ArturGarminUK napisał(a):Założę się, że bardziej niezadowolony byłbyś jakby urządzenie kleiło do najbliższej drogi i umieściło Cię na drodze obok pomimo tego, że udało Ci się trzymać wyznaczonej trasy.
Ja sobie zdaję sprawę jak nuvi działa, więc nie jestem zaskakiwany takimi efektami. Najbardziej byłbym zadowolony, gdyby 37xx miał opcje prezentacji pozycji samochodu tak samo, jak to robi w przypadku trybu pieszego.
ArturGarminUK napisał(a):Jeśli chodzi o zaliczenie punktów pośrednich, to jest plan, aby to załatwić poprzez potwierdzenie na ekranie zaliczenia punktu. Ta sprawa jest szczególnie uciążliwa dla kurierów, którzy dojeżdżaja do firmy, ale nie mogą wjechac na parking firmowy. Klienci z całej Europy na to narzekają, więc cos w tej sprawie zrobią, ale nie jest to proste.
To chyba nie chodzi o punkty via trasy ale o punkty pośrednie podróży. W przypadku trasy nuvi gładko pomija via, jak tylko znajdzie się na dalszym odcinku trasy. Chodzi o kolejną niedoróbkę planu podróży, który nie obsługuje via, bo każdy punkt pośredni jest traktowany jak kolejny cel. I nuvi wcale nie sprawdza, czy wystąpiła sytuacja pominięcia punktu i poprawna kontynuacji nawigacji do następnego celu. Rzeczywiście ręczne popchnięcie nawigacji na następny etap jest jakimś pomysłem. Tylko dlaczego to kierowca ma sprawdzać, gdzie ma jechać dalej? Przecież w ogólnym przypadku nawet nie musi sobie zdawać sprawy, że nuvi go kieruje wstecz, do niezaliczonego punktu. [Edycja:] Może warto rozróżnić via od celu? Pomijanie via powinno być automatyczne, pomijanie celu może być ręczne.
Zamiast łatać nieudane "podróże" trzeba wrócić do tras. Nuvi ma już całą obsługę trasy wbudowaną i działającą w przypadku trasy aktywnej. Jedyne brakuje zapisania takiej trasy do późniejszego użytku. Przy okazji pytanie: dlaczego w specyfikacji 37xx jest
100 tras, gdy tymczasem nie w odbiorniku nie ma obsługi takiego obiektu? Proszę w odpowiedzi nie używać słowa Mapsource, bo to nie ma związku z pytaniem
Edycja: Wszystko byłoby dobrze, gdyby Garmin potrafił wprowadzić punkty via do planu podróży. Wtedy można by zaplanować trasę, jako 1 cel i kilka via, oraz podróż, jako zestaw kolejnych tras lub zestaw celów. Turysta jadący 1000km do następnego miasta skorzysta z trasy, kurier odwiedzający 15 klientów w jednym mieście skorzysta z podróży.