Jak działa serwis Garmina

Dyskusje bliżej lub dalej związane z GPSami, zawsze jednak w doborowym towarzystwie.

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez szy » Pt, 25 wrz 2009 8:38

Hej,

Często czytam, że reklamowany 'nawigator' wymieniany jest na nowy
model przez serwis Garmina. Co się dzieje z modelem reklamowanym?
Trafia na rynek jako 'refurbished', jest utylizowany? :]

Szy.
Obrazek
Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce i w Europie
Obserwuj na Facebooku i na Instagramie
Avatar użytkownika
szy
Bywalec
 
Posty: 877
Dołączył(a): Śr, 01 kwi 2009 22:15
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez beetle-m » Pt, 25 wrz 2009 8:49

Obstawiam taką kolejność:
- powrót na rynek po naprawie jako "refurbished",
- zwrot do centrali Garmina modeli niezdatnych do naprawy.

Jest być może jeszcze niepotwierdzona opcja zakupu przez PouchX'a za 4.45 PLN :wink: (na części).
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Avatar użytkownika
beetle-m
Garniak
 
Posty: 6723
Dołączył(a): Cz, 11 paź 2007 7:17
Lokalizacja: Goczałkowice-Zdrój

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez szy » Pt, 25 wrz 2009 9:15

beetle-m napisał(a):- powrót na rynek po naprawie jako "refurbished"

Właśnie. Jeśli tak lekką ręką Garmin wymienia urządzenia
na nowe, to tak duża (według mnie) liczba narzekających
na różne awarie może być właśnie użytkownikami urządzeń
'nie wystarczająco refurbished'...

Po owej refurbizacji ;) sprzedają to taniej dystrybutorom,
ci taniej wciskają to końcowym userom, wśród których jest...
Irko... :]

I pytanie, czy to plus Garmina że łatwo dostać nowy sprzęt
w procesie naprawy/reklamacji, czy minus, że łatwo trafić
na rynku na 'stary nowy'...? :)

Szy.
Obrazek
Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce i w Europie
Obserwuj na Facebooku i na Instagramie
Avatar użytkownika
szy
Bywalec
 
Posty: 877
Dołączył(a): Śr, 01 kwi 2009 22:15
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez beetle-m » Pt, 25 wrz 2009 9:47

Weźmy na tapetę (teoretyzując oczywiście) dwa przykłady z życia modelu nuvi 765:
1. Głośną "awarię" - błąd w oprogramowaniu modułu GPS (kilka miesięcy temu) powodujący w najlepszym przypadku info o braku satelitów, a w najgorszym brak możliwości załączenia urządzenia.
2. Awarię modułów ładowania akumulatora -> wytrzymywały tylko kilkanaście minut. Objaw widoczny zaraz po zakupie i pierwszych ładowaniach.

Ad. 1 Jeśli użytkownik nuvi nie zdążył z aktualizacją (poprawka firmware'u) to urządzenie wyłączało się definitywnie. Jedynym rozwiązaniem w tym przypadku było:
- otwarcie nuvi 765 (ogólnie dostępny otwieracz do puszek: za duży)
- odłączenie złącza akumulatora (na kilka minut)
- załączenie ponowne
- szybka aktualizacja poprawionego oprogramowania udostępnionego przez producenta.

Zakładam śmiało, że tylko w 25% przypadków userzy poradzili sobie sami z tym problemem.
Urządzenia po takiej "naprawie" w autoryzowanym serwisie oceniam za: "w pełni refurbished".

Ad.2 Nie wiem, co zrobił serwis ale IMO miał dwie opcje:
- odesłać wadliwe urządzenia do producenta
- wymienić moduł na sprawny jeśli producent zagwarantował serwisowi pulę sprawnych części zamiennych.
Urządzenia po takiej "naprawie" w autoryzowanym serwisie oceniam za: "w pełni refurbished".

BTW. Pamiętam treść jednej z kart gwarancyjnych (kilka lat wstecz) drukarki HP gdzie pisało wyraźnie, że serwis ma prawo wymienić element na nowy lub na "jak nowy". :lol:

Beetl(e)dit:
Zapomniałem nawiązać do przypadku irko.
Zakładam "w ciemno", że byłby szczęśliwym użytkownikiem 865T gdyby miał/otrzymał możliwość otrzymania SPRAWNEGO (pod względem funcjonalności) sprzętu posiadającego np. minimalną rysę na obudowie.
Wszystko sprowadza się moim zdaniem do tematu: zadowolenie klienta.
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Avatar użytkownika
beetle-m
Garniak
 
Posty: 6723
Dołączył(a): Cz, 11 paź 2007 7:17
Lokalizacja: Goczałkowice-Zdrój

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez Zachu » Pt, 25 wrz 2009 9:51

Gdy szukałem ręczniaka sprzęt "refurbished" był wyraźnie opisany.
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 8711
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez popej » Pt, 25 wrz 2009 10:40

MOim zdaniem błędne jest założenie, że Garmin wymienia popsute urządzenia na nowe. Przypuszczam, że to właśnie są "refurbished".
popej
Montana 700, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
Avatar użytkownika
popej
Garniak
 
Posty: 6877
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez chopin67 » Pt, 25 wrz 2009 12:15

w związku z tym jaka jest możliwość wyegzekwowania aktualizacji mapy w okresie zarejestrowania 60 dni, jeżeli okazałoby się że moj "nowy" nuvi satelitę widział jakiś czas temu?
pozdrawiam chopin67
Nuvi 765T v.Taivan GPMapa 2009.3 + CNE NT 2010.3 + UMP pcPL; TomTom GO750; AsusA 636N + Automapa
Avatar użytkownika
chopin67
Bywalec
 
Posty: 322
Dołączył(a): So, 18 paź 2008 11:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez beetle-m » Pt, 25 wrz 2009 12:22

IMO załatwisz to bezpośrednio z serwisem jeśli taki "wyjątek" akurat wystąpi.
:idea: Przecież masz dowód na to, że urządzenie otrzymałeś dopiero "wtedy to, a wtedy" 8) (dowód zakupu/wymiany).
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Avatar użytkownika
beetle-m
Garniak
 
Posty: 6723
Dołączył(a): Cz, 11 paź 2007 7:17
Lokalizacja: Goczałkowice-Zdrój

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez chopin67 » Pt, 25 wrz 2009 14:38

ok dzięki za info; to teraz czekam z niecierpliwością na nowy CNE 2010(zostało mi jeszcze 59 dni do rejestracji :lol: )
pozdrawiam chopin67
Nuvi 765T v.Taivan GPMapa 2009.3 + CNE NT 2010.3 + UMP pcPL; TomTom GO750; AsusA 636N + Automapa
Avatar użytkownika
chopin67
Bywalec
 
Posty: 322
Dołączył(a): So, 18 paź 2008 11:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez szy » Pt, 25 wrz 2009 16:41

popej napisał(a):MOim zdaniem błędne jest założenie, że Garmin wymienia popsute urządzenia na nowe. Przypuszczam, że to właśnie są "refurbished".

Słusznie!

... ale chyba wtedy właściciel powinien o tym wiedzieć, no nie? :]


Naprawdę nie chcę się czepiać Garmina, tym bardziej że im dłużej
jeżdżę z Edżem i MXT w komórce, tym bardziej go lubię i kiedyś
naprawdę chętnie kupię Oregona/Dakotę.

Tutaj autentycznie jestem 'zafascynowany' tym dawaniem 'nowego'
w serwisie i szukam biznesowego uzasadnienia od 'ich' strony.

Szy.
Obrazek
Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce i w Europie
Obserwuj na Facebooku i na Instagramie
Avatar użytkownika
szy
Bywalec
 
Posty: 877
Dołączył(a): Śr, 01 kwi 2009 22:15
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez asandrzej » Pt, 25 wrz 2009 17:24

Witam.
Najczęściej wymieniają na nowszy model, jaki byłby cel przecież mogą dostarczyć taki sam odbiornik „refurbished”
Była już kiedyś taka sprawa z drukarkami firmy xxx. Myślą, że Garmin tak nie robi bardziej mi się wydaję, że uszkodzone po naprawie trafiają do sprzedaży poza siecią Garmin.
Pozdrawiam.
" Jak to nie zachwyca Galkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Galkiewiczowi, że go zachwyca,"
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
asandrzej
Garniak
 
Posty: 6094
Dołączył(a): Śr, 13 lut 2008 20:24

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez popej » Pt, 25 wrz 2009 18:07

Przypuszczam, że w przypadku modeli, których już nie są produkowane, Garmin naprawia tak długo, jak dysponuje częściami zamiennymi. Potem wymienia na nowszy model. I zapewne taniej jest wymienić zepsuty na nowy-refurbished niż magazynować zapasy starych części.
popej
Montana 700, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
Avatar użytkownika
popej
Garniak
 
Posty: 6877
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez SP2BZW » Pt, 25 wrz 2009 22:41

jeden chyba z większych dealerów często sprzedaje te starsze gps'y w dwóch cenach, normalnej i "remanufactured"
te wycofane (discontinued) tylko w tej drugiej...
SP2BZW
 

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez kwieto » N, 27 wrz 2009 11:24

szy napisał(a):Tutaj autentycznie jestem 'zafascynowany' tym dawaniem 'nowego'
w serwisie i szukam biznesowego uzasadnienia od 'ich' strony.


Taniej (i w wielu wypadkach wygodniej dla klienta*) jest wymienić odbiornik na nowy, a uszkodzony naprawić i doprowadzić do stanu używalności (wymiana zewnętrznej obudowy itp.) lub przeznaczyć na części w jednym serwisie centralnym, niż zakładać pełną sieć serwisową we wszystkich krajach. Z tego punktu widzenia taki np. Excel to bardziej "punkt przyjęć" niż "pełnoprawny" serwis. Przynajmniej dopóty, dopóki mówimy o naprawach gwarancyjnych.
Wydają się to potwierdzać następujące wrażenia: mój odbiornik był w serwisie w sumie trzy razy, odstępy między numerami zgłoszeń reklamacyjnych sięgają tysięcy, co po przeliczeniu przez okres między kolejnymi naprawami pozwala przypuszczać, że do Excela trafia około 300 uszkodzonych odbiorników miesięcznie - i mówimy tu najprawdopodobniej tylko o zgłoszeniach reklamacyjnych/gwarancyjnych.
Z drugiej strony, z kontaktów z serwisem wynikałoby, że grupa serwisantów to 2-3 osoby...
Wypada po 100-150 napraw miesięcznie "na łebka", IMO to całkiem sporo...
Gdyby prowadzić pełnoprawny serwis w Polsce, pewnie musiałoby to być kilkanaście osób plus magazyn części - wychodzi drogo...

Natomiast w przypadku napraw pogwarancyjnych ich koszt (tych grubszych, wychodzących poza wymianę gumy, padniętej baterii, zbitego ekranu itp.) może zniechęcać klientów do podejmowania takich prób. W tym ułamku przypadków, kiedy klient się "uprze", sprowadza się daną część co trochę trwa, ale klientowi łatwiej się z taką sytuacją pogodzić.

Tyle że, jak przypuszczam, taka zabawa podnosi koszt produktu jako takiego, tj. cała obsługa serwisowa (potencjalny transport do serwisu centralnego, naprawa, "odświeżanie" itd.) jest wkalkulowana w cenę produktu, który kupujesz. Zależy to oczywiście od poziomu zwrotów zakładanego przez producenta...

* wygoda dla klienta zależy od tego, czy kupujemy produkt kompletny (np. latarkę, kuchenkę turystyczną itp.), czy do produktu możemy dorzucić produkty/usługi dodane, niekoniecznie tego samego producenta.
W przypadku Garmina chodzi oczywiście o mapy, których dostawcami są (poza serią CNE) partnerzy tej firmy.
Jeśli serwis wymieni odbiornik na nowy, a Ty masz zarejestrowane na niego mapy "firm trzecich", możesz spotkać się z sytuacją, gdy producent powie że niestety, ale musisz kupić nową mapę i zarejestrować ją na wymienione urządzenie...
Nawet w przypadku produktów "firmowych" nie zawsze to działa, bo np. moje kłopoty z niemożnością zarejestrowanie NuMaps Lifetime wynikały najprawdopodobniej właśnie z tego, że licencja na CNE była przepisywana na nowy odbiornik...
kwieto
Garniak
 
Posty: 2513
Dołączył(a): So, 19 maja 2007 19:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez chopin67 » Wt, 29 wrz 2009 21:18

beetle-m napisał(a): :idea: Przecież masz dowód na to, że urządzenie otrzymałeś dopiero "wtedy to, a wtedy" 8) (dowód zakupu/wymiany).


Rozmawiałem dzisiaj z osobą z serwisu i poinformowała mnie, że od momentu rejestracji mogę korzystać przez 60 dni z aktualizacji. Zarejestrowałem wymienionego Nuvi i:

Mapy zainstalowane w tym urz¹dzeniu:

Unlk/Reg Sheet,CNE NT 2009 3DB+JV
Region: City Navigator Europe NT 2009, Deluxe 3DB+JV, All Regions, Aug. 08
Kod:XXXXXXXX
Kod odblokowania: XXXXXXXXXXXX
Data odblokowania: February 17, 2009 :?:
pozdrawiam chopin67
Nuvi 765T v.Taivan GPMapa 2009.3 + CNE NT 2010.3 + UMP pcPL; TomTom GO750; AsusA 636N + Automapa
Avatar użytkownika
chopin67
Bywalec
 
Posty: 322
Dołączył(a): So, 18 paź 2008 11:54
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do HydePark

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości

cron