domel napisał(a):Godzina dojazdu 17.35/12km z jakimiś utrudnieniami po drodze.
Tu może być pies pogrzebany. W momencie kalkulacji trasy może nie uwzględnił utrudnień, po czym już po wyliczeniu trasy dodał czas utrudnień do czasu przejazdu. Inna sprawa, ze NUVI faktycznie ma ciągotki do kalkulowania tras po "głównych" drogach, zwłaszcza gdy na nich jest dozwolona prędkość 70km.h. Wówczas trudno go przekonać by pojechał inną trasą, nawet wówczas gdyby czas przejazdu byłby krótszy o kilka minut.
domel napisał(a):w momencie jak Nuvi też przejął taką trasę czyli po ujechaniu niecałego 1km od Orlenu
No, ale wówczas być może zgubiłeś już trochę trasy z ograniczeniem do 40km/h.
Mieszkam przy Dymka w pobliżu Browarnej, więc niuanse kalkulacyjne NUVIego w tamtym rejonie znam.
Wydaje mi się jednak że sprawa trasy o jakiej mówisz jednoznaczna nie jest. Przejazd przez Browarną to w zasadzie na całym odcinku 40 km/h (alternatywna Warszawska 70km/h). Na Dymka też fragmenty z ograniczeniem do 40 km/h. Trzeba by to wszystko zasymulować bez TMC i zobaczyć jaka jest faktyczna różnica w czasie przejazdu wynikającego z danych drogowych. W NUVIm, bo MapSource nie musi dawać takich samych wyników. Co ciekawe - na bazie symulacji w MapSorce wynika, że NUVI ma jednak rację
Wyjazd ze stacji Orlenu z nawrotką w Antoninku i dojazd do punktu końcowego: skrzyżowanie Dolna Wilda / Wspólna: 11,6 km czas: 16:35 min. Ta sama trasa via Browarna, Chartowo, Hetmańska: 12,o km, czas: 18:33 min. A więc i dalej i dłużej.
domel napisał(a):Pojechałem po swojemu,
Obecnie, gdy po remoncie Dymka wydzielili dodatkowy pas ruchu na lewoskręt w Piwną, przejazd zrobił się faktycznie łatwiejszy i też jeżdżę tamtędy
(np. z Murowanej Gośliny: via Krańcowa i Antoninek). Przed remontem Dymka wybierałem jednak Śródkę, bo na Browarnej po południu bywało tak, że korek od Piwnej sięgał tych uliczek typu Ziemowita etc. a czasami nawet sięgał aż po Antoninek.