GPSmap 296 - opis

O serii 96 i całej ofercie lotniczej Garmina. O wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów w samolocie (jako pilot lub pasażer), w szybowcu czy na paralotni.

GPSmap 296 - opis

Postprzez PouchX » Wt, 20 mar 2007 23:43

Obrazek

GPSMAP 296

GPSMAP 296 oparty jest na tradycji lotniczych komputerów ręcznych Garmin, takich jak GPSMAP 196 i GPSMAP 295. Nowe opcje, jak ostrzeżenia i alarmy związane z topografią terenu, podzielone na sekcje i mające postać mapy dane topograficzne, wbudowana baza danych przeszkód na terenie USA, przejrzysty łukowy podgląd kursu, dane dotyczące prędkości i odległości – to informacje, które przodują na liście udoskonaleń. GPSMAP 296 posiada także transfer danych USB, szybsze przetwarzanie i zestaw ładowalnych baterii litowo-jonowych. Nacisnij przycisk i będziesz miał wybór trybu samochodowego lub morskiego.

Automatyczny dziennik pokładowy oblicza także Twój czas lotu i automatycznie zapisuje miejsca odlotu i przylotu. Gdy dodatkowo użyjesz darmowego programu Garmin do prowadzenia dziennika pokładowego – FlightBook – prowadzenie dziennika staje się łatwe. Informacje dotyczące Twoich lotów są przechowywane w urządzeniu i mogą być w każdym momencie wgrane do tego ekskluzywnego oprogramowania (FlightBook).

Garmin oferuje w swoim produkcie przegląd terenu w intuicyjnym Trybie Terenowym. Urządzenie łączy pozycję GPS, wysokość GPS i mapowanie topograficzne, dając pilotom żywy opis potencjalnych zagrożeń terenowych.

Pilot ma świadomość dotyczącą terenu na kilka sposobów:

Informacja o terenie i przeszkodach – Dzięki sygnałom wzrokowym i alarmom dźwiękowym, pilot może być powiadomiony o potencjalnie dziebezpiecznym terenie lub przeszkodom kolidującym z obraną ścieżką lotu. Ponadto urządzenie oferuje konfigurowalne ostrzeżenie z wyprzedzeniem, dając pilotowi dodatkowy czas na podjęcie krytycznej decyzji.
Konfigurowalne strefy bezpieczeństwa – Pilot może ustawić minimalne limity otrzymywania ostrzeżeń terenowych. Urządzenie pokazuje wtedy potencjalne niebezpieczeństwo na żółto (wskazuje bliskość ziemi na 500-1000 stóp) i czerwono (wskazuje bliskość ziemi na 100 i mniej stóp).
Baza danych przeszkód – Użytkownicy mogą zobaczyć wzniesienia lub względną wysokość każdej przeszkody (wieże, budynki itp.) we wbudowanej w urządzeniu bazie danych (opcja ta jest tylko dostępna w wersji amerykańskiej).
Pojawiające się alarmy – Ostrzeżenia i alarmy dot. bliskości terenu w formie cyfrowych miniaturowych obrazków pojawiają się w lewym dolnym rogu którejkolwiek strony, gdy tylko zbliża się potencjalne niebezpieczeństwo.

GPSMAP 296 jest stworzony aby służyć równie dobrze zarówno w samolotach, jak i samochodach lub łodziach:

Tryb Samochodowy – obejmuje automatyczne generowanie trasy, prowadzenie po zakrętach, podpowiedzi głosowe, oraz wbudowaną światowa bazę granic i większych miast. Opcjonalny Zestaw Samochodowy obejmuje dwie podstawki, adapter do zapalniczki samochodowej z wyjściem na głośnik, kartę pamięci 128-MB i oprogramowanie MapSource® CitySelect® CD-ROM do szczegółowego mapowania i znajdowania adresów.
Tryb Morski – zawiera światową morską bazę danych i dane pływów w USA. W połączeniu z opcjonalnym Zestawem Morskim (karta pamięci 64-MB i MapSource® BlueChart@ CD-ROM) urządzenie wyświetla takie informacje, jak: izobata (obraz głębokości), pasma pływów stref przybrzeżnych, sondowanie punktowe, wraki, pomoc nawigacyjna (navaids), plany portów, stefy z ograniczeniem ruchu, strefy z kablami, miejsca zakotwiczeń i wiele więcej.

Właściwości GPSMAP 296

• Odbiornik GPS WAAS-kompatybilny do rozszerzonego naprowadzania bocznego/pionowego
• Wyświetlacz crisp o wysokiej rozdzielczości (480 x 320 pixeli), 256-kolorowy wyświetlacz TFT (przekątna 3.8 cala)
• Wymiary urządzenia 5.7 x 3.2 x 1.9 cala (Szer. x Wys. x Głęb.)
• Procesor 200 MHz do szybkiego rysowania i obliczania trasy
• Bateria o żywotności do 15 godzin (normalne użytkowanie z podświetleniem); 8 godzin przy podświetleniu o pełnej jasności.
• Zestaw ładowalnych baterii litowo-jonowych
• Antena zdalna GA 25BNC
• Tryby samochodowy i morski do łatwej nawigacji w samochodzie lub łodzi
• Szczegółowa baza danych zawierająca autostrady, główne drogi, granice, rzeki, jeziora i miejsca pływów
• Akceptuje dane z oprogramogramowania Garmin’s MapSource (City Select do prowadzenia samochodu, BlueChart do wód morskich i Recreational Lakes z Fishing Hor Spots® do wód słodkich)
• 15/11 (tekst/głos) języków
• Wodoszczelność zgodnie ze standardami IEC 60529 IPX7 (zanurzenie na 1 metr głębokości na 30 minut)
• Waga tylko 12 uncji
• 50 odwracalnych dróg (każda z 300 punktami orientacyjnymi), 15 wgranych tras (każda z 700 punktami orientacyjnymi), technologia TracBack®, 3000 punktów orientacyjnych z identyfikacją w formie ikon graficznych
• Nastawialna antena odbiorcza quad-helix ze zdolnością zdalnej anteny
• Podpowiedzi głosowe przy podłączonym 12-voltowym kablu głośnikowym
• Oddzielne interfejsy szeregowy i USB; porty szeregowe 2 RS-232

Źródło Garmin.com. Tłumaczenie PouchX

A oto kilka zrzutów ekranowych.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
PouchX
Radny
 
Posty: 4512
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 8:22
Lokalizacja: Poznań

Powrót do W powietrzu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość