Oregon 600/650
Re: Oregon 600/650
Pierwsze Oregony 650 są w drodze do Polski, pojawią się więc lada chwila. Na 650T trzeba jeszcze chwilę poczekać, według zapowiedzi dostawy miały ruszyć około 10 czerwca.
Re: Oregon 600/650
Pierwsza fotografia:
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/P ... ompare-001 - Cactus Garden
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/P ... ompare-001 - Cactus Garden
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
- Mariusz65
- Radny
- Posty: 4021
- Rejestracja: 20 sie 2009, 14:02
- Lokalizacja: N52.8° E18.8°
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Oregon 600/650
Jakość fotki marna.
Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar, Rower: iGPSPORT BSC300
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/
Re: Oregon 600/650
Coś nie wierzę tym zdjęciom. Drugie było przerabiane w Paint.NET.Marko pisze:Pierwsza fotografia:
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/P ... ompare-001 - Cactus Garden
Mam nadzieję, że wkrótce sprawdzę osobiście, bo właśnie zamówiłem 650

Oregon 650, GPSmap 60CSx
Re: Oregon 600/650
Prąd średni: 130 (ekran menu)-190 mA (mapa obracana), w trybie oszczędnym: 115mA
Podświetlenie zwiększa prąd średni o +150mA (100%), za to Glonass w zasadzie bez znaczenia: prąd średni +10mA.
Szczegóły w tym linku: http://www.naviboard.de/vb/showpost.php ... ostcount=1
Podświetlenie zwiększa prąd średni o +150mA (100%), za to Glonass w zasadzie bez znaczenia: prąd średni +10mA.
Szczegóły w tym linku: http://www.naviboard.de/vb/showpost.php ... ostcount=1
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
Re: Oregon 600/650
Koledzy,
mam pytanie odnośnie przeglądania map wektorowych*. Jak wiadomo w eTrexie jest to tak powolny proces, że ja odpuściłem sobie wektory zupełnie. A jak to jest w Oregonie? Działa to płynnie - jest gdzieś jakieś porównanie?
edit: *map rastrowych
mam pytanie odnośnie przeglądania map wektorowych*. Jak wiadomo w eTrexie jest to tak powolny proces, że ja odpuściłem sobie wektory zupełnie. A jak to jest w Oregonie? Działa to płynnie - jest gdzieś jakieś porównanie?
edit: *map rastrowych

Ostatnio zmieniony 03 cze 2013, 22:40 przez r_michal, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Michał
eTrex 30
eTrex 30
- Mariusz65
- Radny
- Posty: 4021
- Rejestracja: 20 sie 2009, 14:02
- Lokalizacja: N52.8° E18.8°
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Oregon 600/650
Nie pomyliłeś wektorów z rastrami?r_michal pisze:ja odpuściłem sobie wektory zupełnie.

Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar, Rower: iGPSPORT BSC300
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/
Re: Oregon 600/650
Lechu, jakie wnioski? Pływa, czy jest "w porzo"GPS Maniak pisze:Po filmie z pływającym kompasem, wszystkie tego typu sensacje traktuję z moooocnym przymrużeniem oka.
Spędzę teraz ze dwa dni w terenie, nałapię śladów i będę wiedział jak jest naprawdę.


Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
Re: Oregon 600/650
Co do autopauzy, to mam niejasne podejrzenie, że ze względu na tę funkcję Oregon bardziej jest podatny na małe skoki pozycji (pływanie), niż inne odbiorniki. Ale to bardziej intuicyjne przeczucie, niż stwierdzenie faktu.
Patrząc logicznie, jeśli nie chcemy mieć zbyt dużych "dziur" w śladzie, wznowienie zapisywania śladu, po wcześniejszym automatycznym zatrzymaniu tego zapisu, powinno działać bez opóźnień - a to wymaga sprawnej i szybkiej reakcji na minimalne nawet zmiany pozycji.
Jeszcze jedna uwaga - jeśli ręcznie zatrzymam zapis śladu, wtedy funkcja auto-start nie działa (zapis nie jest samoczynnie wznawiany po ruszeniu z miejsca). Dla mnie to błąd, ktoś ma inne zdanie?
Na trasie nie zauważyłem, żeby kompas na postoju jakoś strasznie skakał. Ale też ze względu na komary nie zatrzymywałem się ani zbyt czesto ani na długo, szczerze mówiąc nie zwracałem też na to uwagi. Ale skoro nie rzuciło mi się to w oczy, to można przyjąć że problemu nie ma. Podobnie w samochodzie - o ile w Colorado czy Dakocie zdarzało się, że obracały pozycję na postojach (np. w korkach), o tyle w O 600 nie przypominam sobie, żebym coś takiego zauważył.
GLONASS chyba niczego nie zmienia, dziś chciałem wymusić pływanie (jak raz, pomimo deklarowanej dokładności rzędu 30m, odbiornik nie "chodził") i wyłączyłem GLONASSa oraz WAAS/EGNOS - nie zaobserwowałem widocznych zmian w zachowaniu sie odbiornika.
Co do pływania śladu, również odpowiem, że nie zwracałem szczególnie na to uwagi. Ale w trybie w którym ja używam zapisu śladu (automatyczny, zależnie od sposobu poruszania się od zapis częsty (pieszy) do rzadkiego (samochód)) również nie zauważyłem jakichś nagłych skoków w bok. Nie mam teraz z czym porównać, ale tak "na oko", to nie widzę różnicy między śladem z O 600, a tym z odbiorników, które miałem wcześniej.
Patrząc logicznie, jeśli nie chcemy mieć zbyt dużych "dziur" w śladzie, wznowienie zapisywania śladu, po wcześniejszym automatycznym zatrzymaniu tego zapisu, powinno działać bez opóźnień - a to wymaga sprawnej i szybkiej reakcji na minimalne nawet zmiany pozycji.
Jeszcze jedna uwaga - jeśli ręcznie zatrzymam zapis śladu, wtedy funkcja auto-start nie działa (zapis nie jest samoczynnie wznawiany po ruszeniu z miejsca). Dla mnie to błąd, ktoś ma inne zdanie?
Na trasie nie zauważyłem, żeby kompas na postoju jakoś strasznie skakał. Ale też ze względu na komary nie zatrzymywałem się ani zbyt czesto ani na długo, szczerze mówiąc nie zwracałem też na to uwagi. Ale skoro nie rzuciło mi się to w oczy, to można przyjąć że problemu nie ma. Podobnie w samochodzie - o ile w Colorado czy Dakocie zdarzało się, że obracały pozycję na postojach (np. w korkach), o tyle w O 600 nie przypominam sobie, żebym coś takiego zauważył.
GLONASS chyba niczego nie zmienia, dziś chciałem wymusić pływanie (jak raz, pomimo deklarowanej dokładności rzędu 30m, odbiornik nie "chodził") i wyłączyłem GLONASSa oraz WAAS/EGNOS - nie zaobserwowałem widocznych zmian w zachowaniu sie odbiornika.
Co do pływania śladu, również odpowiem, że nie zwracałem szczególnie na to uwagi. Ale w trybie w którym ja używam zapisu śladu (automatyczny, zależnie od sposobu poruszania się od zapis częsty (pieszy) do rzadkiego (samochód)) również nie zauważyłem jakichś nagłych skoków w bok. Nie mam teraz z czym porównać, ale tak "na oko", to nie widzę różnicy między śladem z O 600, a tym z odbiorników, które miałem wcześniej.
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Re: Oregon 600/650
Ja raczej bym powiedział, że lekarz wystawiający akt zgonu był w tym dniu niezbyt dysponowany i stwierdził zgon żywego pacjentapopej pisze:Operacja się udała, pacjent umarł?

Jesteś pewien że mówisz o AutoStart, a nie AutoPausa? Być może się mylę, ale wydaje mi się że AutoStart dotyczy nie tyle ruszenia z miejsca ile ponownego włączenia odbiornika. Dodam, że ja AS mam na OFF.kwieto pisze:Jeszcze jedna uwaga - jeśli ręcznie zatrzymam zapis śladu, wtedy funkcja auto-start nie działa (zapis nie jest samoczynnie wznawiany po ruszeniu z miejsca). Dla mnie to błąd, ktoś ma inne zdanie?
A co do samego pytania ale w odniesieniu do AutoStartu. Popej też uważa że to błąd, a może nie tyle błąd ile że dołożono funkcję niczego nie wnoszącą. Ja jestem innego zdania - bardzo mi się to podoba, a samo działanie funkcji oceniam przez pryzmat dwóch różnych ustawień ale z dołożeniem słowa "priorytet":
* ustawienia stałe (AutoStart Off/On) i te mają priorytet,
* ustawienia tymczasowe (włącz/wyłącz zapis śladu) - bez priorytetu.
Przy takim podejściu do zagadnienia, moim zdaniem działa to tak jak powinno - tzn. ustawienia stałe mają priorytet nad lokalnymi:
- gdy mam AutoStart ON i wyłączę zapis śladu, po ponownym włączeniu odbiornika zadziała AutoStart narzucając zapis śladu,
- gdy mam AutoStart OFF i włączę zapis śladu, po ponownym włączeniu odbiornika zadziała AutoStart narzucając brak zapisu śladu.
Natomiast jeżeli chodzi o AutoPausę w powiązaniu z włączeniem i zapisem śladu - nie wiem jak to wygląda. Od początku mam AutoPause wyłączone.
Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Re: Oregon 600/650
Albo wrócić do ustawień manualnych (jak w GPSMap 60 CSx czy eTrex Vista HCx).
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
Re: Oregon 600/650
@GPS Maniak - ja bym to widział tak:
- automatyczna pauza: zatrzymuje zapisywanie śladu na postoju
- automatyczny start: wznawia zapisywanie śladu po ruszeniu.
Obie te funkcje powinny działać niezależnie od siebie, tzn. powinno dać się zatrzymać automatycznie zapis śladu uruchomionego ręcznie i vice versa.
To o czym Ty mówisz (włączenie zapisu śladu po uruchomieniu odbiornika), to raczej powinno być moim zdaniem przypisane do ustawień profili i generalnego ustawienia czy ślad jako taki ma być zapisywany czy nie. Jeśli tak, to po uruchomieniu odbiornika/włączeniu odpowiedniego profilu startuje zapis śladu, jeśli nie - to ślad nie jest rejestrowany.
Jeszcze jedna uwaga - w Dakocie (eTrex'sie chyba też) można było ustawić różny kolor śladu dla różnych profili. W O-600 kolor śladu jest wspólny dla wszystkich profili, szkoda
@Ranger - OK, teraz rozumiem. Ja bym to widział to, że "nagłe" skoki są eliminowane. Idealnie nigdy nie będzie, ktoś rzucił pomysł by wykorzystać akcelerometr (zmiana pozycji nie powiązana z fizycznym ruchem odbiornika jest odfiltrowana jako pływanie, tylko nie bardzo wiem jaką akcelerometr ma bezwładność i czułość (jak duży/szybki ruch trzeba wykonać, żeby zarejestrował to jako przesunięcie odbiornika). Przypuszczam, że przy niskich prędkościach nadal będzie z tym problem.
Generalnie automatyczna pauza działa w O 600 nieźle, jeśli już to reaguje zbyt późno (niewielkie dziury w śladzie), niż zbyt szybko (rejestrowanie pływania). Zaraz spróbuję zrobić zrzut ekranu z przykładem.
- automatyczna pauza: zatrzymuje zapisywanie śladu na postoju
- automatyczny start: wznawia zapisywanie śladu po ruszeniu.
Obie te funkcje powinny działać niezależnie od siebie, tzn. powinno dać się zatrzymać automatycznie zapis śladu uruchomionego ręcznie i vice versa.
To o czym Ty mówisz (włączenie zapisu śladu po uruchomieniu odbiornika), to raczej powinno być moim zdaniem przypisane do ustawień profili i generalnego ustawienia czy ślad jako taki ma być zapisywany czy nie. Jeśli tak, to po uruchomieniu odbiornika/włączeniu odpowiedniego profilu startuje zapis śladu, jeśli nie - to ślad nie jest rejestrowany.
Jeszcze jedna uwaga - w Dakocie (eTrex'sie chyba też) można było ustawić różny kolor śladu dla różnych profili. W O-600 kolor śladu jest wspólny dla wszystkich profili, szkoda

@Ranger - OK, teraz rozumiem. Ja bym to widział to, że "nagłe" skoki są eliminowane. Idealnie nigdy nie będzie, ktoś rzucił pomysł by wykorzystać akcelerometr (zmiana pozycji nie powiązana z fizycznym ruchem odbiornika jest odfiltrowana jako pływanie, tylko nie bardzo wiem jaką akcelerometr ma bezwładność i czułość (jak duży/szybki ruch trzeba wykonać, żeby zarejestrował to jako przesunięcie odbiornika). Przypuszczam, że przy niskich prędkościach nadal będzie z tym problem.
Generalnie automatyczna pauza działa w O 600 nieźle, jeśli już to reaguje zbyt późno (niewielkie dziury w śladzie), niż zbyt szybko (rejestrowanie pływania). Zaraz spróbuję zrobić zrzut ekranu z przykładem.
Re: Oregon 600/650
W kwestii automatycznej pauzy - ślad wygląda mniej więcej tak:



Sam nie wiem co lepsze - "dziury", czy plątanina odczytów w miejscu postoju. Na razie najbardziej przeszkadza mi to, że automatyczna pauza piszczy za każdym razem, gdy się zatrzymuję (dźwięku wyłączyć się nie da, albo jeszcze nie wpadłem na to, gdzie to ustawić).
@popej - może właśnie rzecz w efektywności procesora w Oregonie?
Patrząc na film z pływaniem kompasu eTrexa, obraca się on znacznie wolniej niż w Oregonie. Ten bezwład może sam z siebie "likwidować" krótsze skoki pozycji, bo zanim kompas się zacznie obracać, z powrotem pojawi się prawidłowy odczyt pozycji (?)



Sam nie wiem co lepsze - "dziury", czy plątanina odczytów w miejscu postoju. Na razie najbardziej przeszkadza mi to, że automatyczna pauza piszczy za każdym razem, gdy się zatrzymuję (dźwięku wyłączyć się nie da, albo jeszcze nie wpadłem na to, gdzie to ustawić).
@popej - może właśnie rzecz w efektywności procesora w Oregonie?
Patrząc na film z pływaniem kompasu eTrexa, obraca się on znacznie wolniej niż w Oregonie. Ten bezwład może sam z siebie "likwidować" krótsze skoki pozycji, bo zanim kompas się zacznie obracać, z powrotem pojawi się prawidłowy odczyt pozycji (?)
Re: Oregon 600/650
Witam!
Przegladalem oferty oregonow 650 na allegro i jest tam taka informacja "Polskie komendy głosowe. ". Z tego co wcześniej slyszalem to nie było informacji ze oregony nowej serii oferują komendy głosowe
Cos się zmienilo czy blad w opisie!?
http://allegro.pl/premiera-garmin-gps-o ... 74526.html
Przegladalem oferty oregonow 650 na allegro i jest tam taka informacja "Polskie komendy głosowe. ". Z tego co wcześniej slyszalem to nie było informacji ze oregony nowej serii oferują komendy głosowe
Cos się zmienilo czy blad w opisie!?
http://allegro.pl/premiera-garmin-gps-o ... 74526.html
Oregon 600,MONTANA 600, miałem OREGON 450, colorado 300,60csx,276c,76s,etrex
- Mariusz65
- Radny
- Posty: 4021
- Rejestracja: 20 sie 2009, 14:02
- Lokalizacja: N52.8° E18.8°
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Oregon 600/650
Pewnie skopiowali opis z Montanyjkarczew pisze:oferują komendy głosowe

Ale, że to Azymut takiego babola odwalił…
Edit
Na w wszystkich aukcjach Allegro Azymutu - "Polskie komendy głosowe"

Pozdrawiam Mariusz
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/eTrex Touch 35, Na ręku: Fenix 7 Solar, Rower: iGPSPORT BSC300
W aucie: Nüvi 255 (FW 6.60) + UMP-pcPL - the best
W kieszeni: Dakota 20/