Drodzy, temat długi i zawiły, dlatego zacznę od ogółu do szczegółu - szukam osób, które mają tak jak ja, problem z skokami prędkości maksymalnej w fenixie3 (lub innych modelach),
Mianowicie co jakiś czas pojawiają się u mnie TYLKO przy rozpoczynaniu (bądź wznawianiu wcześniej zatrzymanej aktywności przez "wznów później) skoki prędkości różnego rzędu - od 20km/h po 300km/h. Skok ten występuje tylko w 0:00 czasie trwania aktywności, po czym wraca do normalności.
Nigdzie na forach polskich i zagranicznych nie potrafiłem znaleźć czy ktoś już miał taki problem i czym był spowodowany, więc uderzyłem bezpośrednio do producenta (kontakt mailowy z ludźmi z Anglii, po polsku).
W pierwszym rzucie firma Garmin zadawała mnóstwo pytań po czym został wymieniony zegarek na nowy (oczywiście nowy, czyli inny regenerowany, lecz w stanie idealnym więc nie ma tematu). Któraś aktywność z kolei i problem znów się pojawił. Wróciłem z tym do producenta, lecz tutaj zaczął podnosić się mój poziom irytacji. Znów sterta tych samych pytań na które już odpowiadałem innej osobie kontaktowej i kilka dni przerwy z każdym mailem.
Najbardziej niszcząca była odpowiedź: "Niestety biorac pod uwage ilosc zgloszen i priorytet nadany, szanse sa, ze nie bedziemy w stanie rozwiazac problemu w przeciagu paru dni lub tez nastepnych tygodni. Nie jestem w stanie podac Panu konkretnej daty kiedy problem bedzie rozwiazany, tym bardziej, ze jeszcze nie ustalilismy powodu.". Ilość zgłoszeń o której mowa to - dwa. Przy czym to drugie dopiero pojawiło się jakiś miesiąc temu i dotyczy fenixa 5.
Nie wytrzymując, dzwonię tym razem już na polską infolinię w której Pan, aby ruszyć coś w temacie bez wahania wymienia mi zegarek na trzeci - może po prostu miałem takiego pecha i trafiałem na wadliwe modele? No ale niestety. Przyszedł trzeci który w pierwszym dniu wygenerował problem skoku prędkości, więc nie tracąc czasu naskrobałem maila z informacją, po czym w temat włącza się kolejna (nowa, trzecia) osoba która sugeruje mi ustawienie opcji (wyłączenie ultratrac i włączenie glonass) które żeby było śmieszniej, właśnie były ustawione w momencie generowania problemu!
Jest to moja ostatnia szansa dla biura obsługi zanim nie uruchomię rzecznika praw konsumenta, ponieważ temat wije się już od dobrego pół roku i żadnych konkretów.
Moja hipoteza na temat ilości zgłoszeń jest następująca: wielu ludzi gów... obchodzi prędkość maksymalna w przeciwieństwie do mnie - jestem bardzo ciekaw z jaką prędkością jeżdżę na rowerze, szczególnie po górach, w związku z czym nawet jeśli wyskoczy im prędkość maksymalna rzędu 200km/h, nie przejmują się tym i żyją dalej nie zgłaszając problemu. Ja zaś ponadto wychodzę z założenia, że jeśli wybuliłem na zegarek prawie 2k PLN, to ma on działać tak jak zapewnia producent.
A teraz do konkretów - sugeruję, a także będę bardzo wdzięczny osobom, które również mają ten problem o zgłoszenie go jako REKLAMACJĘ Garminowi. Dlaczego? Oczywiście nie musicie robić nic bezinteresownie Wyjdźcie z takiego samego założenia co ja - macie zegarek który jest już używany jakiś czas, jest porysowany, podniszczony, więc dlaczego by nie wymienić go na nowy? Zgłaszając reklamację macie duże prawdopodobieństwo otrzymania nowego zegarka. Pamiętajcie aby oczywiście wysłać link do przykładowych aktywności z problemem.
Także jeśli któryś z forumowiczów również ma ten problem, proszę o informację - pomóżmy Garminowi rozwiązać problem, ponieważ sam moim jednym zgłoszeniem widzę, że za dużo nie wskóram.