Nuvi 500 - test macany.

O elektronice i wewnętrznym oprogramowaniu naszych Garminów. Chipsety, anteny zewnętrzne, baterie, karty pamięci, naprawy. Także o nieoficjalnych firmware, przeróbkach sprzętowych i innych rodzajach tuningu.

Moderator: PouchX

Nuvi 500 - test macany.

Postprzez Alf/red/ » Wt, 26 sie 2008 16:36

Niefajnie się czuję, bo nie wiem, co by tu odkrywczego napisać. Sprzęt jest cegiełkowaty (szczególnie w porównaniu do nuvi 200 na przykład, a nawet do 7x0). Z zachowania to nuvi 205 z minimalnymi zmianami.
No dobra, spróbuję napisać, co wpadało mi w oczy:
- zaślepka na złącze USB (gumowa, przyczepiona do obudowy)
- klapka (z małą uszczelką i zatrzaskiem) kryjąca baterię wymienialną (Li-ion 3,7V 1880mAh z napisem Garmin, nie zdzierałem folii żeby sprawdzić czy pod spodem są napisy Sanyo czy inne ;-) ) oraz gniazdko na małe karty pamięci
- uchwyt samochodowy a'la 200, czyli bez zasilania
- podobne jak w 255/205 podpowiedzi o skręcaniu w lewym górnym rogu, oraz wysuwające się podpowiedzi przy szukaniu
- na ekranie startowym jest nowa ikonka zmiany trybu pracy:
Obrazek Obrazek
- brak ustawiania EGNOS
- kompas "sztuczny" bo w bezruchu albo trybie symulacji nie zmienia wskazań
- nie ma grania mp3/ogg
- nie ma TTS
- track zapamiętuje jak zwykle: przyciągany w trybie nawigacji po drogach, prawidłowy przy nawigacji po bezdrożach albo bez nawigowania. Track nazywa się na przykład "ACTIVE LOG: 24 Sie 2008 15:55"
- błąd "Jedźiesz po droga xyz" jak wszędzie.

Nie testowałem wodo- ani stukoodporności.
Generalnie średnio mi się spodobał. Ni pies, ni wydra. Jeśli komuś odpowiada funkcjonalność nuvi 205, a brakuje wodoodporności - to może mu podpasuje.

Test sponsorował Excel Szczecin, ale nie wpłynęło to na moje zdanie ;-) Dziękuję!
Alf/red/ + jutrzejsze UMP-pcPL + nüvi 360/CNE2008 + nüvi 765/CNE2010 + Vista HCx.
Obrazek
Avatar użytkownika
Alf/red/
Radny
 
Posty: 1088
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 10:27
Lokalizacja: Szczęśliwice

Postprzez beetle-m » Wt, 26 sie 2008 17:00

Jakieś fotki ? Z góry, z boku, do gardła ? :wink:
Pozdrawiam, mariuszD
nüvi 3490LMT // nüvi 3790T // nüvi 765T // nüvi 760 // nüvi 250W
// CNE nüMaps Lifetime // GT-i9195 (MapaMap 8.6.2 - PL-2015Q1) // Garmin viago 1.2 (z MapsToGo)
Avatar użytkownika
beetle-m
Bywalec
 
Posty: 6678
Dołączył(a): Cz, 11 paź 2007 7:17
Lokalizacja: Tychy, Bielsko

Postprzez popej » Wt, 26 sie 2008 17:40

Hej, nie tak szybko :-)

Co z trasami?
Co z zarządzeniem śladami, trakback?
Co ze zdjęciami satelitarnymi, pokazuje te z bazówki Colorado?
Co z mapami morskimi? Pokazuje zdjęcia w g2 Vision?
Można wyłączyć cieniowanie DEM? Jest tryb prezentacji 3D?
Są przewodniki? Słowniki?
Co z opcjami geocachingu? Wherigo?
popej
Dakota, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; Redme Note 3 Pro, Locus, OsmAnd
Avatar użytkownika
popej
Bywalec
 
Posty: 6828
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez h2o » Wt, 26 sie 2008 20:22

ja sie zastanawiam dlaczego oni nie zrobią jednego porządnego urządzenia z tymi wszystkimi wygodami jak tu ikonka zmiany trybu pracy i zaoferują to za 2 kółka jak na nasz rynek? bo tak to naprawdę żadne nuvi nie ma wszystkiego i każdy wybór jest kompromisem. Zamieniłem 660 na 255W, a nie na 760 bo: mp3 nie potrzebuje ale okazało się, że cała seria 200 bez MP3 wymaga specjalnych zabiegów wgrywania gadających POI (bo nie ma mp3 i nie kuma tego formatu), trasy da sie przeboleć i jak dobrze wstawić punkt pośredni do 255 to wyliczy tak samo jak preferowane ustawienia GP mapy czyli bardziej drogi boczne niż główne i autostrady. Można też jechać od POI do POI lub bawić sie w "przeliczam". Zaletą 255 w stosunku do 760 jest nowy interfejs, a plusem, że zapisuje przynajmniej ślady i można coś z tym zrobić. Nie ma BackTraka, a w trybie pieszy zapisuje bez przyciągania ale i tak w różnych interwałach czasowych od 5 do 15 sek. Dużą zaletą 760, którą dopiero teraz dostrzegam jest stacja dokująca, czego nie ma w całej serii 200. Minusem 255W i chyba całej serii jest brak SiRFStar III na pokładzie. 255 czasem potrafi mi się "obrócić w poprzek" jak stoję na światłach. Droga sie dopiero prostuje jak ruszę. Niby nie ma to znaczenia ale jak w gęsto pokręconych miastach jak Poznań jest skręt co 20-30m, a nawigacja tańczy dookoła to... lepiej patrzeć na znaki i drogę ;-) Fajne by było urządzenie przekroju 760 z aktualnymi zaletami 255 i tymi dodatkami z 500tki. Wysiadasz z auta, idziesz z rodziną do lasu, dwoma klikami zmieniasz tryb pracy nawigacji i wrzucasz do plecaka. I naprawdę nie musi być wodoodporne. Wystarczy wodoodporna kurtka lub plecak. Każde urządzenie wodochłonne jest w stanie przez kilka sekund pracować na deszczu bez uszczerbku na zdrowiu. No coż, ale jak to już jest - nie ma ideałów. Tylko kurde w tym przypadku za ideał bym dopłacił te 100 USD. To tak naprawdę jest odblokowanie kilku funkcji w sofcie źródłowym. Przecież do tych urządzeń jest jeden soft!!! Tylko się go kompiluje zgodnie z wytycznymi dla konkretnych modeli.

Z dwojga złego wolę na dziś jednak 255W. Poczekam do przyszłego roku i zobaczymy co wyjdzie z 765. Jak będzie to przynajmniej mariaż 255, 760 i 500tki to go kupię ;-) A może inaczej - ja już od teraz czekam na to 765 8)
Krzysiek

w schowku: nuvi 2497LMT+CNE LifeTime + UMP-pcPL
na ryby: Oregon 650 + VMAP +PL Topo 2013.30
na stanie: nuvi 255WT+UMP
Avatar użytkownika
h2o
Bywalec
 
Posty: 491
Dołączył(a): Cz, 17 sty 2008 19:14
Lokalizacja: Poznań

Postprzez SP2BZW » Wt, 26 sie 2008 21:05

h2o napisał(a):ja sie zastanawiam dlaczego oni nie zrobią jednego porządnego urządzenia

bo to jest światowa korporacja i "polityka firmy" w założeniach znana tylko udziałowcom :D

P.S. na rynku urządzeń radio-nadawczych egzystuje sobie firma która nie jest tania, produkuje parę modeli... i trzeba się ustawiać w kolejce :shock:
po prostu producent i jego inżynierowie są świadomi, poprawiają firmware od razu (po wysłuchaniu użytkowników)
i produkują urządzenie pod względem parametrów technicznych niedoścignione przez wielkie korporacje typu wyprodukuj-zapomnij... :twisted:
SP2BZW
 

Postprzez Alf/red/ » Śr, 27 sie 2008 12:43

popej napisał(a):Co z trasami?
Co z zarządzeniem śladami, trakback?
Co ze zdjęciami satelitarnymi, pokazuje te z bazówki Colorado?
Co z mapami morskimi? Pokazuje zdjęcia w g2 Vision?
Można wyłączyć cieniowanie DEM? Jest tryb prezentacji 3D?
Są przewodniki? Słowniki?
Co z opcjami geocachingu? Wherigo?


Okej, okej...
Trasy: wielopunktowe. Porządkowane ręczne oraz automatyczne. Dodawanie/ usuwanie/ zmiana ręczna kolejności pkt.
Ślady z odbiornika można tylko skasować. TracBack jest sprytnie ukryty w "Dokąd?" i jedzie ostatnim śladem.
Map nie mam. W urządzeniu jest CNE-DACH (chociaż plik jest tak duży, jakby CNE było całe) oraz bazówka USA, cieniowana, ale nie trójwymiarowa. Tryb 2D/3D przestawia się "sam" przy zwiększaniu / zmniejszaniu skali.
Z dodatków jest menu Whereigo, które pyskuje na brak kartridża. Menu Geocaches narzeka, że nic nie ma - a ma świeżo wysłany punkt z Opencaching, który można sobie jak najbardziej znaleźć w Ulubione, dodać mu zdjęcie itd. Przewodników, słowników itp. nie zauważam. Czyli bez rewelacji, jak mówiłem :-D
Alf/red/ + jutrzejsze UMP-pcPL + nüvi 360/CNE2008 + nüvi 765/CNE2010 + Vista HCx.
Obrazek
Avatar użytkownika
Alf/red/
Radny
 
Posty: 1088
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 10:27
Lokalizacja: Szczęśliwice

Postprzez SP9XWW » Śr, 27 sie 2008 17:13

SP2BZW napisał(a):P.S. na rynku urządzeń radio-nadawczych egzystuje sobie firma która nie jest tania, produkuje parę modeli... i trzeba się ustawiać w kolejce :shock:

Elecraft??? :lol::lol::lol:
S!@w (SP9XWW) 50° 3' 40.57" 19° 56' 12.34"
Nuvi 765 + GPMapa 2009.1 + CNE NT 2010 + UMP-pcPL
Obrazek
Avatar użytkownika
SP9XWW
Bywalec
 
Posty: 101
Dołączył(a): Pn, 15 paź 2007 22:58
Lokalizacja: Kraków

Postprzez popej » Śr, 27 sie 2008 19:20

h2o napisał(a):A może inaczej - ja już od teraz czekam na to 765 8)

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=14926
popej
Dakota, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; Redme Note 3 Pro, Locus, OsmAnd
Avatar użytkownika
popej
Bywalec
 
Posty: 6828
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez SP2BZW » Śr, 27 sie 2008 20:12

SP9XWW napisał(a):Elecraft??? :lol::lol::lol:

tak, oczywiście :P
SP2BZW
 

Postprzez PouchX » Śr, 27 sie 2008 20:15

popej napisał(a):
h2o napisał(a):A może inaczej - ja już od teraz czekam na to 765 8)

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=14926


Przerzuce to gdzie trzeba.
Avatar użytkownika
PouchX
Radny
 
Posty: 4498
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:22
Lokalizacja: Poznań

Postprzez wodzirej » Pt, 19 wrz 2008 20:12

Dzisiaj w Krakowie, w salonie Garmina na Kalwaryjskiej zapytałem:
- Czy będzie można u was kupić uchwyt rowerowy do nuvi 500?
- Nuvi 500 :?: Nie ma takiego...
- Ma. Nuvi 500/550
- W Polsce takiego nie ma.
- Czyli mam odpowiedź na pytanie, którego nie zadałem. A co z uchwytem do nuvi 500? Będzie?
- NIE :x

(po pierwszej odpowiedzi powinienem się pożegnać).
Pod ręką: Oregon 550, 60CSx, etrex 30x, DriveAssist 50, Virb XE
Jeśli geografia jest prozą, mapy są ikonografią. Lennart Meri
Avatar użytkownika
wodzirej
Bywalec
 
Posty: 1877
Dołączył(a): N, 18 mar 2007 19:22
Lokalizacja: NYC

Re: Nuvi 500 - test macany.

Postprzez Tuco » Pn, 08 gru 2008 16:39

Mam jeszcze kilka pytań dot. Nuviego 500/550:
1. jak wygląda kwestia pomiaru wysokości w Nuvim 500/550, mój PDA pokazywał wysokość za pomocą GPS-u dosyć dokładnie ale nie wiem czy w Nuvim istnieje taka opcja?
2. czy warto inwestować w GP Mapę skoro w 550 jest City Navigator który podobno jest całkiem niezły?
3. Czy istnieje jakaś inna mapa europy poza CN?
NUVI 500 GP
Avatar użytkownika
Tuco
 
Posty: 27
Dołączył(a): Śr, 13 lut 2008 11:29
Lokalizacja: Kraków

Re: Nuvi 500 - test macany.

Postprzez wodzirej » Pn, 08 gru 2008 17:02

> 1. jak wygląda kwestia pomiaru wysokości w Nuvim 500/550, mój PDA pokazywał wysokość za pomocą GPS-u dosyć dokładnie ale nie wiem czy w Nuvim istnieje taka opcja?

Istnieje.
I daleko szukać nie trzeba: Narzędzia -> kompas.
Wyświetla się ekran kompasu, a po jego prawej stronie pola:
- prędkość
- wysokość
- aktualny czas
- dokładność GPS.

> 2. czy warto inwestować w GP Mapę skoro w 550 jest City Navigator który podobno jest całkiem niezły?

CN w Polsce jest 'całkiem niezły' (z badziewną kategoryzacją dróg), a GPMapa jest o wiele lepsza.
Sporo na ten temat poczytasz w archiwum Garniaka :)
Pod ręką: Oregon 550, 60CSx, etrex 30x, DriveAssist 50, Virb XE
Jeśli geografia jest prozą, mapy są ikonografią. Lennart Meri
Avatar użytkownika
wodzirej
Bywalec
 
Posty: 1877
Dołączył(a): N, 18 mar 2007 19:22
Lokalizacja: NYC

Re: Nuvi 500 - test macany.

Postprzez Azymut » Pn, 08 gru 2008 18:00

WAPM napisał(a):CN w Polsce jest 'całkiem niezły' (z badziewną kategoryzacją dróg), a GPMapa jest o wiele lepsza.
Sporo na ten temat poczytasz w archiwum Garniaka :)

Problem z kategoryzacją dróg dotyczył starych wersji City Navigatora, od najnowszej wersji 2009 zaszły tu duże zmiany. GPMapa jako produkt robiony lokalnie wciąż jest lepsza i pewnie zawsze tak będzie, ale w stosunku do nowego CNE 2009 nie ma już tej wcześniejszej "strategicznej przewagi".
Azymut
Bywalec
 
Posty: 347
Dołączył(a): Pt, 09 lis 2007 1:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nuvi 500 - test macany.

Postprzez Tuco » Pt, 12 gru 2008 18:31

Jeszcze jedno pytanko na koniec a zasadniczo dwa pytania ;]:
1. rozumie że różnica pomiędzy modelami Nuvi 500 i Nuvi 550 polega wyłącznie na posiadaniu lub nie CN EU, i na 100% nie ma innych różnic??!
2. czy wersje CN EU oferowane na Allegro za np 99zł są oryginalne czy ludziska sprzedają pirackie wersje softu (nie podaje linków bo nie chcę robić nikomu reklamy)?

Pozdrawiam...
NUVI 500 GP
Avatar użytkownika
Tuco
 
Posty: 27
Dołączył(a): Śr, 13 lut 2008 11:29
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Hardware i firmware

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: sibin i 8 gości