Porządkowanie bazy danych radarów

O UMP-pcPL - darmowej mapie Polski. Jak instalować? Jak aktualizować? Jak rozbudowywać?

Moderatorzy: frasun, Artur, sdsyc, Alf/red/

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Mariusz65 » Pt, 11 wrz 2009 14:08

beetle-m napisał(a):
Zachu napisał(a):Wiesz jak stawiają dwie takie sztuki. Jeden z jednej, drugi po przeciwnej stronie skrzyżowania.
W takim przypadku głosuję za pozostawieniem tylko jednego (na środku).

Mam jeszcze jeden argument przeciw radykalnemu usuwaniu.
Ja osobiście słysząc ostrzeżenie zerkam na ekran GPSa i widzę po lokalizacji ikonki w którym dokładnie miejscu jest niebezpieczny punkt! Teraz po zastąpieniu kilku punktów jednym nie będzie możliwe zauważenie lokalizacji miejsc stanowiących zagrożenie!
Myślę że przegięcie za równo w jedną jak i w drugą stronę jest niebezpieczne!!!

Zachu napisał(a):Wszystkie przecięcia kolei z drogami "ćwierkają", nawet na wiaduktach ;)

Więc trzeba takie miejsca zgłaszać do usunięcia!
Ja z kolei znam kilka miejsc gdzie jest dokładnie odwrotnie. Nie ma żadnego ostrzeżenia w miejscach po za terenem zabudowanym na dziewięćdziesiątce gdzie tory idą po łuku i widoczność prawie zerowa (nie daj Boże mgły w tym miejscu).
To że gdzieś jest źle nie może być argumentem żeby wykasować hurtem wszystkie niebezpieczne przejazdy!
Ostatnio edytowano Pt, 11 wrz 2009 21:29 przez Mariusz65, łącznie edytowano 3 razy
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez DINO » Pt, 11 wrz 2009 15:43

Mariusz65 napisał(a):Ja osobiście słysząc ostrzeżenie zerkam na ekran GPSa i widzę po lokalizacji ikonki w którym dokładnie miejscu jest niebezpieczny punkt! Teraz po zastąpieniu kilku punktów jednym nie będzie możliwe zauważenie lokalizacji miejsc stanowiących zagrożenie!
Myślę że przegięcie za równo w jedną jak i w drugą stronę jest niebezpieczne!!!

Popieram. Wiele fotoradarów jest dokładnie umiejscowionych i widać na mapie po której stronie drogi stoją. Jeżeli jest kilka jeden po drugim to przynajmniej widać czego można się spodziewać. Jedno ostrzeżenie może spowodować, że wciśnie się pedał gazu akurat przed następnym. Natomiast uważam już za niepotrzebne ostrzeżenia o radiowozach. Jeżdżą gdzie chcą, praktycznie wszędzie. Tu bardziej przydaje się CB. A przejazdy kolejowe? O przydatności takich komunikatów zapewne powiedzą ci, którzy jeżdżą nocą, zwłaszcza po bocznych drogach. Z umiarem to porządkowanie, prosimy.
Garmin Nuvi 250W + UMP(wczorajsza)
Avatar użytkownika
DINO
Bywalec
 
Posty: 122
Dołączył(a): Wt, 10 cze 2008 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Mariusz65 » Pt, 11 wrz 2009 17:54

DINO napisał(a): Natomiast uważam już za niepotrzebne ostrzeżenia o radiowozach. Jeżdżą gdzie chcą, praktycznie wszędzie.

Dzięki za poparcie! :)
Ja jednak apeluję o nie likwidowanie istniejących kategorii! Fakt, że radiowozy są mobilne, ale na podstawie komunikatu można wywnioskować, że jesteśmy w miejscu gdzie znajduje się ich rewir lub gdzie są spotykane z większą częstotliwością.
Jeszcze raz gorąco apeluję do wszystkich przeciwników którejkolwiek z kategorii. Nie musicie jej wgrywać jeśli jest Wam niepotrzebna. Nie zmuszajcie innych (dla których może być pożyteczna) aby nie mieli możliwości korzystania z tej kategorii. Po co nagle scalać punkty FS i KD? Nie podoba mi się lub drażnią mnie za częste komunikaty KD to ich nie wgrywam! Ktoś inny może nie potrzebować przejazdów kolejowych itp. Proste!
Moim zdaniem szkoda niszczyć bazę punktów której utworzenie kosztowało dużo pracy!

Więc apeluję - LUDZIE NIE WGRYWAJCIE WSZYSTKIEGO jeśli Wam to nie jest potrzebne!
Ja nie żądam likwidacji rozmiaru butów 44 tylko dlatego, że sam noszę 46 :lol:
Ostatnio edytowano Pt, 11 wrz 2009 21:32 przez Mariusz65, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Zachu » Pt, 11 wrz 2009 20:08

Tak na spokojnie.
Radiowoz z kamera jest raptem 161. Tych nawet nie likwiduje bo ich nie używam :) Prawie ich nikt nie zgłasza i nie aktualizuje, dane pochodzą z pdaclubu i mają jakieś 2 lata.
Fotoradar staly, Niebezpieczne miejsce, Przejazd kolejowy to są priorytety i te w ostateczności wywalam.
Jak mam jakieś wątpliwości to próbuję weryfikować. Jak mi się nie chce, nie ruszam wcale ;)
Kontrola drogowa, Fotoradar przenosny to powinno być jedno. Bo, suszą albo będą, trójkąty to sprawdzają w innych miejscach.
Takie nagromadzenie punktów jest potencjalnym miejscem zawieszania się nuvich. Mp3 też fajnie grają ;)
Dla zorientowania się w sytuacji, przejrzyjcie jeden obszar ump. Takich gniazd będzie ok 5. W miastach jest jedna wielka plama /prawie nic do ruszenia/.
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 8711
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Zachu » Pt, 11 wrz 2009 21:05

Proszę są i przejazdy:
bez tytułu_poprawiony.jpg

Chyba torowiska zacznę zaznaczać w Warszawie ;)
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 8711
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Mariusz65 » Pt, 11 wrz 2009 21:56

Zachu napisał(a):Proszę są i przejazdy:

No rzeczywiście :D
ale chyba nie często zdarza się takie zagęszczenie przejazdów...?

Edit
Teraz dopiero dopatrzyłem się gdzie to jest! To tory kolejowe na północ od Włocławka w kierunku Torunia. To akurat moje strony, które dobrze znam i mogę powiedzieć że to okolica gdzie pies z kulawą nogą nie jeździ :-) (oprócz tubylców oczywiście).
Możesz to tak spokojnie zostawić i darować sobie ten obszar. Szkoda czasu!
Co ciekawe – nie dalej jak tydzień temu jechałem tą trasą pociągiem bawiąc się GPSem i wcale nie gadał non stop. Komunikat był tylko przed punktem o którym ostrzegał do jego minięcia, tak więc wbrew pozorom komunikaty głosowe kolejnych punktów wcale na siebie nie zachodzą tak to widać w wersji graficznej!
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Bas » Pt, 11 wrz 2009 22:08

Chyba nie moga zachodzic na siebie. Wydaje mi sie, ze nie bedzie nastepnego komunikatu dopoki nie skonczy sie poprzedni. Jesli w takim zageszczeniu punktow znajdzie sie aktywny FS, to klops ;)
Android: OsmAnd... + UMP-pcPL
Avatar użytkownika
Bas
Garniak
 
Posty: 1501
Dołączył(a): Pt, 31 sie 2007 17:11
Lokalizacja: Łódź

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Mariusz65 » Pt, 11 wrz 2009 22:29

Bas napisał(a):Jesli w takim zageszczeniu punktow znajdzie sie aktywny FS, to klops ;)


Tam akurat nie ma fotoradarów (są za to w dużej ilości na krajowej jedynce - czerwona linia widoczna przy lewej krawędzi mapki) więc nie ma się co przejmować tym konkretnym przypadkiem. Te wioski to naprawdę zadupie. Ważne żeby się tam nikt pod pociąg nie władował bo to jest akurat ruchliwa trasa kolejowa a przejazdy faktycznie niebezpieczne (znam je z autopsji) więc proponuję zostawić jak jest!
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Bas » Pt, 11 wrz 2009 22:39

TAM akurat nie ma ;)
Dla mnie to bez sensu znakowac kazdy mozliwy przejazd kolejowy, bo od tego sa znaki drogowe, a nie ekran gps. Warto oznaczyc przejazdy niestrzezone, niebezpieczne przede wszystkim na drogach "szybkich", przelotowych. W przypadku znakowania kazdego przejazdu bedzie tak jak ze znakiem "ostry zakret w prawo/w lewo". Stoi ich tyle, ze malo kto traktuje je powaznie i od czasu do czasu ktos na tym traci. W obecnych warunkach przydalby nam sie znak "naprawde ostry zakret" ;)
Przejazdy kolejowe moznaby wkladac do 2 podkategorii: te niebezpieczne i reszta. Jestem przekonany, ze tej reszty duzo osob nie wgra do gps, bo ilez mozna sluchac powiadomien na drodze...

Na bocznych drogach przejazdy tez warto oznaczac, bo nie wszyscy jezdza w dzien i nie wszystkie sa z daleka widoczne, ale z drugiej strony trzeba pamietac, ze bocznymi drogami jezdzimy albo dlatego ze dobrze je znamy (i ostrzezenia nie sa potrzebne), albo jedziemy ostrozniej, bo droga nie jest znana i wtedy przejazdy nas nie zaskocza. No, chyba ze ktos pomyka nieznana wiejska droga 120km/h, ale takim osobnikom stawialbym ikonki FS co 3 km, a nie tylko przejazdy kolejowe na krotkim odcinku ;)
Android: OsmAnd... + UMP-pcPL
Avatar użytkownika
Bas
Garniak
 
Posty: 1501
Dołączył(a): Pt, 31 sie 2007 17:11
Lokalizacja: Łódź

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Mariusz65 » So, 12 wrz 2009 8:03

Bas napisał(a):Dla mnie to bez sensu znakowac kazdy mozliwy przejazd kolejowy, bo od tego sa znaki drogowe, a nie ekran gps.


Zgoda, ale Kolej z powodów ekonomicznych zwolniła dróżników i teraz 99% przejazdów jest niestrzeżonych. Do tego od czasu do czasu złodzieje kradną przewody i nawet automatyczne światła i dzwonek nie działają. Który z tych sześciu przejazdów z przedstawionego przykładu proponujesz usunąć z bazy? Ten na którym jest mniejsza widoczność czy ten który bardziej Ci przeszkadza? Tego się przecież nie da zrobić bez wizji lokalnej a ja jestem przeciwnikiem usuwania na pałę! To już może lepiej skasujmy wszystko! :evil:
Piszesz żeby przejazdy niestrzeżone podzielić, ale prawda jest taka, że wszystkie przejazdy są niebezpieczne dopiero w nocy i we mgle!
Co do nieznanych dróg – to przecież możesz taką drogą jechać 90 km/h (nie mów, że jedziesz 20 na niezabudowanym?) i nadziać się nocą na nie oznakowany przejazd. Przecież po to kupuje się GPS aby jeździć z nim nieznanymi drogami! Ja gdy jadę drogą którą znam jak własną kieszeń to go nie włączam – bo i po co?! :-)
To jest właśnie przechodzenie z jednej skrajności w drugą. Można zaapelować aby ludzie sukcesywnie zgłaszali takie buble i w taki przemyślany sposób czyścić bazę. Oczywiście nigdy nie będzie idealnie, bo wtedy do każdego zgłaszanego punktu należało by jeszcze wysyłać trzyosobową komisję weryfikacyjną!!!
Ostatnio edytowano So, 12 wrz 2009 8:14 przez Mariusz65, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Mariusz65 » So, 12 wrz 2009 8:11

Zachu napisał(a):Kontrola drogowa, Fotoradar przenosny to powinno być jedno.


Z tym się akurat zgadzam! Ja już dawno zmieniłem sobie komunikat głosowy przy FP na "Uwaga kontrola drogowa" zamiast "Uwaga fotoradar". Uważam, że tak jest logiczniej! Nie pasowało mi jakoś, że FP i FS miały identyczną komendę...
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez DINO » So, 12 wrz 2009 8:14

Wszyscy tak uważają. Zróbmy z tych dwóch jedną kategorię i po sprawie. Przecież nie ma znaczenia czy łapią na radar czy na lizak.
Garmin Nuvi 250W + UMP(wczorajsza)
Avatar użytkownika
DINO
Bywalec
 
Posty: 122
Dołączył(a): Wt, 10 cze 2008 17:44
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez beetle-m » So, 12 wrz 2009 8:18

Mariusz65 napisał(a):Nie pasowało mi jakoś, że FP i FS miały identyczną komendę...
Nie miały. Pliki MP3 i WAV są różne dla FP i FS.
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Avatar użytkownika
beetle-m
Garniak
 
Posty: 6723
Dołączył(a): Cz, 11 paź 2007 7:17
Lokalizacja: Goczałkowice-Zdrój

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Mariusz65 » So, 12 wrz 2009 8:29

Ja używam głosu damskiego, który przerobiłem z MP3 na WAV a tam akurat nie ma różnicy między FS i FP!
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: Porządkowanie bazy danych radarów

Postprzez Bas » So, 12 wrz 2009 11:20

Mariusz65 napisał(a):Który z tych sześciu przejazdów z przedstawionego przykładu proponujesz usunąć z bazy? Ten na którym jest mniejsza widoczność czy ten który bardziej Ci przeszkadza? Tego się przecież nie da zrobić bez wizji lokalnej

Zadnego nie zaproponuje, bo ich nie znam.
Zaden mi nie przeszkadza, bo w ogole tamtedy nie jezdze.
Wizje lokalna zrobil ten, kto zglosil przejazdy do bazy. Wyglada na to, ze oznaczyl WSZYSTKIE przejazdy...

Mariusz65 napisał(a):... i nadziać się nocą na nie oznakowany przejazd. Przecież po to kupuje się GPS aby jeździć z nim nieznanymi drogami!
Tak, miedzy innymi dlatego warto miec gps, zeby jezdzic drogami dotychczas nieznanymi, ale tak sie sklada, ze w autach mamy szyby, a na drogach znaki i trzeba patrzec na droge, a nie na ekran gps ;) Jeszcze troche i okaze sie, ze jazda BEZ gps jest zagrozeniem zycia, a jesli ktos nie ma wgranych przejazdow kolejowych, to lepiej niech zostanie w domu... Gps ma byc pomoca w czasie jazdy, a nie przeszkoda. Nie po to z nim jezdze, zeby co chwila bombardowal mnie komunikatami, z ktorych 80% jest zupelnie bez sensu. Ktos kiedys zobaczyl policjantow w aucie przy drodze i juz zglasza punkt do bazy. Takich miejsc sa tysiace, ale miejsc gdzie naprawde susza, a nie tylko siedza w aucie jest juz duzo duzo mniej. Niektorych kategorii nie wgrywam wiec w ogole do gps, ale moze innym sie przydadza, wiec nie apeluje o ich kasacje. Przejazdy kolejowe pojawiajace sie nagle za zakretem, z utrudnionym przejazdem, wystepujace na drogach po ktorych z zalozenia poruszamy sie szybko moglyby byc w grupie glownej, a cala ta piekna reszta w grupie dodatkowej. Rozmawiamy o robieniu porzadkow w bazie, wiec mozna rozwazyc i to.

Gdyby tak zniknelo 3/4 znakow "niebezpieczny zakret", to z cala pewnoscia pozostale nabralyby znaczenia, bo wreszcie oznaczalyby to, na co wskazuja. Podobnie jest z POI w naszych kategoriach, nie tylko dotyczacych przejazdow kolejowych.
Android: OsmAnd... + UMP-pcPL
Avatar użytkownika
Bas
Garniak
 
Posty: 1501
Dołączył(a): Pt, 31 sie 2007 17:11
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do UMP-pcPL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości