60 csx umarł (uszkodzony układ scalony LTC3456)

O elektronice i wewnętrznym oprogramowaniu naszych Garminów. Chipsety, anteny zewnętrzne, baterie, karty pamięci, naprawy. Także o nieoficjalnych firmware, przeróbkach sprzętowych i innych rodzajach tuningu.
pwitkow
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2007, 19:18
Lokalizacja: Gdynia

60 csx umarł (uszkodzony układ scalony LTC3456)

Post autor: pwitkow »

po 1/2 roku bezawaryjnego używanie nie mogę go włączyć...nic nie pomaga...
wersja amerykańska kupiona na allegro...
POMOCY !!!
GPS Map 298 na łódce
GPS Map 60 csx i Oregon 750 na lądzie
JacekN
Bywalec
Posty: 574
Rejestracja: 18 mar 2007, 11:41
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: JacekN »

Próbuj reklamować.W tamtym dzikim karaju podobno gwarancje dają.
Kwestia odszukania papierów zakupu.Może ktoś od kogo kupiłeś na allegro jeszcze nie spalił paragonu.
176C&FF320C&SP7200&sporo innych gratów i na dodatek 64st
Awatar użytkownika
Drogowiec
Bywalec
Posty: 239
Rejestracja: 19 mar 2007, 22:12
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Drogowiec »

Znany problem z 60-tkami. Za nieduże pieniądze naprawią Ci wyłącznik w karju. Poszukaj serwisu w okolicy. Może być taniej, niż wysyłka do USA w ramach gwarancji.

Pozdrówka
Kuba
pwitkow
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2007, 19:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pwitkow »

gdzie do serwisu....nie musi byc w okolicy 3 miasta...musi byc dobry...
GPS Map 298 na łódce
GPS Map 60 csx i Oregon 750 na lądzie
seta26
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 21 mar 2007, 20:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: seta26 »

Dla sprzętu kupionego w USA najlepiej jest skorzystać z serwisu w Wielkiej Brytanii w szczególności jeśli odbiornik jest na gwarancji.

Należy zarejestrować się na stronkach My Garmin i zgłosić usterkę.
Serwis skntaktuje się (i tutaj to trwa najdłużej bo okoła 1 tydzień) i wygeneruje nr zgłoszenia.
Odbiornik wraz z numerem zgłoszenia i dowodem zakupu należy wysłać do UK (najlepiej z UK przez znajomego Polakobrytola)

Po doręczeniu gdy serwis nie zdoła ożywić sprzętu (hard reset lub temu podobne sztuczki) po prostu odsyłają DHL-em na podany na zgłoszeniu adres w Polsce nowiutki odbiornik (i tutaj uwaga: w moim przypadku była to wersja europejska)

Powodzenia i Pozdrawiam,
60CSX RULEZ
pwitkow
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2007, 19:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pwitkow »

problem w tym ze ja nie mam gwarancji na ten odbiornik....
GPS Map 298 na łódce
GPS Map 60 csx i Oregon 750 na lądzie
Awatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
Posty: 13457
Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko
Kontakt:

Post autor: GPS Maniak »

pwitkow pisze:problem w tym ze ja nie mam gwarancji na ten odbiornik....
Rozkręcić, przylutować wyłacznik. Będzie działało (chyba).
Gdzieś kiedyś ktoś opisywał jak to zrobić. Wydaje mi się, że było to jeszcze za czasów, kiedy pisywaliśmy jeszcze na garmin.pl.

PouchX - pamiętasz może gdzie to było?

Szukałem i nie znalazłem :oops: ale znalazłem za to koszt takiej naprawy (jeżeli to oczywiście wyłącznik, a nie coś poważniejszego): http://www.forum.garmin.pl/viewtopic.php?p=14127#14127
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Awatar użytkownika
PouchX
Radny
Posty: 4409
Rejestracja: 16 mar 2007, 08:22
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: PouchX »

Jesli to tylko sprawa włacznika to każdy elektronik to zrobi.
Awatar użytkownika
jgj
Bywalec
Posty: 254
Rejestracja: 16 mar 2007, 21:58
Lokalizacja: Kraków, Krapkowice
Kontakt:

Post autor: jgj »

GPS Maniak pisze:
PouchX - pamiętasz może gdzie to było?

Szukałem i nie znalazłem :oops: ale znalazłem za to koszt takiej naprawy (jeżeli to oczywiście wyłącznik, a nie coś poważniejszego): http://www.forum.garmin.pl/viewtopic.php?p=14127#14127
najlepiej na groups.google.pl post Wojtka Wierby "60CS martwy" z 19-06-2006 - tam doczytasz dalej :)
jgj
62s, 60csx, nuvi 765T, Krapkowice, TOPO_100, http://www.makama.eu
Obrazek
pwitkow
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2007, 19:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pwitkow »

rozkreciłem....wyłącznik klika i wydaje sie przylutowany...
GPS Map 298 na łódce
GPS Map 60 csx i Oregon 750 na lądzie
JacekN
Bywalec
Posty: 574
Rejestracja: 18 mar 2007, 11:41
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: JacekN »

na oko to chłop w szpitalu umarł.Weź omomierz i sprawdź.
176C&FF320C&SP7200&sporo innych gratów i na dodatek 64st
Awatar użytkownika
PouchX
Radny
Posty: 4409
Rejestracja: 16 mar 2007, 08:22
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: PouchX »

Po rozkręceniu i przebadaniu twojego 60CSx sprawa okazuje się być bardziej poważną niż uszkodzony włącznik.

Uszkodzeniu uległ układ generujący napięcie procesora i pamięci: LTC3456 (Linear Technology)

Obrazek
Lokalizacja LTC3456 na płycie w 60CSx


Obrazek
Zooooom...

Obrazek
Napięcie 1.8V powinno się pojawić na nóżce 5 po włączeniu Garmina.
W tym przypadku, tzn. w tym 60CSX, nie pojawia się.
A co za tym idzie, nie są zasilane procesor i inne układy.
Na dodatek nóżka nr 5 ma zwarcie do masy co świadczy o przebiciu wewnętrzego tranzystora w układzie.



Dokumentacja techniczna w PDF dla układu LTC3456:
http://www.ortodoxism.ro/datasheets2/c/ ... cywi3y.pdf


Podziękowania dla A.J. za współprace.
Tomek

Post autor: Tomek »

Z kolei na górnym zdjęciu w prawym dolnym rogu widać coś jakby baterię. Jesli to bateria, to znaczy, że za parę lat odbiornik zacznie zapominać ustawienia. Dobrze wiedzieć, bo mam zamiar nie wymieniać odbiornika przez dłuzszy czas.
Awatar użytkownika
popej
Garniak
Posty: 6461
Rejestracja: 10 kwie 2007, 23:22
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: popej »

To chyba podtrzymanie zegarka. I rzeczywiście stare odbiorniki mogą mieć problem ze zużyciem podtrzymania. Ja staram się nie zostawiać odbiornika bez akumulatorów, żeby nie naduzywać tej bateryjki.
popej
Montana 700, Enduro 3, 3540T, PL Topo, OSM, CNE; PocoX3Pro, OsmAnd+
Awatar użytkownika
GPS Maniak
Radny
Posty: 13457
Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
Lokalizacja: Poznań / Lesko
Kontakt:

Post autor: GPS Maniak »

popej pisze:To chyba podtrzymanie zegarka.
Słyszałem, że jakiś błąd w 60-tkach z barometrem spowodował, że włączona opcja "zachowuj trend ciśnienia" rozładywała tę bateryjkę. Garmin nigdy tego nie potwierdził, ale podobno trafiło do nich dość dużo "martwych odbiorników" z tego powodu. W związku z czym wycięli tę funkcję z firmwaru 60csx i po kłopocie.
Pozdrawiam Lechu

Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
ODPOWIEDZ