City Navigator Europe 2012.30
Re: City Navigator Europe 2012.30
OK, u mnie na koncie mam "NT" - w takim razie to nie wersja Unicode (choć polskie nazwy po części są).
Co decyduje o tym, że jak ściągam uaktualnienia to dostaję wersję "NT" a nie "NTU" - czy to zupełnie osobne produkty i jak mam DVD "NT" to "NTU" mi się nie należy, czy też to kwestia używanego urządzenia (w tym przypadku Montana)?
Co decyduje o tym, że jak ściągam uaktualnienia to dostaję wersję "NT" a nie "NTU" - czy to zupełnie osobne produkty i jak mam DVD "NT" to "NTU" mi się nie należy, czy też to kwestia używanego urządzenia (w tym przypadku Montana)?
Re: City Navigator Europe 2012.30
Czy to oznacza, że Montana - nowy w sumie model w ofercie - nie ma obsługi tych map?
- beetle-m
- Garniak
- Posty: 6311
- Rejestracja: 11 paź 2007, 07:17
- Lokalizacja: Goczałkowice-Zdrój
- Has thanked: 2 times
Re: City Navigator Europe 2012.30
Seria nuvi 7x5 ma obsługę Unicode, a Garmin jej im nie udostępnia. Moim zdaniem decyduje tylko "polityka" Garmina.popej pisze:Decyduje fakt, czy odbiornik ma obsługę map unicode.
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Re: City Navigator Europe 2012.30
Ta obsługa Unicode w 765 kuleje... To nie znaczy, że mapa nie będzie się wyświetlała, ale mogą pojawić się problemy z wyszukiwaniem adresów.
Oczywiście garmin mógłby dodać brakujące funkcje, ale najwyraźniej nie chce. Podobnie zachowali się przy zmianie formatu map na NT, więc to zachowanie nie powinno nas dziwić.
Pozdrawiam,
Oczywiście garmin mógłby dodać brakujące funkcje, ale najwyraźniej nie chce. Podobnie zachowali się przy zmianie formatu map na NT, więc to zachowanie nie powinno nas dziwić.

Pozdrawiam,
Re: City Navigator Europe 2012.30
Można by chyba zrozumieć kłopoty w zapewnieniu obsługi Unicode w modelach wypuszczonych na rynek przed wejściem map NTU, jednak Montana to produkt chyba z maja, cała jest pełna plików XML z kodowaniem UTF-8 - dziwne byłoby więc, gdyby nie obsługiwała Unicode. Zapytam o to Garmina.
-
- Początkujący
- Posty: 32
- Rejestracja: 07 gru 2008, 11:57
- Lokalizacja: Poznan
Re: City Navigator Europe 2012.30
Moje spostrzeżenia niemal live z dzisiejszej instalacji w N765. Tak źle jeszcze nie było:P (nadmienię, że przeskakiwałem z 2011.40 do 2012.30).
Nie wiem jak to wygląda z LifeTime Updaterem, bo po ostrzeżeniach tutaj omijałem go z daleka, ale przy tym starym instalatorze proces weryfikacji plików po pobraniu trwał ponad godzinę (powiedziałbym, że ok. 1,5 ale nie siedziałem cały czas przy komputerze).
W każdym bądź razie pliki zostały ściągnięte, zweryfikowane i sam proces instalacji dosyć mocno zaawansowany, kiedy dostałem komunikat treści mniej więcej takiej, że wystąpił nieoczekiwany błąd, proces został przerwany, a jeśli błąd się będzie powtarzał to mam się skontaktować z Garminem. Żadnych więcej szczegółów. To było tak mniej więcej 5,5 h od rozpoczęcia ściągania. Nie wiem czy to niefrasobliwość, czy poczucie humoru ze strony autorów.
Krajobraz po bitwie wyglądał mniej więcej tak, że 1) mapa została zainstalowana w urządzeniu, 2) nie zainstalował się JCV, 3) nic się nie zainstalowało w komputerze (tak się składa, że właśnie reinstalowałem system, więc chciałem, żeby przy okazji wgrał mi się MapSource).
Po doinstalowaniu ręcznym MS (wymagało resetu kompa przedtem, bo instalator cały czas był aktywny i blokował kolejne działania z softem Garmina) odnalazł on sobie mapę i potem to już tylko standardowe odblokowanie trzeba było zastosować. Wygląda na to, że działa.
Ponieważ pliki w folderze TEMP nie zostały usunięte, to odnalazłem sobie ten plik z JCV i... chyba to było problemem, bo się przy standardowej konfiguracji już po prostu nie mieścił (na urządzeniu mam UMP - tylko Polska, bez zagranicy). Póki co wystarczyło usunąć zbędne języki i pomoce, ale pewnie przy kolejnych aktualizacjach już trzeba będzie wycinać jakieś kraje... W każdym bądź razie po zrobieniu miejsca i skopiowaniu pliku JCV również działa. Miejsca wolnego zostało jakieś 145 MB
Zatem proces skończył się pomyślnie, krótkie symulowane przejazdy wskazują na to, że mapa, LA, JCV działają, ale nigdy wcześniej nie musiałem tyle dłubać manualnie. I gdyby nie elementarna wiedza z Garniaka, to pewnie bym poległ. Niby już dawno powinienem się pozbyć złudzeń, że wszystko będzie samo działało jak trzeba, ale jednak cały czas mnie wkurza, że tak nie jest.
Nie wiem jak to wygląda z LifeTime Updaterem, bo po ostrzeżeniach tutaj omijałem go z daleka, ale przy tym starym instalatorze proces weryfikacji plików po pobraniu trwał ponad godzinę (powiedziałbym, że ok. 1,5 ale nie siedziałem cały czas przy komputerze).
W każdym bądź razie pliki zostały ściągnięte, zweryfikowane i sam proces instalacji dosyć mocno zaawansowany, kiedy dostałem komunikat treści mniej więcej takiej, że wystąpił nieoczekiwany błąd, proces został przerwany, a jeśli błąd się będzie powtarzał to mam się skontaktować z Garminem. Żadnych więcej szczegółów. To było tak mniej więcej 5,5 h od rozpoczęcia ściągania. Nie wiem czy to niefrasobliwość, czy poczucie humoru ze strony autorów.
Krajobraz po bitwie wyglądał mniej więcej tak, że 1) mapa została zainstalowana w urządzeniu, 2) nie zainstalował się JCV, 3) nic się nie zainstalowało w komputerze (tak się składa, że właśnie reinstalowałem system, więc chciałem, żeby przy okazji wgrał mi się MapSource).
Po doinstalowaniu ręcznym MS (wymagało resetu kompa przedtem, bo instalator cały czas był aktywny i blokował kolejne działania z softem Garmina) odnalazł on sobie mapę i potem to już tylko standardowe odblokowanie trzeba było zastosować. Wygląda na to, że działa.
Ponieważ pliki w folderze TEMP nie zostały usunięte, to odnalazłem sobie ten plik z JCV i... chyba to było problemem, bo się przy standardowej konfiguracji już po prostu nie mieścił (na urządzeniu mam UMP - tylko Polska, bez zagranicy). Póki co wystarczyło usunąć zbędne języki i pomoce, ale pewnie przy kolejnych aktualizacjach już trzeba będzie wycinać jakieś kraje... W każdym bądź razie po zrobieniu miejsca i skopiowaniu pliku JCV również działa. Miejsca wolnego zostało jakieś 145 MB
Zatem proces skończył się pomyślnie, krótkie symulowane przejazdy wskazują na to, że mapa, LA, JCV działają, ale nigdy wcześniej nie musiałem tyle dłubać manualnie. I gdyby nie elementarna wiedza z Garniaka, to pewnie bym poległ. Niby już dawno powinienem się pozbyć złudzeń, że wszystko będzie samo działało jak trzeba, ale jednak cały czas mnie wkurza, że tak nie jest.
nuvi 765T + GPMapa 2009.3 + UMP + CNE 2014.40 NT, FW 4.30
- Antonio
- Bywalec
- Posty: 762
- Rejestracja: 01 lis 2009, 22:43
- Lokalizacja: Pabianice (łódzkie)
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: City Navigator Europe 2012.30
A może UMP przenieść na kartę - wtedy częsta aktualizacja była by mniej kłopotliwahrabiadrykula pisze:bo się przy standardowej konfiguracji już po prostu nie mieścił (na urządzeniu mam UMP - tylko Polska, bez zagranicy). Póki co wystarczyło usunąć zbędne języki i pomoce, ale pewnie przy kolejnych aktualizacjach już trzeba będzie wycinać jakieś kraje...

Pozdrawiam
Nuvi 255 WT, Oregon 450, Fenix 5, Edge 530, Edge 1030+, mapy: CN Europe NT "nüMaps Lifetime", UMP-pcPL TOPO, Topo_PL_100 i różne OSM
Wspierajmy sport wśród dzieciaków
Nuvi 255 WT, Oregon 450, Fenix 5, Edge 530, Edge 1030+, mapy: CN Europe NT "nüMaps Lifetime", UMP-pcPL TOPO, Topo_PL_100 i różne OSM
Wspierajmy sport wśród dzieciaków
Re: City Navigator Europe 2012.30
Ja także chciałem się podzielić kilkoma moimi uwagami po instalacji CNE 2012.30 na moim 765T. Niestety popełniłem ten błąd i instalacja "poszła" przez Life Time Updater
, well..., trzeba było uważać, szczególnie po wcześniejszej lekturze postów Forumowiczów, ale stało się inaczej, trudno.
Teraz odrobina dobrych wiadomości, ale tylko odrobina. Po pierwsze. Instalacja "weszła" w całości bez konieczności usuwania jakichkolwiek wcześniej zainstalowanych map czy innych plików. Po drugie. Sprawdziłem dla ciekawości zawartość pliku JCV dla Polski, szczególnie, że w poprzednich dwóch, albo trzech wersjach były pewne braki dotyczące A2 i A4. Pierwszy "brak" dotyczył węzła Dębina na A2, w CNE 2012.30 jest, podobnie, jak węzeł Wspólna na A4
A1 i A8 jeszcze nie sprawdzałem, nawet w tym zakresie, który jest na CNE czynny, ale zrobię to. Teraz powoli zmiana nastawienia. Liczenie tras na terenie PL odbywa się nawet, w moim subiektywnym odczucie, dość racjonalnie, choć czasem trzeba wspomagać się punktami pośrednimi. Zdarzają się również wpadki - kręcenie po drogach do punktów pośrednich w jakich idiotyczny sposób, nadrabiając przy tym jakieś duże ilości km i czasu, szczególnie, jak prowadzi się trasy drogami "niższysz szczebli", alternatywnymi do licznych autostrad, dróg ekspresowych czy dokonale utrzymanych krajówek, na szczęście "ręczne sterowanie" i trochę doświadczenia w planowaniu tras w zasadzie pozwala wyeliminować tą niedogodność. Teraz największa, z mojego punktu widzenia porażka - liczenie długich tras, tych po Europie, liczących ponad 1.000 km, skutkujące stwierdzeniem, że do końca trasy, to nie będzie dokładnego wyliczenia, bo brak pamięci
, czy może chęci do liczenia
. Do tej pory narzekania Forumowiczów na tą przypadłość dotyczyły "wyższych" i nowszych modeli nuvi, a u mnie tego nie było, do teraz... Przykład: symulacja trasy W-wa - Maranello (muzeum Ferrari - tak dla checy
) wysypała się na jakieś 200 km przed celem, po ok. 1.300 km. Zdałem się w całości na propozycję urządzenia. Muszę jeszcze sprawdzić, czy tak samo zachowa się przy ustalaniu własnej trasy z punktami pośrednimi, ale zaczynam się zastanawiać, czy "zabytkowy" 765T nie będzie zachowywał się, bodajże jak 3790. Czyżby Gamin dążył do ujednolicenia zachowania się wszystkich modeli poprzez stosowną politykę zawartości kolejnych firmwarów oraz aktualizację CNE
Pozdrawiam

Teraz odrobina dobrych wiadomości, ale tylko odrobina. Po pierwsze. Instalacja "weszła" w całości bez konieczności usuwania jakichkolwiek wcześniej zainstalowanych map czy innych plików. Po drugie. Sprawdziłem dla ciekawości zawartość pliku JCV dla Polski, szczególnie, że w poprzednich dwóch, albo trzech wersjach były pewne braki dotyczące A2 i A4. Pierwszy "brak" dotyczył węzła Dębina na A2, w CNE 2012.30 jest, podobnie, jak węzeł Wspólna na A4





765Tx2; forerunner 310XT
Re: City Navigator Europe 2012.30
Mam 1490. Liczy trasy po 2000 km bez problemu. W Polsce trasy wyliczy w kilka do 10 sek. Oczywiście że w Polsce błędów związanych ze złą kategoryzacją i innych (np. nowa obwodnica Bielska Białej i wjazd na nią od strony Komorowic czy Hałcnowa -błąd !!! - żeby było dowcipniej to Navteq wie o tym bo na ich stronie nie da się tego odcinka zgłosić jako błędu) jest mnóstwo ale mając tego świadomość cały czas traktuję nawigację jako pomoc. Myślę że "stare" 3-cyfrowe nuvi nie są już wspierane w nowsze softy i będzie z nimi coraz gorzej. Co dziwne, mój stary nuvi 250w nadal bezproblemowo wylicza trasę ponad 1500 km także.
edge 1000 + radar Varia + Fenix 5 + nuvi 56LM + nuvi 1490T + CNE + UMP, Oregon 450 + Honor 7
Re: City Navigator Europe 2012.30
Mylnie łączysz dwa zagadnienia: 1) problem wyliczania długich tras (dotyczy to wszystkich odbiorników) oraz 2) trasy vs podróże (w nowych odbiornikach).Zibi_67 pisze:Teraz największa, z mojego punktu widzenia porażka - liczenie długich tras, tych po Europie, liczących ponad 1.000 km, skutkujące stwierdzeniem, że do końca trasy, to nie będzie dokładnego wyliczenia, bo brak pamięci [...] Do tej pory narzekania Forumowiczów na tą przypadłość dotyczyły "wyższych" i nowszych modeli nuvi
Co do 1) - każdy odbiornik (uwzględniając firmware) & zawartość pamięci & mapa & trasa daje pewien limit. Np. przy tej samej mapie i trasie N1200 może pokazać więcej km niż N250. Lub np. ten sam odbiornik a nowsze wersje CNE w reguły prowadzą do obniżenia zdolności pokazywania długich tras. Lub przy tym samym odbiorniku i mapie dodanie punktów pośrednich tak aby było mniej komunikatów / manewrów (czyli autostradami) zwiększa szanse na wyliczenie dłuższej trasy. Lub (i chyba najważniejsza sugestia) wykonanie "master reset" (ten z paluchem na ekranie) też pomaga w kalkulowaniu dłuższych tras.
Re: City Navigator Europe 2012.30
Ciekawi mnie to zagadnienie. 765 po resecie wylicza na UMP trasę Wrocław-Białowieża. Wystarczy półgodzinny przejazd po mieście i już koniec wspólpracysdsyc pisze:wykonanie "master reset" (ten z paluchem na ekranie) też pomaga w kalkulowaniu dłuższych tras.

Nüvi-765
Re: City Navigator Europe 2012.30
Nie ten wątekememek pisze:765 po resecie wylicza na UMP trasę Wrocław-Białowieża. Wystarczy półgodzinny przejazd po mieście i już koniec wspólpracy

W innym podaj trasę lub współrzędne. Inni będą mogli sprawdzić w innych odbiornikach.
Może zgłoś na flyspray?
Re: City Navigator Europe 2012.30
Wykonałem, sprawdziłem, zgadza się. Mój 765T odzyskał zdolność liczenia długich tras, teraz policzył nawet ponad 2 TKM. Bardzo dziękuję za wskazówkę, która pewnie jest "oczywistą oczywistością", ale o nich najłatwiej zapomniećsdsyc pisze: wykonanie "master reset" (ten z paluchem na ekranie) też pomaga w kalkulowaniu dłuższych tras.

765Tx2; forerunner 310XT
- Antonio
- Bywalec
- Posty: 762
- Rejestracja: 01 lis 2009, 22:43
- Lokalizacja: Pabianice (łódzkie)
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: City Navigator Europe 2012.30
Witam.
Droga S14. Termin realizacji inwestycji - listopad (koniec) 2011r. Droga na mapie zaznaczona, choć w nuvi jeszcze bez routingu, pewnie od 1-go grudnia będzie. MS już "ładnie" prowadzi
:
Termin, jak to zwykle bywa
, przesunie się nawet o pół roku
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,1057 ... zniej.html
Proszę uzbroić się w cierpliwość i wziąć to pod uwagę przy planowaniu trasy.
Droga S14. Termin realizacji inwestycji - listopad (koniec) 2011r. Droga na mapie zaznaczona, choć w nuvi jeszcze bez routingu, pewnie od 1-go grudnia będzie. MS już "ładnie" prowadzi



Proszę uzbroić się w cierpliwość i wziąć to pod uwagę przy planowaniu trasy.
Pozdrawiam
Nuvi 255 WT, Oregon 450, Fenix 5, Edge 530, Edge 1030+, mapy: CN Europe NT "nüMaps Lifetime", UMP-pcPL TOPO, Topo_PL_100 i różne OSM
Wspierajmy sport wśród dzieciaków
Nuvi 255 WT, Oregon 450, Fenix 5, Edge 530, Edge 1030+, mapy: CN Europe NT "nüMaps Lifetime", UMP-pcPL TOPO, Topo_PL_100 i różne OSM
Wspierajmy sport wśród dzieciaków