Oregon 600/650
Re: Oregon 600/650
Lechu, IMO problem jest innego rodzaju.
Znamy kilkoro Forumowiczów, którzy dosyć detalicznie podchodzą do wskazań komputera podróży i dla których całkowity dystans wycieczki jest ważny do statystyk. Warto sprawdzić o ile, wobec okresowych spadków prędkości do 0 km/h w trakcie ruchu, odległość zarejestrowana przez Oregona różni się od rzeczywistej.
Nota bene, w eTrexie takie różnice piechur zauważa bezpośrednio porównując wskazania komputera podróży z danymi śladu. Dla rowerzysty różnic nie zauważyłem, jako piechur i owszem - w trakcie wycieczki 10 km komputer wyciął ok. 1-1.5km.
W przypadku Oregona trzeba będzie bazować na porównaniu z mapą, lub innym urządzeniem.
Znamy kilkoro Forumowiczów, którzy dosyć detalicznie podchodzą do wskazań komputera podróży i dla których całkowity dystans wycieczki jest ważny do statystyk. Warto sprawdzić o ile, wobec okresowych spadków prędkości do 0 km/h w trakcie ruchu, odległość zarejestrowana przez Oregona różni się od rzeczywistej.
Nota bene, w eTrexie takie różnice piechur zauważa bezpośrednio porównując wskazania komputera podróży z danymi śladu. Dla rowerzysty różnic nie zauważyłem, jako piechur i owszem - w trakcie wycieczki 10 km komputer wyciął ok. 1-1.5km.
W przypadku Oregona trzeba będzie bazować na porównaniu z mapą, lub innym urządzeniem.
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
Re: Oregon 600/650
Spędziłem właśnie tydzień w Neapolu, gdzie wąskie uliczki i wysoka zabudowa są normą, a odbiór sygnału jest dodatkowo utrudniony przez to, że miasto jest położone na wzgórzach.
Oczywiście gdy odbiornik leżał w jednym miejscu pływanie było zauważalne, jednak podczas wędrówki ulicami ślad rejestrowany był zadziwiająco równo - znacznie lepiej niż w przypadku Dakoty, którą miałem z kolei parę lat temu w Lizbonie (podobny typ zabudowy i podobne ukształtowanie terenu - powiedziałbym nawet, że Neapol jest "trudniejszy" dla odbiornika).
Raz miałem sytuację, kiedy po wejściu do sklepu na dłuższą chwilę odbiornik później nie bardzo mógł się odnaleźć - pomógł dopiero dłuższy postój na jednym z placów.
Natomiast rzeczywiście zauważyłem pewne problemy z orientacją mapy, przede wszystkim w trybie nawigacyjnym (tzn. z wyznaczoną trasą) - bywało, że kursor wskazywał zupełnie inny kierunek niż rzeczywisty i dopiero po kresce śladu można było ustalić, w którym kierunku de facto się poruszam. Wydaje mi się, że trochę pomogła zmiana trybu rysowania mapy na szybki, ale ręki za to bym sobie nie dał uciąć.
Oczywiście gdy odbiornik leżał w jednym miejscu pływanie było zauważalne, jednak podczas wędrówki ulicami ślad rejestrowany był zadziwiająco równo - znacznie lepiej niż w przypadku Dakoty, którą miałem z kolei parę lat temu w Lizbonie (podobny typ zabudowy i podobne ukształtowanie terenu - powiedziałbym nawet, że Neapol jest "trudniejszy" dla odbiornika).
Raz miałem sytuację, kiedy po wejściu do sklepu na dłuższą chwilę odbiornik później nie bardzo mógł się odnaleźć - pomógł dopiero dłuższy postój na jednym z placów.
Natomiast rzeczywiście zauważyłem pewne problemy z orientacją mapy, przede wszystkim w trybie nawigacyjnym (tzn. z wyznaczoną trasą) - bywało, że kursor wskazywał zupełnie inny kierunek niż rzeczywisty i dopiero po kresce śladu można było ustalić, w którym kierunku de facto się poruszam. Wydaje mi się, że trochę pomogła zmiana trybu rysowania mapy na szybki, ale ręki za to bym sobie nie dał uciąć.
Re: Oregon 600/650
Na wikispace pojawił się wpis dot. zatrzymania zliczania spadków i wzniosów, gdy ślad nie jest rejestrowany:
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/s ... w/62994600
Jeśli to prawda, to wygląda to na BUG.
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/s ... w/62994600
Jeśli to prawda, to wygląda to na BUG.
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Re: Oregon 600/650
Z takim bugiem da się żyć, zwłaszcza że ja i tak w ustawieniach mam tak:
czyli niejako sam sobie taki bug wymuszam i to także w odniesieniu do zliczania odległości.
Mnie bardziej wkurzają takie bugi jak np fakt że po zastosowaniu sortowania listy śladów:
żadnego z tych śladów nie można "wywołać", bo po pacnięciu w nazwę śladu następuje powolny "odpływ" ekranu i samowyłączenie odbiornika
czyli niejako sam sobie taki bug wymuszam i to także w odniesieniu do zliczania odległości.
Mnie bardziej wkurzają takie bugi jak np fakt że po zastosowaniu sortowania listy śladów:
żadnego z tych śladów nie można "wywołać", bo po pacnięciu w nazwę śladu następuje powolny "odpływ" ekranu i samowyłączenie odbiornika

Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Re: Oregon 600/650
Nie chcę szukać "haków" na Oregona 6xx, tak czy siak zamierzam go kupić, ale podobną wpadkę Garmin zaliczył już wcześniej... 
http://www.youtube.com/watch?v=WDmn-PP_2tk

http://www.youtube.com/watch?v=WDmn-PP_2tk
Re: Oregon 600/650
Pytanie odnośnie systemu zasilania Oregona 650. Czy jeśli do urządzenia podłączymy zasilanie zewnętrzne (np. w postaci jednego z licznych na rynku power banków) - to będzie ono normalnie działać w trybie ładowania baterii, czy też po podłączeniu zasilania zewnętrznego urządzenie się wyłącza (tak było np. w Edge 500, gdzie potrzebna była przeróbka kabla).
Re: Oregon 600/650
Będzie działał, przeróbka kabla nie jest konieczna, można zastosować ustawienie” Garmin Spanner”,michal123 pisze: Czy jeśli do urządzenia podłączymy zasilanie zewnętrzne (np. w postaci jednego z licznych na rynku power banków) - to będzie ono normalnie działać w trybie ładowania baterii, czy też po podłączeniu zasilania zewnętrznego urządzenie się wyłącza (tak było np. w Edge 500, gdzie potrzebna była przeróbka kabla).
Praktycznie mogę to sprawdzić w późniejszym czasie, w tej chwili „battery pack” mam naładowany, to efektu nie zauważę.
W praktyce nie widzę sensu takiego rozwiązania, prościej wymienić akumulatory AA, power banki są znacznie droższe niż akumulatory AA.
Oregon 650 T
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Re: Oregon 600/650
Jeden mniej, jeden więcej, co za różnicaJml pisze:Nie chcę szukać "haków" na Oregona 6xx,

Znam ją z autopsjiJml pisze: podobną wpadkę Garmin zaliczył już wcześniej...![]()

Z drugiej strony w 62-ce skrzypienie było normą - skrzypiał od początku, a jak będzie w Oregonie nie wiadomo. Odpukać, ale póki co w moim egzemplarzu jeszcze niczego nie słyszę, a bawię się odbiornikiem naprawdę intensywnie.
Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Re: Oregon 600/650
Powinieneś zauważyć, włączony Edge (niezależnie od poziomu baterii) po podłączeniu zasilania zewnętrznego po prostu przechodził w tryb ładowania, nie można go było w tym okresie normalnie używać.meridian pisze: Praktycznie mogę to sprawdzić w późniejszym czasie, w tej chwili „battery pack” mam naładowany, to efektu nie zauważę.
Rzadko, ale jednak ma to zastosowanie.meridian pisze: W praktyce nie widzę sensu takiego rozwiązania, prościej wymienić akumulatory AA, power banki są znacznie droższe niż akumulatory AA.
Power banki zajmują mniej miejsca i mają większą pojemność niż odpowiadające im wagowo aku. Na długim wyjeździe bez dostępu do prądu potrzeba worka baterii (szczególnie przy takim słabym czasie pracy). Ten model Oregona jest właśnie ciekawy, że daje użytkownikowi większe pole manewru.
A sprawdzałeś może jak się ma czas pracy na tym wewnętrznym "battery packu" względem czasu na akumulatorkach AA?
Re: Oregon 600/650
„battery pack” nie jest wewnętrznym akumulatorem tak jak w EDGE, są to dwa akumulatory AA połącznie ze sobą na stałe. ( po zdjęciu pokrywy można je wymienić na "zwykłe" AA.
Parametry akumulatorów: Ni-MH : 2,4 V : 2000 mA : 4,8 Wh, więc rekordów nie będzie, powinien być to czas pracy zbliżony do standardowych akumulatorów 2000 mA,
różnica chyba polega, tylko na zminimalizowanej „pamięci”
Tu jest coś na temat ładowania http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=164171#p164171
dotyczy innego odbiornika, ale problem z wtyczką jest ten sam,
jeżeli wtyczka jest nieodpowiednia, można zastosować ustawienie Garmin Spanner.
Parametry akumulatorów: Ni-MH : 2,4 V : 2000 mA : 4,8 Wh, więc rekordów nie będzie, powinien być to czas pracy zbliżony do standardowych akumulatorów 2000 mA,
różnica chyba polega, tylko na zminimalizowanej „pamięci”
Tu jest coś na temat ładowania http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=164171#p164171
dotyczy innego odbiornika, ale problem z wtyczką jest ten sam,
jeżeli wtyczka jest nieodpowiednia, można zastosować ustawienie Garmin Spanner.
Oregon 650 T
Re: Oregon 600/650
Możesz podesłać zdjęcia jak to wygląda?meridian pisze:„battery pack” nie jest wewnętrznym akumulatorem tak jak w EDGE, są to dwa akumulatory AA połącznie ze sobą na stałe.
Zastanawiam się nad samodzielnym zrobieniem takiego modułu, tylko nie jestem pewny, czy zwykłe złożenie ze sobą dwóch akumulatorków i obklejenie taśmą wystarczy?
Re: Oregon 600/650
Zdjęcie mogę zamieścić, jeżeli chodzi o ładowarkę, to 600 ją ma, jest kwestiakwieto pisze:meridian pisze: Możesz podesłać zdjęcia jak to wygląda?
uruchomienia przycisku włączającego ładowanie, widziałem zdjęcie, użytkownik
na przycisk położył kawałek cienkiego plastiku i przycisnął akumulatorami uruchamiając ładowanie.
edycja:
Blaszki obudowy akumulatorów wywierają nacisk na przycisk ( w zielonym kółku).
Ostatnio zmieniony 10 lip 2013, 15:09 przez meridian, łącznie zmieniany 2 razy.
Oregon 650 T
Re: Oregon 600/650

Przycisk zaznaczony na zielono.
OBECNIE - ASFALT: Nuvi 3490LMT, SZLAK: eTrex 30
POPRZEDNIO - eTrex 20, Oregon 650t, Oregon 600, Oregon 300, Nuvi 2445LT, Nuvi 1250T, Montana 600, GPSMAP 62s, Nuvi 3490LMT, eTrex 30, Colorado 300, Nuvi 205T, Oregon 450, Dakota 20, GMXT,Vista HCx
POPRZEDNIO - eTrex 20, Oregon 650t, Oregon 600, Oregon 300, Nuvi 2445LT, Nuvi 1250T, Montana 600, GPSMAP 62s, Nuvi 3490LMT, eTrex 30, Colorado 300, Nuvi 205T, Oregon 450, Dakota 20, GMXT,Vista HCx
Re: Oregon 600/650
Jak już piszemy o „battery pack”, to mam pytanie do użytkowników 650, czy zauważyli
samorozładowanie akumulatorów. Mam naładowany battery pack „full”, na następny dzień podłączając
następuje długotrwałe ładowane, USB ma mały prąd, więc trawa to dość długo zanim wskaźnik pokaże pełne naładowane.
Do odpowiedzi na pytanie Kwieto , dodam jeszcze parametry ładowarki sieciowej, 5V : 1,0 A
samorozładowanie akumulatorów. Mam naładowany battery pack „full”, na następny dzień podłączając
następuje długotrwałe ładowane, USB ma mały prąd, więc trawa to dość długo zanim wskaźnik pokaże pełne naładowane.
Do odpowiedzi na pytanie Kwieto , dodam jeszcze parametry ładowarki sieciowej, 5V : 1,0 A
Oregon 650 T
Re: Oregon 600/650
Przyznam, że ostatnio też mi sie to zdarzyło, po 4 godzinnym ładowaniu włączając urzadzenie rano baterie były całkowicie rozladowane. Nie mam pojęcia dlaczego tak sie dzieje?meridian pisze:Jak już piszemy o „battery pack”, to mam pytanie do użytkowników 650, czy zauważyli
samorozładowanie akumulatorów.
Pozdrawiam Piotr
GARMIN Oregon 650, Fenix 1 i 2, NavRoad 430 BT
Dawniej: TwoNav Aventura, GPSMAP 62st, Oregon 550, Montana 600
GARMIN Oregon 650, Fenix 1 i 2, NavRoad 430 BT
Dawniej: TwoNav Aventura, GPSMAP 62st, Oregon 550, Montana 600