Moderatorzy: frasun, Artur, sdsyc, Alf/red/
Nie jest tak źle jak na początku wygląda. Na początek zbieraj ślady oraz punkty i podsyłaj je na http://ump.fuw.edu.pl/flyspray/Matek napisał(a):Mam wielką ochotę włączyć się w projekt rozbudowy mapy.
przeraża mnie jednak fakt czy poradzę sobie z tym - czy wystarczy mi wiedzy i umiejętności Jak na początek to wydaje mi się to dość skomplikowane...
Jak narazi elektora FAQ na stronie projektu UMP bardziej nie przestraszyła niż wyjaśniła wątpliwości
Owszem przydasz się i to bardzo. Faktycznie z nuvi 760 i jego śladami jest pewien problem, ale można temu zaradzić. Aby uzyskać rzetelny ślad, który byłby przydatny w projekcie UMP-pcPL trzeba dokonać downgrade do firmware 2.30. Następnie w trybie diagnostycznym włączyć zapis śladu i bez jego zatrzymywania dokonać upgrade'u do najnowszej wersji firmware. Trochę uciążliwym efektem tej czynności jest ciągle widoczny guziczek STOP na ekranie mapy. Co prawda ja już się do niego przyzwyczaiłem i nie zwracam uwagi, ale czasami zapominam przypomnieć znajomym, aby go nie naciskali. Wtedy powtarzać muszę całą operację na oprogramowaniu wewnętrznym. Sam przeprowadzałem to wielokrotnie i nie miałem z tym żadnych problemów.Matek napisał(a):I teraz pytanie czy mając nuvi 760 z najnowszym firmware ( jak dobrze pamiętam 2.90) nadam się w tym projekcie do czego kolwiek? Czytałem ze z firmware powyżej 2.30 track jest dość "fałszywy". Czy musze przejść na 2.30? ( czy taki downgrade jest bezpieczny?)
Taki sposób zapisywania punktów jest bardzo dobry. Zapisuj wszystko co uznasz za potrzebne osobie, która nie zna terenu a będzie chciała tam np. wypoczywać. Z nadmiaru punktów zawsze można coś odfiltrować w drugą stronę nie jest już tak łatwo.Matek napisał(a):Bardzo często przebywam w miejscowości wypoczynkowej BOSZKOWO (woj. Wielkopolskie) bardzo popularna miejscowości w trójkącie POZNAŃ -LESZNO - WROCŁAW. w UMP opisana jest dość skąpo... ( i jest tez co nieco błędów mimo tej skąpości) a ze jestem fanatykiem tego miejsca i założycielem klubu miłośnikowi chętnie opisze to miejsce punkt po punkcie.
Rozpocząłem od nanoszenia punktów czyli podszedłem pod posterunek policji kliknąłem ZAPISZ POZYCJE opisałem jako "Policja" i tyle... czy jest to dobry sposób?
Jakie punkty zapisywać? Czy hotele gastronomia i inne rozrywki zapisywać? ( jest tego co mnóstwo - czy nie wpłynie to negatywnie na czytelność?) Plaże? Wypożyczalnie sprzętu wodnego?
Z góry dziękuję za instrukcje. Jeśli zaśmiecam temat to chociaż proszę o odp. prywatnie.
Magnoom napisał(a):trzeba dokonać downgrade do firmware 2.30. Następnie w trybie diagnostycznym włączyć zapis śladu i bez jego zatrzymywania dokonać upgrade'u do najnowszej wersji firmware
Jeśli była to jazda po faktycznie białej plamie to ślad w pewnym momencie przestał być przyciągany do siatki dróg mapy, więc pewnie mógłby się przydać. Najlepiej podeślij go do mnie (e-mail znajdziesz w profilu).Matek napisał(a):A czy mój wczorajszy ślad, ( ciągle jeszcze firmware 2.90 ) zapisany w 1 stronę używając UMP ( czyli ślad z jazdy po (wg mapy) bezdrożu ) a w 2 stronie już po drodze z GPMapy,
do czegoś się przyda? czy wywalić go i przejechać się jeszcze raz już z wersja 2.30?
A jeśli się przyda to jak przesyła się ślad - zrzut ekranowy jest chyba mało pomocny?
Wszystko (chyba) jest opisane w temacie Nuvi 760 i jego tryb diagnostyczno-serwisowy. Pomocny może też być temat Tracklog w nuvi 200!Matek napisał(a):Magnoom napisał(a):trzeba dokonać downgrade do firmware 2.30. Następnie w trybie diagnostycznym włączyć zapis śladu i bez jego zatrzymywania dokonać upgrade'u do najnowszej wersji firmware
A mógł byś mi powiedzieć jak w trybie diagnostycznym to włączyć? Do samego trybu diagnostycznego już wchodziłem (choć już nie pamiętam jak ale znajdę sobie) ale nic nie zmieniałem tylko przeglądałem.
Prosić zawsze możemy, ale co z tego będzie... nie wiem.Matek napisał(a):I przy okazji - czy istnieje jakiś sposób wy wpłynąć (tj poprosić) GARMIN Polska ( jeśli polski oddział ma tu cos do gadania) by w nowej odsłonie firmware po prostu zrobiono opcje czy przyciągać ślad do drogi czy tego nie robić ??
Magnoom napisał(a):Aby uzyskać rzetelny ślad, który byłby przydatny w projekcie UMP-pcPL trzeba dokonać downgrade do firmware 2.30. Następnie w trybie diagnostycznym włączyć zapis śladu
Program Nutrak jedynie konwertuje pliki gps.bin na bardziej przyjazny format plik.gpx. Pliki .gpx możemy otworzyć np. w programie MapSource i tam dokonać odpowiednich "cięć", opisów, itp.Matek napisał(a):...będzie trochę bałaganu - czy będę mógł to jakoś obrobić ( np w nieznanym mi jeszcze programie nutrak) opisać przydatne trasy a wywalić zbędne?
Matek napisał(a):jak pojadę w tamte strony na 3 -5 dni - mój ślad będzie dość rozbudowany -będą ślady przydatne ( po nie opisanych miejscach) jak i ślady już zbyteczne bo opisane. czyli będzie trochę bałaganu - czy będę mógł to jakoś obrobić ( np w nieznanym mi jeszcze programie nutrak) opisać przydatne trasy a wywalić zbędne?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości