Oregon 600/650
Re: Oregon 600/650
Wg danych technicznych na stronie Garmina model "t" ma mniej pamięci. Błąd?
https://buy.garmin.com/pl-PL/PL/catalog ... uct=113532
https://buy.garmin.com/pl-PL/PL/catalog ... uct=113532
OBECNIE - ASFALT: Nuvi 3490LMT, SZLAK: eTrex 30
POPRZEDNIO - eTrex 20, Oregon 650t, Oregon 600, Oregon 300, Nuvi 2445LT, Nuvi 1250T, Montana 600, GPSMAP 62s, Nuvi 3490LMT, eTrex 30, Colorado 300, Nuvi 205T, Oregon 450, Dakota 20, GMXT,Vista HCx
POPRZEDNIO - eTrex 20, Oregon 650t, Oregon 600, Oregon 300, Nuvi 2445LT, Nuvi 1250T, Montana 600, GPSMAP 62s, Nuvi 3490LMT, eTrex 30, Colorado 300, Nuvi 205T, Oregon 450, Dakota 20, GMXT,Vista HCx
Re: Oregon 600/650
Dzięki Lechu za odpowiedź 
Podana na stronie wolna pamięć nie uwzględnia miejsca zajmowanego przez mapę "topo", która zajmuje ponad 3GB. Czyli model T ma pewnie ok. 4GB wolnej po usunięciu "topo".

Podana na stronie wolna pamięć nie uwzględnia miejsca zajmowanego przez mapę "topo", która zajmuje ponad 3GB. Czyli model T ma pewnie ok. 4GB wolnej po usunięciu "topo".
Pozdrawiam,
Darek
---
Jest: E1000, F3, FR935, O600
Było: 62, E800, FR610, fēnix , Vista HCx, FR50 i Epix przez ... 5 dni
Darek
---
Jest: E1000, F3, FR935, O600
Było: 62, E800, FR610, fēnix , Vista HCx, FR50 i Epix przez ... 5 dni
Re: Oregon 600/650
Moim zdaniem rozmiar pamięci flash w poszczególnych modelach wygląda następująco:
600 - 2GB
600t, 650 - 4GB
650t - 8GB.
Czy mapę Europe Recreational można kupić bez urządzenia? Czy np. dla obszaru Polski zawartość tej mapy jest taka sama, jak w Garmin Topo Polska?
600 - 2GB
600t, 650 - 4GB
650t - 8GB.
Czy mapę Europe Recreational można kupić bez urządzenia? Czy np. dla obszaru Polski zawartość tej mapy jest taka sama, jak w Garmin Topo Polska?
Re: Oregon 600/650
Można https://buy.garmin.com/pl-PL/PL/mapy/ma ... 90271.htmlvegar pisze:Czy mapę Europe Recreational można kupić bez urządzenia?
Nie.vegar pisze:Czy np. dla obszaru Polski zawartość tej mapy jest taka sama, jak w Garmin Topo Polska?
(mam nadzieję, że moderatorzy przeniosą te pytania do działu z mapami).
GPSMap 65, Edge Explore 2, Varia RCT715, Enduro 2, Nuvicam
Jeśli geografia jest prozą, mapy są ikonografią. Lennart Meri
Jeśli geografia jest prozą, mapy są ikonografią. Lennart Meri
Re: Oregon 600/650
Wodzirej, dałeś link do TOPO Poland 2011, a kolega pytał o EuR. Mi się wydaje, że nie można jej kupić bez sprzętu - szukanie na garmin.com nie daje (na szybko) rezultatów, no ale nie mam pewności. A z drugiej strony, gdyby można, to i tak zdecydowanie nie warto, poza darmowymi OSM jest dużo dużo lepszych map.
Pozdrawiam,
Darek
---
Jest: E1000, F3, FR935, O600
Było: 62, E800, FR610, fēnix , Vista HCx, FR50 i Epix przez ... 5 dni
Darek
---
Jest: E1000, F3, FR935, O600
Było: 62, E800, FR610, fēnix , Vista HCx, FR50 i Epix przez ... 5 dni
Re: Oregon 600/650
Dzięki za odpowiedzi. O resztę dopytam w odpowiednim miejscu.
Nie wiem, czy to kogoś zainteresuje, ale może pomóc trochę w ocenie możliwości sprzętowych Oregona 6xx:
- po obejrzeniu zdjęć PCB stwierdzam, że procesor jest najprawdopodobniej ten sam co w Montanie
- ponieważ Oregon 6xx współpracuje również z systemem GLONASS, więc korzysta prawdopodobnie z dodatkowego układu MTK (stąd może pochodzić dłuższy czas pracy na bateriach przy WYŁĄCZONYM GLONASS).
Nie wiem, czy to kogoś zainteresuje, ale może pomóc trochę w ocenie możliwości sprzętowych Oregona 6xx:
- po obejrzeniu zdjęć PCB stwierdzam, że procesor jest najprawdopodobniej ten sam co w Montanie
- ponieważ Oregon 6xx współpracuje również z systemem GLONASS, więc korzysta prawdopodobnie z dodatkowego układu MTK (stąd może pochodzić dłuższy czas pracy na bateriach przy WYŁĄCZONYM GLONASS).
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Re: Oregon 600/650
Pamiętaj jednak, że pisząc obecną część TESTu, opisuję czyste funkcje. "Zza biurka". To czy działają w praktyce to odrębna śpiewkad4r pisze:Dzięki Lechu za odpowiedź

Podsumowanie omawiające m.in. te wady softu, które już wykryłem - także związane z Twoim pytaniem o tryb samochodowy - znajdzie się w ostatnim poście TESTu.
Póki co chyba zbyt wcześnie by wyciągać jakieś wnioski, bo robię wiele rzeczy na raz, ale pewien zonk z trybem samochodowym (odwoziłem dzisiaj wnuka do rodziców - poza Poznań) już trafiłem. Cały Garmin

EDIT: A może inni użytkownicy O_600 odkryli jakieś bugi w sofcie? Prosimy o ewenatualne info.
Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Re: Oregon 600/650
Trochę pomaga. Dzisiaj o godzinie 10.24 włączyłem w celach testowych odbiornik.vegar pisze:stąd może pochodzić dłuższy czas pracy na bateriach przy WYŁĄCZONYM GLONASS
Tryb: tylko GPS. Zapis śladu załączony (co 10 sek).
Tryb rysowania mapy: szybki
Aku: mniej więcej dwuletnie GP Recyko+ 2050 mAh
Eksploatacja:
* trochę się nim bawiłem (podświetlenie 100%),
* najczęściej leżał na parapecie (tryb: oszczędzanie baterii - tzn. ekran wygaszony)
* zrobiłem też (ok. 80-90 minut) trasę samochodową. Ekran włączony, ale podświetlenie 30 sekundowe - tylko po sygnalizacji manewrów.
W sumie wydaje się że są to w miarę przeciętne warunki eksploatacyjne jakie wystąpią w przypadku piechura, używającego trybu wygaszania ekranu.
Właśnie (godz. 22.08) pisnął, że baterie wyczerpane. To oznacza, że jeszcze trochę pociągnie. Można więc uznać, że przy samym GPS odbiornik (z moimi aku) uciągnie ok. 12 godz. Po tym, do czego przyzwyczaił mnie eTrex - raczej licho. Dwóch nieco dłuższych wycieczek bez wymiany aku, niestety nie zrobię.
Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Re: Oregon 600/650
Bugi ver. 2.60:
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Common+Issues
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Common+Issues
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
-
- Bywalec
- Posty: 957
- Rejestracja: 18 mar 2007, 23:18
Re: Oregon 600/650
Przez weekend nie miałem dostepu do internetu, dlatego dopiero teraz opisuję wrażenia z KMZ w stosunku do JNX.
Samo patchowanie przebiegło bez najmniejszych problemów, jest bezpieczne.
Tak jak pisał Lechu, gdybym nie wiedział, który jest który, ciężko byłoby odgadnąć.
Mam jednak wrażenie, że przy typowych dla mnie zoomach dla rastra (200 - 500m) JNX wykazuje nieco większe "mydło".
Litery na mapie wydają mi się odrobinę ostrzejsze na KMZ, tam samo nasycenie barw.
Szybkość przewijania i odświeżania podobna.
Reasumując: w praktyce róznica zaciera się i nie oddadzą tego screeny wklejone na forum, na odbiorniku jest po prostu w 99,99% tak samo.
Samo patchowanie przebiegło bez najmniejszych problemów, jest bezpieczne.
Tak jak pisał Lechu, gdybym nie wiedział, który jest który, ciężko byłoby odgadnąć.
Mam jednak wrażenie, że przy typowych dla mnie zoomach dla rastra (200 - 500m) JNX wykazuje nieco większe "mydło".
Litery na mapie wydają mi się odrobinę ostrzejsze na KMZ, tam samo nasycenie barw.
Szybkość przewijania i odświeżania podobna.
Reasumując: w praktyce róznica zaciera się i nie oddadzą tego screeny wklejone na forum, na odbiorniku jest po prostu w 99,99% tak samo.
GPSMap67 + Forerunner 965 + Edge 1030 Plus
Re: Oregon 600/650
Pojawiła się pierwsza opinia dot. mniejszej precyzji obsługi ekranu Oregon 600 w rękawicach skórzanych w porównaniu do Oregona 450; plus kilka uwag dotyczących przypadkowego włączania się ekranu w Oregonie "dyndającym" na smyczy oraz pól danych na ekranie mapy:
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/s ... w/62340258
http://garminoregon6xx.wikispaces.com/s ... w/62340258
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1
Re: Oregon 600/650
Poniżej autor dodał, że po przełączeniu czułości ekranu na "Normalny" było wszystko OK 
"I'm pleased to report that after setting the "Screen Sensitivity" to "Normal" all the spurious inputs have gone away. I can now use it without locking the screen."

"I'm pleased to report that after setting the "Screen Sensitivity" to "Normal" all the spurious inputs have gone away. I can now use it without locking the screen."
Oregon 650, GPSmap 60CSx
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Re: Oregon 600/650
Opisane wyżej upierdliwości związane z dużą czułością panelu pojemnościowego na dotyk, można stosunkowo łatwo ominąć użytkując odbiornik w nieco inny - niż autor postu - sposób. Sposób dość naturalny dla kogoś, kto korzystał na przykład z androidowego smartphona z Locusem. Po prostu trzeba aktywować opcję automatycznego wygaszania ekranu po 15 bądź 30 sekundach (oszczędzanie baterii), w miejsce użytej przez autora tekstu "Blokady Ekranu" która ekranu nie wygasza. Ma to zresztą tę dodatkową zaletę, że wyraźnie zmniejsza zużycie energii, co - jak widać - będzie zdecydowanie najsłabszym punktem odbiornika.
Użycie tej opcji nie przeszkadza w "naturalnym" sposobie użytkowania odbiornika, no bo skoro nie siedzi on na kierownicy roweru (tam nie będzie zbyt dużo przypadkowych dotknięć, więc problem jakby nie dotyczy tego przypadku) lecz "dynda" na smyczy - jak to ma miejsce w przypadku autora postu, bądź siedzi w futerale wsuwce jak to ma miejsce u mnie, to żeby na niego spojrzeć od czasu do czasu i tak trzeba go wziąć w rękę. A skoro tak, to co za problem by sięgając po odbiornik nacisnąć - nawet zanim podetkniemy go "pod nos" - przycisk Power, pod który będzie wpięta funkcja: "Włącz ekran"?
Osoby nie przyzwyczajone do tego typu rozwiązania mogą mieć problem przez pierwsze 2-3 wycieczki. Potem będzie to całkowicie naturalne. Przy takim rozwiązaniu ani nie trzeba przechodzić w tryb "Czułość ekranu: normalna" ani nie trzeba wyłączać dźwięków informujących o trąceniu zablokowanego lecz nie wyłączonego ekranu, no i - o czym już pisałem - zyskujemy trochę na energii.
Nomen omen gdyby Marko nie zalinkował do tego postu, nawet nie wiedziałbym że takie rzeczy mogą się przytrafić, bo wygaszanie ekranu to była jedna z pierwszych rzeczy jakie ustawiłem.
-------------------------------------
Wracając do innych zasygnalizowanych przeze mnie, acz nie wymienionych jeszcze problemów (nie chcę wywoływać fałszywych alarmów): po konsultacji z Wojtkiem, okazało się że niektóre przypadłości dotyczą tylko mojego odbiornika. Zrobiłem reset - najpierw przez użycie opcji: "Przywróć ustawienia". Nie pomogło. Potem reset z użyciem klawisza USER - przy włączaniu odbiornika. Poskutkowało. Przynajmniej w przypadku jednego problemu. Resztę sprawdzę w terenie.
Informacyjnie (no bo problem po resecie zniknął) powiem, że u mnie nie działała opcja "Wyczyść listę" (dotyczy wyszukiwarki i "Ostatnio znalezione")

Użycie tej opcji nie przeszkadza w "naturalnym" sposobie użytkowania odbiornika, no bo skoro nie siedzi on na kierownicy roweru (tam nie będzie zbyt dużo przypadkowych dotknięć, więc problem jakby nie dotyczy tego przypadku) lecz "dynda" na smyczy - jak to ma miejsce w przypadku autora postu, bądź siedzi w futerale wsuwce jak to ma miejsce u mnie, to żeby na niego spojrzeć od czasu do czasu i tak trzeba go wziąć w rękę. A skoro tak, to co za problem by sięgając po odbiornik nacisnąć - nawet zanim podetkniemy go "pod nos" - przycisk Power, pod który będzie wpięta funkcja: "Włącz ekran"?
Osoby nie przyzwyczajone do tego typu rozwiązania mogą mieć problem przez pierwsze 2-3 wycieczki. Potem będzie to całkowicie naturalne. Przy takim rozwiązaniu ani nie trzeba przechodzić w tryb "Czułość ekranu: normalna" ani nie trzeba wyłączać dźwięków informujących o trąceniu zablokowanego lecz nie wyłączonego ekranu, no i - o czym już pisałem - zyskujemy trochę na energii.
Nomen omen gdyby Marko nie zalinkował do tego postu, nawet nie wiedziałbym że takie rzeczy mogą się przytrafić, bo wygaszanie ekranu to była jedna z pierwszych rzeczy jakie ustawiłem.
-------------------------------------
Wracając do innych zasygnalizowanych przeze mnie, acz nie wymienionych jeszcze problemów (nie chcę wywoływać fałszywych alarmów): po konsultacji z Wojtkiem, okazało się że niektóre przypadłości dotyczą tylko mojego odbiornika. Zrobiłem reset - najpierw przez użycie opcji: "Przywróć ustawienia". Nie pomogło. Potem reset z użyciem klawisza USER - przy włączaniu odbiornika. Poskutkowało. Przynajmniej w przypadku jednego problemu. Resztę sprawdzę w terenie.
Informacyjnie (no bo problem po resecie zniknął) powiem, że u mnie nie działała opcja "Wyczyść listę" (dotyczy wyszukiwarki i "Ostatnio znalezione")
Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Re: Oregon 600/650
Z akumulatorkami o 2 letnim stażu byłbym ostrożny w ocenie czasu pracy.GPS Maniak pisze: Aku: mniej więcej dwuletnie GP Recyko+ 2050 mAh.
Leszku ,jeżeli masz dostęp do ładowarki aku z opcją testu to sprawdż jaką faktyczną mają pojemność.
Z praktyki wnoszę ,że nawet nowe mają rozbiezność do 10% pojemności.
Przy używanych ta rozbieżnośc może dochodzić do 50 %. + spadek pojemności.
Przy połączeniu szeregowym aku czas pracy definiuje ogniwo które ma mniejszą pojemność.
Może się zatem zdarzyć ,że Twoje aku mają np. 1700 i 1300 mAh - czyli masz zestaw 1300mAh
Pozdrawiam
Buty Oregon 650 - PL-Topo - UMP
Mapnik YOGA 8 + TwoNav - KaMap Pro - LocusPro
Auto Automapa
Ostatnia deska ratunku E52+UMP
Mapnik YOGA 8 + TwoNav - KaMap Pro - LocusPro
Auto Automapa
Ostatnia deska ratunku E52+UMP

Re: Oregon 600/650
Jeśli o mnie chodzi, to wystarczy informacja: z Oregonem 600 jedna nieco dłuższa wycieczka na w/w komplecie aku, z eTrexem dwie.
Fenix 6 PRO, Fenix 5 Plus, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe; rower:TwoNav Cross Plus, Wahoo Elemnt Bolt V1, Wahoo Roam V1