dopiero wróciłem z dłuższej trasy i mogłem spojrzeć na wątek:
- bardzo cieszy mnie, że koledzy z projektu UMP chcą wprowadzić pikietaż do mapy UMP ale napotkają pewne ograniczenia (o tym za chwilę),
- dokładność zbieranych danych w bardzo dużym stopniu zależy tak na prawdę od potrzeb w jakich chcemy tego użyć później, mój cel i mój projekt jest taki by ta dokładność była +/- 30m od położenia rzeczywistego mi to w zupełności wystarczy,
- bardzo dziękuję za zebrane punkty wrzucę je do zbioru,
- co do wyświetlania, moja mapa jest przygotowana jako transparentna i można ją nałożyć na każdą inną mapę (UMP dajmy dla przykładu), punkty wyświetlają się zarówno w trakcie nawigacji 2D jak i 3D, jeśli ktoś nie życzy sobie w danej chwili oglądać pikietażu, wyłączenie nakładki w menu zajmuje około 10 sekund, sprawdziłem na kilku różnych nuvi i np coloradu działa bez problemu - zresztą jak ktoś zdekompiluje sobie mój plik img, będzie wiedział jak to zrobiłem - nie robię z tego tajemnicy, może to nie jest ultraeleganckie, ale ma jedną zaletę - spełnia wszystkie moje oczekiwania, efekt można "podziwiać" tutaj
http://sites.google.com/site/pikietaz/jak-to-wyglada (tak, ta kropka z napisem 467 to słupek),
- z pikietażem na niektórych drogach jest dziwnie - spostrzeżenie z dzisiaj - obwodnica Wyszkowa oznaczona w ciągu drogi DK8 jako S8 jest numerowana od 0 (że jest to niby jedyny odcinek S8), jako ciekawostka obwodnica Ostrowii Mazowieckiej również jest numerowana od 0 (powstała znacznie wcześniej), nieco się obawiam bo jest już rozgrzebany temat obwodnicy Zambrowa w ciągu tej drogi oraz S8 w Warszawie pewnie też będą numerować od 0 każdy odcinek (burdel na kółkach)
,
- zebrane kilka miesięcy temu punkty z pełnego kilometra na pewnym odcinku wszystkie przesunęły się o równe 300m, myślałem że to błąd pomiaru, ale zastanowiłem się co się dzieje ze słupkami jeśli zmieni się przebieg drogi na wcześniejszym odcinku (np. wybudowana zostanie obwodnica jakiegoś miasta), renumerują wszystkie słupki do końca drogi? Jeśli nie to co? Będę wdzięczny jeśli ktoś rozwieje moje wątpliwości.
To tak na szybko,
Teraz nieco rozwinę punkt 1 (bałem się, że zapomnę pozostałe), słupki oczywiście mogą zostać zapisane w UMP, tylko będzie się to wiązało z tym, że nie będą widoczne w trakcie nawigacji co w moim osobistym przypadku dyskwalifikuje rozwiązanie. Z mojego punktu widzenia takie dane na mapie UMP powinny być i chętnie przekaże projektowi wszystko co nazbierałem i przesłali mi ludzie, ale na swoje (i pewnie nie tylko) potrzeby będę generował transparentną nakładkę by otrzymać to co oczekuję (widoczne słupki na ekranie 2D i 3D). Z mojego punktu widzenia chętnie przekażę "zbiórkę" oraz przetwarzanie punktów kolegom z UMP, sam będę się opierał na danych zaciąganych z cvs'a UMP. Co koledzy z UMP na to? Uważam, że warto coś robić wspólnie bo tylko w taki sposób jesteśmy w stanie sprostać takiemu wyzwaniu (wbrew pozorom w naszym kraju jest kilka słupków do wprowadzenia
).
Teraz inna beczka, przejechałem dzisiaj około 500 km, i zebranie z takiej trasy słupków jest praktycznie niemożliwe, ale wydaje mi się że wystarczy zebrać co mniej-więcej 10km i posiadać ciągły ślad drogi (zapis ścieżki) i mam program który to przeliczy, i poda brakujące słupki. Bardzo ważnym aspektem jest ciągłość śladu, wyjaśniałem to nieco wcześniej na przykładzie drogi krajowej przebiegającej przez miasto (niestety częsty przypadek).
Liczę na konstruktywne opinie,
pozdr
Sebastian