Moderatorzy: frasun, Artur, sdsyc, Alf/red/
stara zientara napisał(a):Na koniec podsumuję w prostych, żołnierskich słowach: nie pier*** mi tu, że coś nie pasuje, tylko przesyłać poprawki do mapy.
nocnyMarek napisał(a):A że tak sie spytam ...
czemu na Garniaku nie ma osobnego działu UMP?
nocnyMarek napisał(a):Ślad z loggera mogę zapisać w nma, csv i kml, króry będzie najbardzziej przydatny?
nocnyMarek napisał(a):Logger notuje pozycje 'jak leci' tak długo jak jest załączony, po wyłaczeniu i ponownym właczeniu
dopisuje kolejne dane w tym samym pliku, będzie z takiego np. ponad 100km śladu w jednym kąsku jakiś pożytek?
nocnyMarek napisał(a):W AM mogę dzielić ślady i rejestrować tylko 'obiecujące kawałki'
Jak będzie lepiej, jeden wielki ślad czy te kawałki?
nocnyMarek napisał(a):Tak czy inaczej nie mam bieżącego podglądu mapy, wiec nie wiem
czy tylko powielę już istniejącą drogę, czy nagram nową
(choć na razie miałem z 80% szans, że nagram 'dziewicze ślady')
Myślę że lepiej nagrać za dużo niż za mało, mam rację?
nocnyMarek napisał(a):Śladów z AM nie skonwertuję, AmConv nie trawi moich ustawień regionalnych,
a muszę mieć takie nie inne, więc będą 'surowe'.
nocnyMarek napisał(a):A jak z restrykcjami, na początek chyba nie ma się co nimi przejmować?
Jak odcinki znajdą sie już na mapie, będzie łatwiej napisać/pokazać co i jak.
Artur napisał(a):kawałki (lepsze)
Artur napisał(a):surowe to nmea - gpsbabel to robi na co chcemy
Artur napisał(a):ogólnie najszybciej wprowadzane są małe porcje danych
nocnyMarek napisał(a):
A czy w MapSource można w ogóle wyświetlić ślad?
Znalazłem tylko jak go wyklikać
nocnyMarek napisał(a):A czy w MapSource można w ogóle wyświetlić ślad?
PouchX napisał(a):nocnyMarek napisał(a):A że tak sie spytam ...
czemu na Garniaku nie ma osobnego działu UMP?
Cenna uwaga... Rada się zastanowi.. ale pewnie tak zrobimy.
nocnyMarek napisał(a):A że tak sie spytam ...
UMPowcem 'zawodowym' nie zostanę, ale z sympatią się przyglądam ...
Zagłębiać się zbytnio nie zamierzam, ale np. moje okolice
czy takie gdzie nierzadko bywam to niemal białe plamy na UMPie.
h2o napisał(a):
Dokładność:
mam problem. Mam nuvi 255WT i nie jest dokładne. Ta sama droga tylko na powrót, a już mi rysuje inny ślad. Natomiast w małych miejscowościach gdzie jest dużo skrętów powstają trójkąty i ślad nie nadaje się do niczego, np. alternatywny przejazd przez małe miasteczko. Mam sobie kupić Oregona czy cóś?
h2o napisał(a):Ronda:
Czy można się przyłożyć to tych rond? Niektóre skrzyżowanie o ruchu okrężnym krzyżują się z 6 ulicami....
h2o napisał(a):I mogli byście się wreszcie doszkolić z przepisów i uwzględniać skrzyżowania warunkowe! To te żółte, kwadratowe znaki z jedną grubą kreską, która obwieszcza pierwszeństwo przejazdu przez skrzyżowanie. Aktualnie pojawiają się kwiatki, za 2km w lewo, a mapa pokazuje w że masz jechać w prawo
Nie wiem jak jest zdokładnością i czułością Nuviego, bo ślady zbieram Vistą, ale myślę, że zasady są podobne. Bardzo ważna jest pogoda. Jeśli jest zachmurzenie, a ślad zbieram w terenie zalesionym, gdzie warunki widoczności satelitów są znacznie gorsze, to ślad zaczyna pływać i niestety ląduje do kosza. Dla celów UMP wykorzystuję tylko ślady zbierane w dobrych i bardzo dobrych warunkach pogodowych.h2o napisał(a):Dokładność:
mam problem. Mam nuvi 255WT i nie jest dokładne. Ta sama droga tylko na powrót, a już mi rysuje inny ślad. Natomiast w małych miejscowościach gdzie jest dużo skrętów powstają trójkąty i ślad nie nadaje się do niczego, np. alternatywny przejazd przez małe miasteczko. Mam sobie kupić Oregona czy cóś?
Nagrywaj ślady bez przyciągania do ulic to po pierwsze, a po drugie oregon nic nie pomoże, błędy tego typu są wliczone w działanie gpsa. Nigdy nie będzie tak samo, róznice +- kilkadziesiąt metrów nie są czymś niezwykłym.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość