O elektronice i wewnętrznym oprogramowaniu naszych Garminów. Chipsety, anteny zewnętrzne, baterie, karty pamięci, naprawy. Także o nieoficjalnych firmware, przeróbkach sprzętowych i innych rodzajach tuningu.
seta26 pisze:Czy ktoś rozważał kwestię małego crash testu przy zastosowaniu uchwytu touratech'a i garminowskiego.
Wydaję mi się że przy lądowaniu przez kierownicę uchwyt garmina pęknie i odbiornik po prostu "odleci" bezpiecznie i nie zostanie przygnieciony.
W przypadku touratech'a odbiornik przyjmie na siebie całe uderzenie bo uchwyt jest na tyle mocny że nie puści.
Co o tym sądzicie?
Hehehe - a dostarczysz do badań swoją 60-kę?
Lepiej przeprowadzać próby z manekinem ... Touratech jest na oko BARDZO solidny i można - przy odrobinie szczęścia - stracić w trakcie lotu przez kierownicę worek mosznowy - ew. zostawić na nim pas mięsa z brzucha Sam nie wiem czy w tej sytuacji nie lepiej złamać uchwyt garmina...
Właśnie o tym piszę - lepiej połamac uchwyt niż odbiornik i jak zauważyłeś inne klejnoty.
Stąd tutaj widzę przewagę uchwytu garminowskiego. Czyżby producent to tez przemyślał?
Witam
Koledzy co wyście się tak uparli na te akrobacje. Przyznaje, że jeszcze przez kierownice nie leciałem. Dlaczego, może to spokojna jazda, może wiek, może doświadczenie. Wiem jedno. Jak bym miał zamiar lecieć za każdym razem na wycieczce to wogóle nie myślał bym o GPS. Możecie mi wierzyć odbiornik nie pozbawi Was klejnotów. Trudno też będzie o niego zahaczyć. Wybrałem go ze względu na jego solidność, tłumienie drgań. Wiem, że motocykliści używają po dwa - trzy uchwyty w różnym celu. To tak jak porównywać, czy lepiej i bezpieczniej jeździć w SPD czy bez. Odpowiedź prosta. Jeśli fikołki z rowerem to w SPD jeśli bez roweru to bez SPD. Tak poważnie bezpieczniej, wygodniej zdrowiej w SPD.
Maarek pisze:Hej!
Myślę, że każdy chwali to co ma i różnymi argumentami chce pokazać, że właśnie to jest najlepsze.
A przecież każdy rozsądny człowiek przyzna, że na rower najlepsza jest Vista i jej uchwyt jest bezkonkurencyjny
Hehehe - popieram przedmówcę Vista Cx + uchwyt z e-mapy - to jest to
Tym bardziej, że nadciąga Vista Hcx - a nuż będzie miała zalety 60-tek (podbita czułość) i nie będzie miała ich wad (Wędrówki z Dziadkiem Romanem na Postoju)
seta26 pisze:Właśnie o tym piszę - lepiej połamac uchwyt niż odbiornik i jak zauważyłeś inne klejnoty.
Stąd tutaj widzę przewagę uchwytu garminowskiego. Czyżby producent to tez przemyślał?
No tak... ale ile można tych (dziadowskich) uchwyrów połamać?
Wczoraj połamał mi się kolejny... czwarty już...
Uprzedzając pytania - nie miałem kraksy żadnej - sam strzelił na dziurawej drodze...
yacca pisze:
Używam do Visty CX uchwytu emapy i ładnie ze sobą wspołgrają. Pomimo dziurawych dróg. Nawet nie trzeszczy ...
No, ale Vista jest chyba sporo lżejsza.
Nawet nie, Vista waży prawie tyle samo, różnica w wadze nie jest duża. Chodzi raczej o konstrukcję uchwytu i o wielkość obudowy / ramię wyłamujące.
Pozdrawiam Marek - fan UMP-pcPL
Był eTrex Legend, Vista C, Vista HCx jest: Dakota 20, Nuvi 250
A znacie jakiś uchwyt na kierownicę OS tj. 31.8 bo takową mam w rowerku, miejsca mało bo to rower do XC, a garminowski uchwyt jest tylko na 25.4 i do tego strasznie duzy i mi się nie mieści... co za pech :/ na razie wożę Vistę Cx w kieszonce na plecach ale w lesie gubi sygnał.
To może jakieś uchwyty dedykowane normalnie na quady? One zazwyczaj mają większe fi.
Może uchwyty firmy RamMount, jej dystrybutorem w Polsce jest łódzki Lucky-Star. Albo wspominane już wcześniej w tym temacie TOURATECH.
Takie uchwyty do quadów są dla mnie stanowczo za duże i za drogie. Myślę o takim zwykłym garminowskim, małym, ale o większej średnicy. Jak coś to sam spiłuję trochę pilnikiem he he.
kamileq pisze:Takie uchwyty do quadów są dla mnie stanowczo za duże i za drogie. Myślę o takim zwykłym garminowskim, małym, ale o większej średnicy. Jak coś to sam spiłuję trochę pilnikiem he he.
W sklepach rowerowych są takie "przedłużki" uchwytów na lampkę, licznik itp. Sam takiej używam do Visty Cx. nie z powodu fi kierownicy, lecz po prostu chcę mieć odbiornik wyżej. Popytaj - może one mają większą średnicę obejmy na kierownicę? Mój kosztował 15 zeta.
Wojtek Szydlowski pisze:
W sklepach rowerowych są takie "przedłużki" uchwytów na lampkę, licznik itp. Sam takiej używam do Visty Cx. nie z powodu fi kierownicy, lecz po prostu chcę mieć odbiornik wyżej. Popytaj - może one mają większą średnicę obejmy na kierownicę? Mój kosztował 15 zeta.
Mógłbyś podrzucić fotkę jak to wygląda żebym wiedział o co pytać? Może gdzieś da się to w necie kupić, hm?
Witam,
postanowilem zamiescic zdjecie uchwytu do Garmina Legend wlasnej konstrukcji. Uchwyt wykonany samemu z materialow zakupionych w OBI. Koszt części - 7 zl.
Konstrukcja z pewnoscia lepsza od oryginalnego uchwytu Garmina, ktory trzyma urządzenie jedynie na klapce pojemnika baterii.
Uchwyt jak widać zamocowany do kierownicy motocykla Enduro - sprawdza się znakomicie po pierwszych testach w terenie. Wycieczka 260 km. po roztoczu to chyba dobry sprawdzian dla tego typu rzeczy.