

Póki co ten nowy firmware nawet mi się podoba. Do tej pory na mojej mapce nie było różnicy przy wyznaczaniu trasy dla pieszego i roweru, poza ETA i ETE. Teraz jest! W zależności od wyboru rodzaju aktywności zmienia się trasa. Dla roweru więcej ciągnie po asfaltach (klasa 1 i wyżej, prędkość max >20 km/h) i gruntowych (klasa 0, dla których max prędkość jest ustawiona na 20 km/h). Dla pieszego bardziej ciągnie po gruntowych i ścieżkach (klasa 0, max 5 km/h). A najbardziej terenowa trasa jest dla "Jazdy terenowej". W tym trybie odbiornik szuka dróg o najniższej klasie i prędkości. Nie zwróciłem tylko (jak na razie) uwagi na czasy i nie wiem, dla jakiego pojazdu jest ta "jazda terenowa". Z kolei dla samochodu/motocykla ciągnie tylko po asfaltach i gruntowych - jeśli musi.
No i zauważyłem jeszcze coś. Przy zmianie ustawień w menu kalkulacji tras (nie zmianie aktywności przy rekalkulacji) odbiornik automatycznie przelicza trasę. Dotychczas tak nie było. Jeśli w ustawieniach miałem rodzaj "pojazdu" pieszy i po wyznaczeniu trasy zmieniłem na np. samochód, to odbiornik nie reagował. Zmiana trasy następowała dopiero po ręcznej rekalkulacji.