
Jest to wersja z rynku amerykańskiego.
Nie sądzę jednak aby różnił się on czymkolwiek od tych jakie będą sprzedawane w Europie.
Chociaż dziwi mnie to, że Nuvi 2250 nie ma na swojej obudowie oznaczenia deklaracji zgodności CE.
Opis urządzenia na stronie producenta:
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=&pID=70214
Nie wiem czy Nuvi 2250 ma być następcą Nuvi 1250 czy też będzie to linia odbiorników produkowana równolegle.
Oba te odbiorniki są do siebie bardzo podobne i dlatego poniższy opis będzie częściowo ukierunkowany
w stronę porównania N2250 z N1250.
Opisywane urządzenia miały w sobie zainstalowane:
Nuvi 2250 - firmware 2.80, City Navigator Europe 2011.32
Nuvi 1250 - firmware 4.90, City Navigator Europe 2011.32

Różnic jest trochę więcej...ale o tym później.





ładowarka samochodowa, uchwyt na szybę, instrukcja, krążek do zamocowania uchwytu na desce rozdzielczej.





I tutaj muszę zaznaczyć, że włącznik w N2250 jest lepszy.
Przy wciskaniu można wyczuć wyraźny "klik" przycisku.
Przycisk jest stabilny i sztywny.
W przypadku serii 1xxx, włącznik jest gumowy i dodatkowo otoczony plastikową ramką.
"Kliknięcie" jest praktycznie niewyczuwalne. Ten kto ma Nuvi 1xxx dobrze wie o co mi chodzi



Jako, że na forum dość często pojawiają sie pytania dotyczące maksymalnego rozmiaru obsługiwanych kart,
włożyłem do N2250 kartę Lexar 16GB SDHC Class2. Nuvi "widzi" ją bez problemu.




Szata graficzna, nawigowanie po ekranie jest przeniesione z Nuvi 37xx.
I chyba Garmin pozostanie przy tym stylu w nowych urządzeniach.
Poniżej kilka skrinów z N2250 i N1250.










Wiadomo, że aby sprawdzić działanie tej funkcji potrzeba kilkudniowego lub nawet kilkutygodniowego użytkowania nawigacji.
Dlatego poniżej cytuję informacje od Garmina opisującą zasady działania myTrends.
Dzięki funkcji myTrends po zapisaniu regularnie wybieranych celów podróży w Ulubionych, urządzenie po jakimś czasie będzie samo wiedziało, dokąd się wybierasz, nawet jeśli nie podasz celu! Urządzenie podaje czas przybycia i ważne informacje o ruchu drogowym. Dlatego czy to jeździsz do lub z pracy, czy też na cotygodniowe spotkanie, nüvi pomoże Ci dotrzeć wszędzie na czas.

Przy okazji pokażę listę możliwych danych do wyświetlenia na lewym wskaźniku ekranu nawigacji.
Możemy sobie wybrać czas i dystans dotarcia do punktu pośredniego.



Należy jednak pamiętać, że zmian należy dokonywać przed wyznaczaniem/przeliczeniem nowej trasy.

Nowością w porównaniu do N1250 jest skalowanie wielkości pojazdu.
W trakcie oddalania widoku mapy, ikona pojazdu jest zmniejszana i przy maksymalnym oddaleniu nie zajmuje już połowy miasta

Mała rzecz, a cieszy.
(po lewej N2250, po prawej N1250)






Inna, nową funkcją jaką widać z zrzucie ekranowym jest "Głosowe alerty prędkości".
Jeśli funkcja jest aktywna, przekroczenie prędkości sygnalizowane jest, powtarzającym się co jakiś czas, delikatnym "pikaniem".
Dźwięk alertu nie jest denerwujący.
Jak dla mnie funkcja przydatna. Nikt przecież nie patrzy się non stop w ekran Nuvi aby śledzić swoją aktualną prędkość.
Oczywiście zmiana koloru aktualnej prędkości na ekranie głównym na czerwony, pozostała.

Garmin co jakiś czas udostępnia do pobrania różne schematy kolorystyczne.
Można sobie samemu tworzyć motywy ale jest to zabawa dla mających dużą ilość wolnego czasu

Poniżej przykłady (mapa Ciy Navigator Europe)







Może on współpracować z odbiornikami GTM25 oraz GTM35 .... lub GTM26/36, które już niedługo pojawią się na rynku.
Ja podłączyłem kabelek od swojego Nuvi 3790...czyli GTM35.
Nuvi bez najmniejszego problemu złapał sygnał i na ekranie pokazała się ikona informująca o odbiorze sygnału.







Mimo, że Garmin w specyfikacji Nuvi 2250 podaje ilość obsługiwanych tras, trasy te nie mają nic wspólnego z trasami projektowanymi i wysyłanymi z MapSource. Trasy na chwilę obecną można projektować wyłącznie na ekranie odbiornika.
Jednak podobnie jak ma to miejsce w Nuvi 3790, tak samo tutaj funkcja ta działa ułomnie.... a właściwie nie działa

Zaprojektowałem "trasę" złożoną z kilku punktów.
Trasę można sobie optymalizować, zmieniać punkty, podejrzeć na mapie... itp.




Jednak po wybraniu "Jedź", wyskakuje nam okienko:

I tutaj jest jakiś wielki babol

Po wskazaniu danego punktu z listy, Nuvi przelicza nam trasę bezpośrednio do niego, pomijając inne.
I nie ważne jest, który punkt wybierzemy, pierwszy, środkowy czy ostatni... Nuvi zawsze tworzy trasę bezpośrednią.
Ogólnie rzecz ujmując, na tą chwilę, funkcja ta nie działa. No chyba, że robię coś źle .... ale nie wydaje mi się.
Garmin zapowiada poprawkę softu... poczekamy, zobaczymy.


Został wyposażony w interfejs prawie USB 2.0

Różnica w szybkości transferu plików w porównaniu do N1250 jest spora.
Porównanie zrobiłem kopiując z Nuvi na PC, plik gmapprom.img, który ma około 2GB.
Nuvi 1250:

Nuvi 2250:

Struktura plików Nuvi 2250:









