Jak działa serwis Garmina

Dyskusje bliżej lub dalej związane z GPSami, zawsze jednak w doborowym towarzystwie.

Support Garmina, czyli grochem o ścianę

Postprzez Azzie » Pt, 08 sie 2008 11:55

Pomyślałem sobie, że napiszę do Garmina w sprawie brakujących funkcji Oregona (patrz http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=41677#41677). Celem eksperymentu było sprawdzenie jak daleko uda mi się "wbić" z moimi uwagami. Po cichu liczyłem, że może niektóre moje narzekania dotrą do jakiś ludzi związanych z firmwarem.

Na to napisałem list:

Kod: Zaznacz cały
Dear Sir or Madame,

I recently upgraded my Garmin 60CS to Oregon series and as there are no
hardware buttons, I cannot access the following basic functionality:

* searching the nearest POI around cursor/pin - I used to move the cursor
and then pressing the FIND button in my 60CS
* searching POIs in subcategories (like ski resorts for example) - I used to
press the MENU button after choosing a POI category and could select the
subcategory to narrow the search
* changing map scale when browsing turns - I used to use IN and OUT
buttons when viewing a turn
* changing the vertical scale on elevation profile - I used to press UP
and DOWN buttons on the elevation page
* viewing the DEM profile of active track - I used to press the MENU
button when viewing the list of turns and then could choose a
corresponding option

Please let me know how do I access this functionality in my new device.
I was searching in the manual and trying to guess the solution by
pressing random screen areas, but with no success.

I could not access the above basic functionality, but in addition to
that it seems to me that some convenient options were simply removed
(at least they are not available with my software version 2.20):

* changing the track color seems not possible
* there are less fields to be adjusted in the trip computer or on the
map page and some values (like maximum elevation for example) are
completely missing
* it is not possible to determine the sunset at the destination or at
any other point other than the current location

Please let me know what was the reason for the removal of those options.

Yours sincerely


W skrócie, wyżalam się, że w starym 60CS były sobie pewne podstawowe funkcje, których nie mogę znaleźć (sic!) w moim Oregonie, bo są tylko przyciski programowe. Plan był taki, że pierwsza ściana supportu powinna rozłożyć ręce i przeforwardować list do drugiej wartwy, która może już mieć jakieś pojęcie o funkcjonalności Oregona, a tym samym kontakt z ludźmi za tą funkcjonalność odpowiedzialnymi.

Na początek się okazało, że strona supportu Garmina nie działa. Wartwa zerowa supportu? Spróbowałem parę razy, po czym stwierdziłem że wyślę maila na support at garmin com.

Bez więszej nadziei:

Kod: Zaznacz cały
Dear Sir or Madame,

I was trying to submit my question through your support site, but I was
unable to submit the form. The support webpage would just reload without
any confirmation or error message. I made sure that all obligatory
fields were filled.

Please forward the following message to the appropriate person or
department.

Yours sincerely


W skrócie, narzekam na stronę i proszę o przekazanie maila odpowiednim osobom.

O dziwo, dostałem odpowiedź z adresu techsupp at garmin com:

Kod: Zaznacz cały
Dear Marcin Marszalek,

Thank you for contacting Garmin International.

I'm happy to assist you with this.  Answers for your questions/concerns
would be better addressed if you called our Product Support line.  This
way a Product Support representative could go through all the different
functions with you over the phone.  Phone number: 800-800-1020  from
8:00 A.M. - 7:00 P.M. central time. 

With Best Regards,

Robbie B


W skrócie, cieszymy się że możemy Panu pomóc, proszę do nas zadzwonić.

To trochę krzyżuje moje plany, bo nie jestem pewien czy z rozmów telefonicznych powstają jakieś notatki które gdzieś mogą zostać przekazane. Ale z drugiej strony, może przynajmniej połączą mnie z drugą warstwą.

A może Excel ma jakieś wtyki w głębszych warstwach supportu Garmina co by im przekazać jakiś sumaryczny zbiór uwag? W końcu po tym jak opisaliśmy tutaj knoty Oregona, to w bezpośrednim interesie każdego importera leży aby coś było w tej kwestii zrobione ;-)
Obecnie:Garmin 3590LMT z City Navigator Europe - trasa
Garmin 62S z Topo Switzerland v3 - outdoor
Dawniej:Garmin Vista, 60CS, Oregon 300 i inne
Avatar użytkownika
Azzie
Radny
 
Posty: 913
Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007 1:20
Lokalizacja: Zurich

Postprzez popej » Pt, 08 sie 2008 13:05

Niedawno poskarżyłem się na forum garmin.pl, że czasami niknie skala w nuvim 205. Piotr się tym zajął i widzę, że w nowym fimware ten błąd został usunięty ale w zamian całkowicie zniknęła skala w innym trybie :-)

Czyli wygląda na to, że Exel ma wejścia, ale czy to coś zmienia? :-)
popej
Montana 700, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
Avatar użytkownika
popej
Garniak
 
Posty: 6877
Dołączył(a): Wt, 10 kwi 2007 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Jak to z serwisem garmina w Anglii było - Epilog

Postprzez stasimon » Cz, 26 lut 2009 23:04

Początek historii znajduje się w wątku:
viewtopic.php?f=2&t=5049

Postanowiłem kontaktować się z serwisem angielskim po przez email.
wypełniłem szablon na stronie:
http://www.garmin.com/garmin/cms/home/s ... d=escalate
Po około 5 dniach roboczych dostałem emaila od pana Davisa, który zaproponował sprawdzenie baterii ponieważ one mogą stanowić problem. Odpisałem, że baterie są w porządku poza tym są przystosowane do pracy w niskich temperaturach. Następnego dnia dostałem wiadomość z odpowiedzią, że faktycznie coś jest nie tak. Miałem podać jeszcze raz swoje dane osobowe i tak też zrobiłem. O 9:40 dnia następnego dnia otrzymałem emial z numerem zgłoszenia gwarancyjnego RMA oraz otrzymałem adres, na który miałem wysłać urządzenie. Z uwagi, że posiadam wersję amerykańską urządzenia poinformowano mnie, że będą musieli taki sprzęt sprowadzić z USA lub mogą mi wymienić na model colorado 300. Czas naprawy miał wynieść od 5 do 10 dni roboczych. Odpisałem, że mogę poczekać na wersję amerykańską.
Colorado wysłałem 5 lutego listem poleconym, priorytetowym za około 35pln. Przesyłka lotnicza to koszt już 70pln a zwykła 50pln. 5 lutego napisałem emiala do Devisa, że Colorado zostało wysłane. On odpisał mi, że sprawdzi kiedy przesyłka dojdzie do serwisu. Doszła 10 lutego i tego samego dnia Davis poinformował mnie, że mój colorado jest w serwisie. Od tego momentu czekałem.
Wczoraj przyszedł mi list z Anglii od Garmina, że urządzenie zostało wysłane 10 lutego. 12 i 16 lutego był u mnie kurier DHL lecz mnie nie zastał. W celu wyjaśnienia powinienem się skontaktować z najbliższym biurem DHL mojej miejscowości; w liście został podany adres i telefon do owego biura. DZISIAJ (26.02.2009) o 9:00 zadzwoniłem pod podany nr telefon. Niestety pojawiał się komunikat, że nie ma takiego numeru, więc zadzwoniłem pod infolinie DHL. Tam wszystko się wyjaśniło. Kurier był u mnie dzwonił do mnie ale nie mógł się ze mną skontaktować. Nr telefonu który podałem był w wykorzystaniu mojego kuzyna ze stanów (odwiedził mnie w styczniu), który odleciał do domu i przez roztargnienie nie oddał mi telefonu. Pani z DHL powiedziała mi, że za 3cia dostawa będzie płatna w wysokości 98pln ale zdążają się trzecie darmowe próby dostarczenia przesyłki w przeciwnym razie mogłem odebrać przesyłkę osobiście w Niepołomicach. Poprosiłem panią by zainterweniował w mojej sprawie ponieważ kurier nie zostawił wiadomości na drzwiach domu, że miał dla mnie przesyłkę. Koło południa pani oddzwoniła i powiedziała, że jeszcze dzisiaj kurier mi dostarczy przesyłkę i tak się stało. Dostałem nowego colorado 400t.

Jak dla mnie serwis garmina zasłużył na szóstkę z plusem. DHL również zasłużył na pochwałę.

Nie trzeba się martwić o garminy zakupione zagranicą. Ja nie miałem żadnego dowodu zakupu sprzętu i cała procedura gwarancyjna przebiegła bez problemu.
Może komuś się przydadzą moje doświadczenia :)

Pozdrawiam
colorado, rower, narty i ja
Obrazek
http://stasimon.bikestats.pl/
Avatar użytkownika
stasimon
Początkujący
 
Posty: 33
Dołączył(a): Pn, 03 mar 2008 13:34
Lokalizacja: Dzianisz

Jak działa serwis Garmina

Postprzez irko » Pt, 22 maja 2009 21:42

Witam!

Ponieważ nie byłem zadowolony z działania mojego Nuvi 860 (opisywane na tym forum wielokrotnie)
po raz kolejny zgłosiłem się do Garmina ze swoimi problemami.

Jestem bardzo przyjemnie zaskoczony - zaproponowano mi wymianę urządzenia na NOWĄ nuvi 865t :)
Na razie bardzo ładnie prowadzi i oby tak dalej.

Podziękowania dla serwisu :)
I firmy Entre.pl w której kupowane było urządzenie
(zajęli się wysyłkami i papierami)

Pozdrawiam
ir
był Garmin 865t , jest 2689 LTM ZUMO XT http://www.bluephoto.pl
Avatar użytkownika
irko
Bywalec
 
Posty: 458
Dołączył(a): N, 04 sty 2009 8:21

Re: GARMIN - wymiana urządzenia w serwisie

Postprzez Spider » Pt, 22 maja 2009 21:59

Mam nadzieję że teraz będziesz już zadowolony :)
Garmin: GPSMap 66s
Android: Xiaomi Redmi 4X

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Spider
Radny
 
Posty: 1149
Dołączył(a): N, 02 gru 2007 20:12
Lokalizacja: Wrocław

Re: GARMIN - wymiana urządzenia w serwisie

Postprzez SP2BZW » Pt, 22 maja 2009 23:42

niestety... wątpię :evil:
SP2BZW
 

Re: GARMIN - wymiana urządzenia w serwisie

Postprzez chopin67 » So, 23 maja 2009 8:48

Wiecej optymizmu :lol:
pozdrawiam chopin67
Nuvi 765T v.Taivan GPMapa 2009.3 + CNE NT 2010.3 + UMP pcPL; TomTom GO750; AsusA 636N + Automapa
Avatar użytkownika
chopin67
Bywalec
 
Posty: 322
Dołączył(a): So, 18 paź 2008 11:54
Lokalizacja: Szczecin

Re: GARMIN - wymiana urządzenia w serwisie

Postprzez art.mariusz » Wt, 09 cze 2009 9:09

hmmm dlaczgo ten watek, ktory dotyczy serwisu jest az tak gleboko schowany?
Przeciez opinie o serwisie i jego sparwnosci nawet te zle jak najbardziej służą wszsytkim użytkownikom Garmin?
O czym ktos myslal upychając taki wątek do HydeParku'?

Bez sensu
art.mariusz
Początkujący
 
Posty: 94
Dołączył(a): Śr, 20 maja 2009 10:47

Re: GARMIN - wymiana urządzenia w serwisie

Postprzez irko » Wt, 09 cze 2009 23:12

Pojawiają się wątpliwości czy warto serwisować nawigacje.
Mój przykład świadczy, że warto.

beetle-m napisał(a):yaris. Reklamuj produkt jeśli wykorzystałeś wszelkie dostępne kroki (nowy firmware, reset, etc.), a urządzenie nie działa sprawnie.
Próbowałeś przynajmniej ?
Kontaktowałeś się z serwisem Excel'a w Szczecinie ?


yaris napisał(a):beetle-m gdybym miał czas to na pewno bym się tam wybrał po 1 a po 2 nie jestem miłośnikiem reklamacji nie wiem jak to jest w Garminie ale przewaznie jest więcej zachodu jak pożytku z reklamacji jakichkolwiek urządzeń .


Poza tym cierpliwemu serwisowi podziękować chciałem

;)
był Garmin 865t , jest 2689 LTM ZUMO XT http://www.bluephoto.pl
Avatar użytkownika
irko
Bywalec
 
Posty: 458
Dołączył(a): N, 04 sty 2009 8:21

Jak działa serwis Garmina

Postprzez irko » Śr, 23 wrz 2009 11:00

Witam!

Moj 865t oddałem do naprawy 2.09
Po trzech tygodniach dalej nie ma odpowiedzi kiedy będzie sprawny.
Tak działa autoryzowany serwis
Nawet sam wydzwaniałem do Szczecina ale czas leci a urządzenia nie ma.

Korzystając z rękojmi zwróciłem sprzęt do sklepu
firma ENTRE.PL wywiązała się ze swoich obowiązków i jest moim zdaniem godna polecenia

Pozdrawiam
ir
był Garmin 865t , jest 2689 LTM ZUMO XT http://www.bluephoto.pl
Avatar użytkownika
irko
Bywalec
 
Posty: 458
Dołączył(a): N, 04 sty 2009 8:21

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez pparzuch » Śr, 23 wrz 2009 11:34

mój wrócił z serwisu w ciągu 4 dni... w tym podróż w-wa- szczecin-w-wa.... ale to był prosty problem z softem nuvi 765
Garmin nuvi 765 T, GPSMAP 76, GPMapa 2008.2, CNE 2009
pparzuch
Początkujący
 
Posty: 19
Dołączył(a): Pn, 14 sty 2008 12:05
Lokalizacja: Ciechanów, Warszawa

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez irko » Śr, 23 wrz 2009 11:37

Miałem kontakt z serwisem w szczecinie kilka razy
Nigdy nie trwało to krocej niz 2 tygodnie
Raczej dluzej
był Garmin 865t , jest 2689 LTM ZUMO XT http://www.bluephoto.pl
Avatar użytkownika
irko
Bywalec
 
Posty: 458
Dołączył(a): N, 04 sty 2009 8:21

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez beetle-m » Śr, 23 wrz 2009 11:42

irko 19-05-2009 napisał(a):I tu się mylisz. O ile z moja nawigacja miałem wiele problemów to na Garmina jako serwis nie mogę narzekać.
Dostawałem wszelką możliwa pomoc z wymianą urządzenia włącznie.
To czy to pomogło to zupełnie inna sprawa.

Popieram zdanie innych - idź z tym do Garmina, twoje urządzenie jest jeszcze na gwarancji.
:arrow: viewtopic.php?p=69332#p69332

Sam widzisz jak to jest w serwisach. Jednego dnia polecamy, innego odradzamy.
Raz się da zrobić, innym razem nie jest tak łatwo :wink: jak poprzednio.
Czasami czeka się na odpowiedź producenta bardzo długo.
Wiem, że nie powinno tak być ale ... tak bywa.

Wybrałeś model urządzenia, które zawodziło Cię już wcześniej kilka razy. Mamy na forum kilka stosownych wątków Twojego autorstwa. Wielu fachowców z forum sugerowało Ci oddanie sprzętu z wymianą na inny model. Myślę, że dało się przewidywać kolejne negatywne niespodzianki z nuvi 865.

Może Twój kolejny wątek w sprawie zakupu innego modelu w miejsce 865T podsumujesz za rok pozytywnie.
3mam kciuki.
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Avatar użytkownika
beetle-m
Garniak
 
Posty: 6723
Dołączył(a): Cz, 11 paź 2007 7:17
Lokalizacja: Goczałkowice-Zdrój

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez irko » Śr, 23 wrz 2009 12:06

Dokładnie tak
Frasun cały czas sugerował mi 265 (niestety niezbyt przyjemnie sugerując że model wyższy mnie przerasta )
Tak czy siak 860 czy 865 sa do bani

Co do cytowanego wątku - tutaj tez nie udało się usunąć problemu tylko wymienić na nowy - co mi bardzo odpowiadało.
Pozostaje pytanie z wątku viewtopic.php?f=13&t=6808#p78210
co dalej
był Garmin 865t , jest 2689 LTM ZUMO XT http://www.bluephoto.pl
Avatar użytkownika
irko
Bywalec
 
Posty: 458
Dołączył(a): N, 04 sty 2009 8:21

Re: Jak działa serwis Garmina

Postprzez chopin67 » Pt, 25 wrz 2009 8:21

z mojej strony w tym temacie muszę dodać bardzo pozytywną ocenę serwisu; zapewne moja przewaga nad innymi to, że zamieszkuję w Szczecinie(serwis na miejscu); po problemach z baterią w 760 została wymieniona na nową, ale niestety okazało się, że nadal są problemy; zaproponowano mi wymianę na nowszy model 765; teraz będę musiał przetestować ten model i porównać z 760, z której byłem ogromnie zadowolony po wgraniu ostatniego softu 4.8

pozdrawiam wszystkich forumowiczów

ps: nadmienię, iż wszystko zostało załatwione w ciągu godziny
pozdrawiam chopin67
Nuvi 765T v.Taivan GPMapa 2009.3 + CNE NT 2010.3 + UMP pcPL; TomTom GO750; AsusA 636N + Automapa
Avatar użytkownika
chopin67
Bywalec
 
Posty: 322
Dołączył(a): So, 18 paź 2008 11:54
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

Powrót do HydePark

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości