Strona 2 z 3

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: N, 27 kwi 2014 20:05
przez Castel 899
Odrobiłem pracę domową; faktycznie jest tak, jak pisaliście z wojtek'iem, ale nie jestem pewien, czy to ma związek z tematem, gdyż:
- lotiss zauważył problem na urządzeniu 3597, a nie podczas zabawy BC-em,
- dziś dla próby wgrałem UMP-pcPL og 27kwi14 BC-em i symulując przejazd jak w temacie ... normalnie mam przed rondem "Trzymaj się prawej".

Aczkolwiek (może to się przyda) ww. plik czymś się różni od swojego bliźniaka gmapsupp.img - jest większy o 16 364 B mimo tego samego zestawu mapek z dzisiejszej aktualizacji.

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: Pn, 28 kwi 2014 7:54
przez Zachu
Problem zaczął się od modeli 2xx5 i 34xx pewnie i ta druga generacja dwu cyfrowych, teraz się nasilił nie gadając w xxx7. W starych nie zmieniają już nic dlatego nie popsuli.

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: N, 18 maja 2014 20:37
przez lotiss
w nowych modelach nuvi, UMP bez komunikatów zmiany kierunków jest NIESTETY mało pomocna ... , żeby nie powiedzieć bezużyteczna
czy zatem czas UMP jest policzony ... ???

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: N, 18 maja 2014 20:58
przez EGON
Ja mam nowszy model i na co dzień używam UMP. Głos mam w zasadzie niemal zawsze wyłączony, więc dla mnie UMP wciąż jest w pełni użyteczna :)

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: N, 18 maja 2014 21:04
przez lotiss
przesadziłem z bezużyteczna ... :oops:
po własnym mieście jeżdzę codziennie na UMP ...
jednak w przypadku obcych miast przełączam na CNE - trzeba bacznie śledzić trasę (zmiana kierunku za 500 m a na wyświetlaczu info, o zmianie kierunku za xx kilometrów)

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: Pn, 19 maja 2014 0:06
przez Castel 899
EGON napisał(a):.... Głos mam w zasadzie niemal zawsze wyłączony ...

A ja uparcie nakłaniam do odbierania nawigacji samochodowej uszami. Gdy jest BUM, to potem - Orzeszku, tylko na pół sekundy odwróciłem wzrok. Orzeszku ... Orzeszku ...

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: Pn, 19 maja 2014 19:29
przez Zachu
EGON napisał(a):Ja mam nowszy model i na co dzień używam UMP.
W Twoim nie ma opisanego problemu, tylko po chodnikach prowadzi ;) Unikaj "pasy specjalne" rozwiązuje sprawę.

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: Pn, 19 maja 2014 20:22
przez lotiss
nowe urządzenia poprawnie odczytują dane z CNE (komunikaty wyświetlają się poprawnie) :)
czy zatem nie jest możliwe rozwiązanie problemu przez wprowadzenie zmian w UMP ???? :?: :?: :?:

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: Pn, 19 maja 2014 23:05
przez Zachu
Czytasz to co pisze?

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: Wt, 20 maja 2014 20:35
przez lotiss
'Zachu' z całym szacunkiem ! klikakrotnie czytałem co napisałeś
- o ile się nie mylę wszystkie nowe (dostępne w autoryzowanej sieci) urządzenia nie czytają części komunikatów kierunkowych z UMP
- urządzenia te czytają jednak wszystkie komunikaty kierunkowe zaszyte w CNE
- garmin nie wspiera i nie będzie wspierał UMP (po części konkurencyjna mapa w stosunku do CNE) ... więc obawiam się, że nic nie zmieni dla aktualnych i przyszłych nawet urządzeń
- czy zatem UMP będzie w pełni funkcjonalną mapą tylko dla starszych urządzeń ???? to mnie martwi :( więc pytam / proszę Was o przemyślenie czy jest rozwiązanie niezależne od garmina :?: (konkretnie zmiany w UMP)

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: Wt, 20 maja 2014 21:05
przez Zachu
Chcesz psuć mapę pod komunikat "trzymaj się"?
W CN jest komunikat "zjedź" jeśli jest zjazd z głównej drogi i "trzymaj się" jeśli z rampy /jakoś nie wnikałem więcej/. Garmin to pewnie zmienił przez przypadek i nawet nie ma zamiaru tego zmieniać.

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: Cz, 22 maja 2014 19:26
przez lotiss
Zachu - co raz więcej Garniaków korzysta z nowych urządzeń
czy możliwe jest stworzenie dodatkowej wersji UMP pcPL pod nowe urządzenia ??? :?:

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: So, 24 maja 2014 14:46
przez wopozka
lotiss napisał(a):czy możliwe jest stworzenie dodatkowej wersji UMP pcPL pod nowe urządzenia ??? :?:


Niestety nie jest to możliwe, gdyż nie posiadamy odpowiednich narzędzi do tego.

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: So, 24 maja 2014 20:52
przez lotiss
Zachu napisał(a):Chcesz psuć mapę pod komunikat "trzymaj się"?
W CN jest komunikat "zjedź" jeśli jest zjazd z głównej drogi i "trzymaj się" jeśli z rampy /jakoś nie wnikałem więcej/. Garmin to pewnie zmienił przez przypadek i nawet nie ma zamiaru tego zmieniać.


sorry, że jestem upierdliwy w tym temacie :oops:
nie daje mi to spokoju ....

Zachu, załączam dwa przykładowe pliki A.gpx (początek przykładowej trasy) oraz B.gpx (koniec przykładowej trasy) - proszę zasymuluj na nuvi 3597 trasę z A do B (zjazd z Obwodnicy Trójmiasta na Trasę Słowackiego )
gdzie zarówno pod CNE jak UMP pcPL pięknie działają wszystkie komunikaty (jak niżej)
- za 800 m zjedż w prawo,
- trzymaj się lewej strony i wjedź na Słowackiego
- za 300 m trzymaj się prawej strony i wjedź na Słowackiego
- jedź prosto
- skręć w lewe

proszę spójrz na FS#17908
[url]http://ump.fuw.edu.pl/flyspray/index.php?do=details&task_id=17908&only_watched=1&type[0]=&sev[0]=&due[0]=&cat[0]=&status[0]=open&percent[0]=&reported[0]=[/url]

Re: brak komunikatów na skrzyżowaniu (skręć w lewo lub w prawo)

PostNapisane: Pn, 26 maja 2014 9:16
przez Zachu
E, raczej dociekliwy ;)
Tu będą prawidłowe komunikaty bo masz jasną sytuację. Autostrada i zjazdy. Problem jest na drogach krajowych i w mieście, tam gdzie drogi są równorzędne pod względem klas. http://umapa.pl/7ntxW
Widać też jak masz parę rozjazdów na wiaduktach że jest czasem "zjedź" a czasem "trzymaj się". Wrzucałem już przykładowe trasy. Prześledź miejsca i porównaj drogi z komunikatami.