GPSmap 96C - opis

O serii 96 i całej ofercie lotniczej Garmina. O wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów w samolocie (jako pilot lub pasażer), w szybowcu czy na paralotni.

GPSmap 96C - opis

Postprzez PouchX » Pt, 16 mar 2007 8:39

Obrazek
Przenośny, kolorowy GPSMAP® 96C, razem z GPSMAP 96, zintegrowaną pełną nawigacją GPS z bazą danych Jeppesen i wszechstronną bazą danych wież i przeszkód – dają pilotom wolność latania wszędzie.

Przyjazny pilotom GPSMAP69C posiada kolorowy wyświetlacz, dzięki któremu łatwo jest odczytać szczegóły mapy. Dzięki 119 MB pamięci i porcie mini-USB użytkownicy mogą szybko ściągać i przechowywać dane map pochodzące z szerokiego wyboru CD-ROM’ów MapSource. Prosta, obsługiwana jednym kciukiem klawiatura kontrolna, dosłownie „wkłada” w twoje dłonie możliwości GPS.

ObrazekObrazek
Czy to na lądzie, czy na morzu lub w powietrzu, GPSMAP 96C jest sprytnym i wszechstronnym sposobem aby dostać się do celu:

• Rozległa baza danych Jeppesen obejmuje lotniska, identyfikatory i serwisy
• Pełna baza przeszkód i wież USA pomaga ostrzec pilotów przed potencjalnymi niebezpieczeństwami.
• Graficzne sygnały sterowania HSI z GPS-pochodnym VNAV zapewnia dodatkową orientację.
• Wbudowana baza autoroute i opcjonalnie morska MapSource, ściąganie mapowania topografii i ulic miejskich, pozwalają Ci poruszać się bez przeszkód samolotem, samochodem, łodzią a także wędrować pieszo.

GPSMAP 96C oferuje rozległą bazę danych Jeppesen razem z bazą danych przeszkód na terenie USA, co daje ostateczne uświadomienie sytuacyjne na mapie ruchu. Przedstawia dane lotnisk Jeppesen®, nałożone na mapę elektroniczną, rozszerzenia dróg startowych w formie lokalizatora, poziomy wskaźnik sytuacji GPS-pochodny (HSI) i informację o pobliskich lotniskach (włączając identyfikator, namiar i odległość do każdego z nich). Zawiera także szczegółową bazę danych pobliskich przeszkód jak np. wieże radiowe i wysokie budynki. Za pomocą symboli pokazuje przeszkody wzdłuż trasy lotu, dając pilotom sygnały wizualne i alarmując ich o zbliżających się potencjalnych zagrożeniach.

Automatyczny dziennik pokładowy oblicza także Twój czas lotu i automatycznie zapisuje miejsca odlotu i przylotu. Gdy dodatkowo użyjesz darmowego programu Garmin do prowadzenia dziennika – FlightBook – prowadzenie dziennika pokładowego staje się łatwe. Informacje dotyczące Twoich lotów są przechowywane w urządzeniu i mogą być w każdym momencie wgrane do tego ekskluzywnego oprogramowania (FlightBook).

Podobnie jak wszystkie nowe przenośne urządzenia lotnicze Garmin, GPSMAP 96C również zapewnia zaawansowane możliwości nawigacyjne na drodze lub na wodzie. Posiada wbudowaną bazę danych obrazującą autostrady, główne drogi, jeziora, rzeki, tory kolejowe oraz granice stanowe i państwowe. Umożliwia także generowanie auto-trasy, rekalkulację trasy po zboczeniu z niej i prowadzenie po zakrętach z użyciem dźwięków ostrzegających kierowcę o zbliżającym się zakręcie.

W połączeniu z opcjonalnym software’m MapSource City Select®, GPSMAP 96C pozwala użytkownikowi zlokalizować i doprowadzić do ponad 5 milionów punktów zainteresowania, w tym: hotele, restauracje, stacje serwisowe, bankomaty i wiele innych.. Dla pilotów, którzy także lubią kapitanować na łodzi, urządzenia te posiadają tryb Morski. Używając opcjonalnego oprogramowania MapSource BlueChart® lub Recreational Lakes with Fishing Hot Spots®, użytkownik może z łatwością nawigować po dalekich morzach lub pobliskich jeziorach. Dodatkowy bonus: GPSMAP 96C nie tylko jest wodoszczelny, lecz również unosi się na wodzie!

Właściwości GPSMAP 96C:

• Wymiary urządzenia 2.7” x 6.2” x 1.9” (Szer. x Wys. x Głęb. w calach)
• Waga: 7 uncji
• Wielkość wyświetlacza: przekątna 2.6”
• Rozdzielczość wyświetlacza 160x240 pikseli, 256-kolorowy wyświetlacz TFT
• Pojemność przechowywania danych: 119 MB
• Żywotność baterii: do 40 godzin w trybie oszczędnym, w zależności od ustawień podświetlenia
• Antena: typu Quad-helix
• Odbiornik GPS WAAS-kompatybilny do rozszerzonego naprowadzania bocznego/pionowego
• Nawigacja wielo-platformowa: Łatwa nawigacja w samolotach, samochodach lub łodziach i
jako ręczne urządzenie GPS; akceptuje dane z CD-ROM’ów z software’m Garmin’s MapSource.
• Wodoszczelność zgodnie ze standardami IEC 60529 IPX7 (zanurzenie na 1 metr głębokości
na 30 minut).
• Drogi, trasy, punkty odniesienia: 50 odwracalnych dróg (każda z 300 punktami
orientacyjnymi), 20 wgranych tras (każda z 500 punktami orientacyjnymi), technologia
TracBack®, 1000 punktów orientacyjnych z identyfikacją w formie ikon graficznych.

Specyfikacje:

Nawigacja

•Punkty orientacyjne/ikony: 1000 z nazwami i symbolami graficznymi
•Najbliższe: Bez przerwy aktualizowane: Lotniska, VOR, NDB, INT, użytkownik, ARTCC, FSS, przestrzeń powietrzna, WX.
•Trasy: 50 odwracalnych tras (każdy z 250 punktami orientacyjnymi) plus tryby TracBack®, automatyczne prowadzenie
po zakrętach.
•Ślady: Automatyczny rejestr śladów; 20 wgranych śladów, każdy z 500 punktami śledzenia pozwalają Ci wrócić tą
samą ścieżką w obu kierunkach.
•Dane pozycyjne: Obecna prędkość, średnia prędkość, kasowalna prędkość maksymalna, czasomierz podróży,
najbliższe punkty zainteresowania i drogomierz.
•Alarmy: Przestrzeń powietrzna, podchodzenie i lądowanie, skręcenie z kursu, punkty orientacyjne bliskości i inne.
•Układy odniesienia map: Ponad 100 plus dane użytkownika
•Format pozycji: Lat/Lon, UTM/UPS, Maidenhead, MGRS, Loran TDs i inne siatki, włączając siatki użytkownika.
•Tabele: Wbudowane tabele nieba do określania najlepszych pór do połowów i polowań, wschodu i zachodu słońca,
słońca i księżyca po dacie i pozycji.

Wydajność GPS

Odbiornik: WAAS-kompatybilny, GPS z 12 równoległymi kanałami nieprzerwanie śledzi i wykorzystuje do 12 satelitów do przetworzenia i zaktualizowania Twojej pozycji.

Prędkość ustalania współrzędnych:
• Ciepły: ok. 15 sekund
• Zimny: ok. 45 sekund
• AutoLocate®: ok. 5 minut

Prędkość aktualizacji: 1/sekundę, nieprzerwanie

Dokładność GPS:
• Pozycja: < 15 metrów, 95% typowo*
• Prędkość: 0.05 metra/sek. stan ustalony

Dokładność DGPS (USCG):
• Pozycja: 3-5 metrów, 95% typowo*
• Prędkość: 0.05 metra/sek. stan ustalony

Dokładność DGPS (WAAS):
• Pozycja: < 3 metrów, 95% typowo*
• Prędkość: 0.05 metra/sek. stan ustalony

•Dynamika: 6 g
• Interfejsy: USB, porty R232 z formatem danych NMEA 0183, RTCM 104 DGPS i firmowym Garmin.
•Antena: Wbudowana typu quadrifilar, z zewnętrznym połączeniem antenowym (MCX)
•Dyferencjał: DGPS, USCG, i WAAS-kompatybilne

Ruchoma Mapa

• Mapa bazowa: Amerykańska, Atlantic lub Pacific; zawiera granice stanów i państw, jeziora, rzeki, tory kolejowe, miasta, linie brzegowe,
autostrady stanowe i międzystanowe, lokalne magistrale.
• Punkty orientacyjne podejść do lądowania: Dane Jeppesen® zawierają również punkty orientacyjne końcowych
sekwencji podejść do lądowania do wszystkich opublikowanych podejść.
•Wgrywalne mapy: Przyjmuje do 119 MB pobranych szczegółów map z różnorodnych CD MapSource® (tylko 96C)



Zasilanie

• Źródło: Dwie baterie „AA”
• Żywotność baterii: do 40 godzin (96C) w trybie oszczędnościowym

Właściwości fizyczne:

• Wymiary: 2.7” Dł x 6.2” Wys. x 1.4” Głęb. (6.9 x 15.7 x 3.5 cm)
• Waga: 7.6 uncji z bateriami

Wyświetlacz:
• 1.5” Szer. x 2.2”Wys. (3.8 x 5.6 cm) 256-kolorowy wyświetlacz TFT transflective (160 x 240 pikseli)
• Obudowa: W pełni uszczelniona z wysokoodpornego tworzywa. Wodoszczelność zgodnie ze standardami IEC 60529 IPX7
•Zakres temperatur: 5°F – 158°F (od -15°C do 70°C)

Obrazek
Avatar użytkownika
PouchX
Radny
 
Posty: 4512
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:22
Lokalizacja: Poznań

Postprzez t8mi » Pt, 16 mar 2007 14:51

A tak prościej to czym 96C różni się od 76C? Oprócz
GPS z bazą danych Jeppesen i wszechstronną bazą danych wież i przeszkód

oraz tego Obrazek screenu, czyli możliwość wyświetlenia mapy z 'kompasem' w polu danych.
Avatar użytkownika
t8mi
Bywalec
 
Posty: 144
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 14:26
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez PouchX » Pt, 16 mar 2007 16:21

t8mi napisał(a):A tak prościej to czym 96C różni się od 76C?


Chyba niczym wiecej niz opcje "lotnicze"
Avatar użytkownika
PouchX
Radny
 
Posty: 4512
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:22
Lokalizacja: Poznań


Powrót do W powietrzu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości