Zachu napisał(a):Kopiowanie 26072012.img wystarczy. Wszystko działa jak na pokazanych obrazkach. Nowe nuvi obsługują dowolne nazwy. Katalog Map tworzy MapSource przy wysyłaniu mapy w Nuvim.
Przetestowałem wszystko jeszcze raz zaczynając od początku (po wykasowaniu urządzenia i programów BC). Oto wnioski (w tym powtórzenia wcześniejszych, ale piszę dla porządku):
1. Wystarczy wgrać (ręcznie) plik .img do katalogu MAP w urządzeniu (dowolny, nie musi to być plik GMAPSUPP). Po takim wgraniu punkty są widoczne (tak jak to zilustrował zachu) w urządzeniu i potem w BC (wcześniejsze posty w tym wątku). Jednak nie da się ich wyszukiwać, bo nie ma ich w bazie, chyba, że ręcznie dodamy je do ulubionych. Tu powstaje jednak problem - mapa zawiera najważniejsze punkty, ALE NIE WSZYSTKIE (niektóre dolotówki i punkty wejścia / wyjścia ze stref).
2. Aby wyszukiwać punkty w bazie i mieć pewność posiadania wszystkich punktów proponuję pobrać z dlapilota.pl - link w wątku
Punkty nawigacyjne dla odbiorników Garmin EDIT=poprawiłem, Zach 3. Po wgraniu wszystkich punktów i map mamy punkty w "zapisanych" i możemy na urządzeniu tworzyć trasy, również są one widoczne w BC.
4. Nie udało mi się zmusić ani Img2GPS ani MS ani BC do importu plików .img - co jest o tyle istotne, że kolejny krok dla lotników, to punkty i mapy w Europie.
5. Jeśli zrobimy tylko punkt 1, to możemy planować na BC wskazując na oryginalne punkty, ale wtedy otrzymamy "hybrydową trasę" - np. "Pruszcz Gdański - EPPR PAPA - itd." zamiast "EPPR RWY10 - EPPR PAPA" - niby nic, ale jeśli trasa nieznana, punktów wiele (lotnicy wiedzą, że w długiej trasie jest ich kilkadziesiąt) to dobrze jest mieć lotnicze nazwy a nie cywilne. Dlatego proponuję wgrać punkty według 2.
6. Utworzyłem sobie kilka tras i muszę przyznać, że znacznie łatwiej mi się robi trasę w urządzeniu, niż w BC - być może nie wiem jak w sposób prosty dodawać punkty w BC do trasy bez używania wskazówki na mapie - znowu doświadczenie lotnicze - długa trasa = wiele punktów które można szybko wpisać / podać bo zna się ich kody i nie ma potrzeby przesuwać wskazówkę na mapie i pilnować, czy się dobrze kliknie. W tym sensie w urządzeniu jest to prostsze - po prostu dajesz "+" i zatwierdzasz punkt, a na dodatek możesz je dodawać w dowolnej kolejności a potem dowolnie i łatwo przesuwać.
7. Wynika stąd "luka" w programie BC - nieergonomiczność tworzenia tras lotniczych - no ale rozumiem, że to program nie do tego - może ktoś ma jakiś program freeware dla lotnika do tworzenia tras po punktach tak aby współpracował choćby z plikiem .img, a najlepiej z .gdb - bardzo by to nam wszystkim pomogło. Ja mam pewnie do dodania na dzień dobry z 10 - 20 tras w Polsce, a dodawanie ich w BC jest uciążliwe. Oczywiście - być może ja po prostu nie wiem jak to się "prawidłowo" robi w BC.
Uff dużo tego, pewnie zachu mi to "obetnie" do przystępnej formy
, ale uważam, że takie podsumowanie dla lotnika jest przydatne. Sam znam już co najmniej 5-10 osób, które mają podobne problemy - używane nuvi (a i nowe) są nieporównywalnie tańsze od garniaków lotniczych, a jako "secondary unit" mogą być bardzo pomocne (tak, tak, wiem o ilości satelitów potrzebnych do nawigacji lotniczej i precyzji, ale chodzi tylko o urządzenie wspierające np. lot VFR).