[TEST Garniaka] Garmin 62s

O seriach 62, Montana, Oregon, eTrex, czy fēnix, a nawet Rino, Dakota, Colorado, czy starej dobrej 60. Także o oprogramowaniu BaseCamp oraz mapach topograficznych i turystycznych (w tym o GPMapie Topo i Garmin Custom Maps) oraz o wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów na szlakach górskich, krajoznawczych i rowerowych, a nawet w przydomowym lesie.

Moderatorzy: Spider, Magnoom, GPS Maniak

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez GPS Maniak » Cz, 12 sie 2010 9:34

Wrzosek wspomniał o planowaniu "górskich wędrówek". Jakoś nie widzę tam miejsca na adresy, dlatego wspomniałem o ich braku w lesie :D Chociaż oczywiście warto wiedzieć o tej - kolejnej - niedoróbce Garmina.

EDIT: A propos niedoróbek. Nie wiem jak to wygląda w Dakocie, ale 62 nie trzyma kolejności opcji w "Konfiguracji". Ilość i kolejność przewijanych ekranów, kolejność opcji w Menu Głównym, to wszystko jest OK - odbiornik robi jak mu każę. Kolejność opcji w "Konfiguracja" po restarcie odbiornika wraca do domyślnej.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14830
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez goobie » Pt, 13 sie 2010 17:36

sporo tego, ale właśnie menedżer tras budzi moje największe zastrzeżenia...

Załóżmy, że jestem w Poznaniu i chcę po prostu sprawdzić jaka odległość 'po drogach' będzie z Opola do miejscowości Tychy... więc"

planowanie trasy / utwórz trasę / wybierz punkt / miasta / i wklepuję Opole, później kolejne - Tychy i właściwie to wszystko...
Nowa trasa pojawia się na liście np Trasa 001 - możemy ją podświetlić i wejść w menu związane z trasą za pomocą klawisza 'enter'

Jest tam opcja 'pokaż mapę' - rysują nam się dwa punkty i linia je łącząca, która po dłuższej chwili sama zamienia się z prostej łączącej dwa punkty
w krzywą 'po drogach' ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji, jaka długa jest trasa i jaki jest szacowany czas przejazdu... u góry pojawia się odległość 204 km, ale jest to odległość jaka dzieli moją aktualną pozycję od początku trasy... nic mi to nie daje...
w menu kontekstowym co prawda jest opcja przejrzyj trasę ale po jej wybraniu otrzymujemy pusty ekran...

1836.jpg
wizualizacja trasy - najpierw krecha
1836.jpg (19.93 KiB) Przeglądane 11386 razy
1844.jpg
po chwili krzywa 'po drogach'
1844.jpg (20 KiB) Przeglądane 11386 razy
1900.jpg
brak danych...



Zaznaczam, że widoczne u góry 204 km to nie długość trasy!!! - z Opola do Tych aż tak daleko nie jest :P
Tak więc jeśli np. ktoś zaplanuje sobie kilka tras w odbiorniku, lub za pomocą PC i wyśle to do odbiornika, później już nie ma wglądu w to, która trasa jaką ma odległość... co jest jakby podstawową informacją o trasie... uważam, że to poważny bug... wymagający naprawy i mam nadzieję, że wspomniany przez Wrzoska soft to naprawi....
* Added track review page improvements.


myślałem, że może trzeba wyłączyć gps i symulować trasę....nic z tego - odbiornik pamięta ostatnią pozycję i zaczyna symulację nawigacji z Poznania dowalając dodatkowe kilometry... a ja wciąż chciałem tylko sprawdzić ile jest z Opola do Tych...
Trzeba by najpierw z ekranu satelitów wskazać na mapie pozycję Opole i wtedy rozpocząć symulację trasy... wszystko po to aby sprawdzić odległość 'po drogach' między punktami...

brrrrr :evil:

a jak to jest z trasą 'na krechę'??

jeszcze gorzej... aby odbiornik nie rysował 'po drogach' trzeba wykonać nastepujące operacje:

menu / konfiguracja / wyznaczanie trasy... i tam w pierwszej pozycji oczywiście wybieramy bezdroże...

