Strona 2 z 3

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: N, 19 paź 2008 22:20
przez michaczu
Hejka:-)

Generalnie wpadło mi w rece cos takiego:
http://www.activegps.co.uk/becker-traff ... codile.htm
co myślicie? jak wygląda sprawa odnośnie map? czy wszystkie co chodzą na garmina chodzą też na beckera?
Chodzi mi głównie o mapy terenowe, topograficzne...

Generalnie jak wygląda użytkowanie innego GPS niż garmin w praktyce:)

Pozdrowionka:-)

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: N, 19 paź 2008 22:32
przez wodzirej
michaczu napisał(a):czy wszystkie co chodzą na garmina chodzą też na beckera?

Once again: mapy na Garmina nie chodza na niczym poza garminami.

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pn, 20 paź 2008 7:17
przez jurgen
michaczu napisał(a):Hejka:-)

Generalnie wpadło mi w rece cos takiego:
http://www.activegps.co.uk/becker-traff ... codile.htm


na moto chcesz to zabierac ?

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pn, 20 paź 2008 10:47
przez michaczu
jurgen napisał(a):na moto chcesz to zabierac ?


Generalnie taki był pomysł bo produkt zapowiadał się całkiem ciekawie..
Jednak jeżeli nie działają na to mapy z garmina to raczej kicha... na co mi urządzenie bez fajnych map?

Jeszcze tylko jedna sprawa... skoro Colorado przecieka... to czy Nuvi 500 lub 550 nie będzie lepszym rozwiązaniem?
Jest wodoodporny
Wstrząsoodporny?
Tak samo dobrze namierza
ma większy wyświetlacz
posiada głośnik

Ale:
czy na ekraniki dotykowe można przyklejac folie ochronne?
trochę krótko trzyma bateria.... ale może jest wyjście.. potrzebowałbym tylko informacje jaki prąd musi dostawać to urządzenie i można zrobić zewnętrzną baterię podłączaną do normalnego zasilania:)

I ostatnie już chyba pytanie.. czy są do Nuvi jakieś płyty mocujące? jakiś taki dynks w który mogę to zainstalowac? ten dynks do moto już sobie przyczepię:)

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pn, 20 paź 2008 11:38
przez kwieto
michaczu napisał(a):Jeszcze tylko jedna sprawa... skoro Colorado przecieka...


Proponowałbym zakończenie powtarzania bzdur o przeciekaniu Colorado.
Jak na razie na tym forum jedynie RAV miał problem z przeciekającym Colorado, potem inni też zaczęli masowo testować i jakoś nikt nie donosił o przeciekach (a wręcz przeciwnie).

Co do Nuvi - tak, na ekrany dotykowe można przyklejać folie ochronne.

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pn, 20 paź 2008 12:06
przez wodzirej
michaczu napisał(a):czy są do Nuvi jakieś płyty mocujące? jakiś taki dynks w który mogę to zainstalowac? ten dynks do moto już sobie przyczepię:)

Są. Np. tutaj:
http://www.ram-mount.com/mount/motorcyc ... _mount.htm

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pn, 20 paź 2008 14:18
przez Zachu
Jest oryginalne montowanie nuviego do roweru ;) Ktoś na forum pokazywał montaż nuvi 200 w pojemniku, na motorze.

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pn, 27 paź 2008 3:34
przez Radek
Mój typ to Vista HCx. Sam używam i sobie chwalę. Jeżdżę enduro i w tych warunkach Vista spisuje się naprawdę ok. Sygnał cały czas jest stabilny nawet w gęstym lesie, nie przemaka a na jednej parze paluszków zawsze przejeżdżam cały dzień (zapasowe mam w camelbaku). Jest jedno ale... nawet gdyby miała przekątną ekranu bliską wypasionej plaźmie to nie da rady szczytywać danych w czasie jazdy :P . Bo tu chodzi o specyfikę tego sportu, po prostu szybkiej jazdy w terenie nie idzie pogodzić z panowaniem nad GPSem (nie wiem jak sobie radzą na długodystansowych rajdach zawodowcy :roll: ). Czyli chcesz zasięgnąć informacji od "mundrego" (jak ja nazywam swój poczciwy odbiornik) to zatrzymujesz się i konsultujesz, to najrozsądniejszy sposób. Parę razy miałem podbramkowe sytuacje, kiedy jechałem w grupie a chciałem podejrzeć co jest na ekranie :lol: . Minus Visty? Wymagające przyzwyczajenia się przyciski... jak masz ją w ręce to nie jest źle ale w uchwycie :roll: ... trzeba to zaakceptować.
Dokupiłem:
1. protektor na ekran: http://cgi.ebay.com/EXiM-SPOC-Screen-Pr ... 240%3A1318
2. najzwyklejszy uchwyt do kiery (okazało się, że nie jest niezbędny elastyczny uchwyt): http://cgi.ebay.com/Garmin-eTrex-Legend ... 240%3A1318
3. Pokrowiec (wymagał dopasowania do uchwytu) http://cgi.ebay.com/New-Protective-Case ... 240%3A1318
4. karta miniSD 2GB
Możesz zapisywać ślady z jazdy i je edytować. Jedyną niedogodnością jest to, że ślad importowany do Visty (i nie tylko Visty) może mieć jedynie 500 punktów i jest automatycznie skracany do tej liczby, to potarfi wkur... :wink: . I tu jednocześnie pytanie do druhów - można to obejść???
Ostatnio nawet znalazłem dobrą zabawę (dla mnie to nowość :oops: ) w wyznaczanie śladów "na sucho" w google maps i importowanie ich do odbiornika. Jadąc na teren mam już pojęcie w jakim kierunku się poruszać aby dojechać w potencjalnie intetesujące miejsca i jest git 8) .
W aucie też korzystam z Visty, daje radę choć w porównaniu do czołówki typowo samochodowych to uśmiech politowania :wink: . Jednakże dokupiłem mocowanie do szyby i śmigam :) http://cgi.ebay.com/Car-Windshield-Moun ... m153.l1262

Pzdr.
Radek

P.S. Aha, nie wyobrazam sobie większego gabarytowo odbiornika na motocyklu offroadowym. Kumpel ma Zumo (świetny ale na szosę i lekki teren gdzie nie ma bliskich spotkań z podłożem) ale jeszcze się nie odważył tego klocka zamontować w swoim Katoomie... i wcale mu sie nie dziwię.
A jeśli nie Vista HCX to wypaśny GPSMap 60CSx, naprawdę fajny sprzęt.

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pn, 27 paź 2008 7:48
przez saper
Idź do sklepu i porównaj, pomacaj. Oregon jest prawie taki sam gabarytowo jak vista.

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pn, 27 paź 2008 9:14
przez jurgen
Radek napisał(a):Jedyną niedogodnością jest to, że ślad importowany do Visty (i nie tylko Visty) może mieć jedynie 500 punktów i jest automatycznie skracany do tej liczby, to potarfi wkur... :wink: . I tu jednocześnie pytanie do druhów - można to obejść???


pytasz jak obejsc ograniczenie 500 punktow ? nie sluszalem/czytalem
jesli chodzi ci o ucinanie sladu do 500 punktow przy wgrywaniu do odbiornika to wystarczy
wgrac pod nazwa taka jak sie zczytuje slad aktywny czyli "ACTIVE LOG" :D
dopiero wtedy w odbiorniku zapisac a ten zmniejszy ilosc punktow do 500 ale slad bedzie caly

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pn, 27 paź 2008 12:48
przez Radek
saper napisał(a):Idź do sklepu i porównaj, pomacaj. Oregon jest prawie taki sam gabarytowo jak vista.

Chodziło mi raczej o porównanie Visty do typowo samochodowych odbiorników gdzie różnica jest znacząca. Oregon (nie macałem) wygląda na zacny sprzęt, nie powiem, jedyny minus w tej sytuacji to cena. Szkoda mi by go było skazywać na poniewierkę motocyklową ale nie każdy ma takie problemy :wink: .

jurgen napisał(a):pytasz jak obejsc ograniczenie 500 punktow ? nie sluszalem/czytalem
jesli chodzi ci o ucinanie sladu do 500 punktow przy wgrywaniu do odbiornika to wystarczy
wgrac pod nazwa taka jak sie zczytuje slad aktywny czyli "ACTIVE LOG"
dopiero wtedy w odbiorniku zapisac a ten zmniejszy ilosc punktow do 500 ale slad bedzie caly

Tak, obiło mi się o uszy takie rozwiązanie. Jedynie to, że tak czy inaczej punkty śladu są redukowane do 500 trochę mi nie pasuje bo potem długi ślad staje się "kwadratowy" :| . Idzie przeżyć, dzięki za radę :) .

Pzdr.
Radek

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pn, 27 paź 2008 13:59
przez GPS Maniak
Radek napisał(a):Tak, obiło mi się o uszy takie rozwiązanie. Jedynie to, że tak czy inaczej punkty śladu są redukowane do 500 trochę mi nie pasuje bo potem długi ślad staje się "kwadratowy" :| .

No, ale możesz go ...... nie zapisywać, lecz zostawić w odbiorniku jako "ślad aktywny". Wówczas nie będzie zredukowany do 500 pkt.

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pn, 27 paź 2008 14:11
przez Radek
Słuszna idea, na wszystko jak widać jest sposób :idea: . No oczywiście dopóki nie zapełnimy na full miejsca na aktywne ślady :wink: .
Dzieki!

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pt, 27 mar 2015 12:42
przez Wolo
Hej,

rozglądam się za nawigacją do użytku w podobnych okolicznościach, jak autor wątku, z tym, że wraz z motocyklem topiłem też telefony/ PDA służące za nawigację. Szukam zatem czegoś możliwie wodoszczelnego.

Kilka lat minęło, pojawiły się nowe modele i stoję przed wyborem:
- Monterra (mam wrażenie, że kupiłbym b. drogi telefon z Androidem, ale może się mylę)
- Montana 600/650 (i która z wersji?)
- Zumo 590/660 (czy nie za wielkie na lekkie moto?)
- 64 st (poprzednicy 60/62 dość popularni wśród offroadowców, mnie zniechęca nieco mały rozmiar ekranu)

Jakieś doświadczenie z użytkowania powyższych? Najrozsądniejszy wybór w stosunku cena/jakość/ możliwości?

Ps. Wiem, należy się złoty szpadel, ale chyba nie ma sensu powielać wątków.

Pozdrawiam,


Daniel

Re: Navigacja na motocykl cross/ATV i może do auta Colorado300?

PostNapisane: Pt, 27 mar 2015 13:00
przez tboniasty
Przejrzyj sobie wypowiedzi Miszel'a - tu masz wędkę, dalej łów sam: viewtopic.php?p=183744#p183744