Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
Witam serdecznie przymierzam się do zakupu nawigacji samochodowej, zastanawiam się nad Garmin nüvi® 3790T ale teraz wyszła nowa AutoMapa 6.6. i nie wiem na co się zdecydować, Garmin znam bo przejechałem na nim z 6.000km ale nie wiem czy AutoMapa nie jest lepsza,
Proszę doradźcie
Proszę doradźcie
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
Automapa zapewne bedzie dokładniejsza od map w Garminie. (mam porównanie z najnowszą mapa Navteqa i automapa w Z204)
jednak uzywanie automapy w trasie jest tak upie...we że jej nie uzywam (maleńkie przyciski, trudnosc w trafienie w to w palcem)
no chyba, ze jesteś sympatykiem Hołka - to wtedy tak
pozdr
IR
->
jednak uzywanie automapy w trasie jest tak upie...we że jej nie uzywam (maleńkie przyciski, trudnosc w trafienie w to w palcem)
no chyba, ze jesteś sympatykiem Hołka - to wtedy tak
pozdr
IR
->
był Garmin 865t , jest 2689 LTM ZUMO XT http://www.bluephoto.pl
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
Do dzisiaj w Automapie moja wioska nie dorobiła się nazw ulic, a CNE ma je już od zeszłego roku...
OBECNIE - ASFALT: Nuvi 3490LMT, SZLAK: eTrex 30
POPRZEDNIO - eTrex 20, Oregon 650t, Oregon 600, Oregon 300, Nuvi 2445LT, Nuvi 1250T, Montana 600, GPSMAP 62s, Nuvi 3490LMT, eTrex 30, Colorado 300, Nuvi 205T, Oregon 450, Dakota 20, GMXT,Vista HCx
POPRZEDNIO - eTrex 20, Oregon 650t, Oregon 600, Oregon 300, Nuvi 2445LT, Nuvi 1250T, Montana 600, GPSMAP 62s, Nuvi 3490LMT, eTrex 30, Colorado 300, Nuvi 205T, Oregon 450, Dakota 20, GMXT,Vista HCx
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
Ale jak chciałem dojechać do Januszkowa pod Nidzicą to było tylko na Automapie właśnie a na mapie Navteqa nie.
był Garmin 865t , jest 2689 LTM ZUMO XT http://www.bluephoto.pl
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
Nie wiem jak jest teraz, ale jeszcze nie tak dawno temu licencja Automapy byla na jedno urzadzenie: albo PC albo sprzet mobilny. Uniemozliwialo to opracowanie tras i korzystanie z AM na duzym ekranie, zeby nie walczyc na malym, gdy siedzimy spokojnie przy duzo wiekszym monitorze w domu i planujemy wycieczke na weekend lub wczasy. No, chyba ze ktos mial 2 licencje (PC + sprzet mobilny).
Z mapami pod garmina mozna korzystac np. z MapSource na monitorze i w gps oraz przesylac dane uzytkownika w obie strony (z ograniczeniami dla niektorych odbiornikow).
Gps "Garmina" umozliwia korzystanie rowniez z innych map, co moze miec znaczenie gdy nasza mapa domyslna nie jest az tak dobra na danym terenie, a mamy dla tego rejonu inne/lepsze mapy. Tutaj AutoMapa (jako system) wypada kiepsko. W garminach mozna zainstalowac np. mape Topo PL 100 (darmowa) - tam gdzie w AutoMapie jest tylko zielona plama lasu tutaj widac drogi/przecinki, jeziora... Trzeba oczywiscie sprawdzic, czy "nasz rejon" jest tam opracowany. Sa tez inne mapy.
Dla garmina jest tez darmowa mapa UMP z aktualnymi drogami w Polsce, gl. w zakresie nowo oddanych/przebudowanych odcinkow, niejednokrotnie tuz po oddaniu tych drog do uzytku. Z aktualizacjami AutoMapy az tak rozowo nie jest. Nie ma za to w UMP wszystkich ulic w malych miejscowosciach, wiec nie kazdemu taka mapa bedzie odpowiadac. Mnie jednak podoba sie bardzo
Poza tym mapa wyswietla domyslnie to, co ma byc wyswietlane w danej skali, wiec jest czytelna.
