Hej,
Jak może niektórzy z Was wiedzą/pamiętają, niektórzy producenci samochodów we współpracy z Garminem produkowali uchwyty do "seryjnych" nawigacji. Dla rodziny 7x5 robiło tak między innymi Volvo. Do niedawna nie wiedziałem, że robił to też Volswagen, proponując uchwyty Click&Ride.
W przeciwieństwie do Volvo okablokowanie nie chowało się od razu pod deskę - wiązka szła "do tyłu". Jej elementem jest odbiornik komunikatów drogowych TMC (analogiczny do tego znanego z kabla zasilania nüvi 765) oraz antena (kawałek przewodu). Dalej na tej wiązce są wtyczki, umożliwiające podłączenie do radia, dzięki czemu w Volskwagenach (zgaduję, że w innych samochodach z grupy VAG zapewne też) można było Garmina słuchać przez głośniki.
Uchwyt Click&Ride z okablowaniem, o numerze części 5Z0 051 259 HBM znalazłem niedawno na pewnym portalu (kiedyś aukcyjnym:). Ponieważ 765 wciąż jeszcze czasem z nami jeździ (a drugi z teściami), a cena była przystępna (45 złotych za sztukę) postanowiłem spróbować z niego skorzystać. Ponieważ Volskwagena aktualnie nie posiadam, nie podchodziłem do kwestii wykorzystania możliwości wpięcia się do radia (tu dochodziłyby jeszcze problemy prowadzenia okablowania) - chciałem po prostu mieć doklejony do deski uchwyt, którego zasilania nie trzeba będzie włączać do gniazda zapalniczki (ale jest i taka opcja, o niej dalej).
Tak wygląda zakupiona "część" (zdjęcie znalezione na sieci, niestety sam analogiczznego nie wykonałem - ale to to):
Poza samym uchwytem są to dwie zielone wtyczki (do radia), jedna czarna wtyczka oraz trzy przewody zakończone złączkami do nasuwania, z kabelkami koloru czerwonego, brązowego i szarego.
Patrząc na rozebrany "tradycyjny" uchwyt do 765 oszacowałem, które styki to zasilanie, a które masa, a następnie zweryfikowałem, że złączka z czerwonym kabelkiem to zapewne zasilanie, a z brązowym to masa. Tym samym wyszło na to, że czarna dwupinowa wtyczka do zasilanie niejako alternatywne do tych dwóch złączek. Przeznaczenia szarego kabelka nie odgadłem.
c.d.n.