Racja Mariusz, najlepiej znać wysokość miejsca w którym przebywamy, ale gdy robimy to pierwszy raz lub jesteśmy w obcym terenie może być kłopot. Zauważyłem że Vista podaje prawie idealnie ciśnienie otoczenia (bez poprawki, porównując z profesjonalnym sprzętem), natomiast gubi się przy wyznaczaniu wysokości i związanego z tym przeliczenia ciśnienia otoczenia na poprawione do poziomu morza. Znam wysokość n.p.m. swojego domu i Vista ma rozrzut do 50 metrów. Chociaż chyba autokalibracja robi swoje i po paru minutach dochodzi do prawidłowej wysokości, choć znów nie zawsze. Ale jak już załapie to jest całkiem dobrze przy poruszaniu się w terenie.
Czy ktoś próbował kalibracji za pomocą danych DEM mapy? Wpisujemy z mapy do wysokościomierza wysokość z pod kursora.
Barometr w Colorado
-
jaszczur78
- Początkujący
- Posty: 35
- Rejestracja: 14 mar 2010, 10:34
- Lokalizacja: Słubice (woj. lubuskie)
Re: Kilka pytan o barometr w Colorado
Garmin eTrex Vista HCx - firmware 3.20, Garmin Fenix 7x
Android: Sygic, Locus
Android: Sygic, Locus
Re: Kilka pytan o barometr w Colorado
Przetestowane na O450.
1) Przy kalibracji barometru danymi o ciśnieniu powietrza należy podawać dane z prognozy pogody, czyliciśnienie nad morzem ciśnienie otoczenia przeliczone do poziomu morza.
2) Wpisanie do urządzenia ciśnienia z dokładnością bez dziesiątych części hPa wprowadza dużą niedokładność w wysokości.
3) Dane DEM z GPMapy w większości przypadków pokrywają się z danymi z map wojskowych z dokładnością +/-1m.
4) Dokładna kalibracja danymi DEM z czasem zostaje zepsuta przez [Autokalibrację]
5) Wyłączenie [Autokalibracji] powoduje przy zmianie pogody błędy w pomiarach wysokości.
Z tych wszystkich punktów wynika, że jak chcesz znać dokładnie swoją wysokość należy puknąć w swoją pozycje i odczytać wysokość z danych DEM zawartych w mapie.
Jeżeli zależy ci na dokładnym zapisie wysokości w śladzie, należy co pewien czas kalibrować wysokościomierz danymi DEM.
1) Przy kalibracji barometru danymi o ciśnieniu powietrza należy podawać dane z prognozy pogody, czyli
2) Wpisanie do urządzenia ciśnienia z dokładnością bez dziesiątych części hPa wprowadza dużą niedokładność w wysokości.
3) Dane DEM z GPMapy w większości przypadków pokrywają się z danymi z map wojskowych z dokładnością +/-1m.
4) Dokładna kalibracja danymi DEM z czasem zostaje zepsuta przez [Autokalibrację]
5) Wyłączenie [Autokalibracji] powoduje przy zmianie pogody błędy w pomiarach wysokości.
Z tych wszystkich punktów wynika, że jak chcesz znać dokładnie swoją wysokość należy puknąć w swoją pozycje i odczytać wysokość z danych DEM zawartych w mapie.
Jeżeli zależy ci na dokładnym zapisie wysokości w śladzie, należy co pewien czas kalibrować wysokościomierz danymi DEM.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2010, 07:42 przez slimak, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Ślimak
Oregon 450t
Motorola MB526
Samsung Galaxy Spica I5700
Nokia 6630 http://slimak.republika.pl/6630.htm
Dawno dawno temu Garmin 38, II+, V. http://slimak.republika.pl/index2.html
Ślimak
Oregon 450t
Motorola MB526
Dawno dawno temu Garmin 38, II+, V. http://slimak.republika.pl/index2.html
- Mariusz65
- Radny
- Posty: 4022
- Rejestracja: 20 sie 2009, 14:02
- Lokalizacja: N52.8° E18.8°
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Kilka pytan o barometr w Colorado
Nie nad morzem!!!slimak pisze: 1) Przy kalibracji barometru danymi o ciśnieniu powietrza należy podawać dane z prognozy pogody, czyli ciśnienie nad morzem.
To ma być aktualne ciśnienie dla miejsca w którym się znajdujemy, tylko przeliczone do poziomu morza (czyli ciśnienie względne) a to wielka różnica!
1 hPa daje różnicę wysokości około 10 metrów (chyba 9.6 m) więc taką dokładność uzyskamy przy zaokrągleniu ciśnienia do pełnych hektopaskali.slimak pisze: 2) Wpisanie do urządzenia ciśnienia z dokładnością bez dziesiątych części hPa wprowadza dużą niedokładność w wysokości.
Na terenie w miarę równinnym najlepiej posługiwać się do kalibracji danymi wysokościowymi z map.
W górach siatka poziomic zagęszcza się na tyle, że błędy mogą być dość duże...
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar, Rower: iGPSPORT BSC300
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/
Re: Kilka pytan o barometr w Colorado
Dziękuje za korektę, to właśnie miałem na myśli. Ponieważ w menu jest błędne tłumaczenie próbowałem napisać maksymalnie łopatologicznie i przesadziłem.Mariusz65 pisze:
Nie nad morzem!!!
To ma być aktualne ciśnienie dla miejsca w którym się znajdujemy, tylko przeliczone do poziomu morza (czyli ciśnienie względne) a to wielka różnica!
Jeżeli przed kalibracją gps podaje wysokość z błędem 2m a po kalibracji hPa z błędem 9m to ja za taką kalibrację dziękuje.1 hPa daje różnicę wysokości około 10 metrów (chyba 9.6 m) więc taką dokładność uzyskamy przy zaokrągleniu ciśnienia do pełnych hektopaskali.
Pozdrawiam
Ślimak
Oregon 450t
Motorola MB526
Samsung Galaxy Spica I5700
Nokia 6630 http://slimak.republika.pl/6630.htm
Dawno dawno temu Garmin 38, II+, V. http://slimak.republika.pl/index2.html
Ślimak
Oregon 450t
Motorola MB526
Dawno dawno temu Garmin 38, II+, V. http://slimak.republika.pl/index2.html
Re: Kilka pytan o barometr w Colorado
Mój O450 z fw3.40 i gps 3.70 bardzo często bez powodu pokazywał złą wysokość na stronie z satelitami (wysokość z gps). Ponieważ wysokość ta odbiegała od rzeczywistej o 10-30m, po jakimś czasie wysokość na stronie z mapą (wysokość z barometru) zaczynała również odbiegać od wysokości rzeczywistej.slimak pisze:Przetestowane na O450.
4) Dokładna kalibracja danymi DEM z czasem zostaje zepsuta przez [Autokalibrację]![]()
Wgranie fw3.51 gps4.46 sprawiło, że wysokość z gps jest zazwyczaj podawana z błędem 2-5m.
[autokalibracja] oparta na takich danych już nie powoduje powstawania znaczących błędów wysokości.
Pozdrawiam
Ślimak
Oregon 450t
Motorola MB526
Samsung Galaxy Spica I5700
Nokia 6630 http://slimak.republika.pl/6630.htm
Dawno dawno temu Garmin 38, II+, V. http://slimak.republika.pl/index2.html
Ślimak
Oregon 450t
Motorola MB526
Dawno dawno temu Garmin 38, II+, V. http://slimak.republika.pl/index2.html