Garmin Oregon
Garmin Oregon
Garmin z touchscreenem.
http://www.gpsreview.net/garmin-oregon- ... 400i-400t/
Features
3.0 inch Worldwide Basemap GPS Hand Held Receiver -High Sensitivity GPS Receiver for Improved Performance and Reception-Built In 3D Basemap /3D Elevation View-microSD Card Slot for Optional Mapping and Data Storage-Wireless Exchange of User Routes Tracks Waypoints Geocaches and Images-Electronic Compass/Barometric AltimeterTemperature Sensor
Tech Specs
GARMIN OREGON 200 Hand Held Receiver Worldwide
High sensitivity GPS receiver for improved performance and reception
Easy to use, touchscreen interface
microSD card slot for optional mapping and data storage
Electronic compass, barometric altimeter, temperature sensor
Built in 3D Basemap /Digital Elevation Model
3D elevation view
Wireless exchange of user routes, tracks, waypoints, geocaches and images
Unit dimensions: 4.5 in x 2.3 in x 1.4 in
Display size: 3 in color, touch screen
Pixels / H x W: 240 x 400
Waterproof standard: IEC 60529 IPX7
Battery type: two high capacity or lithium ion AA batteries
Weight: 6.8 oz with batteries
Part Number: 010-00697-00
Chyba poczekam na Garmin Alasca
Pozdrawiam Krzysztof
http://www.gpsreview.net/garmin-oregon- ... 400i-400t/
Features
3.0 inch Worldwide Basemap GPS Hand Held Receiver -High Sensitivity GPS Receiver for Improved Performance and Reception-Built In 3D Basemap /3D Elevation View-microSD Card Slot for Optional Mapping and Data Storage-Wireless Exchange of User Routes Tracks Waypoints Geocaches and Images-Electronic Compass/Barometric AltimeterTemperature Sensor
Tech Specs
GARMIN OREGON 200 Hand Held Receiver Worldwide
High sensitivity GPS receiver for improved performance and reception
Easy to use, touchscreen interface
microSD card slot for optional mapping and data storage
Electronic compass, barometric altimeter, temperature sensor
Built in 3D Basemap /Digital Elevation Model
3D elevation view
Wireless exchange of user routes, tracks, waypoints, geocaches and images
Unit dimensions: 4.5 in x 2.3 in x 1.4 in
Display size: 3 in color, touch screen
Pixels / H x W: 240 x 400
Waterproof standard: IEC 60529 IPX7
Battery type: two high capacity or lithium ion AA batteries
Weight: 6.8 oz with batteries
Part Number: 010-00697-00
Chyba poczekam na Garmin Alasca
Pozdrawiam Krzysztof
Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, 18:16 przez Zachu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: małe literki
Powód: małe literki
60CSx, Colorado 400t, Suunto X10, Colorado 300 i Colorado 400c. 86S, 79S.
Moja "Instrukcja Obsługi Colorado": Link: http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=67948#p67948
Moja "Instrukcja Obsługi Colorado": Link: http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=67948#p67948
Zapowiada się ciekawie. Ok. 10% lżejszy i mniejszy od Colorado, ekran chyba ten sam. Może poprawili szczelność? No i wytrzymałość baterii?
Ale na odpowiedzi na te i inne pytania trzeba będzie chyba trochę poczekać. Ja po ostatnich szaleństwach też chyba poczekam na Alaskę
Ale na odpowiedzi na te i inne pytania trzeba będzie chyba trochę poczekać. Ja po ostatnich szaleństwach też chyba poczekam na Alaskę
Pozdrawiam, Jerzy
Obecnie:1x Rino530HCX (drugie zostało w szczelinie lodowej na Kaukazie), 62ST, F5XPlus, InReachExplorer+
było: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, VistaHCX, 62S, F1, F2, F3HR,F5X Epix
W samochodzie:3597
Obecnie:1x Rino530HCX (drugie zostało w szczelinie lodowej na Kaukazie), 62ST, F5XPlus, InReachExplorer+
było: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, VistaHCX, 62S, F1, F2, F3HR,F5X Epix
W samochodzie:3597
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Easy to use, touchscreen interface
Dobrze rozumiem? Ekran dotykowy?
Nie wiem. Co prawda w samochodzie nie wyobrażam sobie GPSu bez ekranu dodykowego, ale w outdoorze?