trzeba to zrobić nawet jeśli wcześniej ustawiliśmy 'monit' (czyli 'z zapytaniem')
- niestety nawet w tym przypadku, podczas tworzenia nowej trasy odbiornik nie zapyta, czy ma być 'na krechę', czy 'po drogach'; nie ma też możliwości wyboru w menu kontekstowym tworzenia trasy... co byłoby wielce poręczne :wink:
Ostatnio edytowano Pt, 13 sie 2010 18:11 przez goobie, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam
Adam
Avatar użytkownika
goobie
Początkujący
 
Posty: 96
Dołączył(a): Pn, 13 kwi 2009 17:43
Lokalizacja: Poznań

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez GPS Maniak » Pt, 13 sie 2010 17:53

@goobie - Sądzę, że czeka Ciebie jeszcze parę rozczarowań :( Niestety wiele rozwiązań w nowszych odbiornikach - w tym 62/78 - jest zdecydowanie różne od tego co znamy z 60CSX i co ważniejsze - gorsze.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14830
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez goobie » Pt, 13 sie 2010 18:31

GPS Maniak napisał(a):zdecydowanie różne od tego co znamy z 60CSX i co ważniejsze - gorsze


hmmm to fakt i jest to niepokojące, tym bardziej, że nie dotyczy to np. oszczędności np. na użytych materiałach (to zupełnie osobna sprawa) tylko jest kwestią dopracowania softu - a więc kosztuje może trochę prądu / czasu i wymaga po prostu 'pomyślunku'...

Jak poprawią to o czym pisałem, planowanie tras i ich przeglądanie będzie naprawdę ok, ponieważ mapa odświeża się szybciej a i dodawanie punktów jest intuicyjne i szybkie, tak więc łatwo można by trasę 'modelować'... tylko ten brak informacji... :D

Jednak muszę podkreślić, że rozczarowany nie jestem :D
nie lubię bubli i bezmyślnych rozwiązań :evil: :D

62 to duży krok na przód inna kultura pracy, ergonomia... i naprawdę duży potencjał (mimo braków, mnogość opcji zachwyca)
choć wymaga od programistów Garmina dopracowania, a od nas Cierpliwości (przez duże C)
to jednak 'idzie nowe'... i chyba dobrze :D

reasumując, jest kilka rzeczy, które mi się niepodobają, niepokoją (np. skrzypienie) ale jakoś... z zakupu jestem bardzo zadowolony (serio)
może dlatego, że są to niedoróbki softowe które da się poprawić... a odbiornik naprawde dobrze rokuje i z przyjemnością się go używa...
Pozdrawiam
Adam
Avatar użytkownika
goobie
Początkujący
 
Posty: 96
Dołączył(a): Pn, 13 kwi 2009 17:43
Lokalizacja: Poznań

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez GPS Maniak » Pt, 13 sie 2010 19:14

goobie napisał(a):dodawanie punktów jest intuicyjne i szybkie, tak więc łatwo można by trasę 'modelować'...

Na czym ta intuicyjnośc Twoim zdaniem polega? Ja to postrzegam całkowicie odwrotnie. Gdybym miał modyfikację trasy z użyciem mapy ocenić w skali 1-5, zrobiłbym tak:
- 60csx - 5 pkt
- 62 -1 pkt.
Dlaczego: W 62 w celu zmodyfikowania trasy musisz najpierw na liście tekstowej wskazać punkt, za którym chcesz zmodyfikować trasę, czyli musisz znać nazwę punktu, po czym wybrać opcję "Wstaw", podczas gdy w 60CSX po prostu chwytałeś na mapie Enterem odpowiedni odcinek i - nie zastanawiając się co i jak się nazywa - naciągałeś go (odcinek trasy) wg upodobania. Dokładnie tak samo jak w MapSource. Łatwiej nie można. Poprawienie 2-3 odcinków w 60CSX trwało chwilę i nie wymagało kolejnych przeklikiwań przez różne ekrany - ciągle miałeś na widoku tę samą mapę, podczas gdy w 62 to prawdziwy koszmar i ciągłe skakanie: Lista punktów <-> Wstaw <-> Użyj mapy. Nie wiem czy to jest intuicyjne, ale na pewno upierdliwe aż do bólu. Na pociesznie powiem, że równie bezsensownie jest to rozwiązane w Colo, Dakocie i Oregonie. W tej materii (modyfikacja trasy z użyciem mapy), 60CSX jest o niebo lepszy. Owszem, jak masz trasę składającą się z 3-ech punktów: Szczecin/Poznań/Wrocław - wprowadzenie poprawek w 62S to pikuś. Ale jeżeli - w turystyce - masz 15 punktów i każdy nazywa się: Droga&Droga, to ..... :mrgreen:

goobie napisał(a):Jednak muszę podkreślić, że rozczarowany nie jestem :D

A to już inna inszość. Ja też lubię zmieniać zabawki :D
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14830
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez Zachu » Pt, 13 sie 2010 19:50

O firmware piszemy tu: viewtopic.php?f=14&t=8314. Wyrzuciłem zbędne duble.
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 8711
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez Azzie » N, 15 sie 2010 17:59

Uzupełniłem trochę tracki porównując 62s z Oregonem i Edge: viewtopic.php?f=2&t=8524&start=15#p100269 Podsumowując - jest wystarczająco dobrze, choć zawsze mogłoby być lepiej ;-)

Za to testy wytrzymałościowe przyniosły małe rozczarowanie, właśnie kończę pisać nowy odcinek...
Obecnie:Garmin 3590LMT z City Navigator Europe - trasa
Garmin 62S z Topo Switzerland v3 - outdoor
Dawniej:Garmin Vista, 60CS, Oregon 300 i inne
Avatar użytkownika
Azzie
Radny
 
Posty: 913
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 1:20
Lokalizacja: Zurich

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez miecho » N, 15 sie 2010 21:58

Azzie napisał(a):Powyżej 62s opuścił na chwilę obręb drogi, Edgowi się to nie zdarzyło ani razu.

@Azzi w podobny sposób Colorado potrafi robić "skoki w bok" jak się przy nim manipuluje ręką.
Może też w jakiś sposób w danej chwili przysłoniłeś antenę ręką co mogło wywołać takie zakłócenie w śladzie.
LeCH
Edge 1030 , Oregon 650, Forerunner 945
Avatar użytkownika
miecho
Garniak
 
Posty: 1014
Dołączył(a): Cz, 08 maja 2008 7:40
Lokalizacja: już nie Żory...

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez Azzie » Śr, 18 sie 2010 0:57

Odbiornik podczas prostych wycieczek pieszych i rowerowych sprawował się zadowalająco, czas więc go trochę pomęczyć :-) Na początek
klasycznie...

Testy wodne

Obrazek

Odbiornik tonie, ale niewiele mu brakuje by unosił się na powierzchni - na kajaku lub łodzi mały pływak powinien wystarczyć. Pod wodą działa, choć dobrego odbioru raczej nie ma się co spodziewać.

Obrazek

Po małej kąpieli i otwarciu komory baterii znalazłem tylko kilka kropel poza uszczelnioną przestrzenią. Test wodny zdecydowanie zaliczony. Porty po gumką też nie zostały zalane, czy to w zanurzeniu czy pod bieżącym strumieniem.

Czas na coś mocniejszego, czyli...

Testy uderzeniowe

Jako że 62s regularnie wypina mi się z oryginalnego uchwytu Garmina, dwa razy mi spadł z pędzącego roweru na lekko wyboistym asfalcie. Oba upadki nastąpiły przy prędkości poziomej około 30 km/h, z wysokości około 1 metra na szorstki asfalt (taki rozwalcowany na tarkę grys). Po drugim upadku po odbiorniku przejechał samochód osobowy najeżdżając na niego w okolicach klawiszy. Odbiornik wyprysnął spod kół i potoczył się kawałek dalej.

Oto co z niego zostało:

Obrazek

Od razu widać że test ujawnił pewien problem z gumą. Nie jest ona dość gruba i łatwo ulega przerwaniu. Wydaje się że jest bardziej ozdobna niż wytrzymała, mój plastikowy 60CS znacznie lepiej znosił zadrapania. Widać wyraźną dziurę pod klawiszami, także z boku oderwał się mały kawałek.

Za to dość dobrze sprawiły się klawisze. Poza małym zarysowaniem nic im nie zaszkodziło.

Obrazek

Koziołkowanie po asfalcie nie najlepiej zniosła antenka. Guma się brzydko podrapała, prawie popękała, duża powierzchnia brzydko się starła i zmatowiła. Guma na antence 60CS była znacznie bardziej odporna.

Widać też kawałek gumy który się odłupał z boku odbiornika. Może jednak plastik byłby lepszy?

Obrazek

Plastik też musiał przyjąć na siebie część energii uderzenia, ale wydaje się że zniósł to znacznie lepiej niż guma. Widać lekkie zadrapania, ale brak odkształceń czy pęknięć.

Obrazek

Ekran przeszedł test pozytywnie. Widać kilka śladów od uderzeń w kamienie, głównie kropkę wielkości główki od szpilki w lewym dolnym rogu, ale poważnych zarysowań brak.

Obrazek

Co może niepokoić trochę bardziej, obudowa się nieco otworzyła. Pojawiła się szpara w górnej części odbiornika. Po rozkręceniu i skręceniu udało się ją usunąć i odbiornik zdaje się być nadal szczelny, ale coś takiego raczej nie powinno się zdarzyć.

Obrazek

Z prawej strony widać niewielkie obicia plastiku i zarysowania gumy.

Obrazek

Z lewej strony jeszcze raz odłupany kawałek gumy przy antence, trochę większa rysa w dolnej części i większe obicia plastikowych elementów.

Podsumowując, po testach uderzeniowych mam mieszane uczucia. Odbiornik przeżył i poza niewielkimi ubytkami estetycznymi nic się w zasadzie nie stało, ale guma okazała się moim zdaniem zbyt delikatna jak na odbiornik outdoorowy. Otworzenie się obudowy też nie napawa optymizmem. W sumie po paru tygodniach mój 62s przypomina moją 60CS po paru latach, ciekawe więc co będzie za te parę lat...
Obecnie:Garmin 3590LMT z City Navigator Europe - trasa
Garmin 62S z Topo Switzerland v3 - outdoor
Dawniej:Garmin Vista, 60CS, Oregon 300 i inne
Avatar użytkownika
Azzie
Radny
 
Posty: 913
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 1:20
Lokalizacja: Zurich

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez d4r » Śr, 18 sie 2010 1:18

Hm, ale na mnie jednak robi wrazenie test "samochodowy". Garmin powinien Ci wymienic odbiornik na nowy w zwiazku z takimi testami :lol:. Ja ze swojej strony dziekuje za podzielenie sie ta wiedza!
A tak bardziej w temacie:
- zaniepokoilo mnie 2 zdjecie - czy tam, kolo napisu "OPEN" (slot mSD) nie widnieje aby troche wody, czy to odbicie swiatla na gladkiej powierzchni?
- zdjecie 1, guzik power - widoczne babelki, rozkrecales moze pozniej, aby sprawdzic jak sie 62'ka czuje w srodku (PS. przy "FIND" tez widac babla)?

PS2. Masz sztywny widelec, czy amorek? Pytam w kontekscie tych wypiec, podobno mocowanie oregon/dakota/62 mialo byc solidniejsze niz w 60? Moja vista dzielnie trzyma, choc momenty byly (zapiecie z dokrecana szyna), fakt jednak, ze nie ufam w 100% (kiedys, raz, sie wypiela) i mam smyczke obwiazana wokol kierownicy.
Pozdrawiam,
Darek

---
Jest: E1000, F3, FR935, O600
Było: 62, E800, FR610, fēnix , Vista HCx, FR50 i Epix przez ... 5 dni
Avatar użytkownika
d4r
Bywalec
 
Posty: 113
Dołączył(a): Wt, 03 sie 2010 15:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez Azzie » Śr, 18 sie 2010 1:31

d4r napisał(a):- zaniepokoilo mnie 2 zdjecie - czy tam, kolo napisu "OPEN" (slot mSD) nie widnieje aby troche wody, czy to odbicie swiatla na gladkiej powierzchni?


Przyglądałem się uważnie i nie przeoczyłbym tam kropli. Zresztą kropla by trochę zmatowiła powierzchnię na zdjęciu, porównaj z kroplą w dolnej części odbiornika. To z pewnością odbicie światła od suchej powierzchni.

d4r napisał(a):- zdjecie 1, guzik power - widoczne babelki, rozkrecales moze pozniej, aby sprawdzic jak sie 62'ka czuje w srodku (PS. przy "FIND" tez widac babla)?


Nie rozkręcałem zaraz po teście wodnym, dopiero po uderzeniowym :-) Ale na takich nierównościach często zaczepiają się bąbelki powietrza i to nie znaczy że wydobywają się ze środka. Jeszcze spod przycisków na przodzie byłoby to możliwe, ale włącznik to lita guma.
Obecnie:Garmin 3590LMT z City Navigator Europe - trasa
Garmin 62S z Topo Switzerland v3 - outdoor
Dawniej:Garmin Vista, 60CS, Oregon 300 i inne
Avatar użytkownika
Azzie
Radny
 
Posty: 913
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 1:20
Lokalizacja: Zurich

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez d4r » Śr, 18 sie 2010 1:36

Acha, spodziewalem sie odblasku, lecz wolalem zapytac - dzieki :D
Prosze Cie jeszcze o wypowiedz n/t mocowania do roweru (edytowalem post). Bo ogladajac ta szyne mialem nadzieje na solidny uchwyt (i mozliwosc rezygnacji z irytujacej smyczki) - kwestie zaciskow plastykowych vs stary koncept znam :D
Pozdrawiam,
Darek

---
Jest: E1000, F3, FR935, O600
Było: 62, E800, FR610, fēnix , Vista HCx, FR50 i Epix przez ... 5 dni
Avatar użytkownika
d4r
Bywalec
 
Posty: 113
Dołączył(a): Wt, 03 sie 2010 15:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez Wrzosek » Śr, 18 sie 2010 7:36

może test z samochodem był zbyt ekstremalny ;) ale nie można się nie zgodzić z opinią iż ta guma nie jest najlepszej jakości, miałem odbiornik kilka razy w kieszeni w spodniach i na antence da się zauważyć lekkie wytarcie faktury jaką jest pokryta, jak po kilku(nie wiem 3-4) razach tak jest to ciekawe co będzie po roku, dwóch :|
62st + gpmapa topo, htc hd2 + automapa
Wrzosek
Początkujący
 
Posty: 33
Dołączył(a): Śr, 04 sie 2010 23:28

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez Mariusz65 » Śr, 18 sie 2010 8:05

Azzie napisał(a):Co może niepokoić trochę bardziej, obudowa się nieco otworzyła. Pojawiła się szpara w górnej części odbiornika. Po rozkręceniu i skręceniu udało się ją usunąć i odbiornik zdaje się być nadal szczelny, ale coś takiego raczej nie powinno się zdarzyć.

Ja po najechaniu przez auto spodziewałbym się o wiele gorszych efektów.
To tworzywo musi być chyba jakieś pancerne ;-)

PS
Dla dopełnienia testu (skoro już doszliśmy do tak ekstremalnych) należałoby zrzucić 62-kę z kilku pięter na beton! W końcu w górach taki upadek może się zdarzyć ;-)
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: [TEST Garniaka] Garmin 62s

Postprzez Doczu » N, 22 sie 2010 8:47

A czy ktoś próbował korzystać z opcji przesyłania danych pomiędzy odbiornikami ?
Jak to wygląda ? Ile trwa transfer ?
Co można przesyłać - POI tylko, czy mapki również ?
Czy taki 62S pasuje do uchwytów standardowych z 60 CSx ?
No i pytanie na które po cześci padła już odpowiedź, ale jeszcze dopytam - warto zmieniać 60 CSx na 62S ? Czy lepiej brać 62ST ?
Pozdrawiam Doczu
ObrazekObrazek
Doczu
Bywalec
 
Posty: 171
Dołączył(a): N, 18 mar 2007 4:31
Lokalizacja: Pinecity

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Na szlaku

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości

cron