Problematyczne moze byc przenoszenie danych (punkty, trasy) miedzy roznymi systemami. Troche sie umeczylem korzystajac przez jakis czas jednoczesnie z AutoMapy i garmina. Synchronizacja baz punktow czy opracowanie tras na dwa rozne systemy/urzadzenia jest czasochlonne. Jesli wiec z czasem planowany jest dodatkowy zakup, np turystycznego/outdoorowego gps, to warto wziac pod uwage i ten czynnik.
Z AutoMapa na trasie jezdzilo mi sie znakomicie.
AutoMapa ujela mnie rowniez konfiguracja interfejsu uzytkownika, mozliwoscia dopasowania wyswietlania punktow/ostrzegania w duzym zakresie (np. odleglosci od punktu, uwzglednia strony drogi po ktorych stoja punkty ostrzegawcze), a zmian mozna dokonywac bezposrednio w ustawieniach odbiornika- bez koniecznosci kasowania, wgrywania punktow gpi, czy ponownego ustawiania ich parametrow (raptem dwoch) w POI Loaderze ZANIM uruchomimy nawigacje. W AM mozna wlaczac/wylaczac kategorie punktow, a pliki z punktami caly czas leza spokojnie w swoim folderze. Chcialbym, zeby gpsy Garmin mialy takie mozliwosci...
Jesli mialbym korzystac z map wylacznie na drogach (samochod), to bardzo powaznie zastanowilbym sie nad AutoMapa. Jesli istotne sa inne cechy, w tym mapy z elementami topo, wymiana punktow miedzy systemami, to decyzja nie jest taka oczywista
Szalenie wkurzajace jest korzystanie z Miplo. Baza jest dostepna dla legalnych uzytkownikow AutoMapy, ale wylacznie na czas posiadanie aktualnej subskrypcji. Nie mozna wiec posiadajac legalnego produktu z Miplo korzystac. Dziwna polityka. Mam nadzieje, ze to sie zmienilo (?) lub zmieni. Bandyckie zwyczaje skoro mamy produkt legalny, a baze Miplo buduja uzytkownicy.
Przy trasach AM ma ciekawa wlasciwosc: jesli wracamy z trasy i odwracamy kolejnosc punktow trasy, to jesli punkt trasy postawiony byl na wlasciwej nitce drogi dwujezdniowej (wlasciwej w jedna strone podrozy), to w drodze powrotnej automatycznie przeskakuje na druga nitke i tez juz po wlasciwej stronie trasy. Garminy "nie przeskakiwaly" co zmuszalo do stawiania punktow posrednich bardzo ostroznie, zeby uniknac "zaliczania punktu" po drugiej stronie drogi.
Jak jest obecnie w nowych garminach? Ktos podpowie?
Podobalo mi sie w AM szybkie przechodzenie do mapy w roznej skali (bez etapow posrednich) przez nacisniecie na ekranie jednego przycisku (widok z bliska <-> mapa pogladowa)
Kilka przydatnych cech AM:
* Możliwość dopasowania układu menu do preferencji użytkownika. (układ podstawowy i zaawansowany)
* Możliwość konfiguracji ponad tysiąca parametrów regulujących sposób prezentacji, nawigacji i innych funkcji dla zaawansowanych użytkowników.
* Możliwość umieszczenia w Menu użytkownika do 12 dowolnych funkcji programu uruchamianych kliknięciem w mapę lub z menu kontekstowego - bardzo przydatne, choc najpierw trzeba sie pobawic, zeby ustawic co sie chce miec na tym ekranie
* Regulacja skali, od której ukrywane są na mapie drogi lokalne.
* Możliwość uwzględniania profilu prędkości pojazdu w wyznaczaniu tras; użytkownik może ustawić swoje własne ograniczenie prędkości dla poszczególnych kategorii dróg (np., jeśli jeździ wolniej po drogach gruntowych) lub generalne ograniczenie niezależne od kategorii drogi (np. dla samochodu ciężarowego); jeśli prędkość ustawiona w profilu jest na danej drodze niższa niż w danych mapy lub AM'Traffic program użyje prędkości z profilu.
* Wybór czy punkt PRZEZ ma prowadzić dokładnie przez wybrane miejsce czy wystarczy przejazd przez okolicę punktu PRZEZ (tzw. Inteligentne PRZEZ) - przydatne ! Zaznaczam np. Torun, bo chce jechac przez to miasto (taki kierunek trasy), choc niekoniecznie taką czy inną ulicą w Toruniu.
Z mapami pod garmina mozna korzystac np. z MapSource na monitorze i w gps oraz przesylac dane uzytkownika w obie strony (z ograniczeniami dla niektorych odbiornikow).
Gps "Garmina" umozliwia korzystanie rowniez z innych map, co moze miec znaczenie gdy nasza mapa domyslna nie jest az tak dobra na danym terenie, a mamy dla tego rejonu inne/lepsze mapy. Tutaj AutoMapa (jako system) wypada kiepsko. W garminach mozna zainstalowac np. mape Topo PL 100 (darmowa) - tam gdzie w AutoMapie jest tylko zielona plama lasu tutaj widac drogi/przecinki, jeziora... Trzeba oczywiscie sprawdzic, czy "nasz rejon" jest tam opracowany. Sa tez inne mapy.
Dla garmina jest tez darmowa mapa UMP z aktualnymi drogami w Polsce, gl. w zakresie nowo oddanych/przebudowanych odcinkow, niejednokrotnie tuz po oddaniu tych drog do uzytku. Z aktualizacjami AutoMapy az tak rozowo nie jest. Nie ma za to w UMP wszystkich ulic w malych miejscowosciach, wiec nie kazdemu taka mapa bedzie odpowiadac. Mnie jednak podoba sie bardzo
Problematyczne moze byc przenoszenie danych (punkty, trasy) miedzy roznymi systemami. Troche sie umeczylem korzystajac przez jakis czas jednoczesnie z AutoMapy i garmina. Synchronizacja baz punktow czy opracowanie tras na dwa rozne systemy/urzadzenia jest czasochlonne. Jesli wiec z czasem planowany jest dodatkowy zakup, np turystycznego/outdoorowego gps, to warto wziac pod uwage i ten czynnik.
Z AutoMapa na trasie jezdzilo mi sie znakomicie.
AutoMapa ujela mnie rowniez konfiguracja interfejsu uzytkownika, mozliwoscia dopasowania wyswietlania punktow/ostrzegania w duzym zakresie (np. odleglosci od punktu, uwzglednia strony drogi po ktorych stoja punkty ostrzegawcze), a zmian mozna dokonywac bezposrednio w ustawieniach odbiornika- bez koniecznosci kasowania, wgrywania punktow gpi, czy ponownego ustawiania ich parametrow (raptem dwoch) w POI Loaderze ZANIM uruchomimy nawigacje. W AM mozna wlaczac/wylaczac kategorie punktow, a pliki z punktami caly czas leza spokojnie w swoim folderze. Chcialbym, zeby gpsy Garmin mialy takie mozliwosci...
Jesli mialbym korzystac z map wylacznie na drogach (samochod), to bardzo powaznie zastanowilbym sie nad AutoMapa. Jesli istotne sa inne cechy, w tym mapy z elementami topo, wymiana punktow miedzy systemami, to decyzja nie jest taka oczywista
Szalenie wkurzajace jest korzystanie z Miplo. Baza jest dostepna dla legalnych uzytkownikow AutoMapy, ale wylacznie na czas posiadanie aktualnej subskrypcji. Nie mozna wiec posiadajac legalnego produktu z Miplo korzystac. Dziwna polityka. Mam nadzieje, ze to sie zmienilo (?) lub zmieni. Bandyckie zwyczaje skoro mamy produkt legalny, a baze Miplo buduja uzytkownicy.
