BoaPoweR pisze:z prostego matematycznego wyliczenia wychodzi, że ma on 800metrów i 50m
... i zobaczę jak ma się wynik zwykłego odejmowania tych dwóch punktów
Wszystko zalezy od tego jak podejdziesz do cyferek.
Prosta matematyka moze jest i dobra w idealnym i prostym modelu, ale w zyciu takie sytuacje wystepuja rzadko i w malych dawkach. Nawet jesli wszystko bedzie idealnie dzialac na krotkim odcinku w miare rownej drogi, to przeciez nie o prosta droge chodzi, prawda? Gps zawsze ma fluktuacje. Zauwaz, ze w gpx dane masz podane w liczbach calkowitych co przeklada sie na dokladnosc rzedu metra, a co najwyzej 0.5 metra. Do tego dochodza bledy pomiaru, a to wszystko jest zwielokrotnione iloscia punktow pomiarowych. Naszym sprzetem tego nie pomierzysz, a kazda gorka na drodze wniesie kolejne niedoszacowanie lub dorzucisz zbyt duzo... Moim zdaniem trzeba trzymac sie wyniku 390 metrow i moze mozna cos niecos dorzucic ze wzgledu na usrednianie wyniku. Chyba jednak lepiej miec "pewne" 390 niz pseudodokladne 750, ale to juz zalezy kto co woli

Dlatego wczesniej napisalem: prawdopodobnie wszystkie wartości sa prawidlowe
i ustalę sobie mniejszą ilość punktów na danym odcinku tak żeby to jak najbardziej wiarygodnie wychodziło.
Moim zdaniem trzeba te punkty zagescic, a wyniki usredniac. Jesli bedziesz miec malo danych, to trudno powiedziec na ile sa wiarygodne, a tak mozna odsiac artefakty i zlikwidowac "zęby". Wierzcholki splaszcza sie, ale i dolki troche sie wygladza, wiec "w miare" sie wyrowna...
pelsta pisze:trasę o długości 450km, którą przejechałem z południa (270m n.p.m.) na północ (25m n.p.m.)
Całkowite wzniesienie terenu 889 Meter
Całkowity spadek terenu 1 157 Meter
Zupełnie bez sensu.
Dlaczego "zupelnie bez sensu"
