Instalacja nawigacji w aucie

O seriach nüvi, dēzl, zūmo, a nawet StreetPilot czy Quest. O mapach CityNavigator, GPMapie i UMP-pcPL, a także o bazach radarów, komendach głosowych, TMC, 3D Traffic oraz wszystkim co związane z użytkowaniem GPSów w samochodzie czy motocyklu.
Awatar użytkownika
PouchX
Radny
Posty: 4409
Rejestracja: 16 mar 2007, 08:22
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: PouchX »

"specyficznie" to Ty 278 zastosowałeś.. nawet sam Garmin wrzucił go w MARINE.
SP2BZW

Post autor: SP2BZW »

PouchX pisze:"specyficznie" to Ty 278 zastosowałeś.. nawet sam Garmin wrzucił go w MARINE.
albo w AIR zamieniając 2 na 4 :lol:
Awatar użytkownika
PouchX
Radny
Posty: 4409
Rejestracja: 16 mar 2007, 08:22
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: PouchX »

496, 396, 296
SP2BZW

Post autor: SP2BZW »

PouchX pisze:496, 396, 296
hm... Ty jesteś dosłowny (dokładny) :P a ja zrobiłem "skrót myślowy" :oops:
papillon
Początkujący
Posty: 80
Rejestracja: 01 sie 2007, 01:22
Lokalizacja: Mokotów/Mniszew

Post autor: papillon »

Jeśli ten "sirf" to taka rewelacja, to nasuwa mi się pytanie czemu Garmin nie umieścił go w swojej TOPOWEJ "samochodówce" czyli StreetPilot 7500???
- sprzęcie kilkukrotnie droższym od niektórych tanich z "sirfem" ???
Może ktoś wie ??
... ja tylko nieśmiało pytam? :D
Pozdrawiam, Papillon
Montana760i, Oregon 600
były: DriveSmart 61, nüvi 3760, StreetPilot 7200, GPSMap 60cs, Becker Professional .6
Awatar użytkownika
PouchX
Radny
Posty: 4409
Rejestracja: 16 mar 2007, 08:22
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: PouchX »

Odpowiedż jest prosta. SP7xxx były wcześniej na rynku niż Garmin zaczął stosować chipset SIRF.
Awatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
Posty: 13457
Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko
Kontakt:

Post autor: GPS Maniak »

papillon pisze:... ja tylko nieśmiało pytam? :D
Dobrze że nieśmiało, bo podteksty płynące z Twojego pytania świadczą o tym, że nie do końca chcesz wczuć się w temat :wink:
A sprawa "rewelacyjności" SiRFa jest prosta jak budowa cepa.

Ani SiRF ani MTK czy też inne wysokoczułe chpisety nie są żadną rewelacją, albowiem korzystają z sygnałów odbitych, co rodzi oczywiście pewne negatywne konsekwencje. Ale te chipsety mają jedną niewątpliwą zaletę: mogą - nawet w trudnych warunkach - pracować bez anteny zewnęterznej, a to - o czym wspomniał wyżej Kuba - daje coś co dla wielu jest najważniejsze: wygodę i komfort eksploatacji.

I tak jak Darek cieszy się tym, że ma wysoką dokładność wskazań oraz niedużą "pływalność sygnału" swojego nie SiRFowego 286, tak ja cieszę się z tego, że nie muszę do każdego samochodu do którego wsiadam z moim Nuvim instalować anteny, a i tak mam zawsze sygnał. Podobnie jak w górach - w najgłębszych nawet - zalesionych dolinach - zawsze mam sygnał na 60CSX. co w przypadku odbiornika Darka, czy "topowego" SP 7500 byłoby raczej niemożliwe. Być może nawet z anteną zewnętrzną.

I pomimo, że jakość wskazań moich SiRFowych odbiorników jest na pewno gorsza niż nie SiRFowych (jak mają sygnał, a nie zawsze mają!), to jednak przy moim sposobie korzystania z GPSu, błąd rzędu 10-15m to żaden błąd, a 100% pewność że zawsze mam sygnał bez noszenia anteny na tyczce, powoduje, że dla mnie - jak też dla wielu innych - SiRF to jednak rewelacja :wink: :D

Podsumowując. Słowo "rewelacja" w odniesieniu do SiRFa nie oznacza "rewelacyjny chipset" ale "chipset o rewelacyjnej czułości". I to twierdzenie jest w 100% prawdziwe.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Awatar użytkownika
popej
Garniak
Posty: 6461
Rejestracja: 10 kwie 2007, 23:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: popej »

Może jeszcze warto dodać, że taki był stan rok czy 2 lata temu. Dzisiaj oprócz SiRF-a istnieje wiele innych chipsetów zapewniających porównywalną czułość. Przykładem jest nuvi 200, który jest produkowany w co najmniej trzech wersjach, z chipsetami SiRF, MTK i Bravo. Garmin nie informuje, jaki jst chipset w konkretnym egzemplarzu, bo wszystkie zachowują się bardzo podobnie.
popej
Montana 700, Enduro 3, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
papillon
Początkujący
Posty: 80
Rejestracja: 01 sie 2007, 01:22
Lokalizacja: Mokotów/Mniszew

Post autor: papillon »

OK.,
dzięki za info. :wink:

...a przy okazji jeszcze małe pytanko [też nieśmiałe] Czy Ktoś ma jakieś pozytywne doświadczenia z montażem i jazdą samochodem z notebookiem ?? (oczywiście + myszka GPS) + nRoute. Kiedyś o tym myślałem, ale nie mogłem znaleźć sensownego i zajmującego mało miejsca uchwytu do notebooka, oraz takiego z którego łatwo i szybko można odpiąć kompa. Widziałem kiedyś przypiętego kompa w terenówce Nissana w okolicy jednego sklepu z GPS na powiślu, kilka lat temu, ale spiesząc się nie zwróciłem uwagi na szczegóły. Dla mnie teoretycznie jest kilka zalet jazdy z notebookiem, (są oczywiste też wady) moze ktoś zweryfikuje??
Pozdrawiam, Papillon
Montana760i, Oregon 600
były: DriveSmart 61, nüvi 3760, StreetPilot 7200, GPSMap 60cs, Becker Professional .6
Awatar użytkownika
Prosiak123
Początkujący
Posty: 32
Rejestracja: 21 wrz 2007, 12:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Prosiak123 »

GPS Maniak pisze: Ani SiRF ani MTK czy też inne wysokoczułe chpisety nie są żadną rewelacją, albowiem korzystają z sygnałów odbitych, co rodzi oczywiście pewne negatywne konsekwencje.
Mam nuvi 310 i śmiesznym objawem jest fakt, że gdy wjeżdżam do parkingu podziemnego jeszcze przez jakieś 2-3 minuty GPS twierdzi, że ma sygnał i pokazuje gdzie to ja niby jadę. mimo że znajduję się na miejscu parkingowym z prędkością = 0 km/h... Quest w tych warunkach uczciwie się przyznaje "lost satellite reception"
50:72:6f:73:69:61:6b:31:32:33
md5 80720584c196976aec817d1c2a49ecef ;)
Zachu
Radny
Posty: 6102
Rejestracja: 01 lip 2007, 07:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Post autor: Zachu »

Żaden śmieszny objaw. Był już temat o jazdach w tunelu. W centrach handlowych jest podobnie.
Jak Prosiak123 nasz dużo pieniędzy i nerwów to możesz z prędkością dozwolona*150% przejechać cały tunel "przekręt" i mieć sygnał ;)
Nuvi & DriveAssist & Zumo & fenix
Obrazek
ODPOWIEDZ