Widzę dwa problemy:
- jeżeli sprzęt nie będzie miał funkcji "blokowania" ekranu, istnieje ryzyko przypadkowego uruchomienia jekieś funkcji przy chowaniu włączonego odbiornika do kieszeni/futerału
- jakość obrazu w słońcu.
W tym drugim przypadku albo Garmin będzie musiał mocno podbić jasność (jak w NUVIm, a w zasadzie jeszcze bardziej), ale tu szkoda prądu, albo czytelność ekranu w słońcu będzie jednak gorasza od Colorado, o 60CSX nie wspomnę.
Oczywiście możliwe, że to tylko marudzenie starego malkontenta .......
Dobrze rozumiem? Ekran dotykowy?
Nie wiem. Co prawda w samochodzie nie wyobrażam sobie GPSu bez ekranu dodykowego, ale w outdoorze?
Widzę dwa problemy:
- jeżeli sprzęt nie będzie miał funkcji "blokowania" ekranu, istnieje ryzyko przypadkowego uruchomienia jekieś funkcji przy chowaniu włączonego odbiornika do kieszeni/futerału
- jakość obrazu w słońcu.
W tym drugim przypadku albo Garmin będzie musiał mocno podbić jasność (jak w NUVIm, a w zasadzie jeszcze bardziej), ale tu szkoda prądu, albo czytelność ekranu w słońcu będzie jednak gorasza od Colorado, o 60CSX nie wspomnę.
Oczywiście możliwe, że to tylko marudzenie starego malkontenta .......
Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
-
Wojtek Szydlowski
- Bywalec
- Posty: 975
- Rejestracja: 18 mar 2007, 23:18
- Been thanked: 2 times
Ale po co komu ekran dotykowy w outdoorowym gps? Właściwie po wytyczeniu trasy ja juz nie klikam w klawisze, chyba, ze przełączanie pomiedzy ekranem mapy a komputera podrózy... do tego wystarczy przycisk PAGE. Jakoś nie czekam na dotykowe ekrany, odtwarzacze muzyki, przeglądarki zdjęć itp w odbiornikach turystycznych. Wolałbym, aby Garmin w końcu otrząsnął się ze znanych i nielubianych problemów, tj:kwieto pisze:Jesteś nie na bieżąco :")GPS Maniak pisze:jakość obrazu w słońcu.
Istnieje już kilka rozwiązań pozwalających na uzyskanie dotykowego ekranu bez konieczności montowania elastycznej folii na ekranie - a co za tym idzie nie będziesz w stanie odróżnić ekranu dotykowego od niedotykowego :")
- odlepiająca sie guma w etrexach (baaaardzo wkurzające)
- psujący się włacznik w 60-tkach
- wodoszczelność Colorado
Przecież to tylko małe poprawki hardware.... ale jak widać lepiej jest wypuszczać nowe modele, niż wprowadzić małe zmiany do linii produkcyjnych obecnie produkowanych, sprawdzonych doskonałych modeli. Swoją drogą o to tylko do Garmina mam żal, że zupełnie ignoruje sygnały z rynku co do starszych modeli. Użytkownik cz-b Visty, który dzisiaj ma HCx i ZNOWU złazi mu guma w tzw. wolnym rynku powinien całkowicie wyleczyć się z marki Garmin... Ale - nie ma alternatywy. Głównie na rynku map i mozliwosci tworzenia własnych map. A właśnie, wracam do mapki roztocza, wyjazd juz za pare dni..
wojtek
GPSMap H1 + Forerunner 965 + Edge 1030 Plus
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Dobra, dobra. Pożyjemy zobaczymykwieto pisze:Jesteś nie na bieżąco :")
Niestety, wzrost popularności odbiorników GPS spowodował, że warunki brzegowe dyktują już nie tacy napeleńcy - jak my w Polsce - ale stonka z USA. Widać to po ilości modeli (coraz większa) i jakości sprzętu (coraz gorsza). Obawiam się, że Oregon będzie następnym przkładem tego bardzo niedobrego trendu .....
Czas przyszły jest tu bardzo dobrykwieto pisze: a co za tym idzie nie będziesz w stanie odróżnić ekranu dotykowego od niedotykowego :")
Jak nie będę mógł odróżnić - zwłaszcza w odniesieniu do 60CSX (czytelność Rino=Visty jest bez podświetlenia znacznie gorsza) to przyznam Tobie rację
Tak nawiasem mówiąc - może tego nie wiesz, ale Colorado pod względem czytelności ekranu w warunkach terenowych nie dorasta do pięt 60CSX. Może właśnie dlatego, że Garmin zaczyna coraz bardziej równać w dół?
Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
To zależy, do czego tego GPSa używasz. Wpisywanie waypointów, komentarzy do geocache'y czy wszelkie inne tego typu operacje wymagające klawiatury, na dotykowym ekranie są zwyczajnie wygodniejsze.Wojtek Szydlowski pisze:Ale po co komu ekran dotykowy w outdoorowym gps?
Podobnie np. przeglądanie mapy - zwłaszcza jej przesuwanie na ekranie. Rozwiązanie typu pojawiający się na ekranie kursor nie jest zbyt ergonomiczne.
To inna inszość. Pod względem technologicznym Garmina IMO sporo wyprzedza Magellan. Ale, jak sam zauważyłeś, w pewnym sensie nie ma alternatywy. (teoretycznie podobno można przerobić mapy Garmina na Magellana, ale jakoś nie mam ochoty testować tego na sobie)Wojtek Szydlowski pisze: Wolałbym, aby Garmin w końcu otrząsnął się ze znanych i nielubianych problemów,
Co zresztą nie jest zasługą Garmina.Wojtek Szydlowski pisze: Głównie na rynku map i mozliwosci tworzenia własnych map.
Gdybym miał nadmiar kasy, może bym zaryzykował Magellana (z tego co doczytałem, to moduł do tworzenia map jest po prostu załączony w firmowym oprogramowaniu). Ale nie mam niestety zbędnej kasy na eksperymenty, więc też wybrałem Garmina...
Ostatnio zmieniony 05 lip 2008, 21:38 przez kwieto, łącznie zmieniany 1 raz.
Już Ci kiedyś pisałem - mnie drażni nie tyle pogarszająca się jakość (akurat np. Colorado IMO jest wykonany - przynajmniej z wyglądu - lepiej niż 60-ka), co brak uczenia się na swoich błedach oraz doświadczeniach konkurencji.GPS Maniak pisze:Obawiam się, że Oregon będzie następnym przkładem tego bardzo niedobrego trendu .....
Innymi słowy - ktoś kiedyś wymyślił odbiorniki, które były w tamtym okresie czasu świetne. Od tego czasu świat poszedł do przodu, a Garmin oprócz aktualizacji sprzętu o nowy hardware, de facto nie wymyślił zbyt wielu rozwiązań, które mogłyby być rewolucyjne. Nie zastosował też rozwiązań z powodzeniem stosowanych przez inne firmy (np. 3-osiowy kompas).
Niby coś tam robi, ale tak naprawdę to stosunkowo niewiele.
W takim razie powiedzmy "w stosunku do identycznego odbiornika ale z niedotykowym ekranem)GPS Maniak pisze:Jak nie będę mógł odróżnić - zwłaszcza w odniesieniu do 60CSX (czytelność Rino=Visty jest bez podświetlenia znacznie gorsza) to przyznam Tobie rację![]()
A może (również) dlatego, że ma zupełnie inną wielkość piksela?GPS Maniak pisze: Tak nawiasem mówiąc - może tego nie wiesz, ale Colorado pod względem czytelności ekranu w warunkach terenowych nie dorasta do pięt 60CSX. Może właśnie dlatego, że Garmin zaczyna coraz bardziej równać w dół?
Widzę to na różnych mapach. CNE wygląda świetnie, TOPO w miarę, ale np. mapa Kampinosu jest po prostu tragiczna... choć nie zdziwię się, jeśli na odbiornikach o większej wielkości punktu ekranu będzie wyglądać super-ekstra.
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Może być.kwieto pisze:A może (również) dlatego, że ma zupełnie inną wielkość piksela?
To cena jaką my weterani, my ortodoksi płacimy za to, że Wy wychowani na PDA uważacie rozdzielczość ekranu i ładną grafikę za wartość samą w sobie
Co do map (Kampinos) masz rację. Chyba ze 2 lata temu gadaliśmy o tym na PDA_CLUB. Zmniejszenie rozmiaru piksela przy zachowaniu tego samego systemu wyświetlania (czyli bez przeskalowywania obiektów) nie mogło być bezbolesne. Co gorsze, człowiek jest coraz starszy i ta miniaturyzacja wcale mi nie jest na rękę
Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Mnie najbardziej brakuje w aktualnie posiadanym modelu Garmina możliwości wyznaczenia trasy z punktami pośrednimi poprzez proste zaznaczenie punktów na mapie i szybkie wybranie, Start, Przez, Przez..., Koniec. Czy np. dodanie do aktualnej trasy dodatkowego punktu pośredniego - najeżdżam kursorem na punkt pośredni wybieram Przez i po sprawie. To dałoby się zrealizować nawet w odbiorniku bez ekranu dotykowego... Jak się idzie na piechotę to można sobie pospacerować i poklikać waitpointy itd. Jak się jedzie w grupie na rowerze to trochę ciężko znaleźć zrozumienie wśród reszty, nie gpsmaniaków, że trzeba się zatrzymać by wprowadzić korekcję trasy.
). Tą drugą mapą, którą posiadam na urządzeniu z ekranem dotykowym robi się to w mig.

Garniaka wolałbym oglądać na służbowym komputerze - na domowym komputerze widzę 2/3 strony Garniaka, w porównaniu z tym co mogę zobaczyć na służbowym...
Niedawno chciałem sprawdzić odległość jaką musiałby pokonać mój kolega z Krakowie do Zakopanego - droga przez mękę (sprawdzenie tego na Colorado jak również pokonanie tej drogikwieto pisze:Podobnie np. przeglądanie mapy - zwłaszcza jej przesuwanie na ekranie. Rozwiązanie typu pojawiający się na ekranie kursor nie jest zbyt ergonomiczne.
Na razie jest 240x400, a przed nami VGA, SVGA, HDReady, FullHD...GPS Maniak pisze:To cena jaką my weterani, my ortodoksi płacimy za to, że Wy wychowani na PDA uważacie rozdzielczość ekranu i ładną grafikę za wartość samą w sobie
Garniaka wolałbym oglądać na służbowym komputerze - na domowym komputerze widzę 2/3 strony Garniaka, w porównaniu z tym co mogę zobaczyć na służbowym...
LeCH
Edge 1030 , Oregon 650, Forerunner 945
Edge 1030 , Oregon 650, Forerunner 945
- GPS Maniak
- Radny
- Posty: 13457
- Rejestracja: 16 mar 2007, 02:55
- Lokalizacja: Poznań / Lesko
- Kontakt:
Jakoś nigdy nie brakowało mi tego w odbiorniku turystycznym. Ale wiem w czym rzecz. Bardzo ładnie działa to w MioMap/iGO. W Garminie NUVI jest podobnie, tyle że trzeba wyłączyć moduł GPS.miecho pisze:Mnie najbardziej brakuje w aktualnie posiadanym modelu Garmina możliwości wyznaczenia trasy z punktami pośrednimi poprzez proste zaznaczenie punktów na mapie ...
Inna rzecz, że w PDA ze względu na stosowanie rysika precyzja tego typu zabaw jest jednak większa niż w NUVIm gdzie często się zdarza, iż pacnę palcem w niewłaściwą nitkę autostrady
Pozdrawiam Lechu
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Plecak: Garmin Fenix 5X + Xiaomi Mi Max 2 a czasami: Oregon 600T, Rino530HCX Był: Summit, Vista, 60CS, 60CSX, 62ST, eTrex30, eTrex10, Fenix3, Epix
Samochód: 3490T Był: 200, 205T, 1200T
Tragicznie nie jest.GPSManiak:Tak nawiasem mówiąc - może tego nie wiesz, ale Colorado pod względem czytelności ekranu w warunkach terenowych nie dorasta do pięt 60CSX. Może właśnie dlatego, że Garmin zaczyna coraz bardziej równać w dół?
Colorado ma - że tak to określę - mniejszy optymalny kąt widzenia ekranu. W pełnym swietle ekran jest świetny. Nędzny natomiast przy mdłym oswietleniu.
Poniższe zdjęcia robiłem na jeziorze miesiąc temu, nie miały na celu porównania jasności ekranów. Był filtr polaryzacyjny, odbiorniki trzeba było trochę pochylić dla uniknięcia odblasków, na ekranach są folie. To oczywiscie nie jest dokładnie tak jak gołym okiem.


Pozdrawiam Krzysztof
60CSx, Colorado 400t, Suunto X10, Colorado 300 i Colorado 400c. 86S, 79S.
Moja "Instrukcja Obsługi Colorado": Link: http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=67948#p67948
Moja "Instrukcja Obsługi Colorado": Link: http://www.garniak.pl/viewtopic.php?p=67948#p67948