Przy trasach AM ma ciekawa wlasciwosc: jesli wracamy z trasy i odwracamy kolejnosc punktow trasy, to jesli punkt trasy postawiony byl na wlasciwej nitce drogi dwujezdniowej (wlasciwej w jedna strone podrozy), to w drodze powrotnej automatycznie przeskakuje na druga nitke i tez juz po wlasciwej stronie trasy. Garminy "nie przeskakiwaly" co zmuszalo do stawiania punktow posrednich bardzo ostroznie, zeby uniknac "zaliczania punktu" po drugiej stronie drogi.
Jak jest obecnie w nowych garminach? Ktos podpowie?
Podobalo mi sie w AM szybkie przechodzenie do mapy w roznej skali (bez etapow posrednich) przez nacisniecie na ekranie jednego przycisku (widok z bliska <-> mapa pogladowa)
Kilka przydatnych cech AM:
* Możliwość dopasowania układu menu do preferencji użytkownika. (układ podstawowy i zaawansowany)
* Możliwość konfiguracji ponad tysiąca parametrów regulujących sposób prezentacji, nawigacji i innych funkcji dla zaawansowanych użytkowników.
* Możliwość umieszczenia w Menu użytkownika do 12 dowolnych funkcji programu uruchamianych kliknięciem w mapę lub z menu kontekstowego - bardzo przydatne, choc najpierw trzeba sie pobawic, zeby ustawic co sie chce miec na tym ekranie
* Regulacja skali, od której ukrywane są na mapie drogi lokalne.
* Możliwość uwzględniania profilu prędkości pojazdu w wyznaczaniu tras; użytkownik może ustawić swoje własne ograniczenie prędkości dla poszczególnych kategorii dróg (np., jeśli jeździ wolniej po drogach gruntowych) lub generalne ograniczenie niezależne od kategorii drogi (np. dla samochodu ciężarowego); jeśli prędkość ustawiona w profilu jest na danej drodze niższa niż w danych mapy lub AM'Traffic program użyje prędkości z profilu.
* Wybór czy punkt PRZEZ ma prowadzić dokładnie przez wybrane miejsce czy wystarczy przejazd przez okolicę punktu PRZEZ (tzw. Inteligentne PRZEZ) - przydatne ! Zaznaczam np. Torun, bo chce jechac przez to miasto (taki kierunek trasy), choc niekoniecznie taką czy inną ulicą w Toruniu.
Android: OsmAnd... + UMP-pcPL
-
dziubek_ma
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 wrz 2010, 13:03
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
Przestrzegam przed AM 6.6
Na bardzo wielu urządzeniach występują potężne kłopoty z działaniem programu. Również na tych rekomendowanych.
Jestem jedną z ofiar marketingu/krążących opinii, jakoby AM była najlepsza.
Kupiłem kompletnie bezużyteczną Automapę na Europę. która przy wyznaczaniu trasy dłuższej niż 1000 km sprawia tyle kłopotów, że aż cięźko tu wszystkie wymienić. Nawigować na takich trasach się z tym nie da, bo program zajmuje się sam sobą zamiast informowaniem nas o manewrach i ich wyświetlaniem.
Program reinstalowałem wielokrotnie, formatowałem kartę, zmieniałem firmware w urządzeniu etc. etc.
Automapa ma owszem, mnóstwo parametrów do personalizacji, ale okazuje się, że zmiana wielu z nich powoduje problemy z jej działaniem.
Z ustawień automapy można by chyba napisać doktorat. Ja jestem temu niestety bliski, a program nadal bardziej przeszkadza niż pomaga.
Mapy navteqa są coraz lepsze. Bardzo poprawiono kategoryzację dróg. Jeżdżąc też na iGo z mapami navteq nie miałem już przypadków prowadzenia po drogach gruntowych, z routingu byłem bardzo zadowolony.
Nie mogę polecić Garmina, bo po prostu go nie znam. Natomiast zdecydowanie odradzam automapę 6.6
Na potwierdzenie moich słów polecam forum pdaclub.pl, dział automapa, temat automapa 6.6
Pozdrawiam
P.S.
Nie wiem, czy mój post nie jest za późno...
Na bardzo wielu urządzeniach występują potężne kłopoty z działaniem programu. Również na tych rekomendowanych.
Jestem jedną z ofiar marketingu/krążących opinii, jakoby AM była najlepsza.
Kupiłem kompletnie bezużyteczną Automapę na Europę. która przy wyznaczaniu trasy dłuższej niż 1000 km sprawia tyle kłopotów, że aż cięźko tu wszystkie wymienić. Nawigować na takich trasach się z tym nie da, bo program zajmuje się sam sobą zamiast informowaniem nas o manewrach i ich wyświetlaniem.
Program reinstalowałem wielokrotnie, formatowałem kartę, zmieniałem firmware w urządzeniu etc. etc.
Automapa ma owszem, mnóstwo parametrów do personalizacji, ale okazuje się, że zmiana wielu z nich powoduje problemy z jej działaniem.
Z ustawień automapy można by chyba napisać doktorat. Ja jestem temu niestety bliski, a program nadal bardziej przeszkadza niż pomaga.
Mapy navteqa są coraz lepsze. Bardzo poprawiono kategoryzację dróg. Jeżdżąc też na iGo z mapami navteq nie miałem już przypadków prowadzenia po drogach gruntowych, z routingu byłem bardzo zadowolony.
Nie mogę polecić Garmina, bo po prostu go nie znam. Natomiast zdecydowanie odradzam automapę 6.6
Na potwierdzenie moich słów polecam forum pdaclub.pl, dział automapa, temat automapa 6.6
Pozdrawiam
P.S.
Nie wiem, czy mój post nie jest za późno...
-
garmin24.com.pl
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 wrz 2010, 16:33
- Kontakt:
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
Moim zdaniem jeżeli chcesz wydać na nawigację powyżej 1000zł to Garmin 3790T będzie lepszym wyborem. Inaczej.. nie znajduję alternatywy z Automapą w tym przedziale. Zgadzam się także z poprzednikami, że ciężko trafić na markowy sprzęt z Automapą. Bo o ile do samej mapy wielkich zastrzeżeń mieć nie można o tyle do urządzeń już zdecydowanie tak. Warto poczytać też opinie o serwisach i ich podejściu do klientów. Co do Garmina to model 3790T jak na razie jest topowy i faktycznie w porównaniu do poprzedników jest klika zauważalnych różnic. Przede wszystkim prędkość odświeżania przy przeglądaniu tras. Fajnie, że w Polsce zaczął działać asystent pasa ruchu. A i problemów z wytyczaniem długich tras też nie ma.
-
epkchmiele
- Bywalec
- Posty: 726
- Rejestracja: 14 mar 2010, 11:57
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
ja również odradzam am naprawdę szkoda kasy . garmin jak wyznaczy trasy to nie trzeba nawet sprawdź
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
W cenie około 1000 można kupić naprawdę dobry sprzęt, a mianowice CLARION MAP790.
Jest sprzedawany nawet chyba z Automapą, a jak się Automapa znudzi, albo nie sprawdzi, zawsze można zainstalować
na tym urządzeniu jakiś inny program, w końcu to WinCE.
Wśród moich nawigacji posiadam model CLARION MAP770 i mam zainstalowane takie nawigacje jak:
Sygic Mobile Map, Automapa, MapaMap, Route 66, NDrive, Navigo oraz Igo Primo...
Jest sprzedawany nawet chyba z Automapą, a jak się Automapa znudzi, albo nie sprawdzi, zawsze można zainstalować
na tym urządzeniu jakiś inny program, w końcu to WinCE.
Wśród moich nawigacji posiadam model CLARION MAP770 i mam zainstalowane takie nawigacje jak:
Sygic Mobile Map, Automapa, MapaMap, Route 66, NDrive, Navigo oraz Igo Primo...
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
Nie będzie nietaktem jeśli zapytam, czy Clariona też ukradłeś? :]szoniu pisze:[...]
Wśród moich nawigacji posiadam model CLARION MAP770 i mam zainstalowane takie nawigacje jak:
Sygic Mobile Map, Automapa, MapaMap, Route 66, NDrive, Navigo oraz Igo Primo...
Szy.
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
Zdziwiłbyś się, że to wszystko oryginały, prócz igo, którego używam do testów bez licencji, także nie wiem o co Ci chodzi
Ostatnio zmieniony 19 paź 2010, 10:40 przez beetle-m, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Unikajmy pełnego cytowania postów poprzedzających - cytat skasowany.
Powód: Unikajmy pełnego cytowania postów poprzedzających - cytat skasowany.
- jeremihorn
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 23 cze 2009, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
zaraz przyjdzie do mnie 3760t z CNE 2011.1 - zobaczymy co to warte na drodze! Natomiast z AM jeżdzę od wersji 5.5.x - do 6.7 (x=nie pamętam)- żadnych wtop, żadnych (tylko PL).
Mam cichą nadzieję, że się nie zawiodę na CNE.
...Ideałem byłoby wypuszczenie 37xx z win.
Ups, ale zaraz dostanę baty...
Ogromny MINUS AM to , tak jak pisał IRKO, maleńkie przyciski na mapie - jadąc i chcąc np zmienić skalę (czego nie można robić w czasie jazdy
) człowieka może trafić szlag.
No chyba, że zrobię sobie TIPSY na pazury...
Mam cichą nadzieję, że się nie zawiodę na CNE.
...Ideałem byłoby wypuszczenie 37xx z win.
Ups, ale zaraz dostanę baty...
Ogromny MINUS AM to , tak jak pisał IRKO, maleńkie przyciski na mapie - jadąc i chcąc np zmienić skalę (czego nie można robić w czasie jazdy
No chyba, że zrobię sobie TIPSY na pazury...
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 15:01 przez jeremihorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeremi
Wcześniej: summit, vista hcx, oregon 450 (ump), etrex 20 (ump)
Teraz: nuvi 3760 (ump), oregon 650 (ump), 64st (ump, pl topo 2018)
Wcześniej: summit, vista hcx, oregon 450 (ump), etrex 20 (ump)
Teraz: nuvi 3760 (ump), oregon 650 (ump), 64st (ump, pl topo 2018)
- Marko
- Garniak
- Posty: 5719
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:18
- Lokalizacja: Skoczów
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 3 times
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
W Automapie.jeremihorn pisze:Ogromny Minus to , tak jak pisał IRKO, maleńkie przyciski na mapie - jadąc i chcąc np zmienić skalę (czego nie można robić w czasie jazdy) człowieka może trafić szlag.
No chyba, że zrobię sobie TIPSY na pazury...
Fenix 5 Plus, Oregon 700, Dakota 20, Virb Elite, Tempe; inne: TwoNav Cross Plus, Anima Plus, Sportiva, Wahoo Roam V1
Były: eTrex Vista HCx, Monterra, GPSMap 64s, eTrex 30, eTrex 30x, Fenix 6 PRO
Były: eTrex Vista HCx, Monterra, GPSMap 64s, eTrex 30, eTrex 30x, Fenix 6 PRO
- jeremihorn
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 23 cze 2009, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Garmin nüvi® 3790T vs AutoMapa 6.6.
tak, w am
Jeremi
Wcześniej: summit, vista hcx, oregon 450 (ump), etrex 20 (ump)
Teraz: nuvi 3760 (ump), oregon 650 (ump), 64st (ump, pl topo 2018)
Wcześniej: summit, vista hcx, oregon 450 (ump), etrex 20 (ump)
Teraz: nuvi 3760 (ump), oregon 650 (ump), 64st (ump, pl topo 2018)
