Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

O seriach Forerunner, Edge, Approach i Swim, oprogramowaniu Garmin Training Center i SportTracks, serwisie Garmin Connect, a także o innych rozwiązaniach dla biegaczy, cyklistów, narciarzy, wioślarzy oraz uprawiających inne dyscypliny sportowe w których przydatny może być GPS.
fascik
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 01 sty 2018, 12:45

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: fascik »

Ok a czy jeśli aktywujesz parowanie zegarka z telefonem to po wejściu w ustawienia bluetooth w telefonie widzisz może zegarek? Może on tam jest sparowany (a nie powinien) to go usuń stamtąd i dopiero sparuj z poziomu aplikacji Garmin Connect.
tomek_wap
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 30 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: tomek_wap »

Z ustawień Bluetooth widać zegarek i się paruje.
Z samego telefonu zegarek jest usunięty.
Tomek
Garmin: Vivoactive HR, Forerunner 310XT, Edge 510
fascik
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 01 sty 2018, 12:45

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: fascik »

To usun go z ustawien bluetooth i sprobuj sprawowc z poziomu aplikacji Garmin Connect w telefonie.
tomek_wap
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 30 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: tomek_wap »

No jak pisałem nie mam go sparowanego z ustawień Bluetooth.
GC nie widzi zegarka :(
Już nie mam pomysłu a resetować tel i zegarka do ustawień fabrycznych nie będę.
Prędzej wywalę Huaweja do "kosza".
Garmin też mi potwierdził, że jest problem z Samsungami A3/A5 ale nie wiem, które roczniki.
Tomek
Garmin: Vivoactive HR, Forerunner 310XT, Edge 510
Awatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
Posty: 13457
Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko
Kontakt:

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: GPS Maniak »

tomek_wap pisze:Z ustawień Bluetooth widać zegarek i się paruje.
Wynikałoby z tego, że urządzenia widzą siebie nawzajem, więc być może problem leży nie tyle po stronie telefonu ile po stronie aplikacji GarminConnectMobile. :?

Czy w GMC masz włączoną opcję wspomagania połączenia?
Załączniki
Screenshot_2018-01-14-21-06-32-493_com.garmin.android.apps.connectmobile.png
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
tomek_wap
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 30 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: tomek_wap »

Była wyłączona.
Włączyłem ale nie pomogło.
Urządzenia się widzą nawet z poziomu GC ale nie pokazuje okna z PINem.
Tomek
Garmin: Vivoactive HR, Forerunner 310XT, Edge 510
fascik
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 01 sty 2018, 12:45

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: fascik »

Dodatkowo czy jest włączona widoczność bluetooth telefonu? Zerknij dodatkowo w GC w Ustawienia - Szczegóły techniczne - Kontrola synchronizacji urządzenia - masz jakieś dane? Jesteś w stanie je skopiować i wrzucić tutaj?
tomek_wap
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 30 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: tomek_wap »

Widoczność jest włączona.
A w tej kontroli sync nic nie mam. Brak danych.
Tomek
Garmin: Vivoactive HR, Forerunner 310XT, Edge 510
tuniopl
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 16 sty 2018, 12:56

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: tuniopl »

niestety mam ten sam problem z mate 10 pro.
sam fenix3 paruje sie latwo i szybko (tak jak w innych telefonach)
ale bardzo czesto sie rozlacza, nie laczy ponownie itd.
tomek_wap
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 30 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: tomek_wap »

Garmin mi odpisał aby obecnie unikać Huawei oraz Samsung A3 i A5, ale nie wiem które roczniki.

Patrząc na tabelę kompatybilności to słabo to wygląda bo nawet nowe Samsungi albo nie były testowane albo jest jakiś z nimi problem.
Tomek
Garmin: Vivoactive HR, Forerunner 310XT, Edge 510
tomek_wap
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 30 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: tomek_wap »

Dzisiaj napisałem maila do Huawei, opisując całą sytuację, oczywiście odnosząc się do tego co mi odpisał Garmin Europe, również powołując się na numer sprawy w Garminie.

Na zagranicznych forach sporo ludzi pisze aby chwilowo wyłączyć lokalizację, dane i gps ... u mnie to nie działa.

Jednak znalazłem inne rozwiązanie. Nie wiem czy tymczasowe, nie wiem jakie skutki będą takiego działania.
Odinstalowałem, a raczej przywróciłem do fabrycznej wersji Usług Google Play (Google Play Services).
Zrestartowałem telefon i na razie jest OK.

I parowanie zadziałało bez problemu. Urządzenia są cały czas połączone. Jutro w ciągu dnia zobaczę czy zegarek zrywa połączenie z telefonem, bo taki był początkowy symptom tego całego zamieszania po jakiejś aktualizacji Androida.
Sprawdziłem z telefonem żony, bo ma taki sam:
- wersja Usług Google Play u mnie: 11.5.17
- u żony: 11.9.51

Ja tam programistą nie jestem, ale patrząc na to, ewidentnie wina leży po stronie Androida.

UPDATE: no i jest już kwiatek ... GG się nie uruchomi, bo trzeba zaktualizować Google Play Serwices ... no i kapa. Ciekawe jakie jeszcze aplikacje będą o to krzyczeć.
UPDATE 2: podobnie jest z HBO GO, Network Signal Info - jednak te działają pomimo komunikatu. Tylko GG odmawia posłuszeństwa i nie da się zalogować, i dodatkowo appka SOTA FINDER nie chce się w ogóle uruchomić.

Odnotowałem też, że wszystko jak by wolniej działa, aplikacje, menu itd. Albo mi się zdaje.

UPDATE 3: no niestety nie utrzymuje parowania z zegarkiem. Nie wiem czy to po restarcie fona czy zegarka. Myślałem, że w tle zainstalowało aktualizacje do Google Play Services, ale nie ... zrobiłem FORCE STOP tej usługi/appki i można już było w GC sparować urządzenia, okno na wprowadzenie PINu sie od razu pojawił i jest OK.
Przynajmniej jakieś tymczasowe rozwiązanie.
Tomek
Garmin: Vivoactive HR, Forerunner 310XT, Edge 510
tomek_wap
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 30 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: tomek_wap »

update od wsparcia Huawei:

"Informujemy, iż otrzymaliśmy odpowiedź z Działu Technicznego. Niestety nie możemy zapewnić kompatybilności ze wszystkimi akcesoriami dostępnymi na rynku. Dodatkowo zalecamy kontakt z producentem technologii ANT+ (Garmin), który posiada spis wspieranych urządzeń."

Czy widzicie co odpisali?
Jakie ANT+ ??
Ślepi czy co??

Jak dla mnie to huawei jest totalnym dnem!

Czy ktoś z Was poruszał temat z Huawei??
Trzeba ich cisnać, no chyba, że telefony idą na aukcję i trzeba kupić coś normalnego.


PS. jeszcze to znalazłem w necie https://androidcommunity.com/google-pla ... -20170911/ wyłączyłem to Google Play Protect jak opisano w tym linku. Będę testował. Samo wymuszenie wyłączenia Google Play Services tymczasowo rozwiązuje problem, no ale nie będę tego robił co 1-3 dni.

UPDATE: wyłączenie Google Play Protect nie pomaga. Zostaje tylko wyłączanie Google Play Services
Tomek
Garmin: Vivoactive HR, Forerunner 310XT, Edge 510
tomek_wap
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 30 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: tomek_wap »

Info oficjalne na stronie Garmina
https://support.garmin.com/faqSearch/en ... KyvF8VrpP9

Oczywiśćie Huawei ma to w CZTERECH LITERACH i dalej pisze, że należy się kontaktować z Garminem.
No w Huawei chyba pracją analfabeci.
Tomek
Garmin: Vivoactive HR, Forerunner 310XT, Edge 510
fascik
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: 01 sty 2018, 12:45

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: fascik »

No to piłeczka po stronie Huawei.

Cały czas ciekawi mnie co wydarzyło się u mnie na telefonie, że zaczął działać prawidłowo? :/
tomek_wap
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 30 cze 2007, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Re: Garmin Vivoactive HR i Huawei P9 Lite 2017

Post autor: tomek_wap »

No za każdym razem odbijają piłeczkę.
Piszę o Bluetooth, a oni Ant+.
Podaję linka gdzie jest napisane jak byk, a oni swoje.
Nie rozumiem takiego podejścia.
Wczoraj sprawdzałem u mamy na P10 Lite to też nie działa a ma aktualny soft.
Teoretycznie ma się pojawić jakiś fix, teoretycznie ma się pojawić Oreo ... ale kiedy i czy w ogóle to nikt nie wie.
Ale co dziwne, Edge 510 łączy się bezproblemowo.
Ale Forerunner 35 i VAHR już nie. Teraz to już w ogóle nie utrzymuje połączenia BT.
Tomek
Garmin: Vivoactive HR, Forerunner 310XT, Edge 510
ODPOWIEDZ