GPSMAP 620

O serii 76, morskich GPSMAP, echosondach i radarach. Także o oprogramowaniu HomePort i mapach Bluechart oraz o wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów na morzu, rzece czy jeziorze, na statku, jachcie czy kajaku.

Re: GPSMAP 620

Postprzez SP2BZW » Cz, 23 kwi 2009 22:17

możesz uwierzyć mi na słowo... jak staniesz w "pełnym słońcu" to na ekranie 278 zawsze widać... jakbyś się nie kręcił...
natomiast 620, jako typowy ekran dotykowy ma pewien zakres "kątów w stosunku do słońca" że nic albo niewiele widać...
z tym że to nie jest OREGON (którego miałem w ręku)... 620 nie jest tragiczna, w bezpośrednim słońcu wystarczy się odchylić
a w każdych innych warunkach świeci prawie tak jasno i wyraźnie jak TOPOWY ekran czyli 278...

nie mam za bardzo czasu na zdjęcia (do końca mc), jeżeli 278 nie "pójdzie do ludzi" (jest wystawiony na allegro) to zrobię w maju

nie mam czasu na dogłębne analizy z "ukrytym śladem" ale mam wrażenie ze też "przyciąga" :evil: normalny zapis (dziennik)
nie ma możliwości wyboru, zawsze przyciąga" :(

P.S. czekam obecnie na drugi uchwyt samochodowy bo umiejscowienie podstawy w Ford Mondeo powoduje że nie ma możliwości
uzyskania "kątu mniejszego" ekranu (za gruba podstawa, za krótki "wysięgnik" z kulką, brakuje zakresu regulacji)
i ekran prawie cały czas w dzień słoneczny jest nieczytelny... ale przerobimy/poprawimy fabrykę :mrgreen:
SP2BZW
 

Re: GPSMAP 620

Postprzez MaciekP » Cz, 23 kwi 2009 22:54

dzieki, ale zawsze jeżeli priorytetem jest prawdziwy zapis śladu można sie przełączyć w tryb morski i załatwione :?:

Czy ktoś wie czy jakiś inne urządzenie morskie poza specyficznym umożliwia nawigację samochodową?

Przełączyłem 276C na tryb morski i niestety zawsze nawigacja na punkt jest po linii prostej, co zrozumiałe, więc mam namiastkę sposobu działania urządzenia typowo morskiego. :D
Forerunner 935 na codzień, Epix - na szlaku, Oregon 600 - mapnik, GPSMAP 620 -woda, Nuvi 3597 - droga, Edge 1030 bundle - rower, TEMPE. Były 60CS, 60CSx, 276C, Etrex 30, Edge 1000
MaciekP
Bywalec
 
Posty: 552
Dołączył(a): Pt, 06 lip 2007 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: GPSMAP 620

Postprzez MaciekP » Śr, 29 kwi 2009 21:00

SP2WZB - napiszesz coś wiecej o 620tce?
Czy trzeba się liczyć w problemami ze stabilnością, opóźnieniami i innymi wariacjami typu:
http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=1&t=5000&st=0&sk=t&sd=a&start=120

Jakoś cicho o nim....
Forerunner 935 na codzień, Epix - na szlaku, Oregon 600 - mapnik, GPSMAP 620 -woda, Nuvi 3597 - droga, Edge 1030 bundle - rower, TEMPE. Były 60CS, 60CSx, 276C, Etrex 30, Edge 1000
MaciekP
Bywalec
 
Posty: 552
Dołączył(a): Pt, 06 lip 2007 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: GPSMAP 620

Postprzez SP2BZW » Śr, 29 kwi 2009 22:01

cicho bo jednak jest to odbiornik specyficzny i nie jest tani... czyli automatycznie krąg nabywców jest ograniczony...

dotychczas jeździłem tylko po mieście albo okolicach i z powodów zawodowych (brak czasu) nie miałem możliwości bliżej się przyjrzeć
ale wkrótce się to zmieni... trzy kolejne weekendy to wyjazdy, blisko 2 tys km powinno wyrobić jakiś osąd...

P.S. dotychczas nie miałem sytuacji żeby gps się zawiesił w czasie jazdy... natomiast bywa taki efekt podczas przechodzenia
z trybu morskiego do samochodowego :(
SP2BZW
 

Re: GPSMAP 620

Postprzez MaciekP » Śr, 29 kwi 2009 22:36

stabilność 276C/278 jest dla mnie legendarna choć, wieszał mi się przy stosowaniu trasy wielpunktowej wyznaczonej ręcznie w Mapsource i chwilowej utraty łaczności z satelitami. Wymagał wyjmowania baterii. To była jednak wyjątkowa sytuacja i nigdy więcej się nie powtórzyła. Obys się nie przejechał (w przenośni) na zamianie 278 na 620 :roll:

Czekam niecierpliwie na doświadczenia!
Forerunner 935 na codzień, Epix - na szlaku, Oregon 600 - mapnik, GPSMAP 620 -woda, Nuvi 3597 - droga, Edge 1030 bundle - rower, TEMPE. Były 60CS, 60CSx, 276C, Etrex 30, Edge 1000
MaciekP
Bywalec
 
Posty: 552
Dołączył(a): Pt, 06 lip 2007 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: GPSMAP 620

Postprzez SP2BZW » Śr, 29 kwi 2009 23:28

dwa lata używałem 276C i ponad dwa 278... NIGDY żaden się nie zawiesił... ale to były specyficzne :lol:
w dodatku z takimi funkcjami w trybie samochodowym że nuvi może sobie... :mrgreen:
a przejście na 620 :?: nieporównywalny ekran, g 2 Vision, wreszcie nie trzeba męczyć się z podłączeniami (zasilanie, antena)
więcej zalet nie widzę... w trybie samochodowym tragedia :roll:
SP2BZW
 

Re: GPSMAP 620

Postprzez MaciekP » Pt, 08 maja 2009 14:32

Czy 620ka może w trybie morskim działać z podkładem w postaci standardowej mapy samochdowej czy topograficznej?
Dostałem na moment do ręki urzadzenie, które ma wgraną GPMAPA TOPO, ale po przelaczeniu na tryb morski pokazuje się tylko graficzna mapa swiata.
Czy w tym trybie działa tyllko BlueChart? Tryb morski jest jedynym ktory w offroadzie daje możliwosci choc odrobine zblizone do 276C
Forerunner 935 na codzień, Epix - na szlaku, Oregon 600 - mapnik, GPSMAP 620 -woda, Nuvi 3597 - droga, Edge 1030 bundle - rower, TEMPE. Były 60CS, 60CSx, 276C, Etrex 30, Edge 1000
MaciekP
Bywalec
 
Posty: 552
Dołączył(a): Pt, 06 lip 2007 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: GPSMAP 620

Postprzez SP2BZW » Pt, 08 maja 2009 17:07

niestety, na karcie może być tylko BCh g2 Vision :oops: nawet "zwykła" mapa morska nie jest czytana w trybie morskim...
SP2BZW
 

Re: GPSMAP 620

Postprzez MaciekP » Pt, 08 maja 2009 19:08

tia,
sprawdziłem wrzucając umpa zamiast GPMAPY TOPO i tez kicha.
To ostatecznie pogrzebało go w moich oczach.

I to jest coś co zastępuje 276C? Tam mozna przejść w tryb morski i nadal widać "zwykłe" mapy.

Tryb samochodowy nadaje sie tylko do samochodu i jest dla, wybaczcie, kretynów.

Czy tak cholernie ciężko jest zrobić nowe 276C/278 z Sirfem, na karty SD i bez anteny taśmowej, które wtedy będzie zbędna? Trochę odświeżyć i tyle. Wielu bedzie szczesliwych.
Forerunner 935 na codzień, Epix - na szlaku, Oregon 600 - mapnik, GPSMAP 620 -woda, Nuvi 3597 - droga, Edge 1030 bundle - rower, TEMPE. Były 60CS, 60CSx, 276C, Etrex 30, Edge 1000
MaciekP
Bywalec
 
Posty: 552
Dołączył(a): Pt, 06 lip 2007 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: GPSMAP 620

Postprzez MaciekP » Pt, 08 maja 2009 22:47

udało ci się go zmusić do przyjmowania zewnętrznych tracków jako zapisanych lub jako active log? Jakoś nie działa i tracki nie sa nawet widoczne w trybie morskim nie wspominając o smachodowym jako dziennik podróży.
Forerunner 935 na codzień, Epix - na szlaku, Oregon 600 - mapnik, GPSMAP 620 -woda, Nuvi 3597 - droga, Edge 1030 bundle - rower, TEMPE. Były 60CS, 60CSx, 276C, Etrex 30, Edge 1000
MaciekP
Bywalec
 
Posty: 552
Dołączył(a): Pt, 06 lip 2007 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: GPSMAP 620

Postprzez SP2BZW » So, 09 maja 2009 7:40

trasy działają, oczywiście poprzez funkcję import...
SP2BZW
 

Re: GPSMAP 620

Postprzez MaciekP » So, 09 maja 2009 10:01

Obrazek

alternatywy offroadowe....nadal wybór jest jasny....276C :P
Forerunner 935 na codzień, Epix - na szlaku, Oregon 600 - mapnik, GPSMAP 620 -woda, Nuvi 3597 - droga, Edge 1030 bundle - rower, TEMPE. Były 60CS, 60CSx, 276C, Etrex 30, Edge 1000
MaciekP
Bywalec
 
Posty: 552
Dołączył(a): Pt, 06 lip 2007 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: GPSMAP 620

Postprzez SP2BZW » So, 09 maja 2009 23:59

moim zdaniem nie ma płaszczyzny do porównań :( 276 albo jeszcze doskonalszy 278 :D jest totalnym liderem...

spieszyłem się rano i dopiero teraz przeczytałem że pisałeś o śladzie a nie o trasie... ślad muszę sprawdzić bo dotychczas
nigdy nie potrzebowałem wgrywać go do 278, dla mnie służył tylko do analizy wyjazdu w PC'ie :D

P.S. zmieniam tylko z powodu ekranu, co zresztą dokonale widać na Twoim zdjęciu...
SP2BZW
 

Re: GPSMAP 620

Postprzez MaciekP » Pn, 11 maja 2009 9:28

kilka zdań na temat 620ki:
Ja dostałem go do testów w zestawie offroadowym

Obrazek

Po złożeniu w całość otrzymujemy niezły model off-roadowy:
Obrazek

Folia dotykowa niestety odciska piętno na czytelności ekranu i tutaj 276C wygrywa bezapelacyjnie.
Szczególnie źle jest kiedy słońce jest za plecami lub patrzymy pod mniejszym kątem na ekran:

Obrazek

Kiedy słońce pada z boku na ekran da się żyć:

Obrazek

Jeżeli ktoś zna inne dotykowe GPSy Garmina do samochodu szybko się odnajdzie w menu 620ki.
Nawet komputer rozpoznaje go jako serię NUVI :D

Menu jest proste, za proste dla wymagającego nawigatora, jednak wystarczające do turystyki quadowej.

Spisałem sobie kilka uwag podsumowujących najważniejsze cechy urządzenia:

-Włącznik zbyt delikatny i w takim miejscu, że wyłączyłem urządzenie kilkukrotnie. Wymaga przyzwyczajenia

-(Tryb samochodowy) zapisywanie śladu tylko jako "Dziennik Podróży". Można go pokazywać lub nie. Nie można go wyłączyć. Zapisuje się tylko ślad aktywny. Brak jakiejkolwiek konfiguracji i wykorzystania do późniejszej nawigacji typu track back. Nie przyjmuje śladów z zewnątrz!!!! Nawet jako ślad aktywny.
Pozostają więc tylko trasy, które można stworzyć konwertując ślady na trasy, np przy pomocy GPSBABEL. Niestety ilość punktów trasy jest ograniczona i niewielka.

-Upuszczenie waypointa przez kliknięcie na ikonę pojazdu/strzałkę, lub na inne miejsce ekranu i wtedy można wskazać miejsce zaznaczenia waypointu i późniejsza nawigację do niego. To prosta i fajna metoda. Szybkie wpisanie nazwy (tylko na postoju!!!, GPS rozpoznaje czy się poruszasz. Wtedy wpisuje domyślną nazwę)

-Ma zabezpieczenia uniemożliwiające wejście do ustawień w czasie jazdy, np do zmiany wyświetlania z płaskiego na 3D. Patrze wyżej.

-Tryb morski obsługuje TYLKO mapy morskie Nie obsługuje tradycyjnych map! 276C obsługuje mapy samochodowe i topograficzne w obydwu trybach. Jest to wielką wadą, bo tryb morski pozwala na wiele większą konfigurację urządzenia i zarządzanie śladami i metodą ich zapisywania (podobnie jak 60ka i 276C). Nie można zaimportowac śladów w tym trybie. Praktycznie dla nas sprowadza to 620 do poziomu NUVI z IPX7 i ZUMO.

-Ślad (dziennik podróży) musi być zapisywany w trybie nawigacji po bezdrożach, inaczej jest "przyciągany" do najbliższej drogi i w związku z tym nie odzwierciedla rzeczywistości. W takim ustawieniu oczywiście nie można klasycznie samochodowo nawigować lecz jedynie "na kreskę". ślad jest zapisywany inteligentnie i zagęszcza punkty na zakrętach. 10000 punktów wystarcza na jakieś 500-700km.

- Jazda „na kreskę”. Nawigacja na punkt w „ulubionych” i „po bezdrożach”.

-Tryby ekranu: trasa góra, północ góra i 3D.

620 jest cięzka i solidna. Zamiast nieco przekombinowanego uchwytu, można go uprościć poprzez moduł z kulka RAM mocowany bezpośrednio do uchwytu GPS a nie poprzez uchwyt morski.

Doskonałe urządzenie do samochodu, choć ma małą wadę. Wodoszczelnośsć (której nie testowałem) powoduje, że nie ma głośnika. Jest wyprowadzenie na zewnętrzny glośnik, jak w 276C.

Bateria wytrzymuje kilka godzin.

Na rajdowym quadzie wyglada to tak (legalne rajdy, tory itp :mrgreen: )

Obrazek

Obrazek


Obrazek
Forerunner 935 na codzień, Epix - na szlaku, Oregon 600 - mapnik, GPSMAP 620 -woda, Nuvi 3597 - droga, Edge 1030 bundle - rower, TEMPE. Były 60CS, 60CSx, 276C, Etrex 30, Edge 1000
MaciekP
Bywalec
 
Posty: 552
Dołączył(a): Pt, 06 lip 2007 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: GPSMAP 620

Postprzez SP2BZW » Pn, 11 maja 2009 21:16

mam trochę odmienne zdanie na temat wyłącznika... jest on odrobinę "niższy" niż obudowa i trzeba go znaleźć i w dodatku dłuższą
chwilę naciskać.... jakim cudem udało Ci się przypadkowo kilka razy wyłączyć gps'a :shock:

na dzień dzisiejszy najbardziej mnie wk.... brak interfejsów szeregowych w trybie samochodowym :evil: do reszty mogę się chyba
przyzwyczaić (nie jeźdzę zawodowo) a track'a jak potrzebuję to mam doskonałego z iBlue 747
SP2BZW
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Na wodzie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości