GPS na motor
Re: GPS na motor
@ Marko
Jak, kto korzysta z rastra i wektora, są to indywidualne preferencje, każdy wypracowuje swoje rozwiązanie,
znam osoby, które lubią mieć wyświetlony wektor i raster jedoczesne z dużą przezroczystością rastra,
inni wolą mieć tylko jedną mapę.
Jeżeli mapy są zgodne, to wyświetlanie jednocześnie dwóch map nie przeszkadza,
więc o czym, tu pisać.
andrzej
Jak, kto korzysta z rastra i wektora, są to indywidualne preferencje, każdy wypracowuje swoje rozwiązanie,
znam osoby, które lubią mieć wyświetlony wektor i raster jedoczesne z dużą przezroczystością rastra,
inni wolą mieć tylko jedną mapę.
Jeżeli mapy są zgodne, to wyświetlanie jednocześnie dwóch map nie przeszkadza,
więc o czym, tu pisać.
andrzej
" Jak to nie zachwyca Galkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Galkiewiczowi, że go zachwyca,"
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
Re: GPS na motor
Masz jakieś przykłady takich "zgodnych" map? CNE+rastry, etc?asandrzej pisze:Jeżeli mapy są zgodne, to wyświetlanie jednocześnie dwóch map nie przeszkadza,
Venu SQ, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe
Re: GPS na motor
Oczywiście, ze mam i to nie jeden taki przykład, historycznie map wektorowe wywodzą się z map rastrowych,Marko pisze: Masz jakieś przykłady takich "zgodnych" map? CNE+rastry, etc?
to czemu mają być niegodne. andrzej
" Jak to nie zachwyca Galkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Galkiewiczowi, że go zachwyca,"
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
Re: GPS na motor
Na dokładkę perspektywa (bez profilowania terenu):
Venu SQ, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Re: eTrex 30 na motor
No to bo to mapa dla tych, którzy z plecakiem "po lesie" a nie motorem po ulicachony pisze: nazw ulic, budynków


Dlatego poza tą mapą w odbiorniku trzeba mieć jeszcze jakąś mapę "na miasto". Np. PL_Topo_2012, bądź UMP.
Ale nie ma lepszej mapy dla tego terenu. Oczywiście uwzględniając leśne preferencje o jakich pisałem wyżej.ony pisze:teren który odwiedzałem jest dosyć ubogi
Ani PL_Topo_2012 ani UMP nie mają tak dokładnego i tak bogatego odwzorowania lokalizacji lasów, takiej ilości dróg i ścieżek, o strumieniach nie wspomnę.
Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Re: eTrex 30 na motor
Haha, jak ktoś nie ma pojęcia to każda odpowiedź go może zaskoczyćMarko pisze:Notebook klasy PC, mapa Compass oraz własne ślady.ony pisze:To wygląda nawet bardzo ciekawe - jakie to urządzenie i mapa ?

To może być całkiem przyjemne !asandrzej pisze:znam osoby, które lubią mieć wyświetlony wektor i raster jedoczesne z dużą przezroczystością rastra,
Bardzo fajnie to wygląda.asandrzej pisze:
Profilowanie terenu odbywa się tylko na wektorze ?
Fuuu motorem po ulicyGPS Maniak pisze:No to bo to mapa dla tych, którzy z plecakiem "po lesie" a nie motorem po ulicachony pisze: nazw ulic, budynków![]()
![]()
Dlatego poza tą mapą w odbiorniku trzeba mieć jeszcze jakąś mapę "na miasto". Np. PL_Topo_2012, bądź UMP.Ale nie ma lepszej mapy dla tego terenu. Oczywiście uwzględniając leśne preferencje o jakich pisałem wyżej. Ani PL_Topo_2012 ani UMP nie mają tak dokładnego i tak bogatego odwzorowania lokalizacji lasów, takiej ilości dróg i ścieżek, o strumieniach nie wspomnę.ony pisze:teren który odwiedzałem jest dosyć ubogi

Podoba mi się fakt, że nie trzeba ograniczać się do jednej mapy i spokojnie da się korzystać z różnych rodzi według potrzeb.
Już o to pytałem jednak nie dostałem odpowiedzi.
Dajmy na to tworzę ślad w BaseCampie i wrzucam w odbiornik. Czy nie zależnie od wybranej mapy dany ślad jest wyświetlany tak samo ?
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Re: GPS na motor
Jeżeli będzie to format śladu, np. coś takiego jak ślady z mojego przewodnika po Bieszczadach, to taki ślad zawsze będzie wyglądał tak samo niezależnie od tego jaką mapę włączysz oraz czy ... w ogóle włączysz
Jeżeli będzie to format trasy, to zależy jaki to będzie odbiornik. W eTrexie_30 będą to "proste odcinki" od punktu do puntu i w celu wygenerowania trasy o bardziej realnym kształcie trzeba będzie się posiłkować routowalną mapą, no i oczywiście konsekwencją tego będzie różnorodny przebieg trasy w zależności od rodzaju mapy i ustawień odbiornika.

Jeżeli będzie to format trasy, to zależy jaki to będzie odbiornik. W eTrexie_30 będą to "proste odcinki" od punktu do puntu i w celu wygenerowania trasy o bardziej realnym kształcie trzeba będzie się posiłkować routowalną mapą, no i oczywiście konsekwencją tego będzie różnorodny przebieg trasy w zależności od rodzaju mapy i ustawień odbiornika.
Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Re: GPS na motor
Chodzi mi prawdopodobnie o format śladuGPS Maniak pisze:Jeżeli będzie to format śladu, np. coś takiego jak ślady z mojego przewodnika po Bieszczadach, to taki ślad zawsze będzie wyglądał tak samo niezależnie od tego jaką mapę włączysz oraz czy ... w ogóle włączysz![]()

Czyli będzie to najkrótsza droga między dwoma ptk. i aby gps mnie poprowadził po drogach utwardzonych będzie potrzebna routowalna mapa która takowe posiada - dobrze myślę ?GPS Maniak pisze: Jeżeli będzie to format trasy, to zależy jaki to będzie odbiornik. W eTrexie_30 będą to "proste odcinki" od punktu do puntu i w celu wygenerowania trasy o bardziej realnym kształcie trzeba będzie się posiłkować routowalną mapą, no i oczywiście konsekwencją tego będzie różnorodny przebieg trasy w zależności od rodzaju mapy i ustawień odbiornika.
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Re: GPS na motor
Odnoszę wrażenie, że w zakresie śladu jak też trasy nadajemy na tych samych falach
Różnice w innych dziedzinach zapewne się pojawią, gdy spotkamy się gdzieś w lesie na podkarpaciu, gdzie ja będę szukał ciszy i spokoju, a Ty adrenaliny na hałaśliwym rumaku 


Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Re: GPS na motor
@Ony
Kup wreszcie jakiegokolwiek Garmina, a dopiero wtedy pojawi sie 100 pytan
Najfajniejsze sa kolorowe "trackmapy"
P.S. Gdzieś, ktoś, kiedyś pokazywał swoją rowerową trackmapę na Forum.
Ja mogę jedynie pokazać do czego przydaje się karta SIM w telefonie
Kup wreszcie jakiegokolwiek Garmina, a dopiero wtedy pojawi sie 100 pytan

Najfajniejsze sa kolorowe "trackmapy"

P.S. Gdzieś, ktoś, kiedyś pokazywał swoją rowerową trackmapę na Forum.
Ja mogę jedynie pokazać do czego przydaje się karta SIM w telefonie

Venu SQ, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe
Re: GPS na motor
Jeszcze tak mało ogarniam w tym temacie, że nie wiem czy mogę się z Tobą zgodzićGPS Maniak pisze:Odnoszę wrażenie, że w zakresie śladu jak też trasy nadajemy na tych samych falachRóżnice w innych dziedzinach zapewne się pojawią, gdy spotkamy się gdzieś w lesie na podkarpaciu, gdzie ja będę szukał ciszy i spokoju, a Ty adrenaliny na hałaśliwym rumaku

Wolę, najpierw się coś dowiedzieć, popytać, pooglądać niż być potem aż nadto rozczarowany. Na potwierdzenie moich słów wspomnę tylko, że dziś pokonał mnie gpsies i BaseCamp. Ale spokojnie, jak już coś wybiorę to dopiero zaczniecie mnie mieć dosyć.Marko pisze:@Ony
Kup wreszcie jakiegokolwiek Garmina, a dopiero wtedy pojawi sie 100 pytan![]()
PS. Fajnie, że wątek odwiedzany jest przez osoby które mają coś do powiedzenia - może w przyszłości się komuś przyda.
Pozdrawiam
ony
Re: GPS na motor
Powitać,
Dziś wpadłem do jednego ze sklepów w celu zakupu GPS.
Dzięki uprzejmości personelu miałem możliwość pobawić się chwilę 62s oraz Oregonem 450 i... powiem, szczerze, że wróciłem bez odbiornika.
Jeżeli chodzi o wielkość odbiorników to jak sami wiecie jest porównywalna, patrząc przez pryzmat wyświetlacza wcale nie było jakiegoś wielkiego łał na rzecz oregona.
Jest on odrobinę większy jednak spodziewałem się znaczniejszej różnicy względem 62.
Co do samego obrazu bardziej przypadła mi do gustu mniejsza pixeloza
na ekranie oregona, jednak zaczynam zastanawiać się jak to wyglądać będzie w słońcu.
Mam wrażenie, że jeżeli chodzi o czytelność w słońcu przewagę ma tu 62.
Oba odbiorniki sprawiają wrażenie solidnych, przynajmniej przy pierwszym kontakcie.
Kolejna kwestia to przyciskowiec - dotykowiec, zaczynam zastawiać się czy po naklejeniu folii ochronnej na 450 dalej jego ekran będzie funkcjonował w ten sam sposób i jak w moim offowym używaniu będzie się spisywać jeden i drugi.
O technicznych aspektach pisać nie ma co bo każdy specyfikację pewnie zna.
I to tak ciągle mam dylemat który miał się dziś zakończyć...
Dziś wpadłem do jednego ze sklepów w celu zakupu GPS.
Dzięki uprzejmości personelu miałem możliwość pobawić się chwilę 62s oraz Oregonem 450 i... powiem, szczerze, że wróciłem bez odbiornika.
Jeżeli chodzi o wielkość odbiorników to jak sami wiecie jest porównywalna, patrząc przez pryzmat wyświetlacza wcale nie było jakiegoś wielkiego łał na rzecz oregona.
Jest on odrobinę większy jednak spodziewałem się znaczniejszej różnicy względem 62.
Co do samego obrazu bardziej przypadła mi do gustu mniejsza pixeloza

Mam wrażenie, że jeżeli chodzi o czytelność w słońcu przewagę ma tu 62.
Oba odbiorniki sprawiają wrażenie solidnych, przynajmniej przy pierwszym kontakcie.
Kolejna kwestia to przyciskowiec - dotykowiec, zaczynam zastawiać się czy po naklejeniu folii ochronnej na 450 dalej jego ekran będzie funkcjonował w ten sam sposób i jak w moim offowym używaniu będzie się spisywać jeden i drugi.
O technicznych aspektach pisać nie ma co bo każdy specyfikację pewnie zna.
I to tak ciągle mam dylemat który miał się dziś zakończyć...
Re: GPS na motor
Samo życieony pisze:I to tak ciągle mam dylemat który miał się dziś zakończyć...

Venu SQ, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe
Re: GPS na motor
Witam.
Odnośnie naklejenia folii ochronnej na Oregona 450 to nie ma róznicy in minus, jeśli chodzi o czułość dotyku.
Widoczność bez podświetlenia ulega minimalnemu pogorszeniu (najlepsza widoczność bez podświetlenia jest w momencie, kiedy słońce centralnie pada na ekran) w momencie użycia foli ochronnej matowej, posiadam również folię krystaliczną ale jeszcze nie używałem (być może paremetry ostrości w pewnych warunkach mogą się poprawić).
Oregona 450 używam podczas jazd na rowerze w większości są to dość ostre przejazdy terenowe (chociaż turystyka też się trafia) nadmienie, że Oregon przeżył kilka "gleb" razem z rowerem (i kierująco/napędzającym:-)) o błocie w dużej ilości nie wspomnę (folia ochronna była strzałem w 10. - jest już porysowana i jeśli zacznie mnie to mocno denerwować to wymienię na nową)
Reasumując Oregonowi nie straszne ciężkie warunki (deszcz, błoto, "gleby"- używam go intensywnie ponad rok) jestem przekonany, że po 2 wyjazdach raczej nie będzie problemu z obsługą dotykowca.
Dodam tylko, że kolega nabył ostatnio etrexa30 i jest to fajne urządzenie ale.... masakrycznie powolne w porównaniu do Oregona
Tyle mojej subiektywnej oceny.
Dodam tylko, że dzieki Garminowi świat sie mocno poszerzył
)))
Pozdrawiam
massi
Odnośnie naklejenia folii ochronnej na Oregona 450 to nie ma róznicy in minus, jeśli chodzi o czułość dotyku.
Widoczność bez podświetlenia ulega minimalnemu pogorszeniu (najlepsza widoczność bez podświetlenia jest w momencie, kiedy słońce centralnie pada na ekran) w momencie użycia foli ochronnej matowej, posiadam również folię krystaliczną ale jeszcze nie używałem (być może paremetry ostrości w pewnych warunkach mogą się poprawić).
Oregona 450 używam podczas jazd na rowerze w większości są to dość ostre przejazdy terenowe (chociaż turystyka też się trafia) nadmienie, że Oregon przeżył kilka "gleb" razem z rowerem (i kierująco/napędzającym:-)) o błocie w dużej ilości nie wspomnę (folia ochronna była strzałem w 10. - jest już porysowana i jeśli zacznie mnie to mocno denerwować to wymienię na nową)
Reasumując Oregonowi nie straszne ciężkie warunki (deszcz, błoto, "gleby"- używam go intensywnie ponad rok) jestem przekonany, że po 2 wyjazdach raczej nie będzie problemu z obsługą dotykowca.
Dodam tylko, że kolega nabył ostatnio etrexa30 i jest to fajne urządzenie ale.... masakrycznie powolne w porównaniu do Oregona
Tyle mojej subiektywnej oceny.
Dodam tylko, że dzieki Garminowi świat sie mocno poszerzył

Pozdrawiam
massi
Oregon450t,Oregon600
-
- Bywalec
- Posty: 710
- Rejestracja: 14 mar 2010, 11:57
Re: GPS na motor
A jaką mapę oglądałeś ? wektor czy rater? 
Zobacz na 62- rastra
Paweł
ps. Ja osobiscie nie widziałem wektora który by mnie zadowolił( oprócz topoCzech) . A tak dokładnie to jeszcze mi sie podoba PLtopo , ale co z tego jak nadal w swoim rejonie używam map geoportal.

Zobacz na 62- rastra
Paweł
ps. Ja osobiscie nie widziałem wektora który by mnie zadowolił( oprócz topoCzech) . A tak dokładnie to jeszcze mi sie podoba PLtopo , ale co z tego jak nadal w swoim rejonie używam map geoportal.

- Załączniki
-
- Tak wyglada raster w pełnym słońcu
- oregon2.jpg (87.54 KiB) Przejrzano 11282 razy