Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Moderatorzy: frasun, Artur, sdsyc, Alf/red/
Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
______ UWAGA - WĄTEK OTWARTY LECZ NADAL W TRAKCIE TWORZENIA ______
Wstęp
Po kilkumiesięcznej przerwie "Pikietaż" powraca w ramach projektu UMP.
Projekt ten (kontynuacja pomysłu Sebastiana: Pikietaż Polski) jest aktualnie w fazie testów końcowych.
Z uwagi na fakt, iż transparentna mapka nie będzie poprawnie wyświetlana w nuvi serii 7x5 oraz 1xxx powstaje baza waypointów w postaci pliku .gpi. Dane pochodzą ze zbiorów czytelników Garniaka przesłanych wcześniej koledze Sebastianowi (smiodusowi). Liczymy na reaktywację tematu i napływ kolejnych Waszych zgłoszeń punktów w tym wątku.
Informacje
frasun: Ponieważ dźwiękowe powiadomienie o każdym punkcie byłoby naszym zdaniem nie do zaakceptowania, stworzony przez nas plik slupki.gpi powiadamia o pikietażu wyświetlając jedynie krótką informację na ekranie odbiornika. Powiadomienie pojawia się w odległości ok. 400 m przed słupkiem kilometrowym (należy pamiętać o błędach wynikających z niedokładności lokalizacji).
Do pobrania
Bezpośredni dostęp do pliku: http://ump.waw.pl/update/slupki-gpi.zip
Dostęp również poprzez stronę: http://ump.waw.pl/wszystkie.html gdzie umieszczony jest aktualny licznik ilości punktów.
Instalacja/Usunięcie
Pobrany plik GPI należy skopiować do katalogu: ...\Garmin\Poi swojego nuvi lub karty SD.
Lista punktów pikietażu widoczna będzie w nuvi w lokalizacji: Dokąd->Dodatki->Własne punkty POI->slupki
Aby usunąć punkty z urządzenia należy skasować plik: slupki.gpi z pamięci nuvi lub karty SD.
Zasady zgłaszania nowych słupków
Nowe punkty należy zgłaszać w tym wątku.
Preferowane zgłoszenia z opisem w formacie PNT:
49.86852, 19.00834, 0,opis słupka,oznaczenie z numerem drogi,,KM
Komentarz:
KM opis słupka = oznaczenie kilometrowe znajdujące się na słupku
oznaczenie z numerem drogi = symbol DK, DW oraz jej numer
Przykład:
49.86852, 19.00834, 0,598,DK1,,KM
to be continued ...
Wstęp
Po kilkumiesięcznej przerwie "Pikietaż" powraca w ramach projektu UMP.
Projekt ten (kontynuacja pomysłu Sebastiana: Pikietaż Polski) jest aktualnie w fazie testów końcowych.
Z uwagi na fakt, iż transparentna mapka nie będzie poprawnie wyświetlana w nuvi serii 7x5 oraz 1xxx powstaje baza waypointów w postaci pliku .gpi. Dane pochodzą ze zbiorów czytelników Garniaka przesłanych wcześniej koledze Sebastianowi (smiodusowi). Liczymy na reaktywację tematu i napływ kolejnych Waszych zgłoszeń punktów w tym wątku.
Informacje
frasun: Ponieważ dźwiękowe powiadomienie o każdym punkcie byłoby naszym zdaniem nie do zaakceptowania, stworzony przez nas plik slupki.gpi powiadamia o pikietażu wyświetlając jedynie krótką informację na ekranie odbiornika. Powiadomienie pojawia się w odległości ok. 400 m przed słupkiem kilometrowym (należy pamiętać o błędach wynikających z niedokładności lokalizacji).
Do pobrania
Bezpośredni dostęp do pliku: http://ump.waw.pl/update/slupki-gpi.zip
Dostęp również poprzez stronę: http://ump.waw.pl/wszystkie.html gdzie umieszczony jest aktualny licznik ilości punktów.
Instalacja/Usunięcie
Pobrany plik GPI należy skopiować do katalogu: ...\Garmin\Poi swojego nuvi lub karty SD.
Lista punktów pikietażu widoczna będzie w nuvi w lokalizacji: Dokąd->Dodatki->Własne punkty POI->slupki
Aby usunąć punkty z urządzenia należy skasować plik: slupki.gpi z pamięci nuvi lub karty SD.
Zasady zgłaszania nowych słupków
Nowe punkty należy zgłaszać w tym wątku.
Preferowane zgłoszenia z opisem w formacie PNT:
49.86852, 19.00834, 0,opis słupka,oznaczenie z numerem drogi,,KM
Komentarz:
KM opis słupka = oznaczenie kilometrowe znajdujące się na słupku
oznaczenie z numerem drogi = symbol DK, DW oraz jej numer
Przykład:
49.86852, 19.00834, 0,598,DK1,,KM
to be continued ...
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 13:14 przez Zachu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: zmiana formatu podsyłanych danych
Powód: zmiana formatu podsyłanych danych
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Krótkie wyjaśnienie "KM opis słupka" = oznaczenie kilometrowe znajdujące się na słupku.
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Dodane jako komentarz do pierwszego postu, nad którym jeszcze pracuję
BTW Baza na starcie zawiera ponad 1600 punktów. Alf/red/ dodał mechanizm obliczający ich ilość -> strona UMP
BTW Baza na starcie zawiera ponad 1600 punktów. Alf/red/ dodał mechanizm obliczający ich ilość -> strona UMP
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Witam wszystkich.
Ogromnie mi się ten pomysł podoba, przyłączam się.
Na wstępie: nie jestem zbyt biegły komputerowcem, więc proszę o wybaczenie ewentualnego lamerstwa.
Z tego powodu nie śmiecę na stronie UMP, tylko zamieszczam plik tutaj, z ogromną prośbą: kto umie to zrobić prawidłowo/jednolicie, niech oplublikuje na UMP.
1. Mam w bazie już 3431 punktów. Załączam poniżej w wymaganym formacie
(jeżeli ostatnia piąta cyfra po przecinku jest zerem, to jest pominięta, czyli ostatnią cyfrą jest wtedy "jedna dziesięcznotysięczna" zamiast "jednej stutysięcznej".
2. Nie sprawdzałem, które 'moje' punkty się pokrywają z istniejącymi.
Mam pomysły/uwagi:
- Może ktoś napisze program porządkujący, na wypadek gdyby kilku z nas miało duże bazy? Tak celem scalenia?
- Myślę, że warto umieścić w nim algorytm wyszukujący, czy "słupek A1-100" od KOGOŚ1 to ten sam słupek "A1-100" od KOGOŚ2, ale oddalony o (maksymalne delta L) metrów. Jednym słowem, porównywać nie tylko gołe współrzędne a nazwy, przy jednoczesnej weryfikacji odległości jednej danej od drugiej, celem dodatkowego sprawdzenia.
- Kto wie, może między nami wyłoni się "ochotnik", który będzie w imieniu nas, "Garniaków", kontrolował zamieszczanie nowych danych na UMP? Ja wolę podsuwać dane komuś, niż zaśmiecić poważny projekt.
==================================
Dane są w formacie PNT, przykładowo:
53.44863, 18.56908, 0,KM 125,DK1,,KM
50.5041, 22.1768, 0,KM 061,DK77,,KM
53.36513, 14.68335, 0,KM 020,A6,,KM
53.06512, 18.6975, 0,KM 012,OTor,,KM - tutaj wprowadziłem punkt o opisie "Obwodnica Torunia"; jest też kilka
obwodnic innych miast
Zwracam również uwagę, że na drodze DK22 pomiedzy Gorzowem i Kostrzynem n.O. są ustawione słupki, których nazwy się pokrywają (od 000 do 010), a same słupki nie są pomylone o jakieś 100m ale przesunięte o dobre kilkanaście km, np:
52.57912, 14.62885, 0,KM 000,DK22,,KM
52.56372, 14.80755, 0,KM 000,DK22,,KM
Skoro tak stoją, a celem projektu jest wyświetlanie tego, co widać na słupku, więc nie korygowałem w żaden sposób.
A oto i plik:
Ogromnie mi się ten pomysł podoba, przyłączam się.
Na wstępie: nie jestem zbyt biegły komputerowcem, więc proszę o wybaczenie ewentualnego lamerstwa.
Z tego powodu nie śmiecę na stronie UMP, tylko zamieszczam plik tutaj, z ogromną prośbą: kto umie to zrobić prawidłowo/jednolicie, niech oplublikuje na UMP.
1. Mam w bazie już 3431 punktów. Załączam poniżej w wymaganym formacie
(jeżeli ostatnia piąta cyfra po przecinku jest zerem, to jest pominięta, czyli ostatnią cyfrą jest wtedy "jedna dziesięcznotysięczna" zamiast "jednej stutysięcznej".
2. Nie sprawdzałem, które 'moje' punkty się pokrywają z istniejącymi.
Mam pomysły/uwagi:
- Może ktoś napisze program porządkujący, na wypadek gdyby kilku z nas miało duże bazy? Tak celem scalenia?
- Myślę, że warto umieścić w nim algorytm wyszukujący, czy "słupek A1-100" od KOGOŚ1 to ten sam słupek "A1-100" od KOGOŚ2, ale oddalony o (maksymalne delta L) metrów. Jednym słowem, porównywać nie tylko gołe współrzędne a nazwy, przy jednoczesnej weryfikacji odległości jednej danej od drugiej, celem dodatkowego sprawdzenia.
- Kto wie, może między nami wyłoni się "ochotnik", który będzie w imieniu nas, "Garniaków", kontrolował zamieszczanie nowych danych na UMP? Ja wolę podsuwać dane komuś, niż zaśmiecić poważny projekt.
==================================
Dane są w formacie PNT, przykładowo:
53.44863, 18.56908, 0,KM 125,DK1,,KM
50.5041, 22.1768, 0,KM 061,DK77,,KM
53.36513, 14.68335, 0,KM 020,A6,,KM
53.06512, 18.6975, 0,KM 012,OTor,,KM - tutaj wprowadziłem punkt o opisie "Obwodnica Torunia"; jest też kilka
obwodnic innych miast
Zwracam również uwagę, że na drodze DK22 pomiedzy Gorzowem i Kostrzynem n.O. są ustawione słupki, których nazwy się pokrywają (od 000 do 010), a same słupki nie są pomylone o jakieś 100m ale przesunięte o dobre kilkanaście km, np:
52.57912, 14.62885, 0,KM 000,DK22,,KM
52.56372, 14.80755, 0,KM 000,DK22,,KM
Skoro tak stoją, a celem projektu jest wyświetlanie tego, co widać na słupku, więc nie korygowałem w żaden sposób.
A oto i plik:
- Załączniki
-
- Pikietaz_McMacia.txt
- (127.09 KiB) Pobrany 945 razy
Garmin 4Ever!
eTrex Legend, Vista, Vista C, gpsmap 60csx, Colorado 300, Nuvi 250W, Oregon, Nuvi 765
eTrex Legend, Vista, Vista C, gpsmap 60csx, Colorado 300, Nuvi 250W, Oregon, Nuvi 765
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Testowałem gotowca z 01.01 21.40 podczas symulacji jazdy.
Moje uwagi:
1. Powiadamia na 400 m przed punktem. Planowane było na 100 m - wg, mnie 400 jest lepsze.
2. Niestety robi "bib bib" - jest to strasznie denerwujące i nie do zaakceptowania podczas normalnej jazdy.
Generalnie pomysł świetny - dzięki. Tylko z sygnalizacją dźwiękową trzeba coś zrobić , chyba że tylko mój 250W zachowuje się inaczej niż autorzy planowali i zrealizowali
Edit:
Zajrzałem do pliku "dla POILoadera". Jest tam plik mp3 - pewnie taki jest użyty w gotowcu - a 250W robi "bib" jak ma mp3.
Ale plik "safety_slupki.mp3" jest jakiś dziwny - Windows Media Player go nie odtwarza. Jest on pusty ?
Może ktoś udostępnić plik w formacie wav zawierający to samo co ten mp3 ? Nie bardzo umiem go stworzyć
Edit2:
Plik "dla POILoadera" zawiera tylko 1677 punktów i powinien posuadać nazwę zgodną z pozostałymi plikami.
Moje uwagi:
1. Powiadamia na 400 m przed punktem. Planowane było na 100 m - wg, mnie 400 jest lepsze.
2. Niestety robi "bib bib" - jest to strasznie denerwujące i nie do zaakceptowania podczas normalnej jazdy.
Generalnie pomysł świetny - dzięki. Tylko z sygnalizacją dźwiękową trzeba coś zrobić , chyba że tylko mój 250W zachowuje się inaczej niż autorzy planowali i zrealizowali
Edit:
Zajrzałem do pliku "dla POILoadera". Jest tam plik mp3 - pewnie taki jest użyty w gotowcu - a 250W robi "bib" jak ma mp3.
Ale plik "safety_slupki.mp3" jest jakiś dziwny - Windows Media Player go nie odtwarza. Jest on pusty ?
Może ktoś udostępnić plik w formacie wav zawierający to samo co ten mp3 ? Nie bardzo umiem go stworzyć
Edit2:
Plik "dla POILoadera" zawiera tylko 1677 punktów i powinien posuadać nazwę zgodną z pozostałymi plikami.
Pozdrawiam Andrzej
------------------------
nuvi 250W -> CNE NT 2012.1 + GPMapa 2010.3 + Topo_PL_100 + UMP-pcPL
------------------------
nuvi 250W -> CNE NT 2012.1 + GPMapa 2010.3 + Topo_PL_100 + UMP-pcPL
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Tak. Żeby nawi nie gadało.AndrzejH pisze:Ale plik "safety_slupki.mp3" jest jakiś dziwny - Windows Media Player go nie odtwarza. Jest on pusty ?
Eeerm, bo nazwa pliku się zmieniła, i zip się nie zorientował.AndrzejH pisze:Plik "dla POILoadera" zawiera tylko 1677 punktów i powinien posuadać nazwę zgodną z pozostałymi plikami.
Acha, drobiazg dla drobiazgowych: konkretna zmiana może się pojawić wcześniej w pliku gpi niż w poiloaderowym. Tak było też teraz: punkty od McMaci były w gotowcu o 16:44, a w plikach tekstowych... no, generalnie później. W przypadku ogólnym o 21:30.
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Dzięki za wyjaśnienie.
Dałem radę przekonwertować mp3 w wav i w 250W działa prawidłowo - jest alert ale cichy i widać słupek.
Czyli tak jak miało być.
Jeszcze raz dzięki dla wszystkich zaangażowanych za włożoną pracę.
Dałem radę przekonwertować mp3 w wav i w 250W działa prawidłowo - jest alert ale cichy i widać słupek.
Czyli tak jak miało być.
Jeszcze raz dzięki dla wszystkich zaangażowanych za włożoną pracę.
Pozdrawiam Andrzej
------------------------
nuvi 250W -> CNE NT 2012.1 + GPMapa 2010.3 + Topo_PL_100 + UMP-pcPL
------------------------
nuvi 250W -> CNE NT 2012.1 + GPMapa 2010.3 + Topo_PL_100 + UMP-pcPL
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Poprawiłem zapis w pierwszym poście.AndrzejH pisze:1. Powiadamia na 400 m przed punktem. Planowane było na 100 m - wg, mnie 400 jest lepsze.
Testy wciąż trwają stąd te rozbieżności.
Pozdrawiam, mariuszD
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Już bez Garmina na pokładzie. Kiedyś: nüvi 3490LMT // 3790T // 765T // 760 // 250W
Teraz: Xiaomi 12 (z Google Maps i Android Auto)
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
O ile dobrze zrozumiałem - dla Nuvi 765 jedynie plik *.gpi ma sens, nie?
Załadowałem wersję na *csv (wszystkie trzy pliki), zasymulowałem przejazd - nic. Ani wyświetlania, ani dźwięku.
Załadowałem wersję na *csv (wszystkie trzy pliki), zasymulowałem przejazd - nic. Ani wyświetlania, ani dźwięku.
Garmin 4Ever!
eTrex Legend, Vista, Vista C, gpsmap 60csx, Colorado 300, Nuvi 250W, Oregon, Nuvi 765
eTrex Legend, Vista, Vista C, gpsmap 60csx, Colorado 300, Nuvi 250W, Oregon, Nuvi 765
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Plik GPI jest stworzony poiloaderem z tego samego CSV, więc CSV ma sens.
Oczywiście, że łatwiej jest użyć pliku GPI, który jest już odpowiednio przygotowany.
Pozdrawiam,
Oczywiście, że łatwiej jest użyć pliku GPI, który jest już odpowiednio przygotowany.
Pozdrawiam,
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Najnowszy plik gpi działa prawidłowo także na urządzeniach nie obsługujących mp3 (ciche powiadamianie o punkcie).
Proszę właścicieli takich urządzeń o potwierdzenie prawidłowego działania tego pliku lub zgłaszanie ewentualnych problemów.
Pozdrawiam,
Proszę właścicieli takich urządzeń o potwierdzenie prawidłowego działania tego pliku lub zgłaszanie ewentualnych problemów.
Pozdrawiam,
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Na 250W prawidłowo działa plik GPI z katalogu home datowany 02.01.2010.
Pozdrawiam Andrzej
------------------------
nuvi 250W -> CNE NT 2012.1 + GPMapa 2010.3 + Topo_PL_100 + UMP-pcPL
------------------------
nuvi 250W -> CNE NT 2012.1 + GPMapa 2010.3 + Topo_PL_100 + UMP-pcPL
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Na mobile PC niestety bipa. Ale tu i na MXT chyba nie ma sposobu - jeśli jest ostrzeżenie to zawsze podkładają systemowe bipanie
Artur
Nuvi 2495LMT, Vista HCx, Xda IIi z Navitelem i kiedyś Que teraz MXT, Lark z MapaMap,
Omnia z automapą, UMP-pcPL, bgroutingmap + różne inne głównie dla navitela
Nuvi 2495LMT, Vista HCx, Xda IIi z Navitelem i kiedyś Que teraz MXT, Lark z MapaMap,
Omnia z automapą, UMP-pcPL, bgroutingmap + różne inne głównie dla navitela
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Potwierdzam (dla nuvi 765):
- wyświetla się w milczeniu,
- około 400m przed słupkiem,
- słupek (ikonkę) widać.
Jestem ogromnie zadowolony i gratuluję twórcom.
- wyświetla się w milczeniu,
- około 400m przed słupkiem,
- słupek (ikonkę) widać.
Jestem ogromnie zadowolony i gratuluję twórcom.
Garmin 4Ever!
eTrex Legend, Vista, Vista C, gpsmap 60csx, Colorado 300, Nuvi 250W, Oregon, Nuvi 765
eTrex Legend, Vista, Vista C, gpsmap 60csx, Colorado 300, Nuvi 250W, Oregon, Nuvi 765
Re: Pikietaż - reaktywacja (projekt UMP)
Mam ewentualnie jeden temat do dyskusji.
Wyobraźmy sobie taką sytuację:
Jadę. Nie pilnuję wyświetlacza. Nagle zerkam, pokazuje mi się ostrzeżenie: "A1-345".
I muszę się namyślać: czy ten 345km będzie za 300m, czy już mam go za sobą? Którym kilometrem dokładnie teraz jadę? A jeżeli jadę od 346km do 345km ("w stronę malejącą"), to jestem w kilometrze 345, 346, czy 344?
Wnioskuję, żeby (jedynie dla pikietażu) ustalić standard powiadomienia nie na 400m przed, nie na 100m przed, a na dokładnie zero m przed alarmem. Mijam słupek, wjeżdżam w kilometr, wyświetla mi się kilometr. Jak na liczniku w wozie. Żadnych pomyłek, obliczania poprawek i dekoncentracji.
Co WY na to?
Wyobraźmy sobie taką sytuację:
Jadę. Nie pilnuję wyświetlacza. Nagle zerkam, pokazuje mi się ostrzeżenie: "A1-345".
I muszę się namyślać: czy ten 345km będzie za 300m, czy już mam go za sobą? Którym kilometrem dokładnie teraz jadę? A jeżeli jadę od 346km do 345km ("w stronę malejącą"), to jestem w kilometrze 345, 346, czy 344?
Wnioskuję, żeby (jedynie dla pikietażu) ustalić standard powiadomienia nie na 400m przed, nie na 100m przed, a na dokładnie zero m przed alarmem. Mijam słupek, wjeżdżam w kilometr, wyświetla mi się kilometr. Jak na liczniku w wozie. Żadnych pomyłek, obliczania poprawek i dekoncentracji.
Co WY na to?
Garmin 4Ever!
eTrex Legend, Vista, Vista C, gpsmap 60csx, Colorado 300, Nuvi 250W, Oregon, Nuvi 765
eTrex Legend, Vista, Vista C, gpsmap 60csx, Colorado 300, Nuvi 250W, Oregon, Nuvi 765