedlenie tego w NUVIm, ale w formie komunikatu "ograniczenia podróży" :?

2191411.png


Wystarczy jednak przenieść kursor w bardziej cywilizowane regiony i ...

2136642.png

2185213.png

2186879.png

a więc można? Można.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Vertis Braver, a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14683
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez smiodus » Pn, 21 mar 2016 10:44

GPS Maniak napisał(a):No właśnie. "dla Polski". Jesteśmy traktowanie jak trzeci świat :( Jakie to ma znaczenie dla użytkownika?


Lechu, mój wywód jest sprzed ponad roku :) widać że here pracuje nad usługą i trochę się zmieniło:
- prawdopodobnie od nowego roku została zaktualizowana tablica lokalizacji, nie jest to już CE-Traffic tylko nowa tablica V-trafficu (czyli tego samego który otrzymujemy z RDS'u),
- pojawiają się już czasem zdarzenia typu incydent ale w chwili obecnej wszystkie definiowane są jako INFO a nie jako właściwe zdarzenia typu roboty na drodze lub zamknięty lewy pas (na ekranie zdarzeń duża litera "i")

pozdr
S
nuvi 3490, nuvi 765, http://taxity.pl
smiodus
Bywalec
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 05 gru 2007 22:54

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez Zachu » Cz, 06 kwi 2017 19:15

Nie wiem czy to po jakiś poprawkach ale się lekko zmieniło.
Niestety nie jechałem i nie wiem czy działa tak jak powinno.

580398.png
Nuvi & DriveAssist & Colorado & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 7373
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez GPS Maniak » Cz, 06 kwi 2017 20:29

Na zamknięte drogi nie trafiłem, ale potwierdzam - jest lepiej i ostatnio częściej jeżdżę na SmartphoneLink niż na TMC, które ostatnio dość kapryśnie mi działa.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Vertis Braver, a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14683
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez smiodus » N, 09 kwi 2017 22:59

Jest lepiej i będzie jeszcze lepiej, trochę zimny prysznic na głowy nowych właścicieli i generalnie trochę zaczęli się ruszać. To konkretne ograniczenie (górczewska) ma swoją bogatą historię :) której nie mogę przytoczyć ze względu na to że to forum publiczne - w skrócie partner technologiczny Here ma blisko biuro i pokazują chłopakom z Here jak działa ich świetny traffic. Z ważniejszych rzeczy to incydenty typu roboty drogowe, zwężone pasy już nie są przekazywane jako info tylko wyświetlają się poprawnie.

S
nuvi 3490, nuvi 765, http://taxity.pl
smiodus
Bywalec
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 05 gru 2007 22:54

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez GPS Maniak » Cz, 15 cze 2017 10:16

Garmin Smartphone Link. Hulaj dusza, piekła (roaming UE) nie ma :D

Nowy-1.jpg
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Vertis Braver, a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14683
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: V-Traffic (RDS-TMC), a Garmin Live Traffic

Postprzez smartb » Pt, 22 wrz 2017 18:13

Mam pytanie, czy dołączając do Driveluxe 51 LMT-S ładowarkę GTM-70 uzyskam LMT-D i czy w zestawie Driveluxe 51 LMT-S nie powinno być GTM-36? Mam problem z uzyskaniem informacji o utrudnieniach drogowych. Przywykłem do telefonu z windows 10, a tam nie da się zainstalować smartphone link. Myślałem, że bez telefonu komunikaty będą wczytywane (wszak jest to LMT), niestety ładowarka jest zwykła, bez odbiornika TMC i nie mając telefonu z androidem >=4.4 lub iphona nawigacja jest sama LM. Macie jakiś pomysł na obejście problemu, bez wielkich inwestycji.
76 CSx+UMP, Driveluxe 51 LMT-S, Lumia 950
smartb
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn, 19 mar 2007 13:21
Lokalizacja: Legionowo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości