przez pg » Wt, 19 sty 2010 19:41
Chyba nadszedł czas, aby skrobnąć kilka słów w tym wątku... Co prawda wiele nowego w temacie chyba w tej chwili nie wniosę, ale przynajmniej postaram się rozwiać część wątpliwości.
Na początek - odnośnie komunikatu w garmin.com.pl - mówi on wprost o zawieszeniu sprzedaży i proszę się nie doszukiwać w tym słowie innego znaczenia, bo go tam nie ma!
GPMapa produkowana jest przez Imagis na nazwijmy to zlecenie firmy EXCEL. Aby GPMapa mogła w ogóle powstać konieczny jest/był zakup licencji od firmy Garmin i obwarowanie tego odpowiednią umową trójstronną Garmin - Excel i Excel - Imagis. Podobnie sprawa się ma jeśli chodzi o analogiczne produkty mapowe innych dystrybutorów krajowych, czyli przywoływanej tu Słowacji, Czech, Węgier, itd...
Jak już wiadomo, również z jednego z wątków na forum, od 1 stycznia zmieniły się zasady dystrybucji w Polsce. Pojawił się Garmin Polska, który jest odpowiedzialny za nasz rynek. Nie mniej jednak Garmin Polska jako taki nie prowadzi bezpośredniej sprzedaży do odbiorców w Polsce, a czyni to za pośrednictwem ustanowionych dystrybutorów. Jednym z takich dystrybutorów w dalszym ciągu pozostaje EXCEL.
Kolejną zmianą, choć pewnie mało zauważalną i mówiąc szczerze z punktu widzenia klienta końcowego mało istotną są zmiany, które zaszły w samym Excelu. Od strony prawnej patrząc, Excel aktualnie pracujący jako dystrybutor nie jest już tą samą firmą, która pracowała do 31.12.2009 (nie będę wnikał w szczegóły przekształceń bo nie są one istotne z punktu widzenia tej sprawy). Mimo iż w dalszym ciągu znajdujemy się w tym samym miejscu, w firmie pracują Ci sami ludzie, to niestety z punktu widzenia prawa, wymagane jest podpisanie nowych umów, m.in. z Garminem, aby możliwa była kontynuacja sprzedaży GPMapy. Niestety ta konkretna umowa wciąż podlega negocjacjom i z naszej strony robimy wszystko co w naszej mocy, aby temat zamknąć jak najszybciej.
Dodam jeszcze, choć to już OT, że Excel w dalszym ciągu prowadzi autoryzowany serwis urządzeń Garmin. Co prawda w tym wypadku również zmieniły się nieco zasady tej obsługi, to jednak końcowo uszkodzony sprzęt z Polski ląduje u nas. Zmiana polega na tym, że tzw. pierwszy kontakt z użytkownikiem uszkodzonego sprzętu następuje obecnie na infolinii firmy Garmin (obsługiwana przez Polaków, pracujących w Garmin Europe w UK) i jeśli w trakcie rozmowy urządzenie zostanie zakwalifikowane do naprawy, powstaje protokół z nadanym numerem RMA, który jest podstawą do wykonania usługi serwisowej w Szczecinie. Brak nadanego RMA i wysłanie paczki do serwisu bez tego protokołu, docelowo skutkować będzie odiciem paczki przez serwis do nadawcy.
I jeszcze na koniec kwestia domen, która również była poruszana w tym wątku. Domeny garmin.pl oraz garmin.com.pl z końcem grudnia ubr. przeszły na własność Garmin Polska. Aktualnie jeszcze pod tymi domenami dostępne są "nasze" serwisy internetowe, ale docelowo za serwisy dostępne w tych domenach odpowiedzialny będzie w pełni Garmin Polska. Excel posiada i wykorzystuje obecnie dwie nowe domeny, tj. excel24.pl oraz excel24.com.pl, które kierowane są na nasze dotychczasowe serwisy, czyli np.: dotychczasowa gpmapa.garmin.pl to aktualnie gpmapa.excel24.pl, garmin.pl/tech to excel24.pl/tech, itd... Analogicznie dotychczasowe adresy mailowe w domenie garmin.pl zmienione zostały na analogiczne w domenie excel24.pl (o czym zostali poinformowani autoresponderem Ci, którzy wysyłali do nas w ostatnim czasie jakiekolwiek wiadomości).
Mam nadzieję, że ten post rozwieje choć część narosłych wątpliwości. Mogę tylko zapewnić, że gdy pojawią się jakiekolwiek nowe i pewne rzeczy w temacie GPMapy, będziemy użytkowników informować na bieżąco.
--
// Obecnie: nuvi 5000 (CNE2009+GP2008.4) + wiele innych