City Navigator Europe 2012.10

O seriach nüvi, dēzl, zūmo, a nawet StreetPilot czy Quest. O mapach CityNavigator, GPMapie i UMP-pcPL, a także o bazach radarów, komendach głosowych, TMC, 3D Traffic oraz wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów w samochodzie czy motocyklu.
POIGNE
Początkujący
Posty: 60
Rejestracja: 13 lis 2010, 16:27
Lokalizacja: Kraków

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: POIGNE »

Ciekawe czy są jakieś postępy w KDL.
CNE 2011.40 jest prawie bez zastrzeżeń w Niemczech i Austrii - testowałem na majówce.
W Czechach kiepsko ( Linz - Czeski Krumlov ) :(
Pomylone kategorie.
Zdarzały się drogi które w rzeczywistości nie są nawet leśnymi ścieżkami ( nie włączyłem profilu " czołg ", zresztą bez pokuty by się nie obeszło ).
CNE 2012.10 w Polsce zacznę testować jutro.
Pozdrawiam Rysiek
Nuvi 660 FM + CNE 2013.40, GP MAPA 2010.3 i UMP-pcPL
Navroad Auro 2S + Automapa 6.12
janoox
Początkujący
Posty: 64
Rejestracja: 06 maja 2011, 09:39

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: janoox »

POIGNE pisze:CNE 2012.10 w Polsce zacznę testować jutro.
Ja testuję już od kilku dni i powiem szczerze, że mam coraz gorsze zdanie o mapie/urządzeniu.
1. Zarówno przed aktualizacją z wer. 2011.1 jak i po niej do wer. 2012.1 mapa niepoprawnie kieruje na wielu skrzyżowaniach. Mieszkam na śląsku i sporo jeżdżę po aglomeracji. Nie dość, że kilka razy Garmin każe mi skręcać w drogę z zakazem (jednokierunkowa), to już dwukrotnie zdarzyło się skierowanie w drogę w lewo podczas gdy jadę dwupasmówką (Chorzów). Ja znam te ulice, ale dla przyjezdnych może to być nawet niebezpieczne. O brakujących rondach, placach i ulicach już nie wspomnę...
2. Polskie litery pojawiają się dopiero po przybliżeniu widoku mapy. Całe szczęście, że chociaż są...
3. Przeliczanie trasy trwa o wiele dłużej niż w poprzednich wersjach (te same trasy, te same punkty, te same ustawienia nawigacji). Wyświetlenie mapy ogólnej po przeliczeniu trasy np. Katowice-Paryż zajmuje teraz ok. minuty. Przedtem kilkanaście sekund.
4. Dłuższe trasy (powyżej 1000 km) są przeliczane niepoprawnie pod koniec - słynne proste krechy. Przykładowa trasa do Rzymu już od granicy Włoch każe mi... lecieć samolotem (w linii prostej) :shock:

Na plus mogę na razie zaliczyć tylko lepsze prowadzenie nawigacji pieszej. Teraz rzeczywiście wykorzystuje ścieżki leśne i bezdroża. Wcześniej trasa piesza pomimo ustawienia takiej nawigacji prowadziła niemal dokładnie tak samo jak samochodem.
beetle-m pisze:@janoox. Witamy na forum. Mocne wejście 8)

Za niedługo wybieram się w dalszą podróż po zach. Europie. Jeśli i tam Garmin mi takie niespodzianki zafunduje to będzie mocne wyjście :(
PS. rzecz jasna nie z forum, bo ludzie tu zacni, ale z systemu "G" na pewno...
3790 LMT, GTM 35
Zibi_67
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: 26 sie 2010, 23:20

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: Zibi_67 »

Witam, właśnie zainstalowałem sobie CNE 2012.1, w piątek zaczynam testy, które chyba nie wypadną najlepiej :( , skoro już przy planowaniu trasy CNE 'dało ciała' prawie na całej linii (planowanej trasie). Zwykle sam planuje sobie trasy, jakimi pojadę, ale zawsze na wstępie 'czekam na propozycje z CNE'. Oto proponowana trasa (najszybsza) Warszawa - Legnica, przejazd DK8, bez niespodzianek na trasie Warszawa - Oleśnica, a potem CNE zaproponowało skorzystanie z całej AOW (A8) :!:, choć otwarty jest odcinek od węzła Lotnisko do łącznicy z DK8 na południe od Bielan Wr. W sumie fajnie, tylko szkoda, że propozycja nie do przyjęcia :D Na takie planowanie tras w ostatnich wersjach CNE zwracało uwagę wielu Forumowiczów, czyli jest bez zmian. W tym kontekście sprawdziłem ile 'nowych' dróg (faktycznie w budowie) już jest na CNE 2012.1. Jest południowa część A1 od granicy z CZ do Pyrzowic (była w poprzedniej wersji 2011.4), północna część A1 jest widoczna od węzła Nowe Marzy do Torunia (też była w CNE 2011.4, ale jak chciałem skorzystać z A1 jadąc Gdańska to propozycja obejmowała tylko faktycznie czynny odcinek). A4 istnieje także od Szarowa do Tarnowa (nie wiem, czy ten fragment jest 'aktywny' i uwzględniany w kalkulacjach tras i przejazdów). Jest także fragment S8 od początku/końca AOW do końca/początku obwodnicy Oleśnicy i dalej do/od Sycowa. Ciekawe, że brak jest A2 w budowanym fragmencie od Nowego Tomyśla do granicy z D, czyżby CNE 'nie dogadało' się z firmami Kulczyka? W sumie po tych przykładach widać, jak niekonsekwentni są goście opracowujący CNE i jego kolejne wersje. Poza tym te szczegóły opisywane powyżej nie napawają optymizmem. Pozdrawiam
765Tx2; forerunner 310XT
Awatar użytkownika
neonek
Początkujący
Posty: 77
Rejestracja: 03 sty 2011, 10:41

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: neonek »

Oj tam pewnie Garmin projektował mapy w momencie kiedy przyznano nam Euro. I zgodnie z planem drogi już powinny być, to w mapach są. Chłopaki nie przewidzieli obsuwy. :D :D
Jak wnoszę z Waszych wypowiedzi nie warto póki co inwestować w Lifetime.
neonek
Nowa Sól koło Ciepielowa
nuvi 1490T (CNE Lifetime + UMP)
smiodus
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2007, 22:54
Kontakt:

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: smiodus »

w mojej opinii część oczekiwań wyrażonych w tym i podobnych postach o CNE jest uzasadniona ale duża ich część jest zupełnie nieuzasadniona. Jeżdżę z CNE jako podstawową mapą od ponad roku, jako mapą uzupełniającą pewnie ok. 3 lat (rocznie robię ok. 45 kkm). Tak jak każda mapa ma swoje wady, ale i ZALETY. Podam prosty przykład: ovi mapy dla nokii korzystają z DOKŁADNIE tego samego materiału mapowego, automapa europa PO ZA Polską analogicznie, dalsze przykłady do znalezienia (nie jest to trudne ponieważ jest 2 globalnych dostawców map Navteq i Teleatlas). Opinie o tych produktach które w rzeczywistości opierają się na tym samym materiale są znacząco różne od opinii wyrażanych na naszym forum, czy nie czas już żal po gpmapie odłożyć "na półkę"? Nie piszę że CNE jest idealny ponieważ nieaktualizowanie zgłoszeń z mapreportera jest NAGANNE.
Kwestia czy komuś się opłaca lifetime czy nie jest wg mnie indywidualna, każdy przykłada do tego indywidualną miarę.

S
nuvi 3490, nuvi 765, http://taxity.pl
Awatar użytkownika
neonek
Początkujący
Posty: 77
Rejestracja: 03 sty 2011, 10:41

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: neonek »

No własnie miara wynika z istotności zmian. Jak już kiedyś mówiłem fajnie było by porównać zmiany między jedną a drugą wersją map.
neonek
Nowa Sól koło Ciepielowa
nuvi 1490T (CNE Lifetime + UMP)
Awatar użytkownika
beetle-m
Garniak
Posty: 6311
Rejestracja: 11 paź 2007, 07:17
Lokalizacja: Goczałkowice-Zdrój
Has thanked: 2 times

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: beetle-m »

Przyszedł automatyczny e-mail informujący o rozwiązaniu problemu aktualizacji trafficTrend i JCV w wersji CNE 2012.1.
No niestety, u mnie procedura reinstalacji nie przyniosła spodziewanego efektu w postaci pliku trafficTrends.
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Awatar użytkownika
popej
Garniak
Posty: 6461
Rejestracja: 10 kwie 2007, 23:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: popej »

Najważniejsze, że problem rozwiązany, to co obserwujesz, to jakieś drugorzędne efekty ;)
popej
Montana 700, Enduro 3, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
Awatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
Posty: 13457
Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko
Kontakt:

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: GPS Maniak »

Nie wiem czy do końca rozwiązany, bo na PEBie nadal brak JCV :wink: :lol:
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Awatar użytkownika
tboniasty
Radny
Posty: 1054
Rejestracja: 14 lis 2007, 17:25
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: tboniasty »

gzak pisze:w naprawdę wielu miejscach poprawiona została kategoryzacja dróg - głównie tych pobocznych - tzn. zmiana z "road" na "unpaved road". Jak dla mnie to największa aktualizacja od długiego czasu.
Po poniższym obrazku widać, że raczej niewiele poprawili...

Trasa krótsza z zaznaczonym unikaniem dróg gruntowych:
Obrazek

GPMapo wróć :(
OBECNIE - ASFALT: Nuvi 3490LMT, SZLAK: eTrex 30
POPRZEDNIO - eTrex 20, Oregon 650t, Oregon 600, Oregon 300, Nuvi 2445LT, Nuvi 1250T, Montana 600, GPSMAP 62s, Nuvi 3490LMT, eTrex 30, Colorado 300, Nuvi 205T, Oregon 450, Dakota 20, GMXT,Vista HCx
Awatar użytkownika
EGON
Garniak
Posty: 1050
Rejestracja: 26 kwie 2008, 15:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: EGON »

Na tej mapie, błędem jest ustawienie "trasa krótsza". Najlepiej stosować tylko "najszybsza".
A możesz podać namiary, gdzie tak prowadzi?
Pozdrawiam, Piotr

GPSMap 60CSx + PL_TOPO + Walker mapset + UMP pcPL + kilka innych map
Nüvi 3490LM + UMP pcPL + CNE
Huawei Mate 10 Lite Android 8.0.0
gzak
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 03 lis 2008, 15:05

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: gzak »

tboniasty pisze:
gzak pisze:w naprawdę wielu miejscach poprawiona została kategoryzacja dróg - głównie tych pobocznych - tzn. zmiana z "road" na "unpaved road". Jak dla mnie to największa aktualizacja od długiego czasu.
Po poniższym obrazku widać, że raczej niewiele poprawili...
Po załączonym obrazku widać, że raczej "nie wszędzie", a nie "niewiele" poprawili...
Awatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
Posty: 13457
Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko
Kontakt:

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: GPS Maniak »

tboniasty pisze:Trasa krótsza z zaznaczonym unikaniem dróg gruntowych:
Lubię takie niespodzianki :wink: :D Przy okazji jak już jestem przy głosie w sprawie CNE 2012.10 ....

Szukałem miejsca w Polsce, uzasadniającego sens posiadania LA.
Znalazłem:
1.jpg
1.jpg (28.36 KiB) Przejrzano 10340 razy
Informacja tego typu podana z odpowiednim wyprzedzeniem: że zjeżdżając z autostrady mamy się trzymać lewego pasa - przy dużych prędkościach i zagęszczenieu rozjazdów ..... bezcenna :wink: :D

Szkoda tylko że JCV nie poszedł tym samym śladem i zastosowano łatwiznę: zjazd to zjazd, a potem będziesz się martwił co dalej :wink:
1a.jpg
1a.jpg (23.25 KiB) Przejrzano 10340 razy
Jak zatem widać przypadłością CNE (jako kompleksowego produktu nawigacyjnego) jest nie tylko ciągotka do dróg polnych, ale także ewidentne niekonsekwencje na najgłówniejszych polskich arteriach.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Awatar użytkownika
popej
Garniak
Posty: 6461
Rejestracja: 10 kwie 2007, 23:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: popej »

JCV to udogodnienie dla użytkowników, którzy bawią się nawigacją w domu. W rzeczywistej nawigacji wygodniej skorzystać z LA. Do tego można wyłapać przypadki, gdzie informacja z LA różni się od JCV. Z tego co widzę, LA górą ;)

Inna sprawa, że ten przykład jest intrygujący. Wydawało mi się, że purpurowe strzałki są rysowane zależnie od rzeczywistej potrzeby i powinny mieć układ jak LA. Może to błąd oprogramowania? Możesz podać pozycję, gdzie to JCV występuje?
popej
Montana 700, Enduro 3, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
Awatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
Posty: 13457
Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko
Kontakt:

Re: City Navigator Europe 2012.10

Post autor: GPS Maniak »

popej pisze: Z tego co widzę, LA górą ;)
Na pewno górą, gdyż potem zjazd się rozwidla, a my mamy trzymać się lewej, czyli LA podaje prawidłowo, a JCV w sposób uproszczony - "byle zjechać".

Wspomniałem o tym przypadku, bo tu faktycznie widać przydatność LA - z odpowiednim wyprzedzeniem wiemy którym pasem zjeżdżać z A4.
Błąd w JCV wykryłem przez przypadek :D Dla jasności dodam, że błąd dotyczy pliku d3084010a pochodzącego z CNE w wersji bez ogonków.

Punkty startu i końca mają odpowiednie nazwy: "!_Test_Start" i "!_Test_End".
Załączniki
!_test.gdb
(289 Bajtów) Pobrany 549 razy
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
ODPOWIEDZ