Jak działa serwis Garmina

Dyskusje bliżej lub dalej związane z GPSami, zawsze jednak w doborowym towarzystwie.

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez beetle-m » Śr, 30 wrz 2009 6:44

chopin67 napisał(a):
beetle-m napisał(a):Przecież masz dowód na to, że urządzenie otrzymałeś dopiero "wtedy to, a wtedy" 8) (dowód zakupu/wymiany).
Zarejestrowałem wymienionego Nuvi i:
/.../
Data odblokowania: February 17, 2009 :?:
Korespondowałem już kiedyś z Garminem w sprawie tej daty. Wskazana data nie jest datą wiążącą. Do załatwienia upgrade'u wystarczy Ci przefaksowanie dowodu zakupu, którego data jest bardziej (jak wiesz) aktualna. W moim przypadku (nuvi 760) miałem: "November 2007". Oto cytat z odpowiedzi Garmina:
Garmin Tech Support napisał(a):Regarding the unlock date you are seeing in November 2007, that is completely separate from the purchase date of the unit itself.
When we manufacture the unit and it is complete, maps are unlocked and installed to the device before it is packaged so it is ready to go out of the box for easier use. This unlock date, is the date that the maps were installed to the unit, which is most likely the date it was originally packaged in our manufacturing center.
We do not use that date in any way to verify your purchase date. Should you ever require warranty service we will kindly ask that you send your original purchase receipt as proof of the date of purchase.
Pozdrawiam, mariuszD
nüvi 3490LMT // były nüvi: 3790T // 765T // 760 // 250W
// CNE nüMaps Lifetime dla NTU // Xiaomi Mi9 (z Google Maps i Android Auto)
Avatar użytkownika
beetle-m
Bywalec
 
Posty: 6706
Dołączył(a): Cz, 11 paź 2007 7:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez chopin67 » Śr, 30 wrz 2009 7:17

dzięki za wiążące info :wink:
pozdrawiam chopin67
Nuvi 765T v.Taivan GPMapa 2009.3 + CNE NT 2010.3 + UMP pcPL; TomTom GO750; AsusA 636N + Automapa
Avatar użytkownika
chopin67
Bywalec
 
Posty: 322
Dołączył(a): So, 18 paź 2008 11:54
Lokalizacja: Szczecin

Doświadczenia z serwisem Garmina.

Postprzez ksm » Śr, 12 maja 2010 13:27

Dakota padła. Przyjechałem do domu, wyłączyłem, zostawiłem na kierownicy (w suchym zamkniętym pomieszczeniu), poszedłem coś zjeść. Po godzinie wróciłem do roweru, chcąc zgrać ślady aby wrzucić kilka nowych uliczek do UMP a tu:
- odbiornik nie uruchamia się (ekran nawet nie mignął).
- odbiornik nie jest wykrywany przez komputer.

Próbowałem innego kompletu akumulatorów, włączenia z dłuższym przytrzymaniem guzika, przytrzymania guzika przez 30 sekund przy podłączaniu do komputera, nic nie działa.

Teraz usiłuję rozpocząć procedurę reklamacyjną, jeśli tematu nie ubiją to będę raportował ile to trwa (tak aby osoby zastanawiające się nad Garminem wiedziały jak wygląda obsługa). Na razie nie jest źle, na maila wysłanego wieczorem odpowiedzieli już 30 minut po oficjalnym starcie pracy serwisu. Niestety zostałem przekierowany do sprzedawcy, abym z nim załatwiał reklamację.

Aktualizacja 2010-05-13:
Od sprzedawcy dowiedziałem się, że załatwianie wysyłki przez sprzedawcę, jest raczej dla sklepów stacjonarnych, a w przypadku sklepów internetowych wysyłka bezpośrednio do punktu serwisowego jest szybsza.
Osoba z supportu Garmina z którą rozmawiałem telefonicznie była miła i rzeczowa (ogromna odmiana po użeraniu się z błękitną linią neostrady).. Po kilku minutach dostałem kod zgłoszenia reklamacyjnego i adres punktu serwisowego do którego należy paczkę wysłać (punkt w Szczecinie).
Jedna niemiła niespodzianka, wysyłamy na koszt własny :-( ale nikt nie mówił że rower to tanie hobby ;-)

Aktualizacja 2010-05-27:
Dakota wróciła, serwisu nie robił problemów wymienił na sprawny egzemplarz. Procedura zajęła, łącznie z kurierem 14 dni.
Mój jedyny zarzut dotyczy braku komunikacji. Nie miałem żadnej informacji, ani o przyjęciu do serwisu, ani o zakończeniu naprawy, ani o przekazaniu przesyłki do spedycji. Gdyby przesyłka "zginęła" w spedycji, przez ponad tydzień mógłbym nic nie podejrzewać.
ksm
Newbie
 
Posty: 6
Dołączył(a): Cz, 06 maja 2010 8:31

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez Lesław » Cz, 05 maja 2011 13:10

szy napisał(a):
popej napisał(a):MOim zdaniem błędne jest założenie, że Garmin wymienia popsute urządzenia na nowe. Przypuszczam, że to właśnie są "refurbished".
Słusznie!
... ale chyba wtedy właściciel powinien o tym wiedzieć, no nie? :]
Tutaj autentycznie jestem 'zafascynowany' tym dawaniem 'nowego'
w serwisie i szukam biznesowego uzasadnienia od 'ich' strony.

Odgrzeję trochę temat.
Właśnie otrzymałem z serwisu Garmina wymienioną Vistę HCx, którą odesłałem z powodu odklejonej gumy.
Po pierwsze - sprzęt kupiłem kilka lat temu w USA. Nie żądali ode mnie żadnego dowodu zakupu. Wystarczył numer seryjny urządenia i zakwalifikowali to jako wymianę gwarancyjną!
Po drugie - sprzęt wrócił po kilku dniach wymieniony, z tym że na opakowaniu wyraźnie jest napisane "REFURBISHED". Po dokładnych oględzinach, stwierdzam że obudowa (nie tylko guma) jest zupełnie nowa. Do środka nie zaglądam bo nie mam potrzeby.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
Vista HCX
Nuvi 255W (Firmware N465 by PouchX)
Avatar użytkownika
Lesław
Bywalec
 
Posty: 122
Dołączył(a): Śr, 10 paź 2007 20:34
Lokalizacja: Tricity

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez mummmin » Pt, 06 maja 2011 10:46

Mógłbyś opisać jak wyglądała procedura zgłoszenia usterki itd?
Zgłaszałeś mailem, telefonicznie, przez stronę?
--
pzdr mummmin
Oregon 650T
były: Vista HCx, eTrex 30, Oregon 600
Obrazek
mummmin
Bywalec
 
Posty: 125
Dołączył(a): So, 23 sie 2008 18:50
Lokalizacja: Marki

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez Lesław » Pt, 06 maja 2011 18:26

Napisałem maila, w którym opisałem usterkę i pytałem o możliwość naprawy bądź zakupu nowej gumy.
Odpisali (1-2 dni) że naprawią nieodpłatnie, muszę tylko podać numer seryjny urządenia i swoje dane do wysyłki po naprawie.
Wysłałem kolejnego maila i w odpowiedzi dostałem formularz przyjęcia do naprawy, ze wszelkimi niezbędnymi danymi i instrukcjami jak i gdzie wysłać urządzenie.
Wysłałem GPS'a (przesyłka z zadeklarowaną wartością, koszt ok 20zł) i po kilku dniach otrzymałem kurierem wymienione urządzenie wraz z protokołem naprawy.

Wszystko.
Vista HCX
Nuvi 255W (Firmware N465 by PouchX)
Avatar użytkownika
Lesław
Bywalec
 
Posty: 122
Dołączył(a): Śr, 10 paź 2007 20:34
Lokalizacja: Tricity

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez Zachu » Pt, 06 maja 2011 20:15

mummmin zadzwoń i jak masz chwile podrzuć w aleje.
Nuvi & DriveAssist & Colorado & fenix
Obrazek
Zachu
Radny
 
Posty: 8076
Dołączył(a): N, 01 lip 2007 7:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez mummmin » Wt, 10 maja 2011 9:27

No i wczoraj podrzuciłem.
Odnośnie serwisu Garmina powiem tylko jedno - ja pierniczę! :D
Czytałem ostatnio na forum, że są nastawieni na klienta, ale nie spodziewałem się, że aż tak.
Podjechałem wczoraj koło szesnastej a w biurze jedna osoba.
Bez żadnego czekania człowiek się mną zajął i od ręki dostałem nowego refurbished Garmina.
Całość zajęła 15 minut...
Mój poprzedni odbiornik miał trzy lata, był już po gwarancji, był troszku porysowany, nie miałem ze sobą papierów a i tak nie było żadnych problemów.
Odbiornik który dostałem pachnie tak jak mój poprzedni jak pierwszy raz go wyjąłem z pudełka :wink:
Gniazdo USB nie jest porysowane w środku, więc pewnie bebechy za mocno się nie napracowały przed powrotem do producenta.
Co do mankamentów, które wynikają z czystego czepialstwa, to zauważyłem jednego martwego piksela (na czarnym tle świeci na czerwono), ale przy jasnych elementach mapy (czyli wszystkich poza czernią) go nie widać.
Do tego widać, że powtórny montaż nie jest tak dokładny jak pierwszy - na górze ekranu, pod szybką, lekko (mniej niż milimetr) widać obudowę wyświetlacza.
Zupełnie to nie przeszkadza w użytkowaniu a biorąc pod uwagę, że Vista wygląda teraz jak nówka, mam to gdzieś :wink:

Jedna rzecz, która mi przeszkadza, to zbyt niski kontrast wyświetlacza. Co prawda dużo lepiej widać szczegóły przy małym oświetleniu zewnętrznym, ale w ostrym świetle słonecznym, albo przy włączonym podświetleniu ekran jest trochę za blady (albo przywykłem za bardzo do poprzedniego odbiornika).
Czy ktoś wie, jak ustawić kontrast w Viście HCx?

Przy okazji pozdrowienia dla człeka z warsztatu, jeśli przegląda czasem to forum :wink:
--
pzdr mummmin
Oregon 650T
były: Vista HCx, eTrex 30, Oregon 600
Obrazek
mummmin
Bywalec
 
Posty: 125
Dołączył(a): So, 23 sie 2008 18:50
Lokalizacja: Marki

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez philipe » Śr, 25 maja 2011 23:03

mummmin napisał(a):No i wczoraj podrzuciłem.
Podjechałem wczoraj koło szesnastej a w biurze jedna osoba.
Bez żadnego czekania człowiek się mną zajął i od ręki dostałem nowego refurbished Garmina.
Całość zajęła 15 minut...
Mój poprzedni odbiornik miał trzy lata, był już po gwarancji, był troszku porysowany, nie miałem ze sobą papierów a i tak nie było żadnych problemów.
Odbiornik który dostałem pachnie tak jak mój poprzedni jak pierwszy raz go wyjąłem z pudełka


Jeśli dobrze rozumiem, to wymienili ci od ręki i do tego gratis pogwarancyjny odbiornik? Gdzie jest ten serwis? Też tak chcę!

Mam 60CSx, też już po gwarancji. W wyłączniku zasilania guma przetarła się na wylot, po za tym aby włączyć wyłączyć urządzenie palec już nie wystarcza, trzeba użyć np. długopisu. To chyba dość powszechne schorzenie tej serii garminów. Oprócz tej małej niedogodności odbiornik funkcjonuje bez problemów. Tak że ewentualna naprawa, gdyby takowa mogła mieć miejsce, ograniczyłaby się do wymiany obudowy.

Dzisiaj dzwoniłem w Aleje Jerozolimskie w Warszawie i bardzo miła pani powiedziała mi, że mój pogwarancyjny 60CSx mogą mi wymienić na nowy (z dwuletnią gwarancją) za niecałe 700zł. Po lekturze tego wątku nie jestem już taki pewien czy dostałbym nowy odbiornik, czy odświeżony. Pani już na początku rozmowy, zanim powiedziałem na czym polega uszkodzenie, uprzejmie zaproponowała mi, że na wstępie poinformuje mnie o cenie usługi. Czyli, że niezależnie od uszkodzenia cena "naprawy" czyli tak na prawdę wymiany na inny egzemplarz jest stała. Jak to zrobiłeś, że tobie wymienili za darmo, a mnie proponują cenę prawie 700zł ?

philipe
philipe
 
Posty: 16
Dołączył(a): Śr, 26 mar 2008 13:04

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez mummmin » Cz, 26 maja 2011 11:23

Sprawa gum w eTrexach to sprawa powszechna, odwieczna i pewna, że prędzej czy później wystąpi.
Wynika to z wady fabrycznej polegającej na zastosowaniu (przez tyle lat!) niewłaściwego kleju, który pod wpływem dość krótkiego czasu i wyższej temperatury zaczyna płynąć.
Wymiany odbiorników to wydaje mi się kwestia budowania wizerunku firmy w Polsce na zasadzie uczciwego przyznania się do błędu.

Co do przecierania się przycisków w sześćdziesiątkach, to nie jest wydaje mi się sprawa tak powszechna (ja nie słyszałem jeszcze o takiej przypadłości), więc pewnie nie poczuwają się do obowiązku naprawiania jakiegoś swojego błędu.

Jeśli chodzi o to co Ci zaproponowali, to wydaje mi się, że chcą Ci wymienić odbiornik na nowy, bo te odświeżane mają trzymiesięczną gwarancję.

Po ostatniej wizycie w Jerozolimskich podejrzewam, że dobre serce Garmina dla eTrexowców też może się wkrótce skończyć, bo widziałem zwróconego Legenda, który pochodził gdzieś z epoki dinozaurów (taki w niebieskiej, przeźroczystej obudowie z wąskim ekranem). Zakładam że też w wyniku odłażącej gumy :)
--
pzdr mummmin
Oregon 650T
były: Vista HCx, eTrex 30, Oregon 600
Obrazek
mummmin
Bywalec
 
Posty: 125
Dołączył(a): So, 23 sie 2008 18:50
Lokalizacja: Marki

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez popej » Cz, 26 maja 2011 13:05

Gdzieś kiedyś przewinęła się informacja, że Garmin Polska naprawia sprzęt za darmo, bo nie ma jeszcze opanowanych procedur pobierania opłat ;)
Prawdopodobnie już nadrobił te zaległości ;)

Sam zgłaszałem problem z moim starym 60CSx, polegający na wyłączaniu się lub braku możliwości ponownego startu na akumulatorach. Dostałem propozycję naprawy beż żadnej wzmianki o konieczności opłaty. Nie skorzystałem, bo na Enelopach problem zniknął, ale przyjemne wrażenie pozostało.

Tak mi teraz przyszło do głowy, że może to są warunki serwisu dla amerykanów, mój 60CSx to wersja US ;)
popej
Dakota, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; Redme Note 4, Locus, OsmAnd
Avatar użytkownika
popej
Bywalec
 
Posty: 6848
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez philipe » Pt, 27 maja 2011 8:30

mummmin napisał(a):Co do przecierania się przycisków w sześćdziesiątkach, to nie jest wydaje mi się sprawa tak powszechna (ja nie słyszałem jeszcze o takiej przypadłości), więc pewnie nie poczuwają się do obowiązku naprawiania jakiegoś swojego błędu.

Może przecieranie się przycisków on/off nie jest powszechne w serii 60 ale z pewnością do rzadkości nie należą przypadki kiedy to z czasem włączanie/wyłączanie urządzenia, za sprawą wadliwej konstrukcji włącznika, staje się coraz większym problemem. Z pozostałymi przyciskami w 60-kach nie ma kłopotów ale włącznik jest specyficzny. Zauważyłem, że problem narasta gdy odbiornik się nagrzeje, np. w słoneczny dzień na szybie samochodu. Schłodzenie go przez kilka minut w silnym strumieniu zimnego powietrza z klimatyzacji radykalnie poprawiało działanie włącznika. Bez tej operacji wielokrotnie zdarzało mi się, że nagrzanej 60-ki nie byłem w stanie w ogóle włączyć, nawet za pomocą długopisu czy innego narzędzia! To samo miałem w poprzednim odbiorniku 60C. Tam jednak, mimo podobnego czasu użytkowania, guma się nie przetarła, może byłem mniej zdeterminowany podczas operacji z długopisem.
Swoją drogą ciekawy jestem, czy w serii 62 poprawiono konstrukcję włącznika?
A najlepiej by było gdyby istniała jakaś magiczna kombinacja pozostałych klawiszy, która pozwoliłaby włączać 60-kę bez użycia przycisku on/off :)

mummmin napisał(a): Jeśli chodzi o to co Ci zaproponowali, to wydaje mi się, że chcą Ci wymienić odbiornik na nowy, bo te odświeżane mają trzymiesięczną gwarancję.

Zanim zadzwoniłem w Aleje wysłałem do nich maila z pytaniem. Odpowiedź przyszła dopiero dzisiaj, oto jej fragment:

Poniewaz urzadzenie jest uszkodzone mechanicznie, wymiana urzadzenia w serwisie bedzie platna. Cena za ta usluge to 664.42 zł
Wymienione urzadzenie bedzie sie zachowywalo i wygladalo jak nowe, bedzie mialo 24 miesiace gwarancji.


Będzie się zachowywało i wyglądało czyli jednak będzie odświeżane, a nie nowe. Chyba się jednak zdecyduję na wymianę mimo ceny. Trochę się obawiam sytuacji, że w obecnie posiadanym odbiorniku włącznik w końcu rozsypie się zupełnie i to w najmniej oczekiwanym momencie, np. podczas wyjazdu wakacyjnego.
philipe
 
Posty: 16
Dołączył(a): Śr, 26 mar 2008 13:04

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez GPS Maniak » Pt, 27 maja 2011 9:28

philipe napisał(a):Swoją drogą ciekawy jestem, czy w serii 62 poprawiono konstrukcję włącznika?

Zbyt krótko używamy ten sprzęt, zatem trudno coś wyrokować na temat trwałości wyłącznika. Natomiast sam zewnętrzny przycisk jak też jego lokalizacja są zupełnie inne niż w serii 60.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Avatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
 
Posty: 14830
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 2:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez Kuzmicz » N, 29 maja 2011 17:45

philipe napisał(a):...Chyba się jednak zdecyduję na wymianę mimo ceny. Trochę się obawiam sytuacji, że w obecnie posiadanym odbiorniku włącznik w końcu rozsypie się zupełnie i to w najmniej oczekiwanym momencie, np. podczas wyjazdu wakacyjnego.

Trochę drogo, to nie jest chyba aż takie "uszkodzenie mechaniczne", żeby wymieniać odbiornik, może spróbuj:
viewtopic.php?f=14&t=1591&start=0&hilit=w%C5%82%C4%85cznika+60
Kamil
60CSx, 1490T, 2495LM
Avatar użytkownika
Kuzmicz
Bywalec
 
Posty: 146
Dołączył(a): Wt, 09 gru 2008 22:24
Lokalizacja: Wrocław / Łańcut

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez Mariusz65 » Wt, 07 cze 2011 8:17

Czy też tak macie, że support Garmina <techsupp@garmin.com> przestał w ogóle odpowiadać na maile?
Wysłałem chyba z piętnaście z informacjami o bugach i nic. Próbowałem nawet "popchnąć" je rozmową telefoniczną i pan sam zaproponował, że mi odpisze i poprosił o mój adres ale też nie odpisał przez dwa tygodnie. Jeszcze rok temu wysyłali przynajmniej standardową odpowiedź metodą "kopiuj wklej" a teraz nawet tego im się nie chce więc mam obawy czy chce im się zgłębić zgłaszane problemy z oprogramowaniem i przekazywać je dalej… :?
Ostatnio edytowano Wt, 07 cze 2011 8:21 przez Mariusz65, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20
Avatar użytkownika
Mariusz65
Moderator
 
Posty: 4492
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do HydePark

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość