Testowany model to Nuvi 3597 z firmware ver. 4.00
Wrażeniami wymieniamy się w temacie Nuvi 3597 - opinia
Zawartość pudełka:
- nüvi 3597T
- kabel Sub-Assy,GTM60
- uchwyt samochodowy (z głośnikiem) wraz z magnesem
- kabelek USB - miniUSB
Odbiornik ma szklany ekran wielkości 5 cali, tylna cześć obudowy aluminiową. Nowością jest uchwyt magnetyczny. Funkcjonalność tego rozwiązania i prostota jest fenomenalna. Ktoś kto często wypina odbiornik, będzie zachwycony. Magnes jest na tyle silny że głowica potrafi zmienić swoje ustawienie. Przy każdym wpinaniu musimy na nowo ustawiać położenie.
Uchwyt ma krótki ramię i przy wielkości ekranu 5' w pozycji pionowej przy mocno pochylonej szybie praktycznie sięga od deski do szyby.
Nuvi pracuje jak wcześniejsze modele w układzie poziomym lub pionowym ekranu.
Dostępny jest tylko jeden tryb nawigacji, samochód. Brak trybu pieszego jest trochę zastanawiający. Całkiem dobrze się sprawdzał we wcześniejszych modelach gdy nie można było np. bezpośrednio dojechać do bankomatu i trzeba było podejść na rynek czy jakąś zamkniętą ulicę.
Bateria jest chyba taka sama jak w poprzednich modelach i przy zwiększonym ekranie oraz prawdopodobnie lepszym parametrom procesora trzyma krócej niż np Nuvi 3400.
Na poniższych zrzutach można dopatrzyć się ikon pojawiających się po połączeniu z aplikacja Smartphone Link.
Mapy.
Dostajemy fabrycznie zainstalowane mapy:
- CN Europe NTU 2014.30 ALL (mapa z zawartością całej Europy)
- CN Europe NTU 2014.30 3D (bryły budynków piktogramy charakterystycznych budowli)
- Europe DEM (mapa bazowa z danymi DEM)
Struktura danych.
Nuvi posiada 8 GB (bajtów: 7 826 690 048) pamięci wbudowanej, jest to dysk SSD i 128MB pamięci RAM (przydatna do obliczania długich tras).
Struktura plików dobrze znana z poprzednich serii wprowadzonych począwszy od 2010 roku.
Aby zobaczyć wszystkie katalogi należy zmienić opcje wyświetlania folderów (Explorator Windows).
Widok zawartości katalogu głównego.
Widok zawartości katalogu .System
Obsługuje karty microSD oraz posiada standard zasilania mini-USB.
Nuvi ma ekran pojemnościowy, szklany o rozdzielczości 800 x 480 pikseli.
Widok menu
Poniżej kilka przykładowych widoków ekranu z nuvi 3597.
Główne menu wyszukiwania.
Wyszukiwanie -> Kategorie
Ekran, Aplikacje.
Widok menu, Ustawienia. Kolorystyka czarno biała.
[TEST Garniaka] Nuvi 3597
-
Zachu
- Radny
- Posty: 6102
- Rejestracja: 01 lip 2007, 07:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: [TEST Garniaka] Nuvi 3597
Widok 3D, Landmarki.
Junction View - widok skrzyżowań.
Od czego zależy kolor belki to na razie zagadka.
To samo miejsce parę metrów dalej. Komunikat jest już o następnym manewrze ale można zaobserwować jak wygląda informacja o przekroczeniu prędkości.
Informacja o radarach.
-
Zachu
- Radny
- Posty: 6102
- Rejestracja: 01 lip 2007, 07:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: [TEST Garniaka] Nuvi 3597
Nuvi 3597 wyświetla na stałe tylko dwa pola z danymi. Garmin zamienił miejscami pola. Wcześniej pole z prędkością znajdowało się po prawej stronie, teraz z lewej. Nie jest to tylko tak sobie zrobione. Wszelkie informacje wyświetlają się z prawej strony /podpowiedzi dotyczące jazdy po węzłach, zajmowania odpowiedniego pasa ruchu i inne/.
Lewe pole z informacją o prędkości, standardowo po wybraniu przekieruje nas do komputera podroży i wszelkich danych statystycznych odnośnie jazdy.
Prawe pole, jak we wcześniejszych modelach ma możliwość spersonalizowania informacji. Można wybrać: czas przybycia, czas do celu, dystans do celu, kierunek, bieżący czas, wysokość, czas do punktu pośredniego, czas kiedy osiągniemy punkt pośredni, dystans do punktu pośredniego.
Nie można, jak w poprzednich topowych modelach zmienić widoku ilości i wyglądu pól z danymi. Podyktowane jest to tym ze doszedł pasek z informacją po jakiej drodze się poruszamy.
Nasze zachcianki możemy zrealizować przez wybranie stosownych pól /szybkie skróty do potrzebnych funkcji/ w menu kryjące się pod nazwą narzędzia mapy.
Taka ciekawostka. Do funkcji objazd nie można inaczej się dostać niż z menu dostępnego w tych skrótach. Kiedyś to była podstawowa funkcja i zawsze dostępna na ekranie głównym. Długość objazdu nie jest konfigurowalna /0.5 km, 2 km, 5 km / ale jest dostępna z "szybkich skrótów".
Tak to wygląda w menu odbiornika. Wybieramy informację z menu "szybkich skrótów" dostępnego z ekranu, kryjącego się pod ikona z trzema paskami
Po tej całej zabawie mamy możliwość wyświetlenia pięciu pól danych.
Dodatkowe dane również są pełni konfigurowalne i możemy wybrać sami jaka informacja będzie wyświetlana. Inne dane mogą być wyświetlany przy jeździe bez nawigowania i inne przy nawigowaniu.
Mamy możliwość wyboru wszystkich danych dostępnych w komputerze podróżnym oraz wszystkich dostępnych na podstawowym prawym polu widocznym zawsze na ekranie.
Kolejną nowością jest wyświetlanie punktów POI wzdłuż trasy.
Są dostępne trzy pola z informacją. Każde z tych pól możemy sami wybrać. Dodatkowo dostajemy informację po której stronie spotkamy np stację benzynową. Po kliknięciu na wygraną kategorie widoczny jest ekran. U dołu mamy ikonkę z "kluczem", którą konfigurujemy widoczne pola. Wybór jest spory.
Lewe pole z informacją o prędkości, standardowo po wybraniu przekieruje nas do komputera podroży i wszelkich danych statystycznych odnośnie jazdy.
Prawe pole, jak we wcześniejszych modelach ma możliwość spersonalizowania informacji. Można wybrać: czas przybycia, czas do celu, dystans do celu, kierunek, bieżący czas, wysokość, czas do punktu pośredniego, czas kiedy osiągniemy punkt pośredni, dystans do punktu pośredniego.
Nie można, jak w poprzednich topowych modelach zmienić widoku ilości i wyglądu pól z danymi. Podyktowane jest to tym ze doszedł pasek z informacją po jakiej drodze się poruszamy.
Nasze zachcianki możemy zrealizować przez wybranie stosownych pól /szybkie skróty do potrzebnych funkcji/ w menu kryjące się pod nazwą narzędzia mapy.
Taka ciekawostka. Do funkcji objazd nie można inaczej się dostać niż z menu dostępnego w tych skrótach. Kiedyś to była podstawowa funkcja i zawsze dostępna na ekranie głównym. Długość objazdu nie jest konfigurowalna /0.5 km, 2 km, 5 km / ale jest dostępna z "szybkich skrótów".
Tak to wygląda w menu odbiornika. Wybieramy informację z menu "szybkich skrótów" dostępnego z ekranu, kryjącego się pod ikona z trzema paskami
Mamy możliwość wyboru wszystkich danych dostępnych w komputerze podróżnym oraz wszystkich dostępnych na podstawowym prawym polu widocznym zawsze na ekranie.
Kolejną nowością jest wyświetlanie punktów POI wzdłuż trasy.
Są dostępne trzy pola z informacją. Każde z tych pól możemy sami wybrać. Dodatkowo dostajemy informację po której stronie spotkamy np stację benzynową. Po kliknięciu na wygraną kategorie widoczny jest ekran. U dołu mamy ikonkę z "kluczem", którą konfigurujemy widoczne pola. Wybór jest spory.
-
Zachu
- Radny
- Posty: 6102
- Rejestracja: 01 lip 2007, 07:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: [TEST Garniaka] Nuvi 3597
Komunikaty głosowe, Real Voice Czyli TTS2, stara nowa Agatka 
Wymawianie wskazówek głosowych robi z Nuvi obsługujących technologię TTS2 prawdziwą gadułę. Ci którzy korzystali z pierwszej nieoficjalnej Agatki, będą miło zaskoczeni że Nuvi potrafi nas znowu/w końcu poinformować że dojeżdżamy do naszego ulubionego punktu o nazwie np "doba rybka" po lewej stronie.
Agatka potrafi informować nas o niewidocznych i niedostępnych danych z mapy. Komunikat o zmianie kierunku na skrzyżowaniu dodatkowo jest uzupełnimy przez dodanie: "na światłach" skręć w lewo w ulicę ... . Przez to komunikat są strasznie rozwleczone a jednocześnie zawierają wszelkie informacje co minimalizuje zerkanie na ekran.
Niespodzianką był dla mnie komunikaty: "skręć w lewo za KFC". Przy czym pojawia się "dymek" w odpowiednim miejscu z trzema kropkami po kliknięciu którego komunikat jest ponownie odtwarzany.
Garmin na swojej stronie reklamuje to tak:
Oprócz dobrze znanych strzałek w prawym górnym rogu z organizacją pasów ruchu otrzymujemy obrazki. Możemy je wyłączyć /widoczny krzyżyk/ jednak wcześniej musimy zobaczyć. Nie można trwale z nich zrezygnować.
Obrazki w mieści potrafią się pojawić na wielopasmowej drodze z wyprzedzaniem 2 km. Widok jest stale animowany. Można poczuć się jak w symulatorze nauki jazdy. W miejskich korkach i na drogach bezkolizyjnych prawdopodobnie świetnie się to sprawdza.
Tu widoczna zapowiedź. Tu, wyczekiwany zjazd. Tu inny kolor belki. Tu jest ciekawe miejsce http://umapa.pl/gMmPZ. Trzeba zjechać na prawy pas zjazdowy z mostu, by za chwilę trzymać się lewej strony.
W Nuvi 3400 widoczne były dwa kolejne obrazki ze strzałkami, który zając pas.
Nuvi 3597 nie pokazuje żadnego obrazka /plik w testowanej mapie jest identyczny z 3400/ za to pkazuje nowe podpowiedzi aktywnego asystenta.
Pierwsza informacja o zjeździe. Tu "wyprostowane" rampy zjazdowe
Mam wątpliwości czy powyższy obrazek cokolwiek ułatwia?
Przy okazji porównanie informacji wyświetlanych na mapie City Navigator /słynne "ulice"/ i UMP.
Samo wyświetlanie możne nie jest jakoś przeszkadzające ale już komunikat o ulicy, stopniu, imionach i pseudonimie już jest irytujący i rozwleczony.
City Navigator UMP
Wymawianie wskazówek głosowych robi z Nuvi obsługujących technologię TTS2 prawdziwą gadułę. Ci którzy korzystali z pierwszej nieoficjalnej Agatki, będą miło zaskoczeni że Nuvi potrafi nas znowu/w końcu poinformować że dojeżdżamy do naszego ulubionego punktu o nazwie np "doba rybka" po lewej stronie.
Agatka potrafi informować nas o niewidocznych i niedostępnych danych z mapy. Komunikat o zmianie kierunku na skrzyżowaniu dodatkowo jest uzupełnimy przez dodanie: "na światłach" skręć w lewo w ulicę ... . Przez to komunikat są strasznie rozwleczone a jednocześnie zawierają wszelkie informacje co minimalizuje zerkanie na ekran.
Niespodzianką był dla mnie komunikaty: "skręć w lewo za KFC". Przy czym pojawia się "dymek" w odpowiednim miejscu z trzema kropkami po kliknięciu którego komunikat jest ponownie odtwarzany.
Garmin na swojej stronie reklamuje to tak:
Aktywny asystent pasa ruchu, Real DirectionsPoznaj brzmienie zaawansowanych wskazówek nawigacyjnych. Udoskonalona, innowacyjna nawigacja pozwala poczuć się tak, jakby to znajomy odczytywał wskazówki. Technologia Garmin Real Directions prowadzi użytkownika, odwołując się do łatwo widocznych charakterystycznych miejsc, budynków oraz sygnalizacji świetlnej, a nie tylko do trudnych do odczytania nazw ulic. Garmin Real Voice to zaawansowana technologia generowania mowy, która odczytuje wskazówki w sposób, który brzmi bardziej naturalnie. Oferowane wyłącznie przez firmę Garmin.
Oprócz dobrze znanych strzałek w prawym górnym rogu z organizacją pasów ruchu otrzymujemy obrazki. Możemy je wyłączyć /widoczny krzyżyk/ jednak wcześniej musimy zobaczyć. Nie można trwale z nich zrezygnować.
Obrazki w mieści potrafią się pojawić na wielopasmowej drodze z wyprzedzaniem 2 km. Widok jest stale animowany. Można poczuć się jak w symulatorze nauki jazdy. W miejskich korkach i na drogach bezkolizyjnych prawdopodobnie świetnie się to sprawdza.
Tu widoczna zapowiedź. Tu, wyczekiwany zjazd. Tu inny kolor belki. Tu jest ciekawe miejsce http://umapa.pl/gMmPZ. Trzeba zjechać na prawy pas zjazdowy z mostu, by za chwilę trzymać się lewej strony.
W Nuvi 3400 widoczne były dwa kolejne obrazki ze strzałkami, który zając pas.
Nuvi 3597 nie pokazuje żadnego obrazka /plik w testowanej mapie jest identyczny z 3400/ za to pkazuje nowe podpowiedzi aktywnego asystenta.
Pierwsza informacja o zjeździe. Tu "wyprostowane" rampy zjazdowe
Przy okazji porównanie informacji wyświetlanych na mapie City Navigator /słynne "ulice"/ i UMP.
Samo wyświetlanie możne nie jest jakoś przeszkadzające ale już komunikat o ulicy, stopniu, imionach i pseudonimie już jest irytujący i rozwleczony.
City Navigator UMP
-
Zachu
- Radny
- Posty: 6102
- Rejestracja: 01 lip 2007, 07:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: [TEST Garniaka] Nuvi 3597
Komunikaty drogowe, TMC
Komunikaty otrzymujemy dośc szybko, podobnie jest z ustaleniem pozycji. Nie wiem czy to za sprawą nowego odbiornika TMC, GTM 60 czy mitycznej technologii HD Digital Traffic.
W menu mamy dostępne poniższe ustawienia odnośnie komunikatów. Funkcja Optymalizuj trasę tu możemy wybrac czy odbiornik sam z automatu ma przeliczać trasa czy tylko informować o utrudnieniu i użytkownik decyduje czy zmienić trasę. Ciekawostką jest Alert o utrudnieniach drogowych. Tu możemy wybrać jak dużo informacji chcemy otrzymywać. Na ekranie nie zobaczymy żadnej informacji jaki jest stan sygnału TMC, żadnej ikonki, nie można tego nawet skonfigurować w menu żeby informacja wyświetlała się na stałe.
Dostęp mamy przez przekopywanie się przez menu ustawień lub korzystając z "szybkich skrótów" dostępnych na ekranie. Jak wszystkie funkcje dostępne z "szybkich skrótów" każdy ekran możemy w dowolnej chwili ukryć. Wybierając każdy kolejny, nowy ekran zasłania poprzednio wybrany. Przy wybraniu trzech opcji, zamknięcie obecnie oglądanego ekranu odsłania wcześniej wybrany. Jeśli otworzymy 8 ekranów tyle samo musimy zamknąć by mieć widoczną samą mapę.
Rożne ustawienia menu
W menu Ustawienia -> Nawigacja, mamy wpływ jak nawigacja nap pokieruje.
Mamy stare, dobrze znane opcje. Tryb obliczania gdzie wybieram rodzaj trasy: szybka, krótka, oszczędna i bezdroża. Kolejna dostępna opcja to Unikanie. Bardziej zaawansowana Unikanie własne gdzie wybieramy obszar lub drogę do unikania.
Nowość to Strefy środowiskowe.
Mamy do wyboru dużo więcej Formatów współrzędnych oraz Układów odniesienia.
Format współrzędnych. Układ odniesienia.
Komunikaty otrzymujemy dośc szybko, podobnie jest z ustaleniem pozycji. Nie wiem czy to za sprawą nowego odbiornika TMC, GTM 60 czy mitycznej technologii HD Digital Traffic.
W menu mamy dostępne poniższe ustawienia odnośnie komunikatów. Funkcja Optymalizuj trasę tu możemy wybrac czy odbiornik sam z automatu ma przeliczać trasa czy tylko informować o utrudnieniu i użytkownik decyduje czy zmienić trasę. Ciekawostką jest Alert o utrudnieniach drogowych. Tu możemy wybrać jak dużo informacji chcemy otrzymywać. Na ekranie nie zobaczymy żadnej informacji jaki jest stan sygnału TMC, żadnej ikonki, nie można tego nawet skonfigurować w menu żeby informacja wyświetlała się na stałe.
Dostęp mamy przez przekopywanie się przez menu ustawień lub korzystając z "szybkich skrótów" dostępnych na ekranie. Jak wszystkie funkcje dostępne z "szybkich skrótów" każdy ekran możemy w dowolnej chwili ukryć. Wybierając każdy kolejny, nowy ekran zasłania poprzednio wybrany. Przy wybraniu trzech opcji, zamknięcie obecnie oglądanego ekranu odsłania wcześniej wybrany. Jeśli otworzymy 8 ekranów tyle samo musimy zamknąć by mieć widoczną samą mapę.
Rożne ustawienia menu
W menu Ustawienia -> Nawigacja, mamy wpływ jak nawigacja nap pokieruje.
Mamy stare, dobrze znane opcje. Tryb obliczania gdzie wybieram rodzaj trasy: szybka, krótka, oszczędna i bezdroża. Kolejna dostępna opcja to Unikanie. Bardziej zaawansowana Unikanie własne gdzie wybieramy obszar lub drogę do unikania.
Nowość to Strefy środowiskowe.
Takie mamy możliwości ustawienia Stref środowiskowych. Kolejną, bardziej rozbudowaną funkcją w porównaniu ze starszymi odbiornikami samochodowymi Nuvi, jest ustawienie Formatu pozycji.W celu polepszenia jakości czystości powietrza w strefach szczególnie zagrożonych zapyleniem, takich jak śródmieścia, niektóre drogi krajowe lub węzły komunikacyjne, wydawane są przez gminy i miasta w Niemczech zakazy ruchu.
Mamy do wyboru dużo więcej Formatów współrzędnych oraz Układów odniesienia.
Format współrzędnych. Układ odniesienia.
-
Zachu
- Radny
- Posty: 6102
- Rejestracja: 01 lip 2007, 07:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: [TEST Garniaka] Nuvi 3597
Ukryte menu
Dostęp do ukrytego menu oraz inne ukryte funkcje jest taki sam jak w Nuvi 3400
Jeszcze słowo odnośnie multimedialnych funkcji Nuvi. Na próżno szukać odtwarzacza plików audio czy wideo. Nie znajdziemy, tak jak w starszych urządzeniach kalkulatora, przelicznika walut czy słownika.
Ciekawostką jest że przeglądarka zdjęć jest umieszczona w menu ukrytym. Przeglądarka dział normalnie, nie można ustawić tapety i ekranu startowego. Nuvi przy wybudzeniu z uśpienia nie trzeba odblokowywać. Datę pierwszego złapania satelitów /fixa/ możemy sprawdzić sami, w utytych funkcjach. Inne mapy, UMP
Tu bez rewolucji. Mapę możemy wysłać do odbiornika, do katalogu Map lub na karte umieszczając ja w folderze Garmin. Mapy mogą mieć dowolną nazwę.
Widok UMP w wyświetlaniu nocnym ze skórka dostosowaną do ekranów z rozdzielczością 800x480 /skorka-hires.bat/. Dziękuje.
Dostęp do ukrytego menu oraz inne ukryte funkcje jest taki sam jak w Nuvi 3400
Jeszcze słowo odnośnie multimedialnych funkcji Nuvi. Na próżno szukać odtwarzacza plików audio czy wideo. Nie znajdziemy, tak jak w starszych urządzeniach kalkulatora, przelicznika walut czy słownika.
Ciekawostką jest że przeglądarka zdjęć jest umieszczona w menu ukrytym. Przeglądarka dział normalnie, nie można ustawić tapety i ekranu startowego. Nuvi przy wybudzeniu z uśpienia nie trzeba odblokowywać. Datę pierwszego złapania satelitów /fixa/ możemy sprawdzić sami, w utytych funkcjach. Inne mapy, UMP
Tu bez rewolucji. Mapę możemy wysłać do odbiornika, do katalogu Map lub na karte umieszczając ja w folderze Garmin. Mapy mogą mieć dowolną nazwę.
Widok UMP w wyświetlaniu nocnym ze skórka dostosowaną do ekranów z rozdzielczością 800x480 /skorka-hires.bat/. Dziękuje.
