GPS na motor

Radzimy jaki model Garmina wybrać i dlaczego. Gdzie warto kupować. O sprawdzonych sprzedawcach, lokalnych promocjach, cłach na granicy, różnicach pomiędzy odbiornikami amerykańskimi i europejskimi, dokupywaniu polskich instrukcji, oraz o wszystkim co związane z zakupem odbiorników w Polsce czy za granicą.

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez tboniasty » Pt, 31 sie 2012 16:10

Mapę topo Europy sobie odpuść - miałem porównanie na przykładzie Oregona 450 i 450t i szkoda pieniędzy. Lepiej kupić już odbiornik z PL TOPO 2012.2... ;-)
OBECNIE - ASFALT: Nuvi 3490LMT, SZLAK: eTrex 30
POPRZEDNIO - eTrex 20, Oregon 650t, Oregon 600, Oregon 300, Nuvi 2445LT, Nuvi 1250T, Montana 600, GPSMAP 62s, Nuvi 3490LMT, eTrex 30, Colorado 300, Nuvi 205T, Oregon 450, Dakota 20, GMXT,Vista HCx
Avatar użytkownika
tboniasty
Radny
 
Posty: 1225
Dołączył(a): Śr, 14 lis 2007 17:25
Lokalizacja: Opole

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez ony » Pt, 31 sie 2012 20:25

tboniasty napisał(a):Mapę topo Europy sobie odpuść - miałem porównanie na przykładzie Oregona 450 i 450t i szkoda pieniędzy. Lepiej kupić już odbiornik z PL TOPO 2012.2... ;-)
thx za radę :)

Właśnie porównuję sobie moich faworytów 78s 62s/st ->klik
Śmiesznie wpisali ilość Pamięci wbudowanej, może zmylić :wink:

Cenki w jednym z warszawskich sklepów z polecaną przez Ciebie mapą to odpowiednio
78s 1228 pln
62s 1500 pln
62st 1600 pln

Teraz muszę przespać się z tematem i coś na pewno wybiorę.
Dziękuję wszystkim za pomoc !

Pozdrawiam
ony
ony
Początkujący
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn, 27 sie 2012 11:25

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez epkchmiele » Pt, 31 sie 2012 20:56

Witam. Jesli mogę doradzić to żaden z ręczniaków nie widzę na kierownicy crossa , a napewno taki z małym ekranem typu etrex czy 62. No chyba że się zatrzymam , a to wówczas każdy się nada , ale przeciez nie o to chodzi . Dotykowiec tez nie bardzo bo rękawiczki . Nie widzę również że podczas jazdy w ochronnych rekawiczkach mógłbym nacisnąć jakikolwiek guzik w 62 , a napewno nie w etrex. Widzę dedykowane na motocykl navi z duzym ekranem , ale bez mozliwosci obsługi(wiem bo jeździłem na motocyklu po wertepach -jakby co)
Ale widzę żeTy potrzebujesz jeszcze do czegoś innego niz motocykl skoro nastawiasz się na 62.
Paweł
epkchmiele
Bywalec
 
Posty: 823
Dołączył(a): N, 14 mar 2010 11:57

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez ony » Pt, 31 sie 2012 21:06

Jasne, każda opinia się dla mnie liczy.
Powiem tak nic poza tym co zostało mi polecone i na co się wstępnie się zdecydowałem nie wydaje mi się lepsze do moich zastosowań.
Navi dedykowane na moto są przede wszystkim przewidziane do motocykli szosowych, mi nie jest potrzebny asystent pasa ruchu - a zatrzymanie się na 1-2min żeby sprawdzić gdzie się znajduję w danym momencie nie będzie problemem. Nie mam potrzeby aby non stop monitować trasę bo to nie jest możliwe w terenie :)

Skoro jeździłeś po wertepach to czemu dziwi Cię mój ewentualny wybór ?

PS. Tak biorę pod uwagę jeszcze używanie jej na szlakach turystycznych i o czym pisałem od wielkiego dzwonu w aucie.

Pozdrawiam
ony
Początkujący
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn, 27 sie 2012 11:25

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez Marko » Pt, 31 sie 2012 21:10

Pawle,
dlaczego nie 62 czy 78? Przeciez GPS na kierownicy to swoisty e-roadbook. Trasy planuje sie na papierze.
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6229
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez epkchmiele » Pt, 31 sie 2012 21:42

Marku , dakotę i oregona na rowerze to jak najbardziej ale tylko z wektorem. To musi być gruba krecha i minimum informacj na ekranie . Im wieksza prędkość tym grubsza krecha i muszą być większe mozliwości ekranu . I oczywiście tylko wektor . Czy to będzie dotykowy czy guzikowiec to nie ma najmniejszego znaczenia ale ekran musi być przyjazny dla prędkości . Polecanie koledze ręczniaka jest pomyłką , oby tylko był zadowolony.
Jak się zatrzymamy to wszystko można używać, nawet i komórkę . Dlatego piszę że od bidy to można używać ręczniaka na crossie.
Jesli już kolega chce używać również nawigacji pieszo to polecam przed kupnem poczytać forum garniaka i podjąć decyzję odnośnie map jaki kolega chce używać i jakie dadzą najlepszą frajdę ( to jest ważne). Jakby co to pomogę , zresztą nie tylko ja. :D
@Marko
Ja nie planuję tasy , wątpię żeby ktos na crossie planował trasę i jechał po sladzie , oczywiście wstepnie to sie planuje ale potem to jak wyjdzie. :D . To nie jest wycieczka z dzieckiem a wyprawa na maxa.
epkchmiele
Bywalec
 
Posty: 823
Dołączył(a): N, 14 mar 2010 11:57

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez Marko » So, 01 wrz 2012 6:43

Pawle,
masz zbyt male doswiadczenie z nawigacji na motorze enduro...

Otoz:
1. na wertepach i przy predkosci nie ma szans na analize mapy, chocbys nawet uzyl tabletu, ale gruba kreche sladu i trasy zobaczysz,
2. po to planujesz wczesniej slad czy trase, aby zachowac orientacje. Nie musisz jechac dokladnie po linii trasy. Traktuj ja jako namiar na cele.
3. Motocyklisci uzywaja Montany, Aventury, Delty i GPSMap w enduro.
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6229
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez ony » So, 01 wrz 2012 8:22

Zgodzę się z Marko.
Nikt nie jedzie na Ukrainę czy do Maroka bez załadowanych śladów.
To nie jest jazda w promieniu 100 KM od domu, a spora wyprawa w której nie można sobie pozwolić na jakieś przypadki.
Owszem jeździ się na azymut ale wtedy strzałka na ekran i przed siebie czy rzeka, czy jezioro trzeba jechać :lol:
Często gęsto przez cały dzień walki robi się 100KM :wink:

Priorytetem jest odbiornik motocyklowy - reszta to jego zadania poboczne w których chyba 62 sprawdza się nieźle - turystyka piesza ?

PS. to żaden cross - one jeżdżą po torach, mówimy o motocyklu hard enduro dla którego teren nie jest czymś obcym ale jak i długie przeloty po szutrach również są częścią tej zabawy
ony
Początkujący
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn, 27 sie 2012 11:25

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez Marko » So, 01 wrz 2012 9:43

@Ony
Pogadaj z Miszelem, zerknij również na stronę http://szarpanina2012.dualsport.pl/

Ostatecznie wyboru musisz dokonać sam. Na początek postawiłbym "w ciemno" na Garmina, bo później możesz go sprzedać z niewielką stratą.
Z TwoNav już nie jest tak łatwo, bo w Polsce jest to produkt niszowy.
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6229
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez ony » So, 01 wrz 2012 9:51

Spoko, szarpaninę już prześledziłem bo chłopaki wrzucali fotorelację na nasze ADV'owe forum :)
A napisałem na forum garmin maniaka bo jednak ludzie i wiedza jaką posiadają jest przekonuje mnie do słuszności propozycje jakie padły.
Raz jeszcze dziękuję za wszelkie sugestie :)

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano N, 02 wrz 2012 18:54 przez beetle-m, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Unikajmy pełnego cytowania postu poprzedzającego naszą odpowiedź. Cytat usunięty.
ony
Początkujący
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn, 27 sie 2012 11:25

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez Marko » So, 01 wrz 2012 9:52

ony napisał(a):Spoko, szarpaninę już prześledziłem bo chłopaki wrzucali fotorelację na nasze ADV'owe forum :)

Czy pisali również coś o nawigacji? Sam, poza fotorelacją nic nie znalazłem o tym, jak Delta sprawdziła się w trasie...

P.S. Co do Garmina, to chłopaki mają marne rozeznanie. W końcu to nie Garmin, ale TwoNav ich sponsorowało.
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6229
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez epkchmiele » So, 01 wrz 2012 15:15

Marko napisał(a):1. na wertepach i przy predkosci nie ma szans na analize mapy, chocbys nawet uzyl tabletu, ale gruba kreche sladu i trasy zobaczysz,.

Kto mówi o analizowaniu mapy, ja chcę widzieć trasę ,a nie analizować mapę
2. po to planujesz wczesniej slad czy trase, aby zachowac orientacje. Nie musisz jechac dokladnie po linii trasy. Traktuj ja jako namiar na cele.

A jak ktoś nie planuje , albo inaczej planuje ale jedzie gdzie go oczy poniosą
3. Motocyklisci uzywaja Montany, Aventury, Delty i GPSMap w enduro

Ale nie używają 62 i etrex , oczywiście są wyjątki tylko pytanie :czy to takie wygodne?
Tak wygląda montana i zumo na motorze :http://www.youtube.com/watch?v=zWG3Cu1nHxI
Co prawda to nie na wertepach , ale nie mów mi że to to samo co 62s :)
@Ony
Ty już wybrałeś dawno , chciałeś tylko potwierdzenia i trafił Ci się Marko . Życzę Ci żebyś był zadowolony z zakupu :)
epkchmiele
Bywalec
 
Posty: 823
Dołączył(a): N, 14 mar 2010 11:57

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez ony » So, 01 wrz 2012 15:44

Marko napisał(a):Czy pisali również coś o nawigacji? Sam, poza fotorelacją nic nie znalazłem o tym, jak Delta sprawdziła się w trasie...

Na żadne takie info nie trafiłem

epkchmiele napisał(a):Ty już wybrałeś dawno , chciałeś tylko potwierdzenia i trafił Ci się Marko . Życzę Ci żebyś był zadowolony z zakupu :)

Akurat tutaj się zgodzę, fakt widziałem kilka 60 na motkach ale żadnego np: etrexa dlatego właśnie zapytałem co może być alternatywą dla 62
Cały czas proszę Cię o podanie Twoich typów - to co pokazałeś w linku nijak ma się do tego w jakich okolicznościach ja jeżdżę, na pewno są to dobre odbiorniki ale na asfalt nie widzę ich w lesie czy błocie poza tym przekraczają mój budżet - chociaż to nawet robi 78s ;)

Nie uparłem się też na 62 tylko nikt nie proponuje nic ciekawszego ?
TwoNav również to nie mój pułap cenowy...
ony
Początkujący
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn, 27 sie 2012 11:25

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez Marko » So, 01 wrz 2012 18:38

@Epkchmiele
Pawle, tak na dobrą sprawę, to nie wiem co Ty używasz w enduro...

Sam co prawda nie uprawiam enduro, ale włączyłem wyszukiwarkę google i pierwsze z brzegu wyniki, to:
http://www.gpscity.com/gallery/2012/gps ... -2011.html
http://www.gpscity.com/gallery/2012/gar ... dakar.html
http://www.gpscity.ca/gallery/2011/garm ... 00-gs.html
http://www.gpscity.ca/gallery/2011/hond ... ation.html
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6229
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez Marko » N, 02 wrz 2012 18:36

Dziś zmierzyłem się rowerem z nieco bardziej stromym, pełnym korzeni i kamieni zjazdem.
Niestety, synchroniczna nawigacja i koncentracja na omijaniu przeszkód nie była możliwa, wykraczała poza moje zdolności percepcji i techniki.

Pozostaje mi więc zrewidować moje poglądy dot. nawigacji na motor enduro. W tym zastosowaniu, w czasie jazdy terenowej, z każdą będzie ciężko. Na asfalcie i na postoju wiele modeli, w tym wymieniane w tym wątku, spełnią swoje zadanie ;)
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6229
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Jaki Garmin? Gdzie? Jak?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości