GPS na motor

Radzimy jaki model Garmina wybrać i dlaczego. Gdzie warto kupować. O sprawdzonych sprzedawcach, lokalnych promocjach, cłach na granicy, różnicach pomiędzy odbiornikami amerykańskimi i europejskimi, dokupywaniu polskich instrukcji, oraz o wszystkim co związane z zakupem odbiorników w Polsce czy za granicą.
asandrzej
Garniak
Posty: 5488
Rejestracja: 13 lut 2008, 20:24

Re: GPS na motor

Post autor: asandrzej »

@ Marko
Jak, kto korzysta z rastra i wektora, są to indywidualne preferencje, każdy wypracowuje swoje rozwiązanie,
znam osoby, które lubią mieć wyświetlony wektor i raster jedoczesne z dużą przezroczystością rastra,
inni wolą mieć tylko jedną mapę.
Jeżeli mapy są zgodne, to wyświetlanie jednocześnie dwóch map nie przeszkadza,
więc o czym, tu pisać.
andrzej
" Jak to nie zachwyca Galkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Galkiewiczowi, że go zachwyca,"
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
Awatar użytkownika
Marko
Garniak
Posty: 5601
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: GPS na motor

Post autor: Marko »

asandrzej pisze:Jeżeli mapy są zgodne, to wyświetlanie jednocześnie dwóch map nie przeszkadza,
Masz jakieś przykłady takich "zgodnych" map? CNE+rastry, etc?
Venu SQ, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe
asandrzej
Garniak
Posty: 5488
Rejestracja: 13 lut 2008, 20:24

Re: GPS na motor

Post autor: asandrzej »

Marko pisze: Masz jakieś przykłady takich "zgodnych" map? CNE+rastry, etc?
Oczywiście, ze mam i to nie jeden taki przykład, historycznie map wektorowe wywodzą się z map rastrowych,
to czemu mają być niegodne.
zgodność.JPG
zgodność1.JPG
andrzej
" Jak to nie zachwyca Galkiewicza, jeśli tysiąc razy tłumaczyłem Galkiewiczowi, że go zachwyca,"
z mapami i GPS-em jest podobnie.
cytat: Witold Gombrowicz
Palmtop-aplikacja Garmin Que
Awatar użytkownika
Marko
Garniak
Posty: 5601
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: GPS na motor

Post autor: Marko »

Na dokładkę perspektywa (bez profilowania terenu):
screenshot-5.png
Venu SQ, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe
Awatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
Posty: 13457
Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko
Kontakt:

Re: eTrex 30 na motor

Post autor: GPS Maniak »

ony pisze: nazw ulic, budynków
No to bo to mapa dla tych, którzy z plecakiem "po lesie" a nie motorem po ulicach :wink: :D
Dlatego poza tą mapą w odbiorniku trzeba mieć jeszcze jakąś mapę "na miasto". Np. PL_Topo_2012, bądź UMP.
ony pisze:teren który odwiedzałem jest dosyć ubogi
Ale nie ma lepszej mapy dla tego terenu. Oczywiście uwzględniając leśne preferencje o jakich pisałem wyżej.
Ani PL_Topo_2012 ani UMP nie mają tak dokładnego i tak bogatego odwzorowania lokalizacji lasów, takiej ilości dróg i ścieżek, o strumieniach nie wspomnę.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
ony
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2012, 11:25

Re: eTrex 30 na motor

Post autor: ony »

Marko pisze:
ony pisze:To wygląda nawet bardzo ciekawe - jakie to urządzenie i mapa ?
Notebook klasy PC, mapa Compass oraz własne ślady.
Haha, jak ktoś nie ma pojęcia to każda odpowiedź go może zaskoczyć :lol:
asandrzej pisze:znam osoby, które lubią mieć wyświetlony wektor i raster jedoczesne z dużą przezroczystością rastra,
To może być całkiem przyjemne !
asandrzej pisze:
zgodność.JPG
zgodność1.JPG
Bardzo fajnie to wygląda.
Profilowanie terenu odbywa się tylko na wektorze ?
GPS Maniak pisze:
ony pisze: nazw ulic, budynków
No to bo to mapa dla tych, którzy z plecakiem "po lesie" a nie motorem po ulicach :wink: :D
Dlatego poza tą mapą w odbiorniku trzeba mieć jeszcze jakąś mapę "na miasto". Np. PL_Topo_2012, bądź UMP.
ony pisze:teren który odwiedzałem jest dosyć ubogi
Ale nie ma lepszej mapy dla tego terenu. Oczywiście uwzględniając leśne preferencje o jakich pisałem wyżej. Ani PL_Topo_2012 ani UMP nie mają tak dokładnego i tak bogatego odwzorowania lokalizacji lasów, takiej ilości dróg i ścieżek, o strumieniach nie wspomnę.
Fuuu motorem po ulicy :mrgreen: ?
Podoba mi się fakt, że nie trzeba ograniczać się do jednej mapy i spokojnie da się korzystać z różnych rodzi według potrzeb.

Już o to pytałem jednak nie dostałem odpowiedzi.
Dajmy na to tworzę ślad w BaseCampie i wrzucam w odbiornik. Czy nie zależnie od wybranej mapy dany ślad jest wyświetlany tak samo ?
Awatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
Posty: 13457
Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko
Kontakt:

Re: GPS na motor

Post autor: GPS Maniak »

Jeżeli będzie to format śladu, np. coś takiego jak ślady z mojego przewodnika po Bieszczadach, to taki ślad zawsze będzie wyglądał tak samo niezależnie od tego jaką mapę włączysz oraz czy ... w ogóle włączysz :D

Jeżeli będzie to format trasy, to zależy jaki to będzie odbiornik. W eTrexie_30 będą to "proste odcinki" od punktu do puntu i w celu wygenerowania trasy o bardziej realnym kształcie trzeba będzie się posiłkować routowalną mapą, no i oczywiście konsekwencją tego będzie różnorodny przebieg trasy w zależności od rodzaju mapy i ustawień odbiornika.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
ony
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2012, 11:25

Re: GPS na motor

Post autor: ony »

GPS Maniak pisze:Jeżeli będzie to format śladu, np. coś takiego jak ślady z mojego przewodnika po Bieszczadach, to taki ślad zawsze będzie wyglądał tak samo niezależnie od tego jaką mapę włączysz oraz czy ... w ogóle włączysz :D
Chodzi mi prawdopodobnie o format śladu :wink: tj.np: w gpsies.com tworzę sobie ślad po którym mam zamiar objechać dookoła Polskę dzielę, go sobie na dzienne odcinki do pokonania i od 6.00 do 12.00 jadę po wektorze, od 12.00 do 22.00 po rastrze. O taki hipotetyczny przykład.
GPS Maniak pisze: Jeżeli będzie to format trasy, to zależy jaki to będzie odbiornik. W eTrexie_30 będą to "proste odcinki" od punktu do puntu i w celu wygenerowania trasy o bardziej realnym kształcie trzeba będzie się posiłkować routowalną mapą, no i oczywiście konsekwencją tego będzie różnorodny przebieg trasy w zależności od rodzaju mapy i ustawień odbiornika.
Czyli będzie to najkrótsza droga między dwoma ptk. i aby gps mnie poprowadził po drogach utwardzonych będzie potrzebna routowalna mapa która takowe posiada - dobrze myślę ?
Awatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
Posty: 13457
Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko
Kontakt:

Re: GPS na motor

Post autor: GPS Maniak »

Odnoszę wrażenie, że w zakresie śladu jak też trasy nadajemy na tych samych falach :D Różnice w innych dziedzinach zapewne się pojawią, gdy spotkamy się gdzieś w lesie na podkarpaciu, gdzie ja będę szukał ciszy i spokoju, a Ty adrenaliny na hałaśliwym rumaku :twisted:
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Awatar użytkownika
Marko
Garniak
Posty: 5601
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: GPS na motor

Post autor: Marko »

@Ony
Kup wreszcie jakiegokolwiek Garmina, a dopiero wtedy pojawi sie 100 pytan :-)

Najfajniejsze sa kolorowe "trackmapy" :-)

P.S. Gdzieś, ktoś, kiedyś pokazywał swoją rowerową trackmapę na Forum.
Ja mogę jedynie pokazać do czego przydaje się karta SIM w telefonie ;)
device-2012-09-05-205911.png
device-2012-09-05-210809.png
Venu SQ, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe
ony
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2012, 11:25

Re: GPS na motor

Post autor: ony »

GPS Maniak pisze:Odnoszę wrażenie, że w zakresie śladu jak też trasy nadajemy na tych samych falach :D Różnice w innych dziedzinach zapewne się pojawią, gdy spotkamy się gdzieś w lesie na podkarpaciu, gdzie ja będę szukał ciszy i spokoju, a Ty adrenaliny na hałaśliwym rumaku :twisted:
Jeszcze tak mało ogarniam w tym temacie, że nie wiem czy mogę się z Tobą zgodzić :wink: ale skoro tak mówisz.
Marko pisze:@Ony
Kup wreszcie jakiegokolwiek Garmina, a dopiero wtedy pojawi sie 100 pytan :-)
Wolę, najpierw się coś dowiedzieć, popytać, pooglądać niż być potem aż nadto rozczarowany. Na potwierdzenie moich słów wspomnę tylko, że dziś pokonał mnie gpsies i BaseCamp. Ale spokojnie, jak już coś wybiorę to dopiero zaczniecie mnie mieć dosyć.

PS. Fajnie, że wątek odwiedzany jest przez osoby które mają coś do powiedzenia - może w przyszłości się komuś przyda.

Pozdrawiam
ony
ony
Początkujący
Posty: 30
Rejestracja: 27 sie 2012, 11:25

Re: GPS na motor

Post autor: ony »

Powitać,

Dziś wpadłem do jednego ze sklepów w celu zakupu GPS.
Dzięki uprzejmości personelu miałem możliwość pobawić się chwilę 62s oraz Oregonem 450 i... powiem, szczerze, że wróciłem bez odbiornika.
Jeżeli chodzi o wielkość odbiorników to jak sami wiecie jest porównywalna, patrząc przez pryzmat wyświetlacza wcale nie było jakiegoś wielkiego łał na rzecz oregona.
Jest on odrobinę większy jednak spodziewałem się znaczniejszej różnicy względem 62.
Co do samego obrazu bardziej przypadła mi do gustu mniejsza pixeloza :wink: na ekranie oregona, jednak zaczynam zastanawiać się jak to wyglądać będzie w słońcu.
Mam wrażenie, że jeżeli chodzi o czytelność w słońcu przewagę ma tu 62.
Oba odbiorniki sprawiają wrażenie solidnych, przynajmniej przy pierwszym kontakcie.
Kolejna kwestia to przyciskowiec - dotykowiec, zaczynam zastawiać się czy po naklejeniu folii ochronnej na 450 dalej jego ekran będzie funkcjonował w ten sam sposób i jak w moim offowym używaniu będzie się spisywać jeden i drugi.
O technicznych aspektach pisać nie ma co bo każdy specyfikację pewnie zna.

I to tak ciągle mam dylemat który miał się dziś zakończyć...
Awatar użytkownika
Marko
Garniak
Posty: 5601
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:18
Lokalizacja: Skoczów

Re: GPS na motor

Post autor: Marko »

ony pisze:I to tak ciągle mam dylemat który miał się dziś zakończyć...
Samo życie ;)
Venu SQ, Oregon 700, eTrex 30x, Dakota 20, Tempe
jkmassi
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: 06 lip 2011, 21:56

Re: GPS na motor

Post autor: jkmassi »

Witam.

Odnośnie naklejenia folii ochronnej na Oregona 450 to nie ma róznicy in minus, jeśli chodzi o czułość dotyku.
Widoczność bez podświetlenia ulega minimalnemu pogorszeniu (najlepsza widoczność bez podświetlenia jest w momencie, kiedy słońce centralnie pada na ekran) w momencie użycia foli ochronnej matowej, posiadam również folię krystaliczną ale jeszcze nie używałem (być może paremetry ostrości w pewnych warunkach mogą się poprawić).

Oregona 450 używam podczas jazd na rowerze w większości są to dość ostre przejazdy terenowe (chociaż turystyka też się trafia) nadmienie, że Oregon przeżył kilka "gleb" razem z rowerem (i kierująco/napędzającym:-)) o błocie w dużej ilości nie wspomnę (folia ochronna była strzałem w 10. - jest już porysowana i jeśli zacznie mnie to mocno denerwować to wymienię na nową)

Reasumując Oregonowi nie straszne ciężkie warunki (deszcz, błoto, "gleby"- używam go intensywnie ponad rok) jestem przekonany, że po 2 wyjazdach raczej nie będzie problemu z obsługą dotykowca.

Dodam tylko, że kolega nabył ostatnio etrexa30 i jest to fajne urządzenie ale.... masakrycznie powolne w porównaniu do Oregona

Tyle mojej subiektywnej oceny.

Dodam tylko, że dzieki Garminowi świat sie mocno poszerzył :-))))

Pozdrawiam

massi
Oregon450t,Oregon600
epkchmiele
Bywalec
Posty: 710
Rejestracja: 14 mar 2010, 11:57

Re: GPS na motor

Post autor: epkchmiele »

A jaką mapę oglądałeś ? wektor czy rater? :wink:
Zobacz na 62- rastra
Paweł
ps. Ja osobiscie nie widziałem wektora który by mnie zadowolił( oprócz topoCzech) . A tak dokładnie to jeszcze mi sie podoba PLtopo , ale co z tego jak nadal w swoim rejonie używam map geoportal. :)
Załączniki
Tak wyglada raster w pełnym słońcu
Tak wyglada raster w pełnym słońcu
oregon2.jpg (87.54 KiB) Przejrzano 11282 razy
ODPOWIEDZ