To co poniżej ''Nie w temacie'' ale wszyscy piszą tu o .....EGDE
Gradory napisał(a):. Poczekam na prawdziwą nawigację do rowerów górskich
Może się doczekasz ale....... nie prędko.
Mam od 2 lat Edge 820 ale jako 1-den jedyny sprzęt na dłuższe jazdy to dla mnie jest zdecydowanie za mało.... dlatego na kierownicy mam również Sigmę ,teraz ROX 11 ( główne ograniczenie Garmina z mojej persp. -
mapa + tylko 2 pola danych to jest nie do zaakceptowania ale u innych producentów jest ....tak samo. Na Garminie ma ustawione mapę + %FTP mocy+ nachylenie a resztę istotnych( puls, kadencja wysokość, prędkość, ....) na Sigmie, tam też można sobie kilka ekranów zrobić . Taki zestaw jak dla mnie optymalny.
W Edge można sobie ustawić i
10 pól danych i to jest OK jak się jedzie ''wokół komina'' , albo po prostu robi 1-2 h trening ale jak jakaś konkretna wycieczka niekoniecznie znanym terenie z podjazdami gdzie czasem bywa 1000-2000 w pionie to jednak chcę równocześnie mieć mapę , widzieć na podjeździe zakręty, na bieżąco skrzyżownia... itd.
Co do Edge 820 - to jakoś tam działa ale generalnie rewelacji nie ma. Jedyne co dobre to obsługa wszystkich czujników rowerowych+ widzialność w słońcu jest OK. I na pewno nie jest tu największym problemem mały ekran albo to że wolno przelicza.
-
bateria to bez wygaszania max jakieś 7-8h( z Glonass czy be nie ma większego znaczenia ) , potem Edge pyta czy włączyć Tryb Oszczędzania Energii i jeszcze trochę pochodzi.Sigma pod tym względem dużo lepsza , tam ponad 10 na luzie.
- jak wgramy stworzoną np. na pc trasę( w urządzeniu nazywa się to ,,
KURS') to jest ok , widzi ją , jest aktywny wykres wysokości można coś tam na nim wyczytać. W dyscyplinie ,,jazda po kursie'' jak mamy niezłe mapy to Edge się raczej sprawdza. Wiadomo, że nie jest to widok Locus/Orux+ skan turstycznej mapy ale żeby się nie pogubić powinno starczyć.
- po kliknięciu ,,JEDŹ'' przeliczanie trochę trwa ale do przeżycia
-
kurs niby można zrobić , próbowałem na początku...... jak miałem cierpliwość .No ale jak jest komórka z Locusem to ....nie ma to najmniejszego sensu, szkoda czasu.
-w deszcz ekran potrafi sam się przełączyć
-przesyłanie bezprzewodowe działa- ale ...nie za każdym razem
-Segmenty Stravy- to też działa - ale wyłączyłem bo mi zaśmiecały ekran- wolę potem po jeździe na spokojnie zobaczyć sobie jak szybko jechałem dany kawałek
-
ładowanie/ włączanie- Czemu Garmin sam się włącza po naładowaniu???? to jakaś bzdura totalna. Zostawiasz do ładowania na noc , wyłaczysz z prądu i ...okazuje się, że bateria 0% bo oczywiście sam się właczył .Znaczy można to kontrolować i po prostu go zaraz po naładowaniu zgasić no ale ...jaka idea tego
samowłączania-
nachylenei drogi w %- przy stromych podjazdach tych > 15% to jest niestety katastrofa. Robi sie nagle na liczniku 0% I tak bez zmian przez dobre minuty ( przykładowo Przełęcz Karkonoska 1 stromy odcinek , średnio na kilometrze 15% a miejscami > 20 - Edge 820 trzyma 0 przez ten cały 7,8 minutowy kawałek )
z innych które próbowałem ostatnio-
Edge 520 - na (+ ) w stosuku do 820 obsługa klawisze zamiast dotyku na minus b. mało miejsca na mapy, i ich katastrofalna obsługa ( brak zoomowania) ale do ,,Jazdy po kursie '' podobnie jak Edge 820 jest ok , bateria lepsza
TwoNav Ultra- na plus tylko to że można sobie wrgać mapy rastrowe , toporny, bateria beznadziejna ( 6 h to był max), pozatym jeszcze 1,5 roku temu nie czytał czujnika mocy
Edge 1000- Wymiary ok, tworzenie tras OK..... Generalanie o klasę lepszy niż Edge 820 ale dla mnie względu na to co powyżej ( mapa + 2 pola danych) jako jedyny licznik nie do zaakcpetowania.
Etrex 30- na plus mapa + 4 pola danych . Ale niestety brak obsługi czujnika Mocy= n
Wyszła Sigma ROX 12 ,mapowa ( 10 .11 bezmapowce) ale jak widać na zdjeciach czy instrukcji jak dla mnie jako 1dyny licznik to nie może być .