Przeznaczeniem działu są porównania odbiorników Garmina z systemami innych producentów, dyskusje o tym jaką nawigację kupić (Garmin czy co innego) oraz ogólne rozważania o zaletach i brakach w ofercie Garmina.
" Jak to nie zachwyca Galkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Galkiewiczowi, że go zachwyca,"
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
Dzięki, cenna uwaga na przyszlość ale nie zauwazyłem takiego problemu u siebie. Zreszta nawet jakby byl to nie jest problem, potrzebuje nawigacji do turystyki nie do sportów eksteramalnych ani wyczynu.
rower:Locus Android, Sigma Rox 10.0 Gps
samochód :C5 Wbudowana Nawigacja Europa ,Android
gavia pisze:Szukam zwykłej nawigacji smochodowej ( ewentualnie palmptopa), która spełnia 3 najważniejsze warunki.
[...]
3.Cena -najlepiej 200-300 zl ale jesli to nierealne to do 600-700 zl
Zobacz to http://www.eazymut.pl/nawigacja-turysty ... ta-10.html
Zapłacisz więcej niż 200-300zł, ale zyskujesz znacznie więcej!
Komfort użytkowania wielokrotnie większy! Sam jeździłem na rowerze z tel. komórkowym. Wcześniej planowałem z moim PDA Mio P550 - nawet kupiłem uchwyt rowerowy, ale ani razu z niego nie skorzystałem.
Kupiłem Dakotę 20 i to jest to! Duzo map darmowych. Jazda z wyznaczoną trasą. Czytelność mapy wektorowej dużo wyższa niż rastrowej.
Podczas jazdy ma to wielkie znaczenie - trzeba szybko umieć rozpoznać, gdzie sie jest i dalej jechać! W raster musiałem sie wpatrywać i analizować. Na wektorze jest większy kontrast między drogą, a otoczeniem. W efekcie rzut oka wystarczy.
Naprawdę polecam.
Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.
Wygląda bardzo zgrabnie i pewnie tak się sprawuje ale z tego co wynika ze strony producenta nie obsługuje kart micro( mini ) sd ma tylko 850 mega pamięci wewnętrznej , trochę mało.
Chciałbym użyć nawigacji również w samochodzie a sama mapa europy to 2 gb.
Do tego przerobiłem z Digital Kompass Map oraz Mobile Atlas Creator ( np takie coś http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/)do Oziego praktycznie cala Europe( jakieś 2 razy w roku jeżdzimy po kilka dni w alpach) i chciałbym to wykorzystać. Zresztą do garmina mapy topo rownież sporo miejsca zajmują jak chocby topo france na 800 mega wątpie żeby sie zmiesciła .Można podzielić i wyslać z map source ale wolałbym mieć calość w jednym miejscu .( transalpin, topo austria , czech itd. )Dlatego potrzebna maksymalnie duża karta .
Plan jest taki-1.NAWIGACJA( Z super baterią lub na paluszki) 2.zainstalować OZI +IGO lub coś do auta, 3.Wgrać mapy turystycznie a na to potrzeba minimum 16 gb o ile nie więcej.
pzdr P
rower:Locus Android, Sigma Rox 10.0 Gps
samochód :C5 Wbudowana Nawigacja Europa ,Android
Artur
Nuvi 2495LMT, Vista HCx, Xda IIi z Navitelem i kiedyś Que teraz MXT, Lark z MapaMap,
Omnia z automapą, UMP-pcPL, bgroutingmap + różne inne głównie dla navitela
Ale ten dacota 20 to wogole prawie idealny . Tyle ze min.900 zl .+dodatki ( np czujnik tetna itd)
2 dla mnie wazne punkty
1,, Dodatkowo zastosowanie technologii ANT+ pozwala na korzystanie z urządzeniem Dakota 20 z bezprzewodowych czujników tętna bądź kadencji.( Moglby jescze moc mierzyc )
2.W urządzeniach Dakota, podobnie jak we wcześniej w seriach Oregon oraz Colorado, znaleźć można tzw. profile pracy, dzięki którym łatwo jest niezależnie skonfigurować urządzenie do pracy w trybie samochodowym, czy turystycznym
ALe czy ,,mowi'' w samochodzie
3.No a ta karta do ilu gb , zeby se nie okazalo ze do 2 czy 4 jak w wiekszosci nawigacji
rower:Locus Android, Sigma Rox 10.0 Gps
samochód :C5 Wbudowana Nawigacja Europa ,Android
Żaden turystyczny Garmin póki co nie gada.
Co do karty, to 4 GB obsłuży na pewno, ale myślę, że i większe również. Był na Garniaku taki wątek, możesz poszukać.
Pozdrawiam Jano
Garmin:Oregon 600, GPSMap 62s, w szufladzie: eTrex, Foretrex 201, Quest, StreetPilot, był: GPSMap 60CSx, Colorado 300, GPSMap 76 CS Smartphone:Samsung Xcover 3, Automapa, c:geo, Locus Pro
Dakota 10 nie obsługuje kart, Dakota 20 to kolejne zwiększenie budżetu. Inna sprawa, że 800MB w Dakocie 10 to wystarczająca ilość na całe wakacje, jeżeli wgrasz tylko mapy, które rzeczywiście potrzebujesz.
Moim zdaniem przy takich warunkach, to nie pozostaje nic, jak tylko kombinować. Tania nawigacja lub telefon z GPS i dodatkowo ładowarka na baterie. I pewnie raczej taka na 4xAA, bo mniejsza nie zapewni odpowiednio długiego czasu pracy.
No skoro GARMINY nie mowia to trzeba szukac czego innego.
Patrzylem na takie cos NavRoad NR320BM MOTO np http://www.abcgps.pl/Navroad_NR320BM_Moto-1258.html.
Ale- co oznacza tekst ,,wymienna bateria'' albo ,,Zasilane jest wymienną baterią, co pozwala na wędrówki dłuższe niż cztery godziny''.
Czy-jak sie skończy jedna bateria mozna sobie wlozyc druga( tylko trzeba wpierw ja kupic)? Moze ktos sie orientuje?
rower:Locus Android, Sigma Rox 10.0 Gps
samochód :C5 Wbudowana Nawigacja Europa ,Android
Nie zauważyłem, że Dakota 10 nie obsługuje kart. Szkoda.
Myślałem, że tylko brakuje kompasu i wysokościomierza. Dobrze, że to zauważyliście. Byłoby potem rozczarowanie.
Dakota 20 na eazymut.pl to niecałe 850zł.
Pozdrawiam
Wymienna bateria, to tak jak w telefonie, otwierasz klapkę i możesz wymienić baterię
Tak przy okazji, mój nuvi 200 wytrzymywał ponad 6 godzin pracy, nuvi 205 trochę mniej ale chyba ponad 5. Oba możesz bardzo tanio kupić na allegro, zdarzają się dobre okazje, typu nowe nuvi 205 za 200zł. W samochodzie jest bardzo dobry, na rowerze musiałbyś go zapakować w folię i dołączyć dodatkowy zasilacz bateryjny (inaczej będzie ściemniał ekran, żeby oszczędzać energię), na wędrówce możesz załączać tylko w razie potrzeby.
gavia pisze:No skoro GARMINY nie mowia to trzeba szukac czego innego.
Dla jasności: "nie mówią" odbiorniki turystyczne. Zresztą słusznie. W lesie nawet żonie nie pozwalam się odzywać
A swoją drogą wracamy do punktu wyjścia: niepotrzebnie szukasz jednego uniwersalnego rozwiązania, zwłaszcza jeżeli zainteresowały Ciebie takie bajery jak czujniki tętna etc. Praktycznie nie ma takiego sprzętu. Najbliższy idei sensownego połączenia odbiornika samochodowego i turystycznego jest TwoNav Aventura, którego szczególnie polecałbym miłośnikom map rastrowych. Tyle że o ile się nie mylę, czujnka tętna czy kadencji do Aventury nie podłączysz. Na dodatek za te pieniądze jakie trzeba wyłożyć na Aventurę można kupić dwa Garminy: niezależny odbiornik samochodowy + niezależny odbiornik turystyczny, co jest nawiasem mówiąc rozwiązaniem najwygdniejszym.
No ja jednak mysle ze w koncu znajde ten uniwersalny.Dwie oddzielne poki co nie wchodza w gre.
Czujnik tetna, kadencje, nachylenei drogi itd. to juz mam w liczniku rowerowym wiec to nie jest najwazniejsze. Fajnie jakby wszytko bylo w jednym ale wiem ze takie maszyny kosztuja powyzej 400 euro ( zreszta za sam licznik rowerowy ciclomaster 83am dalem 80 eurosow ). A nad DACOTA 20 sie zainteresowalem bo cena ,,tylko'' 800-900zl a to jednak troche mniej- niz AVENTURA czy GARMINY 705, 805 ale niestety nie mowi wiec odpada. To ma byc jednak bardziej drogowa niz turystyczna nawigacja.
rower:Locus Android, Sigma Rox 10.0 Gps
samochód :C5 Wbudowana Nawigacja Europa ,Android