GPS na motor

Radzimy jaki model Garmina wybrać i dlaczego. Gdzie warto kupować. O sprawdzonych sprzedawcach, lokalnych promocjach, cłach na granicy, różnicach pomiędzy odbiornikami amerykańskimi i europejskimi, dokupywaniu polskich instrukcji, oraz o wszystkim co związane z zakupem odbiorników w Polsce czy za granicą.

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez ony » Wt, 04 wrz 2012 14:55

GPS Maniak napisał(a):Teraz mówimy: Bieszczadów :wink:


Poważnie ? :D
Jakoś w ogóle mi to nie pasuje.
Dzięki za link, wieczorem prześledzę dokładnie info tam zawarte.

Tu również pragnę ogromnie podziękować asandrzejowi za przesłanie screanow map takich jak CNE, GPdrogowa, rasterowa Compas, wektorowa, Topo
Czy to będzie dziwne jak napiszę, że każda z map ma w sobie coś co mnie interesuje i mi się w niej podoba ?
Czy wspomniane w tym temacie odbiorniki nie będą miały problemów z ich obsługą ?
Czy coś takiego jak "złożenie" z dwóch map jednej jest możliwe ?
ony
Początkujący
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn, 27 sie 2012 11:25

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez asandrzej » Wt, 04 wrz 2012 15:27

ony napisał(a):Poważnie ? :D
Jakoś w ogóle mi to nie pasuje.

Jeszcze nie zdecydowano o jednej słusznej formie.
http://obcyjezykpolski.strefa.pl/?md=archive&id=13

http://www.bieszczady.pl/Z_Bieszczad_cz ... ewsID=4174

Odbiornik Garmin obsługują mapy wektorowe w plikach .img, nowsze odbiorniki zaczynając od Colorado dodatkowo
obsługują mapy rastrowe w plikach kmz i jnx, są pewne ograniczenia, mapy można zakupić gotowe lub przetworzyć we własnym zakresie.
ony napisał(a):Czy coś takiego jak "złożenie" z dwóch map jednej jest możliwe ?

W jakim sensie złożyć, mapy w odbiorniku można dowolne włączać i wyłączać chociaż są w osobnych plikach,
W niektórych przypadkach jest uzasadnione wyświetlanie dwóch map wektorowych jednocześnie, dotyczy to map przeźroczystych szlaków, warstwic,
czy mapy DEM, która jest wyświetlana pod mapą szczegółową. Mapy rastrowe można wyświetlać łączne z mapą wektorową, jaki i z wyłączoną mapą wektorową.

andrzej
" Jak to nie zachwyca Galkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Galkiewiczowi, że go zachwyca,"
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
asandrzej
Garniak
 
Posty: 6094
Dołączył(a): Śr, 13 lut 2008 20:24

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez epkchmiele » Wt, 04 wrz 2012 15:59

Czy to będzie dziwne jak napiszę, że każda z map ma w sobie coś co mnie interesuje i mi się w niej podoba ?

Nie ponieważ nie ma jednej idealnej :)
Czy wspomniane w tym temacie odbiorniki nie będą miały problemów z ich obsługą ?

Nie bedą miały , ale musisz wziąć pod uwagę że do dobrego wyświetlania map rastrowych potrzebujesz dużego wyswietlacza , czyli wracamy do punktu wyjścia Montana , albo w ostateczności Oregon :)
Czy coś takiego jak "złożenie" z dwóch map jednej jest możliwe ?

Chyba nie mozliwe , ja przynajmniej nic na ten temat nie wiem , Ale można wyświetlić rastra na tle wektora , wówczas będzie przebijać wektor przez raster. Fajny efekt żeby uzupełnić ubogiego wektora. W terenach gdzie wektor jest szczegółowy lepiej wyłaczyć przezroczystość rastra i używać albo jednej albo drugiej.
Jesli chodzi o oregona to przełączanie map ma utrudnione w porównaniu z 62s , natomiast rekompensuje mi to wyświetlanie mapy rastrowej.
Paweł.
Oregon 650t, Garmin Asus M10
Było: Oregon 550T
epkchmiele
Bywalec
 
Posty: 823
Dołączył(a): N, 14 mar 2010 11:57

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez Mariusz65 » Wt, 04 wrz 2012 17:48

asandrzej napisał(a):Jeszcze nie zdecydowano o jednej słusznej formie.

Jak twierdzi prof. Aleksandra Cieślikowa:
Jeżeli przyjmuje się, że słowo Bieszczady to liczba mnoga, to w dopełniaczu jest Bieszczadów, a jeśli Bieszczady to plurale tantum wtedy Bieszczad.
:arrow: http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=2218
Proste! ;-)

A wiecie, że już nie mówi się "zając"!
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez ony » Wt, 04 wrz 2012 18:13

Zetor napisał(a):1. pakujesz plik img do urządzenia i podpinasz je do komputera. BaseCamp odczytuje mapy zawarte w urządzeniu (również ślady, trasy i wayponty)
2. pakujesz plik img ma kartę sd do folderu o nazwie "garmin" i wsadzasz ja do czytnika kart w komp. (efekt jest taki sam jak w przypadku urządzenia, jednak przy użyciu karty mapy szybciej się ładują do BC)

Dzięki ! Będę musiał wypróbować ten sposób.

GPS Maniak napisał(a):A przy okazji zerknij tu: http://gpsmaniak.com/2010/download-GPS_50_Walker.htm

Właśnie przeglądam mapę "tych gór" :lol:, w BaseCampie przy najwyższej szczegółowości jest ok, aczkolwiek brakuje mi pokrycia nazw pasm górskich, nazw ulic, budynków - teren który odwiedzałem jest dosyć ubogi - nie wiem czy tak ma być czy po prostu nie umiem czegoś ustawić.

asandrzej napisał(a):W jakim sensie złożyć, mapy w odbiorniku można dowolne włączać i wyłączać chociaż są w osobnych plikach,
W niektórych przypadkach jest uzasadnione wyświetlanie dwóch map wektorowych jednocześnie, dotyczy to map przeźroczystych szlaków, warstwic,
czy mapy DEM, która jest wyświetlana pod mapą szczegółową. Mapy rastrowe można wyświetlać łączne z mapą wektorową, jaki i z wyłączoną mapą wektorową.

Rozumiem, że można śmiało raz podczas wycieczki korzystać z jednej mapy, a za chwilę ją zmienić - ale podróżować po obu nich na jednym i tym samym śladzie przygotowanym na PC ?
Właściwie interesuje mnie to czy możliwe jest wyświetlenie więcej niż jednej mapy na raz w przypadku gdy na jednej są dane które mnie interesują, a na drugiej kolejna ich porcja tak aby powstał obraz kompletny w istotne dla mnie informacje

epkchmiele napisał(a):czyli wracamy do punktu wyjścia Montana , albo w ostateczności Oregon :)

Panowie wiem, że chcecie dla mnie możliwe jak najlepiej stąd ciągle przewija się Montana jednak nie wchodzi ona w grę z powodu swojej ceny więc proszę o ile to możliwe ograniczyć wybór polecanych odbiorników do kwoty 1.5 k zł z ewentualnym małym poślizgiem :wink:

epkchmiele napisał(a):Jesli chodzi o oregona to przełączanie map ma utrudnione w porównaniu z 62s , natomiast rekompensuje mi to wyświetlanie mapy rastrowej.

Możesz rozwinąć swoją myśl ?
ony
Początkujący
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn, 27 sie 2012 11:25

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez asandrzej » Wt, 04 wrz 2012 18:38

ony napisał(a):Właściwie interesuje mnie to czy możliwe jest wyświetlenie więcej niż jednej mapy na raz w przypadku gdy na jednej są dane które mnie interesują

Jeżeli chodzi o kombinację mapa wektorowa, mapa rastrowa, lub mapy przeźroczyste, to nie ma przeszkód, nie jest zalecane korzystanie jednocześnie z kilku map
tego samego obszaru posiadających autorouting, poza tym wyświetlając jednocześnie kilka map szczegółowych na ekranie będziemy widzieli tylko jedną.
Przy korzystananiu z map rastrowych można ustawić częściową przeźroczystość rastra, jest to też zależne od przybliżenia (zoomu)
anndrzej
" Jak to nie zachwyca Galkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Galkiewiczowi, że go zachwyca,"
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
asandrzej
Garniak
 
Posty: 6094
Dołączył(a): Śr, 13 lut 2008 20:24

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez Zachu » Wt, 04 wrz 2012 19:04

ony nie spodziewaj się że znajdziesz mapę na, której będzie wszystko czego potrzebujesz.
Zacznij od początku. Do czego Ci GPS. Sprawdzić gdzie jesteś i gdzie można jechać? Wystarczy telefon z google maps.
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 8711
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez Marko » Wt, 04 wrz 2012 19:09

Oto co widać na 3" ekraniku TwoNav:
http://www.youtube.com/watch?v=JnxR59RD ... e=youtu.be
Jak widać, nawet w rękawiczkach można obsłużyć ;) w przypadku turystyki pieszej czasem niewygodne jest obsługiwanie rysikiem, z użyciem dwóch rąk.

Dodatkowe funkcjonalności, w stosunku do wersji Androidowych, to m.in. kalibracje kompasu i wysokościomierza z pól danych.

Na nieco większym ekranie i przy wydajniejszym procesorze może być nawet ciekawiej:
http://www.youtube.com/watch?v=jFhAdk7M ... ure=relmfu
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6216
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez epkchmiele » Wt, 04 wrz 2012 19:40

Możesz rozwinąć swoją myśl ?

Chodzi o to , że 62s jest bardziej rozbudowana w niektóre funkcje , przełaczenie map nastepuje za pomocą jednego guzika , w oregonie żeby przełaczyć mapę muszę kliknąć 3-4 razy . Dla niektórych to jest problem , dla niektórych nie , sam musisz wybrać.
Ekran w 62s jest mniejszy i ma małą rozdzielczość co powoduje że mapy rastrowe są wyświetlane nieciekawie, to nie tak że nic się nie widzi , ale nieciekawie.
Dlaczego wybrałem odbiornik z wiekszym ekranem , a no między innymi dlatego:
aczkolwiek brakuje mi pokrycia nazw pasm górskich, nazw ulic, budynków

Takie rzeczy to tylko na mapach compas, masz mapę jak na dłoni , prawda? :wink:
Panowie wiem, że chcecie dla mnie możliwe jak najlepiej stąd ciągle przewija się Montana

Bo Montana jest jedynym rozwiązaniem na motor , jak się zatrzymasz to można używać każdego ręczniaka, poczytaj trochę forum i wstrzymaj sie z kupnem dopiero jak sam wybierzesz jakich map będziesz używał(specjalnie podkreslam to jest ważne przy wyborze odbiornika) , co bardziej będziesz wolał dotykowca czy guzikowca. Mi bardzo pomogły filmy na youtube.
Paweł
Oregon 650t, Garmin Asus M10
Było: Oregon 550T
epkchmiele
Bywalec
 
Posty: 823
Dołączył(a): N, 14 mar 2010 11:57

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez ony » Śr, 05 wrz 2012 7:56

Zachu napisał(a):ony nie spodziewaj się że znajdziesz mapę na, której będzie wszystko czego potrzebujesz.
Zacznij od początku. Do czego Ci GPS. Sprawdzić gdzie jesteś i gdzie można jechać? Wystarczy telefon z google maps.
Nie spodziewam się tego, więc kombinuję jak tu połączyć detale którą mnie interesują :wink:
Mam w BlackBerry googlemaps i nie spełnia to nawet 10% moich oczekiwań stąd moje dywagacje na temat GPS.

Marko napisał(a):Na nieco większym ekranie i przy wydajniejszym procesorze może być nawet ciekawiej:
http://www.youtube.com/watch?v=jFhAdk7M ... ure=relmfu
To wygląda nawet bardzo ciekawe - jakie to urządzenie i mapa ?

epkchmiele napisał(a):Chodzi o to , że 62s jest bardziej rozbudowana w niektóre funkcje , przełaczenie map nastepuje za pomocą jednego guzika , w oregonie żeby przełaczyć mapę muszę kliknąć 3-4 razy . Dla niektórych to jest problem , dla niektórych nie , sam musisz wybrać.
Ekran w 62s jest mniejszy i ma małą rozdzielczość co powoduje że mapy rastrowe są wyświetlane nieciekawie, to nie tak że nic się nie widzi , ale nieciekawie.
Z map rastrowych na 100% będę chciał korzystać.

epkchmiele napisał(a):Dlaczego wybrałem odbiornik z wiekszym ekranem , a no między innymi dlatego:
ony napisał(a):aczkolwiek brakuje mi pokrycia nazw pasm górskich, nazw ulic, budynków

Takie rzeczy to tylko na mapach compas, masz mapę jak na dłoni , prawda? :wink:
Ano prawda :wink:

epkchmiele napisał(a):
ony napisał(a):Panowie wiem, że chcecie dla mnie możliwe jak najlepiej stąd ciągle przewija się Montana

Bo Montana jest jedynym rozwiązaniem na motor , jak się zatrzymasz to można używać każdego ręczniaka, poczytaj trochę forum i wstrzymaj sie z kupnem dopiero jak sam wybierzesz jakich map będziesz używał(specjalnie podkreslam to jest ważne przy wyborze odbiornika) , co bardziej będziesz wolał dotykowca czy guzikowca. Mi bardzo pomogły filmy na youtube.
Paweł
Kolejna sprawa to taka, że nie uśmiecha mi się zupełnie wydać takiej sumy na odbiornik który przy moim stylu jazdy i terenie narażony jest jak by nie było na uszkodzenia, nie raz już leżałem w rzece, w kopnym piachu, błocie czy kamieniach. To mogło by się skończyć zniszczeniem GPS i mniej będzie boleć strata Oregona niż prawie dwukrotnie więcej wartej Montany.

Wczoraj wpadłem na youtube akurat na filmik zestawiający Montanę, Oregona i 62 - generalnie to muszę wybrać się do sklepu i obejrzeć całą trójkę jednak lubię widzieć co myślą inni zaprawieni w boju na temat interesujących mnie rzeczy.

Pozdrawiam !
ony
Ostatnio edytowano Śr, 05 wrz 2012 8:17 przez ony, łącznie edytowano 1 raz
ony
Początkujący
 
Posty: 30
Dołączył(a): Pn, 27 sie 2012 11:25

Re: eTrex 30 na motor

Postprzez Marko » Śr, 05 wrz 2012 7:58

asandrzej napisał(a):Jeżeli chodzi o kombinację mapa wektorowa, mapa rastrowa, lub mapy przeźroczyste, to nie ma przeszkód

W zasadzie można zmieniać DrawOrder, ale w opcji "dla leniwych", czyli tych, którzy kupują wektor i raster, nie zmieniając ustawień narzuconych przez producentów (DrawOrder), efekty mogą być różne, w zależności od skali i od szczegółowości wektora.
Dane wektorowe z reguły zakrywają obraz rastrowy, jak na zrzutach z Sportivy:
screenshot-71.png

screenshot-72.png


Mapy: Beskid Śląski 1:50k (zimowa) wyd. Compass, 1:10k Geoportal i UMP_PL.MPVF

ony napisał(a):To wygląda nawet bardzo ciekawe - jakie to urządzenie i mapa ?

Notebook klasy PC, mapa Compass oraz własne ślady.
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6216
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: GPS na motor

Postprzez asandrzej » Śr, 05 wrz 2012 9:56

Marko napisał(a):
asandrzej napisał(a):Jeżeli chodzi o kombinację mapa wektorowa, mapa rastrowa, lub mapy przeźroczyste, to nie ma przeszkód

W zasadzie można zmieniać DrawOrder, ale w opcji "dla leniwych", czyli tych, którzy kupują wektor i raster, nie zmieniając ustawień narzuconych przez producentów (DrawOrder),

Jeżeli komuś przeszkadza przysłanianie rastra przesz obiekty wektorowe, to chyba nie jest na tyle „leniwy” żeby to zmienić, nawet w zakupionej mapie w pliku kmz.
Jest to prosta czynność, nie trzeba mieć do tego specjalnych programów, nawet mało zaawansowany użytkownik może zmienić narzucone przez producent ustawienia,
wystarczy poznać funkcje Base Camp i zmieniasz ustawienia bez przetwarzania pliku .kmz
Co do wyświetlana jednocześnie mapy rastrowej i wektorowej, to technicznych przeciwskazań nie ma.
andrzej.
" Jak to nie zachwyca Galkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Galkiewiczowi, że go zachwyca,"
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
asandrzej
Garniak
 
Posty: 6094
Dołączył(a): Śr, 13 lut 2008 20:24

Re: GPS na motor

Postprzez Marko » Śr, 05 wrz 2012 10:28

asandrzej napisał(a):Co do wyświetlana jednocześnie mapy rastrowej i wektorowej, to technicznych przeciwskazań nie ma.

Kłopot w tym, że czasem warto mieć podgląd wektora, więc złotym środkiem jest chyba zamienne stosowanie wektor lub raster.
Dzięki za info odnośnie BaseCamp. Ja stosuję CompeGPSLand, gdzie można modyfikować poszczególne obiekty, a modyfikacje zapisywać w pliku IMP.
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6216
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: GPS na motor

Postprzez asandrzej » Śr, 05 wrz 2012 10:40

@ Marko
Nie wie, o co Tobie chodź najpierw piszesz, że jest problem ze zmianą DrawOrder w zakupionych mapach,
a teraz piszesz, że lepiej nie zmieniać, tylko przełączać mapy.
Przełączanie między mapami nie nastręcza problemu, każdy użytkownik sobie z tym poradzi i wybierze rozwiązanie, które jemu odpowiada.
andrzej
" Jak to nie zachwyca Galkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Galkiewiczowi, że go zachwyca,"
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
asandrzej
Garniak
 
Posty: 6094
Dołączył(a): Śr, 13 lut 2008 20:24

Re: GPS na motor

Postprzez Marko » Śr, 05 wrz 2012 10:42

@Asandrzej
OK, już wiem, że nie ma problemu... o ile zna się BaseCamp ;)

asandrzej napisał(a):teraz piszesz, że lepiej nie zmieniać, tylko przełączać mapy.

Nie przełączać, a wyłączać wektor, jeśli mamy w tle raster.
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6216
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Jaki Garmin? Gdzie? Jak?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości