ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

O elektronice i wewnętrznym oprogramowaniu naszych Garminów. Chipsety, anteny zewnętrzne, baterie, karty pamięci, naprawy. Także o nieoficjalnych firmware, przeróbkach sprzętowych i innych rodzajach tuningu.

Moderator: PouchX

Re: Co zabiło moje eneloopy?

Postprzez traper_24 » Pt, 16 wrz 2016 16:53

Moje wieloletnie doswiadczenia z Eneloopami pokazują, że zdychając, bardzo im się spłaszcza profil napięciowy. Np. w pełni naładowane startują od 1.15V na ogniwo, Dakota od razu panikuje "Batteries low" i na tym czerwonym paseczku może podziałać nawet 10 godzin, co oczywiście wymaga od używającego silnych nerwów ;) Aż w końcu któregoś dnia przestają odpalać GPS-a w ogóle i przechodzą na służbę do radyjka

daje się ładować jedynie do jakichś okolic 40 mAh.

Przy jakimś silniejszym motywatorze, typu 0.7A czy 1.0A, też tak szybko odbijają deltą V?
Dakota 20 + OSM, Samsung S6 + Locus Pro
traper_24
Bywalec
 
Posty: 342
Dołączył(a): So, 27 mar 2010 22:41

Re: Co zabiło moje eneloopy?

Postprzez h007 » So, 17 wrz 2016 7:25

Białe eneloopy (kilkanaście sztuk) których używam od kilku lat działają przyzwoicie.
Jest zauważalny spadek pojemności około 10-20%, jednak żaden się nie rozłożył.

Zupełnie inaczej było z czarnymi eneloopami. Miałem 8 sztuk, jak sądzę z pierwszej generacji. Po dwóch latach użytkowania i około 50 cyklach ładowania zaczęły się po kolei wysypywać.
Nie było zauważalnego spadku pojemności w funkcji czasu. W pewnym momencie ogniwa nie dało się naładować z uwagi na dużą impedancję wewnętrzną.
Forerunner 110 | 735XT
Dakota 20, UMP-pcPL, PL_TOPO
Nuvi 2545LMT
Dash Cam 56
Avatar użytkownika
h007
Bywalec
 
Posty: 432
Dołączył(a): So, 01 paź 2011 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez EGON » N, 18 wrz 2016 22:31

Ja mam takie same jak szy i używam ich podobnie. Mają już 8 lat i nie widzę jakiegoś drastycznego spadku pojemności.
Pozdrawiam, Piotr

GPSMap 60CSx + PL_TOPO + Walker mapset + UMP pcPL + kilka innych map
Nüvi 3490LM + UMP pcPL + CNE
Huawei Mate 10 Lite Android 8.0.0
Avatar użytkownika
EGON
Garniak
 
Posty: 1161
Dołączył(a): So, 26 kwi 2008 15:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez Mariusz65 » Pn, 19 wrz 2016 23:03

Sprawdziłem pojemność moich Eneloopów po sześciu latach. Używane w zasadzie tylko w Dakocie, trzy pary na zmianę.
Załączniki
enelopy.jpg
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez Marko » Wt, 20 wrz 2016 6:02

Panowie, czy opisywane problemy dotyczą "białej", czy też "czarnej" serii?
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6216
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez traper_24 » Wt, 20 wrz 2016 7:33

Mariusz65 napisał(a):Sprawdziłem pojemność moich Eneloopów po sześciu latach. Używane w zasadzie tylko w Dakocie, trzy pary na zmianę.

Na wyświetlaczu Eneloopy mogą wyglądać pięknie - szkopuł w tym, że ładowarki BC testują pojemność aż do osiągnięcia przez akumulator napięcia 0.9V, podczas gdy Dakota wyłączy się przy 1.12V. I teraz pytanie: jaki % tych 1900 mAh przypada na zakres 1.12V-0.9V? W moich przypadkach zdarzało się, że BC-900 raportowała podobnie jak na zdjęciu, a GPS nawet nie chciał odpalić.
Dakota 20 + OSM, Samsung S6 + Locus Pro
traper_24
Bywalec
 
Posty: 342
Dołączył(a): So, 27 mar 2010 22:41

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez jatu4 » Wt, 20 wrz 2016 7:51

Traper, nie wiem jak to jest w Dakocie ale w Oregonie 450 w ustawieniach systemowych jest do wyboru zasilanie bateryjne lub aku. Jeśli korzysta się z aku a w ustawieniach jest zaznaczona bateria to Oregon zachowuje podobnie się tak jak opisujesz (fałszywe monity o szybkim rozładowaniu). Sprawdź jak masz u siebie.
W terenie: Garmin Oregon 450
W mieście: Locus
Avatar użytkownika
jatu4
Bywalec
 
Posty: 103
Dołączył(a): Pn, 17 sie 2009 11:56

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez Marko » Wt, 20 wrz 2016 8:17

"Czarne eneloopy", które na początku dawały znakomite wyniki czasu pracy, padły po kilku (2-3) latach, nagle i tak, że nie da się ich dalej używać.
Z kolei "białe eneloopy", choć starsze i dłużej użytkowane przeze mnie, działają nadal, choć zauważyłem ich przypadłość polegającą na tym, że stosunkowo szybko znikają "4 kreski".
Oregon 700, eTrex 30x, Tempe
Avatar użytkownika
Marko
Garniak
 
Posty: 6216
Dołączył(a): Pt, 12 wrz 2008 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez Wojtek600 » Wt, 17 paź 2017 14:52

Kodaki z dyskontu, kóry nie płaci mi za reklamę - sprawdziły mi się wyjątkowo dobrze, przy cenie 5 zł za sztukę, poj. 2100, rzeczywista od około 2200 do 2300, przynajmniej tak a nawet więcej wskazywał ładowak.
Niestety lata mijają, akusy nie trzymają już dłużej niż 8 h, te starsze nawet mniej, pójdą do innego sprzętu, a teraz przetestujemy aku z innej sieci, która również nie płaci mi za reklamę.
Akurat leżą w sprzedaży obok fatałaszków i śrubokrętów, a zwą się Tronic Energy Eco 2300 i kosztują ledwie 17 zł/4szt. Oczekuję od nich za tę cenę, że podziałają jakieś 2 lata równie dobrze co kodaki.
I żadnego przepłacania.

Na początek sprawdzimy co pokazuje ładowarka.
Na piechotę: Garmin Oregon 600
Avatar użytkownika
Wojtek600
Bywalec
 
Posty: 103
Dołączył(a): N, 22 wrz 2013 13:24
Lokalizacja: Południowe rubieże naszego nieszczęśliwego kraju: zapadlisko przedkarpackie.

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez Mariusz65 » Śr, 18 paź 2017 12:41

Kupiłem kiedyś akumulatorki Tronic w Lidlu. Bardzo szybko padły.
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez traper_24 » Cz, 19 paź 2017 10:05

Supermarketowe - czy w ogóle no-name'owe - akumulatorki potrafią mieć jeszcze inną przykrą cechę: minimalnie mniejsze wymiary (przynajmniej w odniesieniu do Eneloopów). I o ile w latarce czy radiu te 0.5 mm nie robi żadnej różnicy, to już w mojej Dakocie skutkuje dość losowym wyłączaniem się odbiornika.
Dakota 20 + OSM, Samsung S6 + Locus Pro
traper_24
Bywalec
 
Posty: 342
Dołączył(a): So, 27 mar 2010 22:41

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez Wojtek600 » N, 22 paź 2017 11:20

Nie zauważyłem niedopasowania do ręczniaka. Sprawiają solidne wrażenie.

Padły szybko, tzn po ilu cyklach?

Pierwsze ładowanie po pełnym rozładowaniu - małym prądem około 200mA i wg wyświetlacza w ładowaku osiągnęły 2800 Ah ( i ładuje dalej, a nominalna pojemność 2300).
Na piechotę: Garmin Oregon 600
Avatar użytkownika
Wojtek600
Bywalec
 
Posty: 103
Dołączył(a): N, 22 wrz 2013 13:24
Lokalizacja: Południowe rubieże naszego nieszczęśliwego kraju: zapadlisko przedkarpackie.

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez Mariusz65 » Pn, 23 paź 2017 7:25

Nie wiem po ilu cyklach ale roku nie wytrzymały. A Eneloopy po 7 latach takiego samego użytkowania wciąż wyglądają tak:
viewtopic.php?p=194109#p194109
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez gordongeko » N, 04 lut 2018 14:02

cześć,
od niedawna jestem posiadaczem gpsmap 64s, ciężko to od zera rozgryźć, ale powoli powoli... na chwilę obecną mam taką zagwozdkę nt. zasilania, przewaliłem kilka wątków, ale dużo jest dla mnie średnio zrozumiałych informacji, poza tym wątek jest ciut stary, może są jakieś nowości - stąd moje pytanie; chciałbym nabyć do tego sprzętu akumulatorki, na pierwszy rzut trafiły oryginalne Garmin, ale ludzie często mówią o Eneloop, które de facto są tańsze, więc czy mógłby ktoś znający temat, podrzucić jakąś propozycję? jedyną różnicę jaką ja widzę w opisie, to Garmin ma 2,4v, a np Eneloop czarne 1,2v, nie bardzo wiem czy to jest jakaś znacząca różnica, i na czym polega, proszę o pomoc ;)
urządzenie na pewno będzie też pracować w zimowych warunkach
ps, i jeśli można to jakaś ładowarkę od razu, nie potrzebuje cudów, ale super tanie też nie musi być
gordongeko
Nowy
 
Posty: 2
Dołączył(a): N, 04 lut 2018 13:52

Re: ZASILANIE: baterie, akumulatorki, ładowanie

Postprzez Mariusz65 » Pn, 05 lut 2018 7:50

2,4 V to chyba dwie sztuki :wink:
Kupuj Eneloopy.

Ładowarka viewtopic.php?p=96175#p96175
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar
Avatar użytkownika
Mariusz65
Radny
 
Posty: 4637
Dołączył(a): Cz, 20 sie 2009 14:02
Lokalizacja: N52.8° E18.8°

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Hardware i firmware

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości

cron