Epix2 po reklamacji - pytania i wątpliwości

O elektronice i wewnętrznym oprogramowaniu naszych Garminów. Chipsety, anteny zewnętrzne, baterie, karty pamięci, naprawy. Także o nieoficjalnych firmware, przeróbkach sprzętowych i innych rodzajach tuningu.

Moderator: PouchX

Epix2 po reklamacji - pytania i wątpliwości

Postprzez user202308 » Pt, 04 sie 2023 15:17

Wysłałem na reklamację swój zegarek Epix2 czarny tytanowy z szafirowym szkłem. Otrzymałem od Garmina urządzenie NOH refurbished. Załączam niżej dwa pliki obrazkowe, na których widać te zegarki.

A. Zegarek, który przyszedł do mnie teraz ma wg mnie nieco inny kolor. Jest jaśniejszy, tak jakby bezel oraz plecki obudowy zostały wyszczotkowane i powłoka DLC została prawdopodobnie nieco usunięta w tym procesie? Wokół czujnika tętna jest aż przebłysk do srebrnego. Czy to wszystko jest prawidłowe i oczekiwane? Reklamowany zegarek był wg mnie ciemniejszy.

Klamerka paska przysłanego z zegarkiem też jest wg mnie wyszczotkowana. Jej kolor jest dzięki temu zbliżony do koperty zegarka, ale od spodu klamerki szczotkowania nie było zrobionego. Szczotkowany był także języczek. Gdyby klamerka nie była szczotkowana to kolorystycznie by nie pasowała i raziła w oczy jako zbyt ciemna. Zostawiłem sobie stary pasek i kolory klamerek ze starego i nowego paska się różnią. Co o tym sądzicie?

Inny pomysł niż to, że ktoś wykonał szczotkowanie mi do głowy nie przychodzi, ale proszę o sugestie. Czy to możliwe, że sam Garmin naprawiane zegarki szczotkuje by wyeliminować jakieś ryski i dlatego otrzymałem taki ze zmienionym odcieniem obudowy, czy to raczej poprzedni użytkownik sobie zrobił jakieś szczotkowanie? Przed wysłaniem na reklamację dopytywałem pomocy technicznej i nie wspominali nic o tym, że zegarek może się różnić odcieniem koloru względem fabrycznie nowego. Jaka może być inna przyczyna takiej zmiany odcieni koloru?

B. Druga sprawa jest taka, że wydaje mi się, że minimalnie ekran zegarka jest przekręcony, że mała liczba 60 nie układa się równo idealnie względem wyżłobienia na bezelu, które jest na godzinie 12. Nie wiem czy to będzie miało wpływ na obrócenie całego wyświetlacza i przekręcenie treści na ekranie czy to tylko element dekoracyjny i nie pamiętam jak to było w poprzednim zegarku, lecz wtedy taka rzecz nie zwróciła mojej uwagi, więc pewnie było wtedy ok. Zegarka jeszcze nie uruchamiałem, żeby się jeszcze tym ekranem dodatkowo nie przejmować. Póki co chcę wyjaśnić sprawę koloru, więc nie fotografowałem tego detalu.

Podpowiedzcie proszę, co powinienem wg Was zrobić. Czy wszystko wg Was jest w porządku, czy powinienem prosić o zegarek w bardziej zbliżonym do wyjściowego kolorze? W tym momencie jestem trochę rozczarowany. :(

Z góry dzięki!

REKLAMOWANY.jpg


NOH.jpg
user202308
Nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pt, 04 sie 2023 14:03

Re: Epix2 po reklamacji - pytania i wątpliwości

Postprzez Mariusz65 » Pt, 04 sie 2023 17:41

Jak długo miałeś ten zegarek? Był na gwarancji czy po?
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4639
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: Epix2 po reklamacji - pytania i wątpliwości

Postprzez user202308 » Pt, 04 sie 2023 18:56

Był na gwarancji. Miałem go przez 8 miesięcy.
user202308
Nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pt, 04 sie 2023 14:03

Re: Epix2 po reklamacji - pytania i wątpliwości

Postprzez Zachu » So, 05 sie 2023 5:14

Skoro Ci nie pasuje kolor to reklamuj. Najlepiej by było osobiście pojechać w Aleje ale pewnie się nie da.
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 8720
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Epix2 po reklamacji - pytania i wątpliwości

Postprzez user202308 » So, 05 sie 2023 11:18

A czy oni tam osobiście przyjmują klientów w Alejach? Nawet ewentualnie mógłbym zrobić bardzo długą wycieczkę i podjechać. Bo jeśli to by było znowu drogą wysyłkową, to pytanie jaka jest pewność, że następny wymieniony zegarek będzie miał kolory takie jak nówka z pudełka? Ja podejrzewam, że zegarki pewnie wszystkie są popakowane i opisane w pudełeczkach, gotowe do wysłania i przed wysyłką nie wiadomo który jak wygląda, bo pewnie patrzy się tylko na opis na opakowaniu, żeby się zgadzał.

Na razie osoba na infolinii mi powiedziała, żebym wysłał zdjęcia i pokazał różnice kolorów.
user202308
Nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pt, 04 sie 2023 14:03

Re: Epix2 po reklamacji - pytania i wątpliwości

Postprzez Zachu » So, 05 sie 2023 11:42

Oczywiści, tam jest salon wystawowy.
Pakowane są w folii bąbelkowej. Musisz mieć tylko numer reklamacji.
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 8720
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Epix2 po reklamacji - pytania i wątpliwości

Postprzez user202308 » So, 05 sie 2023 13:03

Nowy numer kolejnej reklamacji czy starej reklamacji? Nowa jeszcze formalnie reklamacją się nie stała.
user202308
Nowy
 
Posty: 5
Dołączył(a): Pt, 04 sie 2023 14:03

Re: Epix2 po reklamacji - pytania i wątpliwości

Postprzez Zachu » So, 05 sie 2023 14:54

Numer jest numer ja bym się na stary powołał.
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 8720
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Hardware i firmware

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość